Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 22:44

jodi schreef:
Wat een taaie! :+

Nee niet taai gewoon Wesley. :+ Vandaar ook dat we dit wel aandurfden met hem. Hij is te koppig om iets op te geven of zijn kop te laten hangen. Daarnaast is hij een typische bordercollie in gedrag en taaiheid alleen dan wel een met ADHD :P .

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:49

Wat fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat :D heb gisteren echt voor jullie geduimd en toen ik vanmorgen je verslagje las ging ik bijna juichen op m'n werk :')

Stoere hoor, die wesley :D

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:58

karuna schreef:
jodi schreef:
Wat een taaie! :+

Nee niet taai gewoon Wesley. :+ Vandaar ook dat we dit wel aandurfden met hem. Hij is te koppig om iets op te geven of zijn kop te laten hangen. Daarnaast is hij een typische bordercollie in gedrag en taaiheid alleen dan wel een met ADHD :P .



Goed om te weten! :+
Ik heb een ADHD Border die gelukkig(nog) niets mankeert,maar mocht het zover komen.... :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 22:59

Afbeelding

Deze foto is gemaakt in het voorjaar/vroege zomer bij de hondenwandeling in Bussloo nadat zijn eerste tumor er spontaan was afgevallen 8)7 Deze geeft heel goed aan hoe hij in elkaar zit. Hier was de net verwijderde tumor dus al een flinke knoepert en hadden we er al 5 kilometer opzitten. En dat voor een ruim 12 jarige hond met mankementen en een verlamde stemband.

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 06:53

Je hebt een geweldige hond echt waar.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:22

hoe is het vandaag gegaan met stoere Wesley?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:22

vanmiddag weer bij de dierenarts geweest. De drain blijft zowiezo zitten tot vrijdag dan moeten we weer terug. Pootje ziet er netjes uit, wat wondvocht op de overtollige huidplooi maar verder rustig en netjes. Meneer is weer helemaal zijn babbelende zichzelf. Heeft wel wat pijn aan zijn pootje maar dat is logisch.

Hij eet drinkt poept en plast goed. Wil alweer draven tijdens de wandelingetjes maar dat mag hij niet. Vanmiddag even voor knolbezoekje het bos bezocht waar hij weer elke struik geplaste en flink de geur rondging krabben. Ook houdt hij onze jonge puberende herder weer van zich af met mopperen. Oftewel hij is weer helemaal terug.

O ja de dierenarts noemde hem vanmiddag een rare druif :+ .

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:52

Citaat:
O ja de dierenarts noemde hem vanmiddag een rare druif


Een echte deskundige! _O-

Fijn dat het zo goed gaat.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:09

Echt super dat het zo goed gaat!
ongelooflijk gewoon! Iedere keer als ik in je topic kijk ben ik bang voor slecht nieuws want het is toch echt een hele ingreep geweest. Ben zo blij voor jullie dat het zo voorspoedig gaat! Héél fijn! :j

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 06:39

Superfijn dat het zo goed gaat!
Hoop voor Wesley dat de drain er vandaag uit mag.

Anoniem

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:19

duimen draaien voor wes vandaag..(Y)

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:22

Geweldig dat het zo goed gaat. Het is dus een hele goede beslissing geweest om hem te opereren ondanks zijn leeftijd.. Ga zo door Wes.. :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 10:54

Later vanmiddag gaan we weer richting dierenarts. De bewuste plek is wel nog steeds dikker van het vocht maar daar lijkt hij weinig last van te hebben. Ik ga dadelijk de sok weer wisselen bij de oude sok, er komt nu nog weinig wondvocht uit.

Gisteravond heeft mijn mannetje hem met hardlopen het eerste stuk meegenomen. Nou ja hardlopen het was een aangepaste bejaardensnelheid en afstand, 50 meter heen en terug in een voor Wesley bijna stap/draf tempo. maar hij was erg gelukkig met het stukje en liep heel trots mee te trippelen. Daarna heb ik hem meegenomen naar ons knollie en Sander is met de andere 2 daarheen gerent.

Vanmorgen wilde Wesley weer als vanouds spelen, heb 4 keer met een stoffen speelgoedbeestje zo gegooit dat hij hem zonder springen of rennen kon vangen. Daarna hem maar tegen zichzelf beschermd omdat hij ook al aan het worstelen was geweest met Donja.

Oftewel het gaat nog steeds de goede kant op. Hij slaapt ook veel rustiger dan voor de operatie nu is het weer liggen en slapen ipv veel omdraaien en dan pas na lang rommelen in slaap vallen. Nu merken we pas hoeveel hinder hij van die rottumor gehad moet hebben zonder dat hij dat heeft laten merken.

