Pitbull, Amerikaans -of Engelse stafford ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:34

Jawel hoor hebben altijd gemogen alleen met de RAD wet mochten er alleen dieren met stamboom rest werd opgehaald en afgeslacht ,zelfs pups die nooit wat misdaam hadden.Iemand die ik van internet ken heeft dit gehad moeder en pups van paar weken oud...in 1x je vriendinnetje en haar babys weg,envwaarom??Tja het is een pitbull zonder stamboom!Hoop dat nooit mee te maken...dat breekt je zeg!

ch_ntii123

Re: Pitbull, Amerikaans -of Engelse stafford ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:36

Nou dat hoop ik ook niet, t is ook te achtelijk voor woorden.. Ik vind als jij je hond goed onder controle heb, is er niets aan de hand

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:36

ch_ntii123 schreef:

Is dat echt de regel?
En am. staff met of zonder papieren is een am staff toch?[/quote]

ik durf het feitelijk niet te zeggen maar als de hond geen papier heeft en wel aan alle kenmerken van de pitbull voldoet wat een amstaff doet dan valt hij onder dit type.[/quote]

Volgens mij kan dat niet,want mijne is een echte raszuivere am.stafford, heb alleen geen papieren.. dan kan het toch nooit een pitbull zijn?[/quote]
logischerwijs werkt het wel zo maar ik heb de vraag even op het stafford forum gelanceerd

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:58

Vaak wordt pitbull gebruikt op dezelfde manier voor papierloze pitbullachtige als ook voor chihuahua's met chihuahua-achtige en jack-russels met jack russel achtigen.

Officieel is het een american pitbull terrier. (APTB) Dit is geen door de fci erkend ras. Het zijn de werkhond en zijn vaak de smalste variant van deze rassen.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:31

MelodyT schreef:
http://www.tegenpitjes.info

kennen jullie deze lachwekkende belachelijke site?

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen zo denken!

Ja echt vreselijk die site _O- :') , maar ze praten ook over ons, dat wij gevaarlijke gemene eigenaren zijn en dat we graag toekijken hoe onze honden vechten :+ .

Sure,, echt de meest belachelijke site die ik ooit gezien heb.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 19:45

wow die site, heb je dat stukje gelezen over dat wurgen?? :oo

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:09

Haha staan heel veel belachelijke dingen op!Die site is echt te lachwekkend voor woorden!

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:12

ze hebben nog meer van die site anti vechthonden enzo pffff

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:19

Nou die antipitjes website 8)7
Ze plaatsen gewoon alle bul achtige onder 1 kop
en nou... ik heb er gewoon geen woorden voor! :r
Ziekelijk....

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:30

Ja he maar hoe ze ook denken..de raarste dingen.Maar ook dingen zoals gooi je voor je hond..lijkt me erg slim als er ooit een echtte vechthond (van elk mogelijk ras)met je hond gaat vechten.Als ze echt zo bruut zijn dan vertel je dat niet meer na haha!Dus briljante tip!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:48

Voor mij is het nog steeds niet helemaal duidelijk of de pitbull in nederland nu al echt erkend wordt als
ras (dus met stamboompapieren en erkent door de betreffende instanties?)
Ik vond op wikipedia namelijk dit stuk:

Een pitbull is geen hondenras, al wordt dit vaak gedacht. Een pitbull wordt gemaakt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw. De Amerikaanse Pitbull terriër, Indiase Bull terriër, Amerikaanse Staffordshireterriër, Staffordshire-bulterriër, Dogo argentino, Bulterriër, Buldog worden gebruikt om ongeregistreerde raskruisingen mee te maken. Het American Pit Bull Terrier ras is in Amerika wel erkend en kan daar nog steeds geregistreerd gefokt worden maar dan betreft het raszuivere kruisingen binnen het ras. Bron wikipedia

Het maakt mij verder natuurlijk niets uit want ik hou er van, maar vroeg me af of iemand echt daadwerkelijk weet hoe het
zit met de erkenning van dit ras?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:00

In nederland is het niet erkend,maar de kenners houden de amerikaanse bloedlijnen aan van daar dat ze kunnen adverteren met stamboom dit is dus amerikaans!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:05

