Poesje in mestkelder, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:34

Wat je ook doet; niet zelf in de kelder kruipen - ook niet als je met z'n tweeen bent!!!!! Alleen mensen met verstand van zaken (brandweer) kunnen zo'n situatie goed beoordelen.
Er zijn in het verleden regelmatig mensen gestorven omdat ze een mens, een koe, hond of ander beest uit de mestkelder wilden redden.
Als zo'n poesje nog leeft, is dat nog geen garantie dat het ook veilig is voor een mens.
Ik hoop dat je een oplossing vindt, maar oliebol happens....
Succes.

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:38

Hoop dat je t poezebeest er inmiddels uit hebt, anders succes!!!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:41

juno1 schreef:
Maar al ligt die al dood, je bent nog in staat te melden dat die straks lekker rondhuppelt om te horen hoe geweldig je bent.
Jezus zeg hoe voel jij je? Ben jij nou ECHT niet in staat om een beetje normaal te reageren? Hier gaan mijn haren pas echt van overeind staan!

Brandweer even bellen. Die zullen ter plaatste wel kijken hoe ze het oplossen :j.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 01-12-10 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:42

NOOIT zelf in de kelder gaan, dat kan echt je dood worden.

Brandweer bellen en de situatie voorleggen, misschien dat zij tips kunnen geven. Kun je ook direct vragen of er kosten aan verbonden zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:49

neem een blikje tonijn om poezel te lokken, dat ruiken ze van verre!
Edit; lees net dat iemand dat al geopperd heeft. Maar evengoed, poezel zal (als ie nog leeft) wel honger hebben inmiddels dus het kan alsnog helpen!

*hoopt stiekem dat poezel zelf al eruit is gekropen....*

anneliesdj

Re: Poesje in mestkelder, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 14:55

Er komt zo iemand van de brandweer langs om te kijken of ze er wat aan kunnen doen, de kids liggen op bed dus hopelijk kan ik veilig naar buiten.
Toch maar even de paarden naar buiten gooien want die gaan over de rooie als de brandweer daar bezig gaat.
En nu ben ik nog vergeten te vragen wie de rekening krijgt dus zo egoistisch ben ik dus ook weer niet :+

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:57

Pfff, fijn dat je de brandweer hebt gebeld, want wat is er nou belangrijker, jouw gevoel voor eer/schaamte of het leven van je nieuwe katje?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 14:59

Heeft niets met eer te maken hoor, ik wil gewoon niet onnodig een ander op kosten jagen.
Maar nu hier ook door een brandweervrouw gezegd wordt dat het toch gevaarlijk is ookal staat hij al jaren leeg en leeft poezeltjelief nog, laat ik het liever aan een ander over.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:02

Laat je weten hoe het is gegaan?

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:03

anneliesdj schreef:
Heeft niets met eer te maken hoor, ik wil gewoon niet onnodig een ander op kosten jagen.
Maar nu hier ook door een brandweervrouw gezegd wordt dat het toch gevaarlijk is ookal staat hij al jaren leeg en leeft poezeltjelief nog, laat ik het liever aan een ander over.

Verstandig besluit. Fijn dat er zo iemand van de brandweer komt kijken. Mogelijk blijkt de situatie in de kelder na controle mee te vallen, maar ga hier NOOIT vanuit. Mestgas kost jaarlijks toch meerdere levens, vaak ook van mensen die met z'n 2-en (voor de veiligheid :( ) in een kelder gaan kijken. Een klein laagje achtergebleven mest kan voldoende zijn.

Hopelijk komt het beestje ongeschonden naar boven.
Laatst bijgewerkt door Firegirl op 01-12-10 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:03

Wat fijn dat de brandweer komt om je te helpen! Want zelf de kelder ingaan is idd echt geen goed idee..

