Hoe Duitse Herder met artrose actief houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Hoe Duitse Herder met artrose actief houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:04

je zal er ws weinig aan hebben,maar mijn eerste rottweiler kreeg op 9 jarige leeftijd artrose in haar voorpoten,deze heb ik toen op de acproh dynan gezet,en echt beest is 12 geworden en liep als een trein...in het begin moet je best wat potjes opvoeren,maar op een gegeven moment deed ik een half jaar met 3 potjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:53

Nou ben vandaag bij de DA geweest voor sacha's blend, maar het werd mij afgeraden omdat het verschrikkelijk duur zou zijn voo rmijn hond van 40 kilo. Ik kan me herinneren dat jij een berekening had gemaakt Nikki_ waarin ik 2.5 maand met een potje zou doen?
Ik weet het nu even niet meer.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:39

Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat een magnetische deken goed zou helpen bij honden met artrose, hebben jullie daar ook wel eens wat over gehoord?

lisetteboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:48

ik kan alleen zeggen dat rust roest..
mijn pony kochten wij op 19e jarige leeftijd met atrose
uiteindelijk heeft hij tot zijn 24 mee gereden in de springles en zijn we zelfs kampioen geweest,.
maarja dan heb ik het wel over een paard.

groetjes :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 20:18

hier een hond die prima kon opstaan vanochtend. dus fiets gepakt en lekker weer 2x 5 min gefietst vandaag. dit maar eens de komende week volhouden en dan kijken of we het iets kunnen ophogen.

chiqa, onze duitse herder is ook rond de 40 kilo, dus dat wordt een kostbaar poedertje :=

weet ook dat ze bij De Tuinen supplementen verkopen voor dieren, weet alleen niet wat en hoe. zal daar morgen eens kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:38

Ik heb zelf een tibetaan gehad met atrose,die is 17 geworden.Op het laatst kreeg ze wel rymadil.

Er zijn mensen die bij hun hond goudraad hebben laten implanteren bij hun hond.Meer info vind je wel op duitse herder forums.
Ik zou zonder advies van de dierenarts niet gaan fietsen met je hond.Bewegen is nooit niet slecht maar te veel wel.En zo uit je verhaal kan ik niet maken hoe erg hij het heeft.De enige therapie die je wel kan doen is idd zwemmen omdat je geen druk op de gewrichten uit oefent ,wat je met fietsen wel weer doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:52

hetbommeke schreef:
chiqa, onze duitse herder is ook rond de 40 kilo, dus dat wordt een kostbaar poedertje :=

Ik doe met die bus van Groene Os 2.5-3 maanden dus dat valt wel mee (Kosten 50 euro)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:24

Chiqa schreef:
Nou ben vandaag bij de DA geweest voor sacha's blend, maar het werd mij afgeraden omdat het verschrikkelijk duur zou zijn voo rmijn hond van 40 kilo. Ik kan me herinneren dat jij een berekening had gemaakt Nikki_ waarin ik 2.5 maand met een potje zou doen?

Met een pot sasha's blend van 250 gr. doe je voor een hond met 40 kg. inderdaad ongeveer 2,5 maand. heb dit ook een paar maanden aan mijn herder gevoerd. pot van 250 gr. kost dacht ik rond de 55 euro.

je hebt van carnibest ook nog glucobest. hoor je ook hele goede verhalen over. http://www.glucobest.nl/

voor een hond van 30 kg. doe je met een pot van 250 gram (a 32,50) ong. 90 dagen.

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:46

Chiqa schreef:

Wat kost Sashas Blend per dag voor 30 kg hond?