Ahh zie je, dan was het toch zoals ik al dacht! Bedankt!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:24

nog even om terug tekomen over honden die wel of niet mogen in NL

het is tegenwoordig zo, alle honden die agresief gedrag vertonen (bijten) zo wel mens als dier)
moeten worden afgemaakt.

wel of geen papier, stafford of teckel maakt niets uit.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:47

Maar wat versta je onder agressief gedrag,denk niet dat alle honden die 1 x bijten afgemaakt worden...dan zouden ze er een hoop op kunnen ruimen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:15

stalnijmegen schreef:
Hier een am staf van alweer zo een 8 jaar oud, mijn kleine schoothondje, mijn altijd vrolijke maat.
maar voor een ander....... een gemeen jongetje

heel stom, iedereen kan hier binnen komen, even hem een aai over zijn koppie geven en je bent de hele avond zijn beste nieuwe maatje. zelfs een inbreker kan hier bv zo zijn gang gaan. Ik had al een kat toen hij kwam, gaat prima. toen we zijn gaan samen wonen kwam er nog een kat bij, ook geen probleem, hij word regelmatig in elkaar gemepd door die kat (hihi)
2jr terug een andere hond erbij genomen, ook die verteld hier in huis wel even wat de staff moet doen.
Maar buiten huis, man o man, ik kan echt niet even staan buurten met iemand want hij eist alle aandacht op, blaffen, grommen enz enz
ben er altijd veel mee bezig geweest dat eruit te krijgen, maar lukt me niet. andere honden op straat is not done
en egels moet ik helemaal niet tegen komen, fijn want dit is weer egeltjes tijd...
kortom, een hond die voor baas en gezin door het vuur gaat, prettig gestoord, maar je moet ze wel altijd duidelijk blijven voor kauwen hoe je het wilt hebben in huis, wat je van hem verwacht..
zo is onze net een klein kind, als hij van me de mand in moet, en hij wilt niet
stem opzetten en hardop tellen tot 3, haha bij 2 zit die al in de mand, hij weet het precies, maar blijft me uit proberen.
onze volgende hond?? zeker weten weer een am staff

Jeetje! Ook hier weer een beschrijving van een Amstaff wat de mijne wel kan zijn :D Mijne zag laatst ook een Egel.. Pff ik kreeg haar gewoon niet mee!! Binnenshuis de grootste vriend van iedereen die binnenkomt en zit bij iedereen binnen no time op schoot, maar net als bij jou andere honden, egels wat voor dieren dan ook... Dat is niet te doen! En het zelfde met het in de mand gaan met tegenzin. Ik moet inderdaad ook tellen, en bij tel 3 vliegt ze gauw de mand in. óf als de benchdeur open staat waar ze eigenlijk nooit meer in gaat, dan kruipt ze daar zielig in. pff :P Verder met het in de mand gaan kan ik haar ook aankijken en vragen: Moet ik helpen? Dan hoef ik daarna ook niets meer te zeggen :D Mijne is ook net een klein kind ja. Maar kan haar voor geen goud missen!

Even over bovenstaande posts: Zoals bovenstaande post van mij heb ik zelf een Amstaff. Die door 1 stomme fout (Poort open) een andere hond heeft gebeten. De eigenaren van de andere hond hebben geen melding gemaakt bij de politie omdat het echt een ongeluk was en normaal nóóit voorkomt. Verder heb ik Zenna altijd aan de lijn en overdag zelfs meestal een muilkorf om. Ook om te kijken of dit haar gedrag kan verminderen naar andere honden. 's avonds heb ik de muilkorf af. Woon in een niet zo prettige buurt. Ofja, het is lekker rustig, maar veel onguur volk loopt er rond. Dan wil ik mij als meid zijnde wel veilig voelen met mijn hond op straat. En ben er laatst achter gekomen dat zenna vinnig reageerd tegen mannen die donker gekleed zijn en op haar reageren.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:09

MelodyT schreef:
Maar wat versta je onder agressief gedrag,denk niet dat alle honden die 1 x bijten afgemaakt worden...dan zouden ze er een hoop op kunnen ruimen.

als er een melding vangedaan word, ben je voor 80% zeker je hond kwijt.

