Kleding voor de hond....wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleding voor de (grote en kleine) hond.

Ja, dat kan wel. Ik trek mijn hond wel een jasje/dekje/jurkje aan als dat nodig is
143 (35%)
Ja, dat kan wel, maar mij zie je niet met de hond met jasje/dekje/jurkje wandelen.
29 (7%)
Nee, dat is helemaal niet nodig. Daar is de hond niet voor gemaakt, hij kan makkelijk tegen de weerswisselingen!
231 (57%)

Totaal aantal stemmen: 403

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:54

eenitraM schreef:
Wow!! 13 mensen hebben het lef om op Ja te drukken :(

wow, sommige mensen hebben het lef om daarover te oordelen :P

Er zit wel verschil in een jas of dekentje, of van die truttige barbiejurkjes.

Anoniem

Re: Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:02

Vind een deken tegen de kou niet te vergelijken met een jurkje voor de leuk.

Mijn hond kan absoluut niet tegen kou, en dan vooral niet tegen natte kou. Zij krijgt een dekentje op, maar dan zonder al die frutsels voor de mooi.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:06

Ik ben een van die mensen met lef. Als je oude russel een aantal keren zwaar onderkoeld is geraakt buiten heb je weinig keus. Voor haar hadden we een minipaardendekentje van br, gekocht op paard en koets waar het lag als reclamemiddel. Ze was die dag in de veilinghal weer onderkoelt geraakt en sinds die tijd niet meer.

Onze oude artrosehond heeft een fleecedekje voor na het wandelen in de auto om zijn spieren warm te houden.

Jurkjes, leren motorjasjes en zo voor de sier is echt zware onzin

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:12

Toen het vorig jaar zo heel koud was heb ik een zo'n fleece dek van Rambo horseware aangeschaft, maar die krijgt en wil ze alleen maar om als we lang op het OV moeten wachten. Zodra we in beweging zijn gaat ie af. Hond heeft dun vachtje

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:15

Ik vind het per hond verschillend of het nodig is of niet.
De meeste mensen kleden hon Chihuahua aan omdat dat 'leuk' staat. Dat vind ik niet de juiste reden. Met extreme vrieskou zijn er honden die een extra jasje wel kunnen gebruiken, zoals hazewindhonden of andere honden met een heel dun velletje.

Onze hond (half lang haar dus normaal geen jasje nodig) is vorig jaar meegeweest op wintersport en toen kreeg hij een regendek om, dit tegen het bevriezen van zijn vochtige haren. Dit was op aanraden van de dierenarts..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:20

Ik ben tegen kleren bij een hond maar vindt het wel een hele goede optie bij honden die bijvoorbeeld een rugprobleem hebben.

Ik heb wel een regendek voor mijn langhaar Duitse herder. Deze krijgt hij op als het giet. Hij blijft bijna 24 uur lang nat door zijn lange haar en dat is voor hem niet echt prettig, zeker nu hij ouder wordt niet. Hij heeft lang haar met onderwol en die onderwol droogt zeer slecht.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:24

Ik vind het echt niks.

Ik werk in een dierenwinkel, en krijg regelmatig van die mensen(je herkend ze al als ze binnen komen) die hun hond persee een dekje willen laten dragen en dan vaak met honden die dat absoluut niet nodig hebben.

Ik raad het eigenlijk altijd af maar als ze persee willen help ik die zielige hond maar in een jasje en die hond staat dan gelijk van wat heb ik nu weer aan mijn lijf, en vervolgends vinden ze het raar dat hun hondje geen stap wil verzetten, zielig beestje voelt zich gewoon zwaar voor banketstaaf lopen.

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:31

Ik vind kleren bij de hond gewoon voor de leuk niet kunnen. Heb zelf een chihuahua maar die zal echt geen kleding aan krijgen vind een hond moet ook echt hond kunnen zijn.. maar als het om medische redenen moet heb ik er verder geen problemen mee.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:48

Absoluut overbodig, maar ik geef het gewoon toe :D : Als ik oooooit een roze hondenshirtje maat Duitse Herder tegen kom met een foute tekst, dan koop ik hem lekker toch!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:22

Ik zal waarschijnlijk wel een reflecterend regendeken kopen voor mijn toekomstige hond. Het wordt hetzelfde ras als de hond van mijn ouders en die staat met koud weer en stilstand toch te trillen. Ook is hij in het schemer nauwelijks zichtbaar (asvaltkleur hondje)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:31

F_Orumster schreef:
eenitraM schreef:
Wow!! 13 mensen hebben het lef om op Ja te drukken :(

wow, sommige mensen hebben het lef om daarover te oordelen :P

Er zit wel verschil in een jas of dekentje, of van die truttige barbiejurkjes.

