Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
suuzepuus schreef:Waar is hier??
Hier in zo drenthe vliegt er veel aan aparte roofvogels (bijv. de wouw en de kiekendief)
Mindim schreef:Hier zitten op het ogenblik veel buizerds met veel wit, bijna soms heeeel wit. Die komen uit het noorden. Van de week zag ik een enorme lichte roofvogel, zeker weten geen buizerd, hij was naar mijn mening te groot, maar wat het dan wel was???

Ze zijn daar wel, maar nog niet gezien
Mindim schreef:suuzepuus schreef:Waar is hier??
Hier in zo drenthe vliegt er veel aan aparte roofvogels (bijv. de wouw en de kiekendief)
Wouwen zitten hier niet. Ik zit in Noord Oost Groningen, bij de Dollard, grauwe kiekendieven, blauwe kiekendieven, smellekens, sperwers, valkjes, slechtvalkjes, buizerds, het komt hier allemaal voor. Maar de wouw en haviken bijna tot niet.
@zwart-witje, dat kon best eens wezen, hij zat in het weiland en was huge. Ik wist niet dat die hier zaten, ik zal eens kijken in die buurt of ik hem weer zie, dan zal ik proberen een foto te maken.
Hilbrand schreef:vergis je niet Mindim .Ook hier in noord groningen zie je regelmatig tijdens de voor-en najaarstrek Rode-en Zwarte wouwen langstrekken.Nog een leuke anecdote:vorig weekend zagen mijn vriendin en ik nog een Zeearend op de ijsbaan van Roodeschool .Zelfs nog een paar fotootjes kunnen maken.Ook de Havik komt in het noorden van het land als broedvogel voor zij het in mindere mate dan in bosrijke gebieden.Slechtvalken kun je goed zien als je in de Eemshaven bent .In de hoge schoorsteen van de oude centrale broeden al jaren Slechtvalken waarvan de jongen ieder jaar door een kennis van me geringd worden.Langs de zeedijk zie je allemaal van die nestkasten op palen staan waarin Torenvalken broeden die ik sinds een paar jaar inventariseer .Vragen over roofvogels?Wil je een keer mee om jonge Grauwe Kiekendieven te ringen , laat me maar weten.Mindim schreef:Wouwen zitten hier niet. Ik zit in Noord Oost Groningen, bij de Dollard, grauwe kiekendieven, blauwe kiekendieven, smellekens, sperwers, valkjes, slechtvalkjes, buizerds, het komt hier allemaal voor. Maar de wouw en haviken bijna tot niet.

Hij was zo wit van onderen, vandaar dat ik bij je omschrijving meteen daaraan dacht. Maar als het er een is geweest moet ik voortaan toch eens mijn boek aan de kant leggen en wat beter naar buiten kijken, als ik in de trein naar mijn werk in Appingedam zit..
Ik heb al vaker geholpen met ringen van roofvogels, maar een nest Grauwe Kieken heb ik nog nooit van dichtbij gezien. Zwartwitje schreef:@ Mindim, ik weet niet of daar visarenden zitten hoor, ik riep eigenlijk maar wat. Ik heb er echter van de zomer een in de buurt van Zwolle/het Zwarte Meer gezien en was met stomheid geslagen van de grootte van dat beest. Hij was echt enorm, maar hij vloog dan ook vlak voor onze auto langs en hij had een nog naar adem happende vis in zijn klauwen.Hij was zo wit van onderen, vandaar dat ik bij je omschrijving meteen daaraan dacht. Maar als het er een is geweest moet ik voortaan toch eens mijn boek aan de kant leggen en wat beter naar buiten kijken, als ik in de trein naar mijn werk in Appingedam zit..
@ Hilbrand, oeh, als Mindim mee mag, mag ik me dan ook aanbevolen houden?Ik heb al vaker geholpen met ringen van roofvogels, maar een nest Grauwe Kieken heb ik nog nooit van dichtbij gezien.
Hij zat daar niet zo ver vandaan, thv het stuk tussen appingedam en delfzijl, bij het dorpje Marsum (4 boerderijen en een kerk
)
Maar ik zal eens wat beter opletten zo 's ochtends vroeg!
Zwartwitje schreef:@ Mindim, ik weet niet of daar visarenden zitten hoor, ik riep eigenlijk maar wat. Ik heb er echter van de zomer een in de buurt van Zwolle/het Zwarte Meer gezien en was met stomheid geslagen van de grootte van dat beest. Hij was echt enorm, maar hij vloog dan ook vlak voor onze auto langs en hij had een nog naar adem happende vis in zijn klauwen.Hij was zo wit van onderen, vandaar dat ik bij je omschrijving meteen daaraan dacht. Maar als het er een is geweest moet ik voortaan toch eens mijn boek aan de kant leggen en wat beter naar buiten kijken, als ik in de trein naar mijn werk in Appingedam zit..
@ Hilbrand, oeh, als Mindim mee mag, mag ik me dan ook aanbevolen houden?Ik heb al vaker geholpen met ringen van roofvogels, maar een nest Grauwe Kieken heb ik nog nooit van dichtbij gezien.
Mindim schreef:Zwartwitje schreef:Als er zoiets wordt georganiseerd, en het natuurlijk niet teveel moeite/lastigheid kost natuurlijk, dan ben ik van de partij![]()
En Mindin, jouw aanbod klinkt ook goed
Grappig, zie dat jij tinkers hebt, haha, ik ook
Sorry was off topic