Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:10

Neej schreef:
En al komen ze langs, hoe bewijzen ze dat de hond op dat adres woont? hebben ze een chip-ding bij zich dan?

ze kunnen gegeven opvragen bij dierenartsen. toen ik nog bij het dierenpension werkte, moesten we van de gemeente elke hond en adres registreren in speciale boeken. die moesten eens in de zoveel tijd ingeleverd worden en dat was o.a. voor de hondenbelasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:11

Cayenne schreef:
Waarom paardenmest wel uit de box kunnen scheppen, maar niet de poep van je hond even netjes in een zakje doen en weggooien? Ik snap dat niet...

Omdat een paard geen hond is, oftewel je een appel met een peer vergelijkt.

Berdien

Re: Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:14

Paardenmest in een box heb ik geen last van, maar hondenpoep midden op het sportveld als ik daar m'n hond aan het trainen ben wel.

Dat mensen het in de bosjes e.d. niet opruimen a la, dat doe ik zelf ook niet. Maar op paden, grasveldjes en dergelijke ook niet? Ronduit asociaal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:05

Cayenne schreef:
Waarom paardenmest wel uit de box kunnen scheppen, maar niet de poep van je hond even netjes in een zakje doen en weggooien? Ik snap dat niet...

We betalen 150 euro hondenbelasting per jaar. Zodra ze dat afschaffen, ga ik met zakjes op zak de honden uitlaten :j

Pasje03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:10

Poep op de stoep! :( Hier ligt het bijna voor je deur. En wij wonen vlakbij een basisschool dus die kindjes lopen ook allemaal over die stoep. En die moeten soms echt zigzaggend lopen anders stappen ze in de poep. Net ook weer: kom net uit m'n werk en wil de stoep op met m'n fiets, moet ik een zwaai naar links maken om die oranje drol te ontwijken. Echt ranzig gewoon dat mensen de poep van hun hond niet ff opruimen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:12

Ach ja, ik ruim ook altijd mijn hondenpoep op en sta in de poep van andere. Het zit zelf op mijn huis!!!
Ik woon in een hoekhuis met aan de zijkant een groot stuk gras. Dat is het "hondenuitlaat veldje". Veel hondenbelasting betalen, maar niemand die het op komt ruimen.
Met als resultaat dat als ze het gras komen maaien, de hondenstront tegen mijn huis aan geslingerd word!!!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:15

Ik ruim de drolletjes van mijn hond niet op. Want zodra ik één stap op het veldje zet, stap ik in de drol van andermans hond :+

Wij laten de hond wel heel bewust niet uit waar er gespeeld wordt, niet in het park en niet voor andermans huizen langs. Langs de weg rondom de hele wijk is een prima groenstrook waar de hond lekker kan rondrennen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:19

ik ruim het ook echt nooit op.
ja als het op de stoep ligt wat alleen mijn chihuahua doet schop ik het wel even aan de kant. soms.

ik betaal hondenbelasting. en waar zijn die mannetjes die het moeten opruimen?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:25

Hmm zo zag ik laatst een oud vrouwtje die heel netjes naar hondjes drolletje in een plastic zakje deed maar daarna het plastic zakje in het riool stopte haha.. Jaa dan kan je imo beter laten liggen zodat het natuurlijk verteerd dan dat je plastic in het riool gaat gooien..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:26

Als ik mijn tuinhekje open doe, sta ik midden in het bos en daar ruim ik echt geen drollen op :n !
Buiten, op straat/grasveldjes e.d. natuurlijk weer wel :) .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:38

Chiqa schreef:
Cayenne schreef:

Omdat een paard geen hond is, oftewel je een appel met een peer vergelijkt.

Ik bedoel dan eerder: waarom vinden mensen het niet vies om paardenmest op te ruimen, maar hondenpoep wel. Uiteindelijk komt het allebei uit het achterste van een dier :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:40

Persoonlijk vind ik hondenbelasting ook onzin, gelukkig hoeft dat in onze gemeente niet betaald te worden. MAAR ook al betaal je hondenbelasting, ik vind het geen vrijbrief om dan de drollen van je hond maar te laten liggen! Door drollen te laten liggen, val je er mensen mee lastig die er ook niets aan kunnen doen dat jij hondenbelasting moet betalen.

