Extra Strong hondenspeelgoed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Extra Strong hondenspeelgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:12

Als je een oude spijkerbroek geeft, ben je dan niet bang dat als er eens een broek over een stoel oid ligt dat deze ook gegrepen wordt door je hond? :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:31

Dat doet er eentje hier ook zonder dat hij een spijkerbroek als speelgoed heeft gekregen....

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:38

Da's niet grappig. :n

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:13

KarinvdM schreef:
Als je een oude spijkerbroek geeft, ben je dan niet bang dat als er eens een broek over een stoel oid ligt dat deze ook gegrepen wordt door je hond? :D

nee hoor :D
hij weet precies welke broek hij gekregen heeft en waar hij mee mag spelen. er liggen hier regelmatig kleren te drogen en daar komt hij echt niet aan.

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:27

hier loopt dan weer zon exemplaar rond dat zélfs een kong binnen een dag versierd had met kartelrandjes }:0

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:45

Suusw schreef:
Ik volg dit even, heb ook zo'n sloper.

Blijven de zwarte kongs bij jullie helemaal heel of krijgen ze er wel kleine stukjes af?

heb je wel de goede maat kong genomen?? hij moet zo groot zijn dat je hond er geen grip op kan krijgen met z'n tanden. het is van een kong eigenlijk niet de bedoeling dat ze erop gaan kauwen maar dat ze hem leeg maken/likken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:48

Ik geef ook oude spijkerbroeken pijpen en leg daar dan een knoop in. Werkt goed en ze nemen geen goede broeken. Wel moeten ze af en toe vervangen worden.

heb van de week een kong XL zo'n zwarte voor de pup gekocht maar wat zijn die pasta's duur. Na 3 keer vullen was het ding leeg. :(

Maar wat anders verzinnen, wat stoppen jullie erin?

Heb nu voor de andere beide honden een Kong zwart XXl gekocht

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:50

Wij hebben ook kong!
Werkt super, hij krijgt het (nog) niet kapot! :D

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:51

Tieme, ik heb maat L...maar ze kunnen hem toch altijd in hun bek nemen? Bedoel de bovenkant is toch veel smaller...

Kong is ook gewoon gemaakt om op te bijten:
(beschrijving van een webwinkel)

Deze zwarte Kong is speciaal voor grote tot zeer grote honden bedacht. Grote honden willen ook wel eens ergens lekker in bijten zonder dat er iets kapot gaat.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:00

Ik koop die pasta's niet.
Je kunt er ook pindakaas of leverworst in stoppen....

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:01

Wij stoppen er altijd leverworst in, vind ie heerlijk :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:02

Wilawander schreef:
Ik geef ook oude spijkerbroeken pijpen en leg daar dan een knoop in. Werkt goed en ze nemen geen goede broeken. Wel moeten ze af en toe vervangen worden.

heb van de week een kong XL zo'n zwarte voor de pup gekocht maar wat zijn die pasta's duur. Na 3 keer vullen was het ding leeg. :(

Maar wat anders verzinnen, wat stoppen jullie erin?

Heb nu voor de andere beide honden een Kong zwart XXl gekocht

kaas, even paar seconden in de magnetron, of smeerkaas insmeren. hebben ze genoeg aan voor een paar uur :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:04

KarinvdM schreef:
Onze DH vermaakt zich hier enorm goed mee:
Afbeelding
Apporteren vindt hij geweldig, maar hij speelt er ook alleen mee, hij pakt hem ook bij het touw en schudt er dan mee.
Hij is ook bijna onverwoestbaar, hij heeft nu z'n 2e en deze is al bijna 3 jaar oud.

vind onze dober geweldig. Maakt ook vaak kapot, maar deze gaat jaren mee, zelfs het touw, verwachte dit er gemiddeld binnen de 5min eraf :).
Mijn duitse staande, heeft de gewone kong (zwart), wubba, wobbler,... niks echt kapot. Op de wobbler bijt hij wel soms, maar is onverwoestbaar denk ik.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:15

Oke ja zoiets hadt ik ook al gedacht. Maar met die pastá. mijn pup hadt hem met 5 minuten leeg? is natuurlijk ook wel een grote kong (Xl) voor een DH pup

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:17

Bij mijn hond gaat de kong wel kapot, duurt wel even maar kapot gaat die wel. Minder snel dan andere dat wel

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:22

Zoals al eerder gezegd inderdaad de kong :j Geloof ook dat er garantie op de kong zit :j

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 01:49

Suusw schreef:
Ik volg dit even, heb ook zo'n sloper.

