Met welk ras is deze kater gekruist?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:07

Ik heb een grote slanke met enorme poten, maar mini-oortjes en een bolle toet. Zo HTK als maar kan. :D Ik denk dat het heel lastig gaat worden om hem te herleiden tot een bepaald ras, dus ik zou lekker een naam kiezen die jij goed bij hem vindt passen. De mijne heette in het asiel Snowy, maar hij was niet echt een Snowy dus ik heb hem Napoleon genoemd omdat hij zo statig kan zitten en kijken.

Anoniem

Re: Met welk ras is deze kater gekruist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:16

Flew: Ja, ach.. ik dacht bij het openen van dit topic;"Misschien is er wel één soort ras dat écht heel herkenbaar is."
Maar ja..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:17

Zoiets is gewoon enorm lastig, maar ik begrijp je nieuwsgierigheid wel hoor, ik ben ook wel benieuwd wat er in een ver ver verleden achter de mijne heeft gezeten. :j

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:22

leonie1984 schreef:
htk kat ook wel europeese korthaar genoemd

jap wilde het net zeggen .
maar dat maakt hem niet minder leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:47

Nee, het maakt hem zeker niet minder leuk. :)

Alleen jammer dat er door sommige bokkers zo flauw over gedaan moet worden.
Het was een serieuze vraag uit nieuwsgierigheid.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:41

Wat een flauwe reacties.. :\

Ik vind dat je een onwijs leuke kat hebt!! :+:

Heb je al een naam verzonnen voor hem? :-)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:27

Moderatoropmerking:
Een flink aantal sarcastische posts zijn verwijderd.
Als het onderwerp van een topic je niet aanstaat, reageer dan gewoon niet maar allerlei kinderachtig gedoe daar zit niemand op te wachten.
Graag volwassen en ontopic berichten.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:57

Ik heb het, je hebt een zeer speciale kat!
Namelijk de HTK- limited edition ;)
Heel flauw, maar ik zie er inderdaad ook wel iets oosters in.
Ik hou nooit zo van nederlandse namen, maar ik zag dat je ergens 'samba' had neergezet? Dat vind ik een leuke naam en past ook wel bij de kat. Of je kunt er 'simba' van maken van de leeuwenkoning (voor de ouderen onder ons; een disney film).
Ben benieuwd wat de naam uiteindelijk word, het is wel een plaatje!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:37

sunny_l0ve schreef:
Of je kunt er 'simba' van maken van de leeuwenkoning (voor de ouderen onder ons; een disney film).
En bedankt, voel me nu nog een stuk ouderder...ik ken de film...
Simba vind ik trouwens ook wel een leuke naam voor zo'n HTKLeeuw. :j

@Janine1990: Op die manier snap ik je 'hoofdprijs' reactie een stuk beter en zitten we gelukkig toch op dezelfde lijn als het om de bijzonderheid van ongeacht wat voor een kat gaat.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:43

gewoon een europees korthaar.... die zie je in elke soort en maat, lang en slank kort en dik kort lijf lange poten etc etc etc... zeker omdat je kat een normale cyperse kleur heeft, ik zie er geen kruizing in.... ik zie deze katten echt dagelijks voorbij lopen... hij is gewoon mooi slank... misschien ben je dat niet gewend...

ik heb 2 schildpad poezen, de een is echt een propje, korte pootjes en een kort bollig lijfje..(alhoewel ze zelf denkt de reincarnatie van cleopatra te zijn geloof ik :') ) en een langere slanke poes die iets weg heeft van die van jou (alleen erg erg jammer dat de vorige eigenaren haar hebben opgevoerd tot 12 kilo...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:58

Jasia: Ik denk dat ik hem Mazzel ga noemen. :)

Nickeltje; Bedankt. :)

Sunny_l0ve: Samba of Simba vind ik ook erg leuk, maar ze doen mij aan andere katten denken met dezelfde naam.
Ik vind Mazzel een erg leuke naam.. moet er alleen nog wel aan wennen.