Hoop dat we straks goed nieuws krijgen en de poezel gezond en wel weer uit de kelder komt :)

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:04

Je zei een paar pagina's terug dat je je zou schamen als de brandweer 'm er makkelijk uit zou halen. Maar maakt niet uit, gelukkig heb je ze al gebeld. En groot gelijk dat je er zelf niet in gaat. Ik hoop van harte dat 't katje nog leeft en het redt! :) Straks maar met een kruik, z'n vriendje en dekentje naar binnen! :(:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 15:05

Fitch schreef:
Straks maar met een kruik, z'n vriendje en dekentje naar binnen! :(:)

Dat zou ik best willen doen maar dan breken ze de boel af, het zijn echt wilde boerderijkatten dus die worden helemaal niet gelukkig van in huis leven bij mensen.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:05

Blij om te horen dat je de brandweer gebeld hebt. Mijn stiefvader is bevelvoerder van de brandweer hier en hun komen zekers voor zo'n klus hoor! Hoe vaak hij al wel niet dieren heeft moeten redden..... En voor zover ik weet is het voor jou kosteloos dat hun bezig gaan (ja de schade achteraf dan niet denk ik).

Ik hoop dat het katje veilig naar boven gehaald kan worden! Succes en houd je ons op de hoogte?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:06

Kruik, vriendje, dekentje en pak stro in een warme stal dan misschien :j.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 15:07

Ik ga nu naar buiten maar ik laat het wel even horen als er vooruitgang is.

Ze hadden hun eigen stal met dozen, hooi en dekentjes ;)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:10

Ik ben erg benieuwd hoe dit af loopt! Succes in ieder geval!

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:25

ik ben ook erg benieuwd!
voor de brandweet ook weer is wat anders!
hoop voor jou dat de kinderen blijven slapen:)

kaan de poesjes weer die stal in?? straks lopen ze weer weg..?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 15:43

Poes is gered!
Ze hebben stenen weg gebroken en daardoor konden ze opzij de put in kijken, poes zwom rond maar zat eerst wel op de kant want er klonk een plons bij het weghalen van de stenen. Hij is achteraan in de hoek er weer uit geklommen en zat net om de hoek van het gat waar we de schotten hadden weggehaald dus we konden daar ook net niet bij. Dus wilden ze een golfplaat weghalen dus het korps geroepen maar tijdens het wachten kwam poes toch achteruit richting gat en toen ik mijn arm erin stak kon ik hem aan zijn achterste grijpen.
Hij is vies, nat en heel bang maar zit nu lekker warm in een doosje met hooi in de gang.
Toen ik binnen kwam stond mijn oudste al bovenaan de trap te roepen dus die heeft waarschijnlijk helemaal niet geslapen.

Zal ik hem even wassen of beter niet?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:44

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit afloopt.

Hoe zijn de katjes ontsnapt eigenlijk? Heb je ze in een box waarvan de onderste helft hout is en de bovenste helft tralies?
Dan is het misschien een idee om daar kippengaas voor te spannen en ook een soort dak van kippengaas te maken, dan kunnen ze er niet meer uit.

[Edit] Hij is al gered! Super!
Ik weet niet hoe het zit als hij zichzelf gaat wassen en daar dan ziek van kan worden?
Ik zelf zou hem waarschijnlijk wel wassen en binnen even laten opdrogen.
Laatst bijgewerkt door KayC op 01-12-10 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:44

@TS
Ik zou het wel proberen.
Ze gaat anders zichzelf schoon likken en krijgt dan veel vieze oude mest binnen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 15:45

In zo'n box zaten ze inderdaad maar het is de bedoeling dat ze los door de stal kunnen om ons van de muizen af te helpen.

Jammer genoeg was dit wel de donkere en dus niet de poes die we al langer kwijt zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:47

Ik zou ook even wassen. Met lauwwarm water, is ook lekker om even op temperatuur te komen (vinden wij ook lekker, een warme douche) en dan goed drogen en dan verder binnen laten opdrogen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:47

Even wassen met betadine kan geen kwaad :) Inderdaad zoals brainless zegt, vieze oude mest lijkt me niet gezond.
Is het katje gelijk een klein beetje ontsmet, wie weet had het kleine wondjes waar nu vuil in gekomen is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:49

Maar dit is dus weer dezelfde die je eerst terug in zijn stal had gezet? Of hoe moet ik dat nu zien?
Hoop dat je er wel van leert en de openingen goed dicht maakt en ook de stal helemaal dicht maakt..