(ligt er natuurlijk wel aan hoe de situatie is)
maar als er een melding gedaan is en er is bloed bij tepas gekomen is het 9 van de 10 keer aflopende zaak voor je hond.!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:16

Ik bedoel hoe ernstig moet het zijn...diverse keren word Gio in de bossen gebeten door jack russels.Hij doet niks heeft ook nergens last van maar ze bijten hem wel!
Daarmee wil ik zeggen dat niet iedere beet benoemenswaardig is...

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:04

als er bloed bij tepas komt moet je daar melding van maken dan kunnen ze er wat aan doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:54

Tja, het is sneu hoe mensen een vooroordeel hebben, helaas zijn er rotte appels en die maken dat zo'n vooroordeel ontstaat. Mijn ervaring is dat juist deze "gevaarlijke" rassen de liefste honden zijn, omdat niet iedere idioot deze honden in huis neemt en men minder accepteert van deze honden.
Een chihuahua die dreigt en blaft naar een andere hond of een mens wordt geaccepteerd, zodra een pitbull of andere "gevaarlijke" hond dit doet, wordt dit niet geaccepteerd. Er is nog een hoop werk voordat we zover zijn dat de "gevaarlijke" honden hun etiketje kwijt zijn.

Zag dat op die site niet alleen pitbulls onderuit gehaald worden, maar ook een hoop andere rassen. Het mooie is dat ze zeggen "tegen pitbulls en andere vechthonden", maar hoeveel rassen zijn er gemaakt om te vechten? Ik ken er geeneen.. Zelf staan we op het punt om een akita te krijgen en als ik dan de info op die site lees, kan ik wel huilen. Mijn fokster heeft een volledige kudde van 10 akita's over het erf lopen, ze accepteren elkaar, ze accepteren alle andere honden en ze zijn zo verschrikkelijk lief.. Ook op show's kijken ze nog niet naar andere honden die dreigen naar ze. Mensen moeten leren naar een hond te kijken, dan pas naar een ras...

Feit is dat je met een pitbull een nadeel hebt, omdat men weinig weet van de verschillende hondenrassen die lijken op pitbulls. Als een hond gemeen is en een klein beetje op een pitbull, stafford of iets soortgelijks lijkt, dan roept men meteen dat het een pitbull was. Heb je een poedel, dan weten de meeste mensen wel dat het om een poedel gaat..

EDIT: zit nog even verder te kijken op die site en moet eigenlijk steeds meer lachen. Ze zijn tegen een hoop rassen, maar als je dan de analyse bekijkt van het aantal beten dan staat de helft van die rassen waar ze tegen zijn of niet in het lijstje van incidenten (Zoals de akita inu) of vrijwel onderaan (zoals de tosa inu) De herder staat daarentegen wel heel erg hoog, maar daar zijn ze dan weer niet tegen...

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:48

caboclo schreef:
nog even om terug tekomen over honden die wel of niet mogen in NL

het is tegenwoordig zo, alle honden die agresief gedrag vertonen (bijten) zo wel mens als dier)
moeten worden afgemaakt.

wel of geen papier, stafford of teckel maakt niets uit.

Als je hond agressief is (geweest).. dan moet je een test volgen om te kijken of hij echt agressief is.. Die test is wel heel zwaar en je komt er met moeite door heen (wat ik gehoord heb).. maar als dat goedgaat dan mag de hond weer mee.. (je bent overigens niet zelf bij die test, aangezien dat de hond beinvloed).

Pitbull achtige worder volgens mij vaker en sneller aan zo'n test gezet, vanwege de kaakklem...

*EDit:
Er wordt vaak gezegt dat de pitbull-achtige (laat ik het even zo noemen) gevaarlijk zijn. Ik zelf heb in een dierenartsprijktijk gewerkt en loop vaak in het bos met de honden (ook oppashondjes zeg maar).. Maar vaak zijn het toch die kleine honden die sneller bijten zonder een waarschuwing. De pitbull achtige geven een waarschuwing (je moet wel weten hoe je dit kan zien).. Omdat de kleine hondjes minder schade aanbrengen dan de grote honden zijn de grote honden eigenlijk altijd de peanut!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:16

mee eens dat ze vaak een test moeten daarstaan
maar echter is dat niet altijd zo.
ligt er aan wat voor schade de hond aanricht.