Chubby schreef:
Ik ruim de drolletjes van mijn hond niet op. Want zodra ik één stap op het veldje zet, stap ik in de drol van andermans hond :+

Wij laten de hond wel heel bewust niet uit waar er gespeeld wordt, niet in het park en niet voor andermans huizen langs. Langs de weg rondom de hele wijk is een prima groenstrook waar de hond lekker kan rondrennen.

Ja, maar als iedereen zo denkt wordt het ook een vuile bende. Dan is het wachten tot je hond eens lekker in een drol stapt :+ Wel netjes dat je er op let dat je hond niet poept op plaatsen waar er gespeeld wordt. Maar toch vind ik hondenpoep altijd zo'n vies zicht, ook op openbare veldjes waar niet gespeeld wordt.

Cayenne schreef:
Buiten de bebouwde kom vind ik geen punt.
Maar binnen de bebouwde kom (en Babsiej, wij wonen in hetzelfde dorp dus jij herkent het vast ook wel :P ) ligt hier ieder veldje bezaaid met hondenpoep. Er is wel een gedeelte met opruimplicht, en ook een stukje zonder opruimplicht, maar het lijkt wel of veel hondenbezitters te lui zijn om het op te ruimen.

Ik woon achteraf, net buiten de bebouwde kom en ook wij zijn niet blij met hondendrollen. Ik loop vaak buiten een rondje met ons dochtertje en als we dan even in de berm gaan staan, loop ik liever niet het risico om in een drol te gaan staan. Nu zijn het relatief weinig honden die hier in de buurt uitgelaten worden, dus ook weinig drollen. En er zijn honden bij die heel ver de berm in gaan en bijna in de sloot zitten, tja dan heb ik er ook geen moeite mee. Maar er ligt soms ook wel eens een drol midden op de weg of een drol net 10cm. van de weg in de berm en ook al is het buiten de bebouwde kom in het buitengebied, ik vind dat je dat netjes op hoort te ruimen.

Bij ons achter op de dijk zit echter een sint bernard fokkerij en die lopen altijd hetzelfde stukje weg met hun honden + kroost. En daar is het niet normaal wat er aan hondenpoep ligt! Als je langsfietst in de zomer ruik je het ook gewoon. Ik loop daar dus nooit met mijn dochter, maar ik kan me voorstellen dat als je daar woont je je eigen er aan stoort. In dat geval had ik eerst de eigenaar gevraagd het op te ruimen en anders toch de gemeente of politie gebeld.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:45

Delphi schreef:
Chubby schreef:

Ja, maar als iedereen zo denkt wordt het ook een vuile bende.

Het ís op die veldjes al een vieze bende. Ik weet niet hoeveel mensen hier roomser dan de Paus zijn? ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:45

Chiqa schreef:
Ik ruim ook niets op daar betaal ik hondenbelasting voor, hier is ook geen opruimplicht. Bovendien komt er nauwelijks wat uit mijn hond dus waarom zou ik dan moeilijk doen?

Maar dan neem ik wel dat je er voor zorgt dat je hond niet op de stoep, midden op het gras waar mensen vaak wandelen of op een speelveldje voor kinderen poept? Kijk als je hond netjes de bossen induikt snap ik best dat je er niet achteraan duikt en het laat liggen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:48

Chubby schreef:
Het ís op die veldjes al een vieze bende. Ik weet niet hoeveel mensen hier roomser dan de Paus zijn? ;)

Van de ene kant snap ik je wel hoor! Maar vind je het dan niet zonde dat heel dat veld vol hondenpoep ligt en er niemand meer overheen kan lopen? Ik vind dat altijd zo'n rotzicht en daarnaast vind ik het echt vies dat je de hondenpoep gewoon ruikt.

dodo1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:49

moonprayer schreef:
ik ruim het niet op, maar mijn hond heeft een grote voorkeur om echt in de bosjes of het allerhoogste gras te gaan zitten.

hij zou het eigenlijk nooit op straat doen. als hij het op straat zou doen zou ik het wel opruimen. maar in het hoge gras, zo diep mogelijk in de bosjes (guess he likes his privacy) dan laat ik het liggen.
ik kies ook altijd veldjes uit waar kinderen in elk geval niet spelen of overstekken.

