1 jarige Husky vermist in Rhede (DE) Bourtange, Blijham

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prinsfasco

Re: 1 jarige Husky vermist in Rhede (DE) Bourtange, Blijham.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:18

Ik weet inmiddels niet meer waar ik moet zoeken. Ouder buurtjes zijn gebeld. Bedankt voor de tip.
Ze heeft gelukkig nog nooit wat gedaan met schapen en andere dieren, maar jullie hebben gelijk. Wat dat betreft is het toch een husky...

prinsfasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:20

dierenarts in rhede is op de hoogte. Heede nog niet. Ga ik doen, bedankt. Ben net weer terug van zoeken. Ik voel me echt hopeloos.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:21

is ze gechipt? of draagt ze een halsband met penning?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:26

Je moet ook even de plaatselijke jagers aanspreken. Dat is het eerste dat ik gedaan heb toen onze hond zoek was. Jagers mogen ze namelijk afschieten. Nu zullen ze dat niet heel snel doen, zeker niet nadat je contact met ze hebt opgenomen. Verder even de gemeente bellen. Gevonden honden melden ze in DL bij de gemeente.
Verder wil ik je heel veel sterkte wensen. Ik weet hoe vreselijk het is, mijn hond is ontsnapt uit een volledig afgesloten tuin toendertijd. Ze kon namelijk alle deuren open maken. 1 deur kon niet op slot en heb ik een zware ton voor gezet. toch heeft ze die aan de kant weten te krijgen. Zij is 1 nacht weg geweest en kwam goddank weer terug voor het ontbijt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:27

Ach jee, nog niet terug?
Ze komt wel terecht hoor, zo makkelijk kijk je niet langs een husky heen.
Neem je je andere hond(en) mee als je gaat zoeken? Het geluid en geur kan helpen natuurlijk.
Maar zijn husky's normaal geen honden die graag aan de wandel gaan? Niet om het een of ander maar dat hoor ik vaak?

prinsfasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:35

Husky's staan er om bekend, ik was gewoon naief. Even de paardjes eten geven en honden uitlaten. Ze is hooguit 20 seconde uit mijn oog geweest. Daarna was ze al weg.

Ik neem mijn andere hond mee met zoeken. Die kan niet goed alleen zijn en gaat overal mee naar toe nu.

Wauw Ragebol! Gelukkig dat ze weer snel terug was!

Beide niet Drama queen...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:37

Ik denk niet dat ze deze kant op wandelt, wij zitten een stuk verder naar beneden maar ik zal het in de gaten houden. Mocht ze hier ergens opduiken dan hoor je het wel.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:42

Toch ook mar even politie in gaan lichten aangzien een husky grote afstanden kan lopen en vaak erg lang van huis weg kunnen blijven.
Stond het halsbandje aan?

prinsfasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:49

Halsbandje stond aan. Politie hier in het dorp weet er van af. Of bedoel jij het algemene nummer van de politie?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:51

ja algemene nummer zodat de politie in meedere districten gewaarschuwd kan worden gezien de afstand die husky's kunnen lopen.

prinsfasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:11

Politie gebeld, die doet er helaas niets mee. Amivedi moest ik bellen. Die heb ik al aan de telefoon gehad.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:19

En de jagers? Vraag even naar de haubtjager. Die zijn veel in de bossen te vinden en hebben ook weer contact met jagers uit andere gebieden. Grote kans dat die iets gezien hebben.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:21

Bah wat vervelend zeg :(:)

Ik ga er niet vanuit dat ik haar hier tegenkom dus het enige wat ik kan doen is verschrikkelijk hard voor je duimen..

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:23

Ik woon ook in Rhede. Ben je toevallig aan de Neurhederstrasse komen wonen? Ik zal ook opletten of ik hem ergens zie wanneer ik de honden uitlaat. De jager woont bij mij tegenover. Moet ik hem inlichten? Ik weet niet wanneer ze weer gaan jagen maar afgelopen dinsdag waren ze ook bij ons achter aan het jagen.

prinsfasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:25

Trieneke, als je zou willen heel erg graag! Ik ben nog niet bij een Jager geweest.
Als het goed is, is het jacht seizoen vanaf de 18e over. Helaas nog wat spanning hiermee.
Nee niet in de Neurhederstrasse. We hebben dat huis wel bekeken. Ik woon iets verder richting het centrum. Bedankt voor je hulp!

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:30

Oke, ik zal gelijk even naar hem toe lopen. Succes met zoeken. Mijn kinderen kijken ook naar hem uit. Die komen vaak op plekken waar ik niet kom. Heb je het dierenasiel in Rhede ook ingelicht?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:31

Is het misschien handig om wat te vertellen over je hond? Roepnaam en hoe te vangen eventueel?
Of komt ze niet als je roept?

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:45

Ben even bij de jager geweest. Ze zijn inderdaad afgelopen dinsdag wezen jagen maar gaan nu voorlopig niet. Sowieso schieten ze hier geen honden af. Hij moest erg lachen om dat idee. Ze vangen hem of wanneer die verwilderd is, bellen ze de politie. De jager maakt altijd een paar keer per dag zijn rondje door zijn gebied. Ik heb gevraagd of hij ook wil uitkijken naar een Husky en dat zou hij doen.
Ik hoop dat je hond snel weer terecht is.

prinsfasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:50

Trieneke weer bedankt!!!!! Nu hopen dat we haar snel terug vinden. Weet jij welke instanties ik hier nog meer kan bellen? Zou je mij het adres kunnen geven van het asiel in Rhede?

Haar naam is Shila, zal niet makkelijk bij een vreemde in de buurt komen. Denk dat dat ze het makkelijkste te vangen is door een vrouw en haar dan ergens opsluiten. Lokken met voer zal wel lukken. Offe, als je denkt haar te zien mij bellen! 062*******
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 15-01-11 11:59, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Nu de hond weer gevonden is, telefoonnummer verwijderd

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:51

Bah wat vreselijk zeg, ik kan niks voor je doen maar ik help je wel hopen!

prinsfasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:53

Dank je percy leen

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:59

Bourtange is hemelsbreed nog geen 25 km. bij mij vandaan, ik heb je tel. opgeschreven, nu het toch wat langer duurt wordt de kans steeds groter dat ze misschien hier in de omgeving loopt. Ik zal goed opletten en als ik op de weg zit zal ik wat rondjes extra rijden! Heel veel sterke het is vreselijk om je hond zo lang kwijt te zijn.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:03

Wat vervelend, toen wij pas naar dld waren verhuisd zijn 2 honden van ons ook achter een hert aangerend,
die door ons weiland ging, blijkbaar konden de honden de weg daarna niet meer terugvinden, we hebben de halve nacht rondgereden en maar de namen geschreeuwd, de engelse bulldog hebben we 2 km verderop gevonden, de bordeauxdogxmastino was al dik 6 km verderop maar kwam wel uit een weiland op het geroep af.
Hoop dat je je hond snel terug hebt, wij rijden ook geregeld richting nederland dus hou mijn ogen goed open.

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:04

Sterkte met het zoeken naar je hond, ik woon in Ter Apel maar ik ga het ook hier voor je in de gaten houden ;)

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:05

Geen dank.
O wat ik dacht dat een asiel is, is een hundepension. Ik weet niet of ze daar ook zwerfhonden opvangen. Iig het adres: Hundepension Katzenburg, Katzenburg 18, 04964 1619