Edit toch weer typefouten zucht

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:05

Wat heerlijk dat hij weer zoveel praatjes heeft.
Wel een vervelend idee toch dat hij dan toch wel meer last heeft gehad, arme hondje. :(:)
Wat een geluk dat je m hebt kunnen helpen!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 20:38

De drain is er inmiddels uit, de beweging mag opgevoerd worden. ALleen is de plek nog erg dik toch. Dat kan nog vocht zijn, ontstekingsweefsel of de tumor die razendsnel groeit. Het is niet te hopen dat het het laatste is. Maar we blijven gewoon positief. Woensdag weer terug om de draadjes eruit te halen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 09:10

Even een update. De dag nadat de drain was verwijdert vond Wesley de lijnrust en de verplichting zijn poot droog te houden wel weer lang genoeg duren. Hij heeft zich losgewurmt uit zijn halsband om vanaf een dijk in volle sprint naar beneden te rennen een grasveld van 200 meter over om met een blij gezicht in het water te rennen en me daar uitdagend te staan aankijken. Toen ik eenmaal bij hem was schoot hij het water weer uit en heeft zeker 5 minuten als een idioot over het grasveld geraced over onze jonge herder heenspringend, draaien, blaffen, lolmaken. toen kon ik hem eindelijk vangen en weer aan de lijn nemen. het resultaat was een drijfnatte poot en een paar losse hechtingen :oo maar wel een poot die daarna wat dunner was.

Die woensdag zijn de hechtingen verwijdert al was de plek waar de draadjes er al eerder uit waren gegaan nog wat open. Wel was zijn pootje niet dikker geworden. We hebben nog een paar dagen zijn poot ingepakt en gesmeerd met honingzalf. Daar zijn we nu 3 dagem mee gestopt, alles zit netjs dicht al blijft hij er nog wel aan likken af en toe.

Langzaam zijn we zijn conditie weer aan het opbouwen. Hij is al weer met 1 km hardlopen meegeweest zelfs. Hij heeft 1 dipdagje gehad maandag maar dat was omdat hij zondag op zijn logeeradres waaarschijnlijk teveel heeft lopen eten wat niet goed voor hem was. verder speelt hij weer met flostouwen, ballen en stokken en is zijn eetlust meer dan goed. Aan zijn lijntje kunnen we zien dat hij weer meer beweegt omdat hij wat is afgevallen en spiertjes begint te krijgen weer. Dus zijn bakken met eten worden weer voller gemaakt nu. Al blijft het natuurlijk wel een oude man. maar nu een oude man met weer lol in zijn leven die met enige regelmaat voor zichzelf op stap gaat met de wandelingen :+ . Dus de riem moet weer standaard mee als meneer er weer eens vandoor is gegaan.

O ja wie hem in levende lijven wil zien kan zaterdagmiddag naar Dieren komen waar we hem hebben opgegeven voor Dier voor dieren.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:26

Ik heb net je hele verhaal gelezen, echt super heftig en wat is jou hond een held zeg!!! Maar zaterdag (morgen neem ik aan) is hij in Dieren? Waar dan precies ik wil hem wel even een aai komen geven. Woon namelijk ook in de omgeving!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 09:31

Er is van alles te doen op het Ericaplein en het Calluna winkelcentrum. http://www.dierenmetdieren.nl daar staat het hele programma. Er is ook een hondenwandeling die start om 1 uur naar het Gelders hof. Wij halen dat allebei niet lopend dus wel gaan met de auto. Daar is het bewoners laten knuffelen met de honden, wat voor onze oude een heel groot feestje is. Demente bejaarden soppen. :P De andere 2 lopen wel mee als het goed is, goed voor de ontwikkeling maar laten we niet bij de bewoners. Dat geeft alleen maar gaatjes in armen enzo :o .

Het Dier van Dieren begint geloof ik om 4 uur. Waar daar moeten we morgen nog even achteraan.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:34

Nou okido laat me even weten als je de exacte plek weet dan kom ik hem even een aai geven (mag hij ook een hondensnack?)

caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:37

wat fijn dat hij zijn eigen ''goed voel''
hopelijk word het niet overbelast met zo een gekke blije hond..

igg veel succes er mee!

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:38

Ik wil de plek ook wel weten ja !
Dan kom ik ook even lekker knuffelen !

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 09:39

Beperkt wel zolang er geen pens in zit. We doen mee met dier van dieren dus zijn wel herkenbaar omdat we geloof ik ons moeten voorstellen en zeggen waarom ons huisdier zo speciaal is. Ik neem mijn rolstoel mee om te kunnen zitten en als het goed is is mijn mannetje met witte herder en kruising russel er ook bij.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:44

Wat fijn dat het zo goed gaat, super.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:45

En anders zouden we zowiezo Wesley wel herkennen van de foto's maar zo'n koekachtig botje is oke?

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:48

En misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoelaat is het ? :+