_Tara_ schreef:@ Chawi: En jij denkt dat vissen blij zijn met schoon water? Dat heb je dan niet goed. Een filter met bacteriën, planten, thermostaat, een groot genoeg aquarium. Dat hebben ze nodig. Wat geef je ze kwa voer? Levend/diepvries/vlokvoer?
Dat je je vissen ter decoratie houdt, prima. Maar doe het dan wel goed. Of neem een mooie plant.
@ MDJ: Je weet dat goudvissen zo'n 25 cm en 25 jaar ouder kunnen worden? Dan is dat bakje van 20 bij 40 bij lange na niet groot genoegDaarnaast zijn goudvissen ontzettende vervuilers. Plus dat een goudvis 't liefst met een stuk of 5 zit.
Dat je al niet weet wat een schuimnest is enz, lijkt mij al genoeg redenen dat je dus niet weet waar je over praat. Als je op de link van Vjestagirl had geklikt, had je kunnen zien dat deze vissen verwarmd water nodig hebben en een aquarium van minstens 100 cm. Dat is wel even iets groter dan een vaas
Mijn vriend heeft verteld dat het lauwwarm moest zijn ivm dat het tropische vissen zijn. Filter in een vaas gaat niet lukken, dus krijgen ze wanneer het water er niet zuiver uitziet, schoon water. Dat wordt wel vermengd met het al bestaande water. Ze zullen wel even een klap krijgen, dat geloof ik graag. Maar tot nu toe overleven ze dat prima. Ik moest even het potje erbij pakken om het na te kijken, Tropische vlokken en af en toe krijgen ze ook wat levend materiaal, van die hele kleine soort van wormpjes ofzo. Naja. Vinden ze erg lekker in ieder geval
Daarnaast zijn goudvissen ontzettende vervuilers. Plus dat een goudvis 't liefst met een stuk of 5 zit.