Pardon? Dat was duidelijk het geval. Geen geoordeel maar een dikke feit. :n

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:39

Het oordelen doe je met de smiley, die is niet bepaald positief. Waarom zou je een hond die niet gefokt is voor dit klimaat en dus ook niet de mogelijkheid heeft qua vacht om het aan te kunnen geen deken om doen zodat hij toch nog buiten durft.

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:48

ik ga mijn hond echt geen kleding aan doen !!!!!! ze zijn gemaakt zo dat ze zonder kleren kunnen zijn anders zouden ze wel naakt geboren worden ( zonder haar ) het enige wat mijn hond ooit aan heeft is een bloemen boa

Afbeelding

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:43

Okee die van ons heeft 1 keer iets aangehad :D
(ff foto zoeken)
Afbeelding
Afbeelding

En ze vond het nog geweldig ook :+
Even voor de duidelijkheid dit was mijn oude badjas die ik naar beneden had gegooid en Mevrouw vond dat wel heel interresant en sleepte hem direct mee naar de bank :D

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:47

ha ha ha ha grappig :D

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:18

Hahaha wat grappig! Zo heb ik er ook nog 1 van de Beagle tijdens het WK

Afbeelding

Ze lijkt het niet erg te vinden

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:20

Nu ik toch bezig ben, 1 van mijn fokprodukten met een ketting om, jaren terug dat wel!

Afbeelding

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:16

Hier krijgen ze wat aan indien nodig. Aan een hond is weinig natuurlijks, ze worden gefokt zoals wij dat willen. Vachten zijn helaas niet meer altijd zo functioneel.

Mijn poedeltje heeft een zware longontsteking gehad en krijgt dus een jas aan bij gietregen of bijv. na de training. Mijn andere hondje heeft niet zo'n geweldige vacht tegen regen, sneeuw of echte kou. Dan krijgt ie ook wat aan. Ga ze niet kou laten lijden, dát vind ik pas zielig. Ze hebben er overigens absoluut geen problemen mee. Vinden het wel lekker eigenlijk ;)

Onze border krijgt overigens niks aan, haar vacht is prima.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:21

singasong schreef:
Ik ben toevallig voor mijn JR van 13 jr. voor een winterjas aan het kijken. Heb ook al een mooie warme gezien maar vind ze best duur.
Iemand hier nog een leuk adres voor een winterjas voor mijn JR?

Verzendhuiswitjes.nl

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:23

Onze jackrussel heeft in de echte winter als hij lang mee naar buiten gaat een dekentje van equitheme. hij is nog niet heel erg oud maar wel een echte aansteller koukleum, als we nu 'savonds buiten zitten bij de oliekachel ligt hij er strak voor want verderop is het kouder. en ach het staat ook wel grappig in de winter en hij vind het superleuk dat dekentje, gaat heel hard rondracen als ik hem pak.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:27

ik heb ook nog wel ergens een foto van onze hond in een rompertje, hij was gecastreerd. Maar niet op deze computer.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:30

norski schreef:
Verzendhuiswitjes.nl

Deze link doet het niet, klopt dat?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:31

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:32

toen onze hond van het winter heel ziek was geweest kreeg hij ook een dekje om.
paard hetzelfde.
ben niet van de dekens en frutsels, maar als ik merk dat ze even hulp nodig hebben dan kunnen ze dat krijgen.

kijk tutu´s en bling bling vind ik verschrikkelijk.
maar imo is het heel normaal om een oudere of zwakkere hond te helpen als je merkt dat het ze zelf even teveel wordt.

ik heb dus ja gedrukt, en het lef om ervoor uit te komen :P
( wacht op de haatmail) :+

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:35

kleertjes....alleen als je geen dekentje in het wandelwagentje hebt
Harre Jakkes