Soesita pffffffff wat een mooie ruimte!
Dat aan het behang trekken is niet erg willen toch verhuizen

Denk dat mijn kleine/kleintjes. dan gewoon los gaat in de gang enzo,, en als ik straks een tuin heb wil ik een buitenhok zien te versieren
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

_maaike_D schreef:oeps, sorryniet gezien
waar ga je de andere chin kopen?
gasbeton of knaagsteen scheelt niet zoveel hoor.
Het was ook wel wat werk om die kooien te bouwen maar we zijn er inderdaad blij mee (en de dieren hopelijk ook).

soesita schreef:Haha, dank jullie wel!Het was ook wel wat werk om die kooien te bouwen maar we zijn er inderdaad blij mee (en de dieren hopelijk ook).
S_uus: Dat is niet leuk dat je vader nu ineens op zijn besluiten terug komt. Maar anderzijds zijn er zoveel leuke chinchilla's. Het kan niet zo moeilijk zijn om dichterbij wat te vinden. Bovendien zou je er dan twee kunnen nemen die elkaar al kennen, dan heb je tenminste niet het risico dat ze aan het vechten slaan.

car0linee schreef:hier nog een chinchillahouder! Heb sinds 1.5 jaar 2 zusjes bij mij thuis wonen!
Het zijn leuke, vrolijke beestjes en superleuk om naar ze te kijken! Ook kan ik ze wel vast houden maar het zijn niet grote knuffelkonten! Wij hebben een binnen en buitenkooi.. Als het weer mee zit staan ze buiten en met minder weer en snachts hebben we ze binnen staan.. Buitenkooi heeft een zandbodem en binnenkooi beukensnippers.. Binnen zijn wij van plan een dichte kooi te maken aangezien de keuteltjes en beukesnippers ons nu om de oren vliegen! :p
leuk dat je voor chinchillas wilt gaan!
) ik zou niet weten of roken schadelijk voor ze is.. lijkt me vast niet erg gezond..

ik zal je zo even die ene uit de buurt hier pm- en wat ik niet zo vertrouw en dan die andere die ik er gezonder uit vind zien.
nee dat word woonkamer

Sanne9489 schreef:Wat leuk dat je zo geinteresseerd bent om het goed te doen!
Geef ze inderdaad genoeg ruimte om te kunnen springen en bewegen en een zandbad is heel belangrijk om de vacht te onderhouden.
Ik zag hier ook voorbij komen dat je ze rozijntjes kunt geven, let hier wel mee op want Chinchilla's zijn erg vatbaar voor suikerziekte en mogen dus niet teveel zoete dingen. Rozijntjes ongeveer 2 keer in de week.
Geef ze ook genoeg hooi, dit hebben ze meer nodig dan pallets. Dit ook omdat het helpt de tanden te slijten.
Als ik het zo hoor komt het helemaal goed!
. Maar het zijn echt leuke diertjes! Ze maken er alleen wel een lekkere rotzooi van, kies dus voor een kooi die je makkelijk schoon kunt maken.
Iris82 schreef:Ik vind eigenlijk wel dat je beter kunt wachten totdat je een grotere kooi hebt eigenlijk.
Verder zou ik als ik jou was 2 chins ergens halen (er zitten er bv ook veel in de opvang) die al gekoppeld zijn, zodat je dat zelf niet hoeft te doen en je niet te veel blind staren op een kleurtje.
en word natuurlijk helemaal grondig schoon gemaakt 

Rinske schreef:Aaah Chins zijn zo leuk! Ik heb er ook een aantal gehad (en het mannetje zou alleen om kennis te maken 10 seconden bij het vrouwtje hebben gezeten toen ik het vrouwtje ging halen en het mannetje liet castreren), maar na ongeveer 100 dagen had ik 3 kleine pluizige bolletjes bij. Maar het zijn echt leuke diertjes! Ze maken er alleen wel een lekkere rotzooi van, kies dus voor een kooi die je makkelijk schoon kunt maken.
En als je een hoge kooi neemt en er verdiepingen in maakt, dan moeten je verdiepingen elkaar wel overlappen zeg maar, want anders kunnen ze naar beneden vallen en dan beschadigen ze hun organen. Wees daar dus alert op, dat er niet te grote hoogtes zijn.

Iris82 schreef:Hoe groot is je frettenkooi?
Offeh, welke is het, dan zoek ik wel een plaatje op i'net.

Iris82 schreef:Hier kijk eens: http://www.chinnies.nl/ daar zitten allerlei leuke chins met stamboom! Tis welliswaar Gelderland, maar met de trein kun je overal komen niet waar?

Iris82 schreef:En wat dacht je van een binnenvolière?
Die zijn vaak wel vrij goedkoop te vinden.
Zoiets bedoel ik dan he: http://www.chinchilla.be/img/vogel_kooi.jpg
Snap dat je in eerste instantie niets om stambomen geeft, maar de mensen die die gegevens bijhouden doen dat vaak ook om erfelijke gebreken en inteelt te voorkomen. Dus meer kans op een gezonde chin dan een uit de dierenwinkel.