zit namelijk zelf tusse de AM staffords en heb verschillende dingen mee gemaakt
ken mensen die de hond wel terug hebben gekregen na de test idd is hij erg zwaar
(voerafpakken tijdens t eten , onverwachts harde stem opzetten) (persoonlijk geef ik somige honden groot gelijk)
wat zal jij doen als je lekker je frietjes aan het op knabbelen ben en of er ineens uit het niets iemand tegen je gaat ''schelden''
uit schrik vertonen ze vaak zulk gedrag.

gelukkig ken ik ook iemand die de hond daar dus niet op reageerde en kreeg hem terug (maar had wel een oud vrouwtje gepak maar de reden daar van weet niemand)

ook ken ik iemand (via via) die z`n hond dus duidlijk is kwijt geraak bij zo iets echter was het dus geen ''vecht hond'' maar een sjarpij ?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:18

Sharpij is toch ook oorspronkelijk een vechthond..

Maar als dat zo is zou je hem op die punten kunnen trainen...

Mijn hond is hardstikke lief,en vriendjes met de cops.Willen hem zelfs altijd aaien hihi

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:26

het was ook een hartstikke lief beest zowel buiten als eigenterein maar niemand weet wat zich afhadgespeelt
hij werd zelfs regelmatig uitgelaten door de kinderen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:34

secricible schreef:
Tja, het is sneu hoe mensen een vooroordeel hebben, helaas zijn er rotte appels en die maken dat zo'n vooroordeel ontstaat. Mijn ervaring is dat juist deze "gevaarlijke" rassen de liefste honden zijn, omdat niet iedere idioot deze honden in huis neemt en men minder accepteert van deze honden.
Een chihuahua die dreigt en blaft naar een andere hond of een mens wordt geaccepteerd, zodra een pitbull of andere "gevaarlijke" hond dit doet, wordt dit niet geaccepteerd. Er is nog een hoop werk voordat we zover zijn dat de "gevaarlijke" honden hun etiketje kwijt zijn.

Zag dat op die site niet alleen pitbulls onderuit gehaald worden, maar ook een hoop andere rassen. Het mooie is dat ze zeggen "tegen pitbulls en andere vechthonden", maar hoeveel rassen zijn er gemaakt om te vechten? Ik ken er geeneen.. Zelf staan we op het punt om een akita te krijgen en als ik dan de info op die site lees, kan ik wel huilen. Mijn fokster heeft een volledige kudde van 10 akita's over het erf lopen, ze accepteren elkaar, ze accepteren alle andere honden en ze zijn zo verschrikkelijk lief.. Ook op show's kijken ze nog niet naar andere honden die dreigen naar ze. Mensen moeten leren naar een hond te kijken, dan pas naar een ras...

Feit is dat je met een pitbull een nadeel hebt, omdat men weinig weet van de verschillende hondenrassen die lijken op pitbulls. Als een hond gemeen is en een klein beetje op een pitbull, stafford of iets soortgelijks lijkt, dan roept men meteen dat het een pitbull was. Heb je een poedel, dan weten de meeste mensen wel dat het om een poedel gaat..

EDIT: zit nog even verder te kijken op die site en moet eigenlijk steeds meer lachen. Ze zijn tegen een hoop rassen, maar als je dan de analyse bekijkt van het aantal beten dan staat de helft van die rassen waar ze tegen zijn of niet in het lijstje van incidenten (Zoals de akita inu) of vrijwel onderaan (zoals de tosa inu) De herder staat daarentegen wel heel erg hoog, maar daar zijn ze dan weer niet tegen...

Zeer herkenbaar! Toen mijn hond dus een andere hond heeft gegrepen werd ik dus gebeld of wij 2 zwarte honden hadden. (Hondje van mijn moeder kruising border collie) was er ook bij maar stond er bij en keek ernaar. En dus oof 1 daarvan een 'pitbullachtige' was. Nou is mijn hond gewoon een American Stafford maar heeft ze geen stamboom. En begreep haar natuurlijk wel meteen en ook dat het echt om de mijne ging (Woonde in zo'n klein dorp er liep nog 1 andere staff rond en die was bruin). Als mensen vragen wat voor ras Zenna is dan zeg ik ook gewoon American stafford. Dat kennen ze hier in de buurt minder gauw. Als ze zegt ooh dat kende ik nog niet en jij zegt dan bijvoorbeeld pitbull, dan maken ze zich opeens gauw uit de voeten. Terwijl ze 2 tellen ervoor nog zaten te knuffelen... #)