Sashas Blend Poeder:

1 theelepel = ca. 2,3 gram

Honden
t/m 10 kg: 1/2 theelepel
11 - 20 kg: 3/4 theelepel
21 - 30 kg: 1 afgestreken theelepel
31 - 40 kg: 1 1/4 theelepel
41 - 50 kg: 1 1/2 theelepel

Voor een hond van 30 kilo hebben we nodig:

1 theeleepel per dag = 2,3 gram

Met een pot van 250 gram doen we ongeveer 110 dagen

Pot Sashas Blend kost ongeveer 61.75 euro

dus 61.75 euro gedeeld door 110 dagen = 55 eurocent / dag

Samengevat: voor een hond van 30 kilo kost Sashas Blend POEDER ongeveer 55 eurocent per dag!

Na een blessure of operatie mag de dosis worden verdubbeld voor 4 weken.

Sashas Blend is aanzienlijk goedkoper dan de meeste andere producten verkocht is de dierenarts zoals Cosaquin, Arthroluxil, Befedo.

Sashas Blend is in Australie en diverse andere landen als DIERGENEESMIDDEL GEREGISTREERD, dus met bewezen werking!

Daar hebben de andere producten "geen last van", zeker niet die je iets bij de Tuinen, Kruitvat etc. haalt! Maar als het ook werkt, prima!

Peter Klaver, dierenarts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:38

klaver4dieren schreef:

Bedankt voor je reactie, alleen zou ik graag willen weten wat het voor een hond van 40 kilo gaat kosten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:38

En wat vindt u dan van fortiflex?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:08

Chiqa schreef:
klaver4dieren schreef:

Bedankt voor je reactie, alleen zou ik graag willen weten wat het voor een hond van 40 kilo gaat kosten :)

Dat kan je toch uitrekenen?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:17

Chiqa schreef:

Als je even een paar reaktie terug kijkt dan zie je dat ik dat een paar dagen terug al heb vermeld dat je met een hond van 40 kg ong. 2.5 maand met een pot doet. dus reken maar uit. ;)
dit alles staat trouwens allemaal op internet uitgekauwd. even googlen op sasha;s blend ;) http://www.sashasblend.nl/
pot van 250gr. sasha;s blend kost hier 55 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:05

Tieme schreef:
Als je even een paar reaktie terug kijkt dan zie je dat ik dat een paar dagen terug al heb vermeld dat je met een hond van 40 kg ong. 2.5 maand met een pot doet. dus reken maar uit. ;)

Dit klopt niet vandaar mijn vraag (Ik stel die toch niet voor niets)

klaver4dieren schreef:

Mijn hond weegt 40 kilo;

klaver4dieren schreef:

dat is even ruim gerekend;

4x2.3 gram=9.2 gram per dag laten we zeggen 10 gram

Ik weet het niet hoor maar dan kom ik op krap aan 25 dagen, dat is even een heel ander verhaal dan 2.5 maand!

Ik wil hier graag antwoord op hebben en dat hoor ik liever uit betrouwbare bron, en niet via googel,
daar ben ik nooit te vinden, dan ga ik liever naar een winkel.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:08

hoi

heb nog niet alles gelezen maar heb je al eens primeval artrose gelatinaat geprobeerd?

werkt niet alleen op de gewrichten,maar versterkt ook banden pezen en spieren erom heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:13

realmagic schreef:
hoi

heb nog niet alles gelezen maar heb je al eens primeval artrose gelatinaat geprobeerd?

werkt niet alleen op de gewrichten,maar versterkt ook banden pezen en spieren erom heen

Heb je dit tegen mij?
Nee dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar heb begrepen dat Glucosamine van Groene os dit ook doet.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:28

het verschil met glucosamine van de groene os is dat die alleen op het gewricht werkt, de primeval werkt ook op de banden pezen en spieren

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:30

realmagic schreef:
hoi

Sashas Blend versterkt ook de pezen en gewrichten, maar als DIERGENEESMIDDEL moet je je claim waar maken met onderzoek en veel (proef)dieren. Dus geeft Sashas Blend deze claim niet af, maar het werkt wel.

De bouwstoffen van pezen is hetzelfde als die van het kraakbeen in de gewrichten. Sashas Blend versterkt ook de pezen!

