baby muizen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:33

Margoot schreef:
Tallie1979 schreef:

Jij hebt het over kleurmuizen denk ik? :) TS heeft het over wilde muizen.. En daar zit nogal verschil in :+

Jij verzint bij alles wel weer iets alles om over te zeiken.. TS wil het gewoon proberen, laat haar lekker haar gang gaan. De beestjes KUNNEN overleven. Er IS kans, dat jij nou zo'n pessimist bent..



*Wijst naar eerdere posts..*

Mijn zege heeft ze, maar om nou persoonlijk te worden, is dat echt nodig meissie?? :(:) Denk het niet toch?? :)

Dit topic staat overigens in de rubriek vragen en discussies, ik ben vrij een discussie te voeren. Ik maak het alleen niet persoonlijk, dat zouden meer mensen hier moeten proberen, dat maakt het discussieren een stuk aangenamer :D

leonie1984
Berichten: 255
Geregistreerd: 05-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:35

Mochten ze het redden: Hoi dan wel in de gaten dat ze zich vanaf ongeveer 4 a 5 weken al kunnen voortplanten en 30 dagen later heb je er weer een nest bij.
Zet de mannetjes en vrouwtjes dus zsm uit elkaar zodra ze hun ogen open hebben en vacht beginnen te krijgen.

Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:30

Tallie1979 schreef:
Daniellejody schreef:
wij hebben een hele zooi van die babymuisjes, en als de moeder doodgaat dan stoppen we ze zo bij een ander nestje in... maarja bij ons wordt het uiteindelijk slangenvoer...



Jij hebt het over kleurmuizen denk ik? :) TS heeft het over wilde muizen.. En daar zit nogal verschil in :+


We hebben vanalles, springmuizen, grasmuizen, gewone laboratorium muizen... we verkopen ze ook wel aan mensen die ze tam maken..

Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:31

leonie1984 schreef:
Mochten ze het redden: Hoi dan wel in de gaten dat ze zich vanaf ongeveer 4 a 5 weken al kunnen voortplanten en 30 dagen later heb je er weer een nest bij.
Zet de mannetjes en vrouwtjes dus zsm uit elkaar zodra ze hun ogen open hebben en vacht beginnen te krijgen.


Mee eens, zodra ze beginnen te lopen komt de voortplanting ook ... en dat wil je denk ik niet

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:41

WD --> BB

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:03

TS, ik vroeg me af hoe het ondertussen met de muisjes gaat?
Heb je nog contact gehad met een opvang over de melk, en zo ja die gekocht?
Ben erg benieuwd of ze nog leven!

En Tallie1979, aan de hand van mijn PB nog even over die reactie, ik zie nou toevallig de reactie van jou hierboven; mijn 3 poezels hadden nieuw speelgoed gekregen.. Is dit dan wel een eerlijke manier naar jouw idee..? Dan laat je ze ook onnodig lijden, en is het heus ook niet in 1 keer over :j

Even spelfoutje gewijzigd!

Nickeltje

Berichten: 28283
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: baby muizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:25

TS kan hier helaas niet antwoorden, zij is een nieuwe gebruiker en heeft nog geen 25 nuttige posts.

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:15

hanneke1 schreef:
TS, ik vroeg me af hoe het ondertussen met de muisjes gaat?
Heb je nog contact gehad met een opvang over de melk, en zo ja die gekocht?
Ben erg benieuwd of ze nog leven!

En Tallie1979, aan de hand van mijn PB nog even over die reactie, ik zie nou toevallig de reactie van jou hierboven; mijn 3 poezels hadden nieuw speelgoed gekregen.. Is dit dan wel een eerlijke manier naar jouw idee..? Dan laat je ze ook onnodig lijden, en is het heus ook niet in 1 keer over :j

Even spelfoutje gewijzigd!



Ik heb toch nergens gezegd dat ik de muizen levend aan de kat zou hebben gegeven? :) Ik heb dit vanmiddag ook aan Focussed uitgelegd en die gaf ook al aan een conclusie te hebben getrokken die niet correct is..

Dus voor hen die het willen weten: NEE ik had ze niet levend aan de katten gegeven, maar eerst op een normale, humane wijze laten hemelen. ( ik zal niet uit de doeken doen hoe, is hier ook niet van belang ) Ik geef mijn katten ook wel eens vers voer ( o.a. rauw kipkarkas, hart, kuikens uit diepvries ) en daar spelen ze ook eerst mee voor ze het opeten.

Dus vandaar de opmerking: Speelgoed voor mijn katten. :) Want zodra de pinkies dood zijn, spelen ze er 5 minuten mee en is het hap-slik-weg.. Eerlijk is eerlijk, de woordkeus is wel wat onhandig :o

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:06

nicci88 schreef:
die zullen het waarschijnlijk niet gaan redden.
Ik heb zelf ook wat muizennestjes gefokt (ja ik heb ze als huisdier).
Maar die echt kleine, nog roze muisjes, zijn eigenlijk niet groot te brengen.


Ik ken iemand die het wel gelukt is!
Kleine roze wormpjes waren het.

Zij gaf ze ook ieder uur melk, en ze groeide als kool, en volgens mij heeft ze er zelfs nog een (inteelt?) nestje van gekregen..

Bahh.. bahh..

Ik heb t wel eens geprobeerd met een zielige muis uit de water bak van mijn paarden, maar helaas, mijn hulp mocht niet baten! :o

knollentuin
Berichten: 10429
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:05

Ik heb toch nergens gezegd dat ik de muizen levend aan de kat zou hebben gegeven? :) Ik heb dit vanmiddag ook aan Focussed uitgelegd en die gaf ook al aan een conclusie te hebben getrokken die niet correct is..

Dus voor hen die het willen weten: NEE ik had ze niet levend aan de katten gegeven, maar eerst op een normale, humane wijze laten hemelen. ( ik zal niet uit de doeken doen hoe, is hier ook niet van belang ) Ik geef mijn katten ook wel eens vers voer ( o.a. rauw kipkarkas, hart, kuikens uit diepvries ) en daar spelen ze ook eerst mee voor ze het opeten.

Dus vandaar de opmerking: Speelgoed voor mijn katten. :) Want zodra de pinkies dood zijn, spelen ze er 5 minuten mee en is het hap-slik-weg.. Eerlijk is eerlijk, de woordkeus is wel wat onhandig :o[/quote]

ik was degene die ze gewoon aan de kat geeft,levend en wel..zo vangt de kat ze hier nl ook :Y) dooie muizen vreet ze niet