Dierenmishandeling Ugg's, wat vindt bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:19

@Hestejente
Ja en Nee :) omdat de vacht weer terug groeit en dan blijft er mest in vastzitten waar die vliegen graag op af komen. Kijk die schaapjes staan natuurlijk niet bij de boeren in hun achtertuin. Kuddes bestaan uit 100en - 1000en dieren en hebben 100 hectaren om overheen te zwerven. Dan is het geen doen om ze meerdere keren per jaar even bij elkaar te drijven om alleen hun kont te scheren.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:21

Brainless schreef:
Het wordt gelukkig ook bijna niet meer gedaan en worden er schapen gefokt die minder last hebben van vliegen en ze gebruiken andere middelen ter voorkoming van de maden.
Dit werd vroeger bij (bijna) alle schapen gedaan, ook schapen die alleen voor hun wol werden gehouden.
Dus het heeft niets speciaal met Uggs te maken,

Ik wou net zeggen, dit heeft niks met UGG's te maken maar met de manier van schapen houden in Australië.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:23

Ja ik heb ook geen idee hoe snel een schapenvacht groeit. Ben een stadsmens :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:24

Brainless schreef:
Het wordt gelukkig ook bijna niet meer gedaan en worden er schapen gefokt die minder last hebben van vliegen en ze gebruiken andere middelen ter voorkoming van de maden.
Dit werd vroeger bij (bijna) alle schapen gedaan, ook schapen die alleen voor hun wol werden gehouden.
Dus het heeft niets speciaal met Uggs te maken,

vind hte toch altijd zo jammer dat dit soort dingen worden weggelaten hoor :n want juist dit soort berichten laten weten dat het dus niet enkel voor uggs is en dat het zon goed als niet meer voorkomt...

Ben in ekl geval blij dat het in 2011 helemaal diervriendelijk word gedaan bij elke boer

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:27

hestejente schreef:
Ja ik heb ook geen idee hoe snel een schapenvacht groeit. Ben een stadsmens :Y)

Dit is 1 van de Australische rassen die gebruikt worden voor hun wol.
Die vacht is veel dikker dan die van een Texelaar.
Afbeelding

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:28

Wow, hele huid eraf ter voorkoming van maden? Kweenie hoor, maar ik gebruik dit tegen de vliegen/maden bij m'n schapen. Maar goed, dan mag je daarna 3 maanden niet scheren, en er zit voor de slacht een wachttijd van 40 dagen op. Lijkt me dat dat te plannen zou moeten kunnen zijn. :)

Verder vind ik het goed te lezen dat deze middeleeuwse praktijken morgen worden afgeschaft. Beetje jammer dat dat zo lang heeft moeten duren.

Brainless

Re: Dierenmishandeling Ugg's, wat vindt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:32

@Sientje
Zo middeleeuws is dit niet.
Dit wordt gedaan sinds 1930 en wordt bij jonge schapen gedaan waardoor ze hun leven als wol-leveraar niet meer behandeld hoeven te worden.
Ik weet niet hoe lang dat middel werkt, maar om alle 150 miljoen schapen enkele keren per jaar te behandelen is ook geen doen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:33

Mooi schaap btw ;-)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:36

Uhhhh ja ik zie wat je bedoelt Brainless.

Hoe weet je nou, als je in 2011 uggs koopt, of ze ook in 2011 gemaakt zijn?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:40

Hoeveel mensen weten dat schapen van naturen geen kort stompje hebben, maar gewoon een lange staart?
Werd voorheen ook gecoupeerd om de maden te voorkomen. Dit is verboden, waardoor boeren opzoek moeten naar andere methodes. Natuurlijk valt dit niet goed te praten, en ben ik ook echt heel blij dat dit verboden is, maar een schaap zien die vol zit met maden, is ook echt geen pretje :n

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:44

Gelukkig heeft t niets met Uggs te maken. Ik schrok al. :=
Ben ik blij dat dat verboden wordt. Arme beesten.

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:46

Sodeletuut schreef:
Brainless schreef:
Per 31 december 2010 is dit verboden in Australië!!
Er waren dit jaar nog maar een paar boeren die dit deden.
Ze waren dit al jaren aan het afbouwen en de meeste boeren deden dit al niet meer in 2008.