Pluizebolpum: Huisleeuw.. :))

Mjay: Ik ben met katten opgegroeid en ik heb nog nooit eentje gezien die op hem lijkt.
Maar je kan best gelijk hebben hoor.. :)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:07

zeker weten doe je natuurlijk nooit.... over het algemeen laten mensen hun raskatten niet zo meer buiten lopen... tenzij gecastreerd... ach europees korthaar is dan ook een breed begrip :P maar toch zie ik op mn werk (dierenarts assistente) echt wel eens katten langskomen zoals die van jou of die toch meer neigen naar bengaal of brits korthaar en dan toch gewoon van de boerderij komen...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:11

KoudbloedKim schreef:
Britse korthaar is inderdaad veel boller en ronder. :j

In het asiel zeiden ze dat het een kruising was.. hij ziet er ook niet uit als een echte HTK-kat.
Hij is een stuk groter en zijn oren zijn ook erg groot.

Ik zie er wel wat in van een Bengaal en ik vind hem ook erg in de buurt komen van deze..

Hmm.. anders wordt het inderdaad gewoon Kees of Willem.. :D

ik snap t nooit met die Bengalen:P de echte bengalen zien er zo anders uit dan sommige mensen hun omschrijven maar goed :P

iig ik denk dat het een gewone kat is... lijkt op onze kater en nog zooooo veel andere huis tuin en keukenkatjes:P onze oude kater zar er ook zo uit, de kittens van hun ook, buiten 1 die leek op de moeder...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:14

waarschijnlijk was mams een htk met al redelijke grote poten/oren, die toevallig een kater getroffen heeft ook met grote poten/oren, resultaat: een htk met nog grotere oren/poten ;)

overigens is de term europese korthaar niet correct, aangezien dat een erkend ras is met stamboom

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:18

AlexandraM schreef:
ik snap t nooit met die Bengalen:P de echte bengalen zien er zo anders uit dan sommige mensen hun omschrijven maar goed :P

iig ik denk dat het een gewone kat is... lijkt op onze kater en nog zooooo veel andere huis tuin en keukenkatjes:P onze oude kater zar er ook zo uit, de kittens van hun ook, buiten 1 die leek op de moeder...

Hier dacht ik precies hetzelfde. Ik ben trotse eigenaar van 2 bengalen, en ik zie absoluut nooit een gelijkenis met htk'tjes zoals deze.
Maar overal wordt de laatste tijd een bengaal in gezien.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:22

In een gewoon nestje van htk zit ook heel veel verschil aan kittens.
Er lopen er 5 op stal rond van hetzelfde nest een hele tijd terug.
De ene heeft een groot hoofd, de ander korte pootjes, weer een ander een extreem lange rug, heel veel diversiteit dus.
Vind ik zelf altijd wel heel gaaf, ze worden geboren met hetzelfde uiterlijk, en groeien uit tot iets compleet verschillends.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:24

Ik zie hier gewoon een rasloze HTK hoor :+ Absoluut geen bengaal :n dit is gewoon een cyper :D Mijn katten zijn ook HTK, is niks mis mee, waarom zou jouw kat dan een ras moeten zijn? :) Het is gewoon een uberschattige kat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:38

KoudbloedKim schreef:
Nou.. hij was in Maart geplaatst bij mensen, maar die mensen hebben hem met zijn pootje door zijn halsband in de steek gelaten..
Dus werd hij in een vangkooi gevangen, want hij was verwilderd.. nu is hij bij mij.

