Hond valt uit naar andere honden en luistert niet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:53

Yamcha schreef:
Toen ik het nog een keer las besefte ik dat ook :)

En een Molosser is ook een heel ander type dan een herder. Al is een herder ook geen beginnershond (althans de werklijnen).

Dat is zeker weten waar maar denk wel dat er nog een enorm verschil zit tussen de beide types.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:58

Nijn schreef:
Ik kan zelf niet helemaal rijmen waarom je de hond niet los laat op het veldje, het gedrag los en het gedrag aan de lijn kan zo ontzettend groot zijn.

Ik begrijp uit de OP dat Ts nogal onzeker is over het gedrag van de CC en niet goed in kan schatten of het agressie of puur spelen is, en dus een gedragstherapeut in de arm neemt.
Kan me zo voorstellen dat ze voor die tijd nog geen risicos durft te nemen.
Maar heb TS niet meer gezien dus mss zit ik dr wel helemaal naast dan hoor ik dat graag :D

Nijn

Re: Hond valt uit naar andere honden en luistert niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:05

Maar in de OP staat ook dat deze hond in het asiel los speelde met andere honden :)
Kan me ook wel voorstellen dat ze geen risico's durft te nemen hoor, maar als ze zelf heeft gezien hoe zijn gedrag los is zou ik persoonlijk het wel aandurven :)

Anoniem

Re: Hond valt uit naar andere honden en luistert niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:19

Ja jij wel Nijn jij heb Farah weten te temmen, neem ik nog mijn petje voor af je weet nog hoe sceptisch ik was. (Meer omdat ik bang was dat Farah zich tegen jou zou keren) Gelukkig heb jij dat goed aangepakt en wist je ook precies hoe je dat moest doen.

Ik denk alleen dat TS een roze wolk heeft gezien, en zoals ze zelf al aangaf ze tegen een aantal punten aanliep. Waarbij ik mij persoonlijk voor kan stellen dat het je onzeker maakt.
Ze gaf ook al aan dat het dier behoorlijk sterk was.

Maar ben benieuwd hoe het inmiddels gaat mss is het nu wel dikke pret samen en genieten ze met volle teugen.