Dat is fijn om te lezen! :)

Ahh.. gelukkig ;) Ik vindt et echt om te kotsen, niet normaal :r :( hebben die mensen geen geweten ofzo?? :?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:49

ik heb alleen de neppe en die zijn honderd procent niet van dier gemaakt. :D
heb ze dan ook puur voor de warmte.
en dat verhaal van die schapen kende ik al. gelukkig zijn de goedkope hier niet van gemaakt!

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:55

Ik heb altijd all gezegt dat als al de barbies iets willen hebber er iets niet aan klopt ;)

De barbies vallen aan voor uggs, en de waarheid komt weer boven water, nu ga ik t uitprinten en het bij alle barbies die een moord plegen voor uggs van bijna 100 euro in de brievenbus gooien :p

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:57

Barbies? :?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:57

riekie15 schreef:
Ik heb altijd all gezegt dat als al de barbies iets willen hebber er iets niet aan klopt ;)

De barbies vallen aan voor uggs, en de waarheid komt weer boven water, nu ga ik t uitprinten en het bij alle barbies die een moord plegen voor uggs van bijna 100 euro in de brievenbus gooien :p

????
Ik begrijp hier niet zoveel van.
Wat bedoel je hiermee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:58

Brainless schreef:
Per 31 december 2010 is dit verboden in Australië!!
Er waren dit jaar nog maar een paar boeren die dit deden.
Ze waren dit al jaren aan het afbouwen en de meeste boeren deden dit al niet meer in 2008.

Dat nuanceert het verhaal nogal.

Ik ben ook benieuwd wat de bron en onderbouwing van het eerste artikel is, het lijkt me heel sterk dat dat bij veel schapen gebeurt en ook nog legaal is, want het is gewoon dierenmishandeling. Het lijkt me ook wat sterk dat elke Ugg zo gemaakt wordt, ik ben erg geneigd dit bericht met een fikse korrel zout te nemen.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:59

Ja bij mij op school heb je van die barbies die er bijna een moord voor zouden plegen maar ze zeggen allemaal dat ze diervriendelijk zijn en vegatier en noem maar op nou als ze dit zien ben ik wel benieuwd wat ze doen

IMJ

Uggs van 100 euro? Waar dan?

Nathaliefje

riekie15 schreef:

Jaja.. we zijn allemaal helemaal mee.. +:)+

Princess_

riekie15 schreef:

Beter lees je even het hele topic ipv zo'n rare post :+

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:00

IMJ schreef:
Uggs van 100 euro? Waar dan?

nou je hebt heel dure uggs van uh Replay uggs en zulke ze zitten altijd op te scheppen dat ze zo duur zijn

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:01

100 euro is niets! Uggs zijn veel duurder dan die van Replay ;-)
En replay heeft volgens mij geen Uggs van schapenbont (hoewel ik dat dan weer niet zeker weet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:03

riekie15 schreef:

Oh guttegut, strak krijgen we die verfspuiters ook weer :r

De antibontlobby weer in de bocht hoor....... die vergeten voor het gemak dat hun kipfiletje van 3 kg de kilo nou ook niet bepaald diervriendelijk is geproduceerd, vergeten eventjes dat in eigen land ook nogal wat dierenleed voorkomt (hoe lang zit je hond per dag alleen? Komt je paard er wel uit? hoeveel verstand heb je eigenlijk van de dieren die je hebt?) en niet alleen in de bio-industrie..........

Gaan we nu weer dure bontjassen met verf bespuiten? Dure Uggs?

Misschien voordat andermans eigendom vernield wordt, dit soort berichten op waarheid onderzoeken, achtergrondinformatie wil nog weleens helpen en heel vaak staat zo een verhaal dan in een heel ander perspectief.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:05

ik wou dat mij Uggs 100 euro waren :D Was het een koopje!
maar he, ben ik dan nu super-barbie, omdat ik er 200 euro voor hebt betaald? Gaaf! :j

Volgens mij bespeur ik hier en daar enige vorm van jaloezie?