Ja, katten zijn echt veel slimmer dan vaak gedacht wordt. :j
Maar deze.. ik smelt gewoon, als hij bij me op schoot komt liggen of mijn hand vast pakt met zijn pootje. <3

Ik vind het geweldig dat jij hem zo heb gevonden en hij jou uit heeft gekozen en je tot je oren verliefd op hem bent geworden!
Heel veel plezier met hem! :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 02:40

zwenneke schreef:
AlexandraM schreef:

Hier dacht ik precies hetzelfde. Ik ben trotse eigenaar van 2 bengalen, en ik zie absoluut nooit een gelijkenis met htk'tjes zoals deze.
Maar overal wordt de laatste tijd een bengaal in gezien.

htk is dus huis tuin keuken katjes denk ik:P net ontcijfert haha kreeg die link vanmiddag niet...

nee idd!! gelukkig ben ik niet de enige:P overgins onwijs jaloers dat je er 2 hebt!!! ik ga ze zeer zeker ook ooit aanschaffen ik vind ze vaak zooooooo mooi en karakter spreekt me ook erg aan...overgins vind ik de Savannah ook wel iets hebben, mede wel door de grote:P dit omdat ik t liefst een echte tijger of panter ofzo had (als ze het prima deden als huisdier en rijtjes huis) maar t zijn geen huisdieren dus al mocht het had, ik dr geen natuurlijk.. dit is de savannah btw
http://beheer.uwhondenkat.nl/pictures/catstandards/20071207-0.jpg
http://www.hln.be/static/FOTO/pe/0/15/4/large_416974.jpg

hier zie je de grote een beetje
http://www.catchat.nl/wp-content/uploads/2007/11/ashera3.jpg

erg duur wel... maar goed blijf erbij dat de kat van ts gewoon een htk kat is hoor en denk kortharig

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 02:53

Mjay schreef:
zeker omdat je kat een normale cyperse kleur heeft, ik zie er geen kruizing in.... ik zie deze katten echt dagelijks voorbij lopen... hij is gewoon mooi slank... misschien ben je dat niet gewend...

De kleur zegt niets. Als je een cyperse kat met een Siamees kruist bijvoorbeeld zullen alle kittens cypers zijn.

Pentax schreef:
In een gewoon nestje van htk zit ook heel veel verschil aan kittens.

Natuurlijk is er altijd wel wat variatie binnen een nest, maar vergeet ook niet dat kittens van één nest verschillende vaders kunnen hebben.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:03

ach, hij is wel heel knap!

Ik heb 3 kittens van de straat geraapt in Walledorf, Duitsland, toen ze ongeveer een dag oud waren. Gedumpt. Zijn uitgegroeid tot schitterende katten. Krijg vaak de vraag of Diesel een kruising bengaal is.
Of dat mijn katten wel echte raskatten moeten zijn.
En dan antwoord ik: Ja het zijn echte Wallendorfers _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:29

:D Die is ook wel goed ja..

Ik denk dat, als ik hier een foto neer zou zetten van een volle raskat die gewoon in een huiskamer zit, en ik zou vragen; is dit een kruising?
Dat er dan nog steeds mensen zijn die zeggen dat het een HTK-kat is. :)
Dus ja.. ik had dit topic beter niet kunnen openen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:33

KoudbloedKim schreef:
:D Die is ook wel goed ja..

Ik denk dat, als ik hier een foto neer zou zetten van een volle raskat die gewoon in een huiskamer zit, en ik zou vragen; is dit een kruising?
Dat er dan nog steeds mensen zijn die zeggen dat het een HTK-kat is. :)
Dus ja.. ik had dit topic beter niet kunnen openen.

En zo is het altijd weer het zelfde liedje hier... :D
of het over een kat, muis paard of mier gaat..
soms.........

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:03

ik heb ook een kitten die een beetje hetzelfde uiterlijk heeft. ik gok op een kruising gewone europese korthaar en een siamees.
heb het aan de dierenarts gevraagd wat zij ervan dacht en zij zei zelf ook dat ze dacht aan zo'n soort kruising.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:53

Wat ben jij door een mooie kat uitgekozen! :D

Iedereen doet alsof ze dagelijks zulke fijne, grootgeoorde en langpotige types op straat ziet lopen. Dan wonen die mensen zeker in een ander gebied in Nederland dan ik want de gemiddelde htk in Nederland ziet er bij ons niet zo uit.
Het zou best kunnen dat hij of meegenomen is van een vakantie in een Zuid-europees land of een kruising is met een meer oosters ras. In Griekenland etc zie je veel meer van dit soort type katten.