Ik ga het echt doen! Een hond adopteren!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik ga het echt doen! Een hond adopteren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:28

Leuk :D
Zon jachthond is ook leuk!! :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:29

we gaan woensdag naar het noordbroek toch? ben heel benieuwd of er een maatje voor je tussen zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:32

LiSSy schreef:
we gaan woensdag naar het noordbroek toch? ben heel benieuwd of er een maatje voor je tussen zit

Jaaa ik ben ook erg benieuwd :D

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:32

Joolien schreef:
Leuk :D
Zon jachthond is ook leuk!! :D

Dankje :D Ja, jachthonden zijn heel leuk. Ze zijn heel speels en luisteren supergoed :j

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:33

Super dat je een hond wil adopteren! veel succes met je zoektocht naar een maatje ;)

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:40

Jeeeeeeeeeeej! Leuk zeg, gefeliciteerd (alvast)!
Wij hebben alweer bijna vijf jaar geleden een hondje uit het asiel geadopteerd.
Zij was via de dierenbescherming in het asiel terecht gekomen en zat er al geruime tijd!
Het is een ontzettend lieve en trouwe hond, niet moeders mooiste, wat waarschijnlijk verklaard waarom ze al zo'n tijd in het asiel zat.
Wij zijn nog steeds helemaal dol op haar, met haar gekke trekjes en tikkeltje vreemde uiterlijk erbij! :(:)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:01

Ben ook geen voorstander van buitenlandse hondjes naar Nederland halen. Eerst onze eigen asielbevolking maar eens naar beneden krijgen.
En ook hier hebben de meeste asilehonden het niet leuk hoor :) Worden ook niet elke dag uitgelaten.

Staar je inderaad niet blind op dat leuke koppie, of die eigenwijze staart. Laat je goed informeren door het personeel daar en ga met een aantal honden op pad als je die mogelijkheid hebt.
Verwacht niet dat de hond gelijk naar jou toe springt en doet. De hond weet immers niet dat jij hem komt adopteren, maar verwacht gewoon te kunnen wandellen.
Als een hond daar in een hoekje zit, bang te zijn van alle dingen om zich heen, hoeft het niet zo te zijn dat hij thuis ook zo angstig is.

En de laatste tip, zit hij er vandaag niet bij, zit hij er misschien over een week wel bij. Het kost soms maanden eerdat je de hond hebt gevonden waarmee jij je leven wil delen.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:05

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 06:38

Joolien schreef:
Ik werd net door nickeltje geadviseerd om te kijken op sites voor honden die uit het buitenland komen, maar op een een af andere manier heb ik daar geen goed gevoel bij. Ik weet niet waarom. Kan iemand mij er voor en nadelen van geven.

Dat gevoel had ik zelf ook. Waarom al die honden hierheen halen terwijl er al zoveel thuisloze honden zijn?
Toch heb ik 3 weken geleden bij zo'n stichting een hondje opgehaald, die van ons was wel gewoon gedumpt door een nederlander. Maar na het zien van al die honden ben ik tot de conclusie gekomen dat ik gewoon weer naar dat adres zou gaan voor een nieuwe hond. De keuze was schokkend itt bij een asiel waar vaak maar een paar honden zitten. Je kan dus veel beter kijken of er een hond zit waar je een klik mee hebt. Die van ons komt bij Poor animal (vlakbij Breda)vandaan, daar zitten er echt honderden te wachten op een baasje...Allerlei soorten, rassen en maten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 07:56

Misschien is het handig als je eerst bedenkt wat voor hond je wil :)
Verder kan een hond uit het buitenland heel leuk zijn, en sommige geven absoluut geen problemen, maar er zijn er wel veel die problemen hebben (vaak heel bang). Denk als het je eerste hond wordt, dat je dat niet moet doen. Ook een Rhodesian Ridgeback raad ik je dan af, die zijn vrij pittig.
Ik raad je aan idd om eens te gaan kijken bij verschillende asielen.

Of kies voor een ras, en ga kijken bij een fokker die is aangesloten bij een rasvereniging. (Alleen als je ook echt tijd hebt voor een pup).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 08:44

Yamcha schreef:
Misschien is het handig als je eerst bedenkt wat voor hond je wil :)
Verder kan een hond uit het buitenland heel leuk zijn, en sommige geven absoluut geen problemen, maar er zijn er wel veel die problemen hebben (vaak heel bang). Denk als het je eerste hond wordt, dat je dat niet moet doen. Ook een Rhodesian Ridgeback raad ik je dan af, die zijn vrij pittig.
Ik raad je aan idd om eens te gaan kijken bij verschillende asielen.

Of kies voor een ras, en ga kijken bij een fokker die is aangesloten bij een rasvereniging. (Alleen als je ook echt tijd hebt voor een pup).

