Welk kalmeringsmiddel voor oud en nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:49

_Chendo_ schreef:
Wij geven via onze kliniek geen vetranquil meer mee, Vetranquil is eigenlijk gewoon een narcose middel... Wij geven nu in de kliniek Alprazolam.
Heb het vandaag ook aan onze hond gegeven, het is bij 0,25 mg 1 tablet voor een lichaamsgewicht tot 12,5 kg. (vanaf 5). Mijn hond weegt 37 kg, heb hem er 1 gegeven, zoiezo om te kijken hoe hij er op reageert. Hij is thuis nu gewoon rustig zo maar helemaal bij.

Hier hetzelfde! :j

Barvrouwke

Re: Welk kalmeringsmiddel voor oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:57

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:19

Chiqa schreef:
Heb je eenmaal een bang dier komt dat meestal niet meer goed, dan kan je alleen nog maar negeren.

Dat ben ik niet met je eens.
Als een hond een schrikreactie vertoont of lichte angst vertoont, negeer je het. Maar is je hond echt heel angstig of rent je hond in blinde paniek door de kamer, dan kun je hem beter bij je houden en aanhalen om de hond tot rust te brengen. Banger dat hij op dat punt al is kan hij toch al niet meer zijn en dan kan je hem beter tot rust brengen door aan te halen en bij je te houden dan de paniek te negeren.

Verder ben ik niet zo'n fan van pilletjes. De kat hier heeft wel wat angst voor vuurwerk. Deze sluiten we altijd op op de slaapkamer met het raam en de gordijnen dicht. Dan kruipt hij onder het bed en gaat dan meestal gewoon liggen slapen. De hond ligt gewoon in de kamer in zijn mand.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:35

@ annepaardoes
Ben ik ook met je eens, een dier dat in paniek is leert niks, ook niet dat het dus eng zou moeten zijn omdat jij hem aan het belonen bent!

Ik ben ook geen pilletjes fan.. maar ik moest dit jaar iets.. Vorig jaar scheelde het niet veel of mijn hondje was zo bang dat ze tegen een shock aan zat.. en aangezien ze de jongste niet meer is.. en ik moet zeggen, op het moment ligt ze tegen me aan op de bank te slapen.. terwijl de buurjongen pogingen doet het huis op te blazen.. :roll: De eerste keer in 11 jaar dat ze niet doodsbang is. :)

De katten heb ik niks gegeven, alleen meer eten.. beetje afleiding.. bang zijn ze wel, en boos dat ze binnen moeten blijven, maar goed, da's niet anders, dan ga je maar even onder het bed. 1 dagje kan geen kwaad! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:38

En hoe is het bij jullie gegaan?
Bij ons eigenlijk erg goed! :)

08.30u goed uitgelaten
19.00u plasje in het bos
09.00u plasje in de tuin

Ze heeft vnl achter een grote plant gelegen en toen de knallen echt begonnen gewoon onder de tafelen.
Flink bibberen en hijgen maar verder nog vrij rustig. Ze wilde alleen echt no way naar buiten om te plassen.
Gelukkig niet binnen gedaan.

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:43

Mijn poes heeft het ook wel goed gedaan , ze ging ergens achter in een kast zitten tot de ergste knallen voorbij waren xD

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:20

Ik heb het idee dat de Feliwayverdamper goed zijn werk heeft gedaan. Ik woon in een grote stad, dus ver voor 12 uur werd er al flink geknald, maar toen het om 12 uur dus echt los ging, zijn de twee oude katten in de buurt van de verdamper gaan liggen. :)) Om half 2 gingen we naar bed en waren ze nog rustig en het knallen was toen al veel minder.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:31

Nou, bach resque doet geen zak, maar goed.... we kunnen er weer een jaar tegenaan

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:38

stef schreef:
Nou, bach resque doet geen zak, maar goed.... we kunnen er weer een jaar tegenaan

Hier dus duidelijk wel! grappig dat het zulke wisselende resultaten heeft, maar wel vervelend voor jullie :(:)

Ik heb gisteren overdag 2x gedruppeld, 's avonds zelfs helemaal niet meer. Meneer was heel rustig, is lekker in z'n mandje gaan liggen slapen, geen gehijg of gebibber. Gelukkig hebben we het weer gehad, ik hou helemaal niet van vuurwerk.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:18

Barvrouwke schreef:
Dit kwam ik toevallig van de week tegen: http://www.dierenkliniekwinterswijk.nl/ ... ndershirt/

Dank je wel voor de link !
Ik had er nog niet van gehoord, maar dit spreek mij zeker aan!
Heeft iemand al ervaring met dit ding ?

Ik geef liever ook geen pilletjes, maar die ene keer per jaar daar doe ik dan niet zo moeilijk over. Als je het regelmatig gebruikt, dan moet je bij jezelf nagaan of het niet anders kan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:18

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:21

Dank je wel Iris!
Ik wist niet dat er al een lopend topic over was.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:21

Geen probleem. Helaas nog niet zoveel concrete ervaringen.
Ga m volgend jaar wel aanschaffen. :)

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:29

Ik ga me inlezen en als het mij bevalt dan schaffen wij hem ook aan :D .
Misschien al vrij snel. Kijken hoe hij erop reageerd.
En die van ons is ook bang voor onweer, dus daar kan hem ook voor gaan gebruiken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:50

Ohhhh die arme Luca, helemaal in paniek.....was het vorig jaar en het jaar daarvoor weinig tot niets, nu wonen er op de eerstvolgende boerderij nieuwe mensen! Ik durf het niet te gokken maar er ging voor honderden euro's de lucht in......ze had echt paniek, ben ook niet naar buiten gegaan om vuurwerk te kijken want ze had het heel slecht. Nu een daagje slapen en dan is alles weer ok!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:27

dankzij de Alprazolam Heeft Bonnie heerlijk bij me op de bank liggen slapen, hebben we even gespeeld en ging ze om 12u in haar hoekje achter de stoel liggen, ze bibberde wel, maar was absoluut niet in paniek, volledig aanspreekbaar! Heel wat anders dan vorig jaar, toen we de DA 3x aan de lijn gehad hebben omdat ze tegen een shock aanzat..
Om 12.30 is ze zelfs even mee geweest de tuin in om te plassen.
Ook nu is ze super vrolijk en speelt ze en slaapt ze rustig, heel wat anders dan vorige 10 jaren.. tot 3 januari onder/achter een stoel!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:50

Suzie is met een beetje Diazepam het oud en nieuw goed doorgekomen gelukkig.
Ze had wel stress maar het haalde de scherpe kantjes er vanaf om zo maar te zeggen.
En ze mag best een beetje stress hebben, zolang we maar niet hoeven te vrezen dat ze erin blijft hihi.
Was zelf om een uur of half 3 thuis en toen was er uiteraard niets meer aan de hand maar mijn ouders
zeiden dat het heel goed is gegaan voor haar doen. De jonge hond maakt het gelukkig nog steeds
helemaal niets uit, dat is wel fijn.