Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
1 van haar nieren moet dus nog gewoon goed werken! We gaan vrijdag op vakantie en vind het zo verschrikkelijk haar achter te laten! Volgens de dierenarts heeft haar bloedarmoede NIET te maken met de PKD en was dit een toevalsbevinding. Ze moet nu 6 pillen per dag die ik er gewoon NIET in krijg!
Jessica schreef:Update: Gisterenavond hebben we onze Mr. Jinx in moeten laten slapen. Hij was erg verzwakt en at en dronk niets meer. Hij wilde ook niet meer en als je naar zijn oogjes keek gaven ze dat al aan. Ik vind het heel vervelend dat hij nu weg is maar hij kon niet meer en dan moet je als baasje laten gaan. Het is allemaal rustig verlopen en Jinxie was al snel vertrokken. Maar ja, het gemis blijft achter...
chantalhaf schreef:Ik zie dat dit topic al een tijdje oud is maar wil toch reageren! Ik heb gister te horen gekregen dat mijn lieve poes muisje ( 4 jaar ) pkd heeft! Ik heb haar echo mogen zien en vond het echt verschrikkelijk. We gingen een week geleden met muisje naar de dierenarts omdat ik haar er gewoon niet goed uit vond zien! En het vreemde was.......... ze bleef kattenbak grind eten! Voor mij gingen alle alarmbellen rinkelen. Eerst 1 bloedonderzoek laten doen hier kwam uit dat ze ontzettende bloedarmoede heeft! Gelijk aan de prednison en 2 soorten antibiotica omdat ze verwachten dat het van een ontsteking kwam. Nog een bloedonderzoek laten doen waaruit kwam dat muisje haar lichaam zelf de rode bloedcellen afbreekt omdat ze schijnbaar tegen iets aan het vechten is.
De dierenarts had haar buikje gevoelt en vertrouwde 1 nier niet echt. Dus gister is er een echo gemaakt met een beeld waar zelfs hun van schrokken.
Maar..................... het rare is dat haar nierfunctie in haar bloed dus geen afwijkingen vertoonde1 van haar nieren moet dus nog gewoon goed werken! We gaan vrijdag op vakantie en vind het zo verschrikkelijk haar achter te laten! Volgens de dierenarts heeft haar bloedarmoede NIET te maken met de PKD en was dit een toevalsbevinding. Ze moet nu 6 pillen per dag die ik er gewoon NIET in krijg!
![]()
Sorry voor mn lange verhaal maar ik moest het gewoon even kwijt!