Blijven de zwarte kongs bij jullie helemaal heel of krijgen ze er wel kleine stukjes af?

Een van mijn spaanse waterhonden (dus niet eens een heel groot of sterk ras) heeft hem letterlijk op in 3 dagen. Via allemaal kleine stukjes. Het enige wat bij haar heel blijft zijn de fun ball (flexibel en waar net als bij de kong lekkers in kan, maar het hoeft niet) en bob-a-lot, beide van Triple Crown.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 08:16

Onze sloper heeft de grootste zwarte kong,maar hij gaat echt in stukjes.
Ben steeds op zoek naar nieuwe sterke speeltjes,want als ie eenmaal een speeltje gesloopt heeft,hoef ik 'm datzelfde speeltje niet nog een keer te geven,want dan heeft ie 'm nog sneller gesloopt.(dan weet ie hoe ie het moet doen)
Je hebt recepten waar je de kong mee kan vullen.Kijk maar op de website van kong.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:41

Ik stop leverworst, pate, ossenworst of smeerkaas in de kong. Die pasta heb ik nog nooit gekocht!
Ook prop ik er een stuk bruin brood bij in ofzo. Een beetje je fantasie gebruiken!

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:09

Donja, ik ga even kijken of ik die kan vinden, bedankt!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:38

ik heb ook nog nooit pasta gekocht voor de kong.
ik stop er stukjes hondensnoepjes in (van die repen van de lidl of aldi) soms doe ik er ook kaas in.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:07

Voor mijn staff heb ik altijd een grotere zwarte kong gehad. Deze heeft een half jaar geleefd en is nu kapot. Leuk voor in de zomer om ijsjes voor de hond mee te maken. En ze raakte er niet op uitgekeken. Flostouwen en dergelijke haal ik in huis met verjaardagen of drukke dagen thuis. Zodat ze zich daar op kan focussen. Maar dat is maximaal 3 uur want dan is de flos gewoon een grote touwtjes boel :D

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:05

Wij hebben een 7-maand oude Border die vrijwel alles kapot krijgt (kong wubba's worden 'uitgekleed', zodat we twee ballen overhouden, touwen worden doormidden geknaagd, kouwringen worden vernield, etc.)
Wat bij ons wèl heel blijft:
- groen flexibel balletje van de Pet's Place. Hond hangt er soms met volle gewicht aan, maar nog steeds (na al die maanden) niet stuk.
- gele foam bal: http://www.cleanrun.com/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=722&ParentCat=30 (ook bij Pet's Place hier in de buurt gekocht)
- Kong Puppy Activity Ball http://www.paardendrogist.nl/product/443/976/puppy_activity_ball/250706/
- Orka Jack http://www.paardendrogist.nl/product/324/332/orka_jack/202630/

Edit; kom net toevallig foto van groene balletje tegen: http://www.kynospirit.nl/images/starmarket/l_starmarkpet_044112-13_f.jpg

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 18:18

De beide Kongs houden het tot nu goed vol. Ga ook even kijken naar alle andere speeltjes die hierboven staan :)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:48

Je kan ook kaas er in doen, dan de kong (met de kaas :+ ) in de magnetron doen zodat de kaas smelt,, zo moeten ze echt moeite er voor gaan doen!!

Of zijn eigen brokken (neem aan dat je brokken voert ;) ) er heel ver in de kong duwen, er dan eventueel (meer iets voor de zomer) water in doen en in de vriezer leggen!!

Ook kan je ijsklontjes maken (gewoon in zo'n silicone vorm) en dan buiten geven zodat ze even bezig zijn, zorg wel dat ze hier echt niet te veel van binnen krijgen,, dit kan tot koliek leiden).

Ik heb zelf goede ervaringen met speelgoed van de action (klinkt echt heel stom) maar de bal met puntjes die is bij ons nogsteeds heel!

Veel succes er mee!!