Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ch_ntii123 schreef:
MelodyT schreef:http://www.tegenpitjes.info
kennen jullie deze lachwekkende belachelijke site?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen zo denken!
stalnijmegen schreef:Hier een am staf van alweer zo een 8 jaar oud, mijn kleine schoothondje, mijn altijd vrolijke maat.
maar voor een ander....... een gemeen jongetje
heel stom, iedereen kan hier binnen komen, even hem een aai over zijn koppie geven en je bent de hele avond zijn beste nieuwe maatje. zelfs een inbreker kan hier bv zo zijn gang gaan. Ik had al een kat toen hij kwam, gaat prima. toen we zijn gaan samen wonen kwam er nog een kat bij, ook geen probleem, hij word regelmatig in elkaar gemepd door die kat (hihi)
2jr terug een andere hond erbij genomen, ook die verteld hier in huis wel even wat de staff moet doen.
Maar buiten huis, man o man, ik kan echt niet even staan buurten met iemand want hij eist alle aandacht op, blaffen, grommen enz enz
ben er altijd veel mee bezig geweest dat eruit te krijgen, maar lukt me niet. andere honden op straat is not done
en egels moet ik helemaal niet tegen komen, fijn want dit is weer egeltjes tijd...
kortom, een hond die voor baas en gezin door het vuur gaat, prettig gestoord, maar je moet ze wel altijd duidelijk blijven voor kauwen hoe je het wilt hebben in huis, wat je van hem verwacht..
zo is onze net een klein kind, als hij van me de mand in moet, en hij wilt niet
stem opzetten en hardop tellen tot 3, haha bij 2 zit die al in de mand, hij weet het precies, maar blijft me uit proberen.
onze volgende hond?? zeker weten weer een am staff
MelodyT schreef:Maar wat versta je onder agressief gedrag,denk niet dat alle honden die 1 x bijten afgemaakt worden...dan zouden ze er een hoop op kunnen ruimen.
caboclo schreef:nog even om terug tekomen over honden die wel of niet mogen in NL
het is tegenwoordig zo, alle honden die agresief gedrag vertonen (bijten) zo wel mens als dier)
moeten worden afgemaakt.
wel of geen papier, stafford of teckel maakt niets uit.
secricible schreef:Tja, het is sneu hoe mensen een vooroordeel hebben, helaas zijn er rotte appels en die maken dat zo'n vooroordeel ontstaat. Mijn ervaring is dat juist deze "gevaarlijke" rassen de liefste honden zijn, omdat niet iedere idioot deze honden in huis neemt en men minder accepteert van deze honden.
Een chihuahua die dreigt en blaft naar een andere hond of een mens wordt geaccepteerd, zodra een pitbull of andere "gevaarlijke" hond dit doet, wordt dit niet geaccepteerd. Er is nog een hoop werk voordat we zover zijn dat de "gevaarlijke" honden hun etiketje kwijt zijn.
Zag dat op die site niet alleen pitbulls onderuit gehaald worden, maar ook een hoop andere rassen. Het mooie is dat ze zeggen "tegen pitbulls en andere vechthonden", maar hoeveel rassen zijn er gemaakt om te vechten? Ik ken er geeneen.. Zelf staan we op het punt om een akita te krijgen en als ik dan de info op die site lees, kan ik wel huilen. Mijn fokster heeft een volledige kudde van 10 akita's over het erf lopen, ze accepteren elkaar, ze accepteren alle andere honden en ze zijn zo verschrikkelijk lief.. Ook op show's kijken ze nog niet naar andere honden die dreigen naar ze. Mensen moeten leren naar een hond te kijken, dan pas naar een ras...
Feit is dat je met een pitbull een nadeel hebt, omdat men weinig weet van de verschillende hondenrassen die lijken op pitbulls. Als een hond gemeen is en een klein beetje op een pitbull, stafford of iets soortgelijks lijkt, dan roept men meteen dat het een pitbull was. Heb je een poedel, dan weten de meeste mensen wel dat het om een poedel gaat..
EDIT: zit nog even verder te kijken op die site en moet eigenlijk steeds meer lachen. Ze zijn tegen een hoop rassen, maar als je dan de analyse bekijkt van het aantal beten dan staat de helft van die rassen waar ze tegen zijn of niet in het lijstje van incidenten (Zoals de akita inu) of vrijwel onderaan (zoals de tosa inu) De herder staat daarentegen wel heel erg hoog, maar daar zijn ze dan weer niet tegen...