Wij hebben sinds een aantal maanden een Labrador uit het asiel die geweldig is opgevoed! Hij gaat ver in de berm zitten en doet daar lekker zijn behoefte en zal het dus nooit midden op straat of op de stoep doen. Ik vraag me af of hij zo is opgevoed of dat ze dat "vanzelf" doen. Ik heb het hem niet geleerd maar ben er wel blij om!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:51

M.i. beter op die veldjes (waar niemand overheen hóeft te lopen) dan verdeeld over de velden waar wel gespeeld wordt! De veldjes liggen langs de doorgaande weg, achter huizen langs, dus als de gemeente nu de belastingcentjes goed spendeerd, heeft helemaal niemand er last van ;)

Overigens doet mijn hondje het ook nooit op straat. Ze gaat het liefst in de bosjes of in hoog gras zitten. Ze is wel gesteld op haar privacy ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:12

Dus.. Situatieschets: hier in het dorp, staan twee flats tegenover elkaar, met een flinke groenstrook ertussen. Trust me, ik durf er niet overheen vanwege alle hondenpoep. De flats, en dus ook die strook, liggen op een 'hondenroute' (de weg naar het loslooppark) dus er komen nogal wat honden voorbij die daar op die groenstrook even lekker gaan zitten. Zo ook de mijne. Jouw redenatie volgend zou ik de drol van mijn hond lekker kunnen laten liggen, want 'het is op dat veldje toch al een ranzige bende'.. Of begrijp ik je nu verkeerd?

het veldje is namelijk mijn 'achtertuin' :Y) er hóeft weliswaar niemand overheen, en er spelen ook geen kinderen, maar geloof me, het meurt behoorlijk in de zomer..

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:18

Voorheen ruimde ik het ook nooit op, moet wel zeggen dat mijn hond sowieso nooit op de stoep/straat poept maar alleen in de bermen.

Nu is er opruimplicht bij ons in de gemeente. In het begin dacht ik ook van ja doei ik betaal hondebelastig dan ga ik niet en opruimen en belasting betalen en er geen voorzieningen voor terugzien.

Een maand of wat later kregen we een brief, met uitlaatroutes waar de poep niet opgeruimd hoeft te worden, en een gratis opruimsetje af te halen. sindsdien ruim ik het netjes op als mijn hond ergens op een veld poept waar het niet mag.

Wel zouden er meer prullenbakeen mogen komen.

Overigens heeft mijn hond van mij nog nooit op kinderveldjes mogen poepen of plassen, vind dat echt niet kunnen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:27

Neej schreef:
De flats, en dus ook die strook, liggen op een 'hondenroute' (de weg naar het loslooppark) dus er komen nogal wat honden voorbij die daar op die groenstrook even lekker gaan zitten.

Even lekker gaan zitten? Die hond moet gewoon een poep doen! Lekker handig bedacht en ingepland van de gemeente toch, die zoveel geld ontvangen van alle hondenbezitters en vervolgens een losloopparkje situeren waar geen hond het heen redt met z'n aandrang.

Ik kan me goed voorstellen dat wanneer 10 baasjes het laten liggen, de 11e niet echt de 'behoefte voelt' om het drolletje van zijn hond op te gaan ruimen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:32

Neej schreef:
Dus.. Situatieschets: hier in het dorp, staan twee flats tegenover elkaar, met een flinke groenstrook ertussen. Trust me, ik durf er niet overheen vanwege alle hondenpoep. De flats, en dus ook die strook, liggen op een 'hondenroute' (de weg naar het loslooppark) dus er komen nogal wat honden voorbij die daar op die groenstrook even lekker gaan zitten. Zo ook de mijne. Jouw redenatie volgend zou ik de drol van mijn hond lekker kunnen laten liggen, want 'het is op dat veldje toch al een ranzige bende'.. Of begrijp ik je nu verkeerd?

het veldje is namelijk mijn 'achtertuin' :Y) er hóeft weliswaar niemand overheen, en er spelen ook geen kinderen, maar geloof me, het meurt behoorlijk in de zomer..