Er zijn gratis proefzakjes aan te vragen op info@sashasblend.nl, maar dat zijn kleine hoeveelheden (10 -12 gram).

Is meer om te testen of je hond niet allergisch is voor mosselen (is o.a. gemaakt van de groenlipmossel en vis, waar sommige honden niet tegen kunnen).

Peter Klaver, dierenarts
http://www.klaver4dieren.nl

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:38

Chiqa schreef:
Tieme schreef:

Dit klopt niet vandaar mijn vraag (Ik stel die toch niet voor niets)

klaver4dieren schreef:

Mijn hond weegt 40 kilo;

klaver4dieren schreef:

Ik weet het niet hoor maar dan kom ik op krap aan 25 dagen, dat is even een heel ander verhaal dan 2.5 maand!

Ik wil hier graag antwoord op hebben en dat hoor ik liever uit betrouwbare bron, en niet via googel,

Voor een hond van 40 kg heb je nodig:

1.25 theelepel = 1.26 x 2.3 gram = ongeveer 3 (2.9) gram

Dus met een pot van 250 gram doe je dan ongeveer 85 dagen.

Kosten per dag voor Sashas Blend POEDER = ongeveer 71 cent.

Capsules zijn duurder!

Sashas Blend is te koop bij de meeste dierenartsen en op internet op http://www.dierenneiuws.nl (shop) en andere webwinkels van dierenartsen.
Laatst bijgewerkt door klaver4dieren op 16-09-10 15:40, in het totaal 3 keer bewerkt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:39

Chiqa schreef:

toch even leren rekenen en lezen voordat je een reaktie geeft ;) gewoon even naar de site van sasha;s gaan en dan heb je een betrouwbare bron. als je het liever uit betrouwbare bron hoort, stel dan je vragen niet via internet. ;)
ik weet niet hoe jij aan 4x2,3 gr komt hoor maar er staat echt duidelijk op de site dat een hond van 40 kg 1 1/4 theelepel per dag moet hebben. dat is dus 1 theelepel van 2,3 gr. en nog een kwart ;) als zou je er voor de makkelijkheid 1,5 theelepel per dag van maken dan doe je er alsnog min. 75 dagen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:49

Ik kan niet rekenen :D
Bedankt voor je vriendelijke reactie verder, die had wel even wat aardiger gemogen ;)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:54

Chiqa schreef:
Ik kan niet rekenen :D
Bedankt voor je vriendelijke reactie verder, die had wel even wat aardiger gemogen ;)

het is maar net hoe je het leest en opvat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:55

Nou laat ik zo zeggen je zal als verkoper van dit product geen punten scoren ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:53

Chiqa, sorry dat ik zo laat reageer! Ja, ik heb dat voor je berekend inderdaad! Ik ga even mjn verzonden PB's doorspitten en stuur hem je nog even een keer zodat je die gegevens weer hebt!
Krijg jij het trouwens niet vergoed?

Edit; stond niet in een PB maar in een topic!
Ik ben bij onze dierenarts zo rond de 60 euro per grote pot kwijt. Een grote pot bevat 250 gram. Ik heb even de pot erbij gepakt. Jouw hond zou per dag 1 1/4 schep nodig hebben. Een schep bevat ongeveer 2.25 gram. Je zou dus ongeveer 100 dagen met zo'n pot doen (hierbij even voor het gemak 1 schep er dag genomen, dit kwam om 111 dagen uit). Dat zou dus ongeveer 3 maanden zijn. Dus zo'n 20 euro per maand.
Ik geef verder geen extra supplementen naast sasha's blend.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:31

Maar wat er dus gezegd werd over bijwerkingen bij de hond , zijn dat dan serieuse bijwerkingen of eigenlijk te verwaarlozen? Want ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in sashas blend, heb gezien dat ze ook buiten nederland versturen, dus misschien zou het de moeite waard zijn, mijn hond houdt in iedergeval heel erg van vis, dus aan de smaak zal het niet liggen.