Ik kom vrij vaak in dierenwinkels om eten of benodigdheden te kopen. Niet elke dierenwinkel heeft dieren zitten, maar als ze er zitten kan ik het niet laten om toch eventjes te kijken.
Hier in de buurt zijn 2 winkels waar ik wel een dier zou durven kopen. De ene is een viswinkel (voor aquariumvissen dus

Dierenwinkels van grote ketens (en dan vooral die waar het eigenlijk meer over een tuin/hobby centrum gaat dat toevallig ook een dierenhoek heeft) echter, daar zie ik soms ook dingen die niet kloppen. De dieren zitten wel in propere hokken en man/vrouw gescheiden. Maar ofwel staat er buiten de diersoort en prijs geen enkele informatie bij. Ofwel staat er informatie die niet klopt. Konijnen zijn dan ineens dieren die makkelijk alleen kunnen en geschikt voor kleine kinderen en Russische hamsters zijn groepsdieren die overdag actief zijn. En met pasen hebben ze ineens kuikentjes te koop. Tja.
Heel vroeger zag je ook nog kittens en puppy's te koop in een dierenwinkel maar dat is tegenwoordig verboden.
Mijn konijn komt uit zo een keten. Niet zelf daar gekocht maar door vrienden. Kindjes vonden het beestje uiteindelijk toch niet zo leuk (lees na een maand ofzo) dus heb ik hem in huis genomen. Zijn volledige gebit staat schots en scheef. Goed komt wel meer voor bij konijnen, maar misschien toch meer bij doorgefokte konijntjes.