Heel bekende situatieschets.
Hier barst het ook van dat soort veldjes (en ja, nog geen 100 meter verderop ligt een losloopgebied zonder opruimplicht), maar juist die kleine veldjes liggen helemaal vol! En stinken dat het doet in de zomer :r Wanneer je er langs loopt te hink-stap-springen, mag je ook een vliegenmasker opzetten, want die beesten komen er met honderdtallen vanaf.
Waarom mensen niet gewoon even netjes doorlopen naar het losloopgebied en op die veldjes even netjes opruimen, is mij echt een raadsel.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:37

Ik woon aan de rand van mijn dorp en wandel zo de weilanden in. Daar ruim ik dus echt de poep niet op.
Ben namelijk de enige bij ons in de buurt die zich helemaal de weilanden in waagt en mijn hond poept altijd halve wegen de wandeling dus middel in de weilanden ergens.

Daarnaast moet ik voor mijn hond twee kakzakken mee nemen met 1 red ik het niet :+
Maar als mevrouw op de stoep zou poepen dan zou ik het wel opruimen!

Hondenbelasting weet niet of we dat hier hebben ik woon hier nu 10 weken. Maar als ze langskomen weten ze direct dat ik een hond heb of ze moet dan precies in de schuur zitten (A).
Mijn dame is namelijk een waakhond!

Mijn oude hond, reu, kon ik nooit de poep van opruimen die kakte altijd over een bosje heen en dan viel het er tussen. En dan kreeg je het er voor geen mogelijkheid tussen weg (A) en wie staat er ook in bosjes? Dus vodn dat niet erg :p
Laatst bijgewerkt door blokje op 15-09-10 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:40

Ik laat mn honden eerst in mijn eigen tuin uit.(grote tuin)
Dan kan ik het meteen opruimen en dan gaan we pas lopen voor beweging.Onderweg doen ze dan wel nog een paar x plassen(meer druppelen)
Maar weet je wat ik een elendig aanzicht vind?Van die bruine strontzakjes,gevuld met kak gewoon op de straat/stoep gedeponeerd!
Dat vind ik zo'n rotgezicht,ik bedoel ze nemen zich dan de moeite op de stront op te rapen en pleuren vervolgens de zakken stront gewoon op de grond!!!
Lekker als het in de zon ligt,zakjes staan dan bol en meuren behoorlijk.
Dan zie ik "liever" een verse drol op de stoep liggen.Zo is het toch dubbele vervuiling,en de stront en plastic op straat of tussen de struiken.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:41

Chubby schreef:
Neej schreef:
De flats, en dus ook die strook, liggen op een 'hondenroute' (de weg naar het loslooppark) dus er komen nogal wat honden voorbij die daar op die groenstrook even lekker gaan zitten.

Even lekker gaan zitten? Die hond moet gewoon een poep doen! Lekker handig bedacht en ingepland van de gemeente toch, die zoveel geld ontvangen van alle hondenbezitters en vervolgens een losloopparkje situeren waar geen hond het heen redt met z'n aandrang.

Ik kan me goed voorstellen dat wanneer 10 baasjes het laten liggen, de 11e niet echt de 'behoefte voelt' om het drolletje van zijn hond op te gaan ruimen.

Ik geloof dat jij mijn matter of speech iets te letterlijk opvat, ik begrijp namelijk echt wel dat een hond niet denkt, hee, een achtertuin, laat ik daar eens even... :)

Maar het is dan aan de baasjes om te zien dat de hond dat in mijn achtertuin doet, en de boodschap vervolgens netjes in een zakje te verpakken en weg te gooien toch? En dat doen ze niet. Dat die hond gaat zitten, a la (hoewel mijn hond écht niet gaat zitten als ie van mij daar niet mag, maargoed.. )

Cayenne, vreselijk he.. Gewoon gemakzucht, kan ik zo slecht tegen. Als ik het zie en ik zeg er wat van, krijg ik nog een grote smoel ook! Tis gewoon privéterrein hoor..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:42

@Funnyhorses

:? Die zakjes hebben ik nog nooit langs de weg zien liggen.
Bij ons in het dorp hebben ze daar hele mooie speciale vuilnisbakken voor, en de zakjeshouders worden om de 3 dagen bijgevuld.