Zoals ik al zei he ik niet echt voorkeur voor een ras. En een pup s best leuk maar daar heb ik net te weinig tijd voor en aangezien ik boven woon zou ik ze dan elke keer de trap op en af moeten tillen, dat is niet handig.
En ik ga vandaag kijken bij asiel Noorderbroek, ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 08:51

Wat leuk dat je bij het Noordbroek gaat kijken!
Wij hebben onze hond er ook vandaan, we zochten een therapeutische hond voor m'n autistische broertje en die hebben we daar gevonden!
Succes vandaag, ik hoop dat je een leuke hond vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 08:52

Dank je :D

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 08:56

Wat leuk!
Ik ben benieuwd of je een geschikte hond vindt...

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:11

Ik heb 5 weken geleden ook een hondje via marktplaats overgenomen. Pup van 6 maanden oud, goed zinderlijk en luisterd heel goed. Deze hond werd overgeplaatst door relatie problemen. Ik heb er echt heel weinig voor betaald (50 eurie) Het is een kruising, en gaat ook heel graag mee naar de paarden. En nu al een echt maatje. Ik ben ook 2 keer gaan kijken voordat we hem meenamen en ook een checkup laten doen bij de dierenarts (oren, ogen hart en gewicht) Ik ben echt super blij met het beestje..............

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:17

ik ben benieuwd of je vandaag je maatje gaat vinden.
let wel; veel van de honden daar zien er zielig uit;laat je daardoor niet verleiden hoe moeilijk dat ook is.
ga voor een hond(je) die je aanspreekt en waar je een klik mee hebt; beslis niet meteen dezelfde dag maar kom de dag erna of daarna terug voor weer een afspraak als een bepaalde hond je aanspreekt.
ga met de hond wandelen; kijk hoe de hond op andere mensen, kinderern, honden en andere dieren reageerd, kijk of de hond luisterd naar commandos; raak de hond overal aan en kijk goed of hij dit alles toelaat.

indien mogelijk; laat de hon op een afgesloten veld los en bestudeer het gedrag van de hond; let goed op op medische problemen. let bij oudere honden goed op artrose, hd, suikerziekte e.d.

heel veel succes vandaag en geef alle kanjers daar een dikke knuffel; het is dat ik er al 2 heb want anders zou ik wel weer een hond willen adopteren.
zucht..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:27

Wat leuk dat je voor adoptie gaat!
Goeie zaak!!

Ik ga vandaag kijken naar een 2e adoptie hond.
Ik heb al een Fila Brasiliero x Holl. Herder van nu 5 jaar, hij was 1,5 toen ik hem geadopteerd heb. (zie profiel).

En ik ga vanmiddag Diego ontmoeten.
Een 3 jarige Am. Bulldog x Stafford.
Deze jongen is in beslag genomen en heeft al een lang traject van opslag achter zich.
Hopelijk klikt het en kan ik hem een blijvend thuis geven.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:31

Cavaliertjes zijn heel leuk hoor! Wij hebben die van ons ook van Marktplaats gehaald.
Het hoeft niet altijd slecht te zijn. Het is ook een supersterk beestje...
(In ieder geval ; nog geen hartkwalen ontdekt)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:31

oeh! ik ben benieuwd!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:49

Charica schreef:
Cavaliertjes zijn heel leuk hoor! Wij hebben die van ons ook van Marktplaats gehaald.

Met Cavaliertjes moet je geluk hebben.. wij hadden er 2 en die zijn allebei op jonge leeftijd overleden. Echter is die van mijn tante al 9, dus je weet het nooit. Alleen zou ik een Cavalier altijd van een erkende fokker nemen, niet zomaar uit het asiel want je weet nooit wat voor verborgen gebreken ze hebben (al is dat natuurlijk met iedere hond een risico maar de CKCS is nou eenmaal een zwak ras).

TS: Veel succes vandaag, ben benieuwd!! :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:30

Succes vandaag! :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:17

Charica schreef:

Na een programma te hebben gezien over Cavaliertjes zou ik dus nooit zo'n hondje kopen...

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:01

Wat ik in mijn opleiding over cavaliertjes heb geleerd is dat het door(niet goed) fokken er honden bestaan met afwijkingen, maar dit hoeft niet zo te zijn. uit ervaring ken ik iemand die zijn hondje vroeg verloor door een hartprobleem, maar ook een hond die nu vrolijk op haar 10 rond wandelt!
TS: Veel succes met het vinden van een leuke en geschikte hond!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:04

Super dat je een hond uit het asiel wilt halen +:)+ Eindelijk weer iemand die niet voor een schattige pup gaat! Ik hoop dat je een leuk maatje vind. Succes daarmee!

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:06

Super dat je een hond uit het asiel wilt halen! Doen wij thuis ook altijd!