hanny_jelke schreef:wij hebben honden altijd met de neus er door heen gehaald als ze het binnen deden.
Doe je dat bij je kind ook als ´ie ergens anders dan in z´n luier/wc poept of plast
?
Een pup snapt er werkelijk geen drol van als jij hem met z´n neus door z´n eigen uitwerpselen haalt
.
In een jonge hond moet je investeren en dat kost tijd.
Mijn pup is nu 22 weken en zindelijk was ze ongeveer 10-12 dagen nadat we d´r kregen.
Tovenarij of een buitengewone hond? Nee hoor, gewoon erg consequent met d´r zijn
.
Ik ben om de haverklap met d´r naar buiten gegaan; sowieso een kwartiertje na het eten en na het spelen en slapen. Altijd een hand vol snoepjes in m´n zak en na ieder plasje/poepie uitbundig belonen. Ik ging zeker wel iets van 10 x per dag met d´r.
De eerste 5 dagen ben ik ´s nachts ook opgestaan voor d´r. Dan pakte ik d´r op, liep de 10 mtr. naar de plasstrook en dan deed ze meteen een plasje.
De zesde nacht was ze al wat onwilliger om op te staan en de zevende nacht had ze er al helemaal geen zin meer in.
Vannaf de 8ste nacht heeft ze ´s nachts 8 uur geslapen zonder dat er ongelukjes gebeurden.
Na de eerste week ben ik ook minder vaak met d´r naar buiten gegaan en nu gaan we 3 x per dag uit en dan nog naar de palsstrook voor de nacht.
Op het moment dat je hond ergens in huis een plas of poepie doet terwijl je het ziet!!, kan je hem met een scherp "Néé!" of Hè" toeroepen, terwijl je hem meteen oppakt en hem daar neer zet waar ´ie wél mag poepen/piesen.
Door jouw reaktie schrikt je pup een beetje en zal meteen ophouden waar ´ie mee bezig is
.
Als je ergens een plas of een drol vindt in huis, ruim het dan zonder boe-of-bah op. Zorg er wel voor dat ´ie niet ziet waar je mee bezig bent, want anders is dat een vorm van aandacht die je hem hier niet voor moet geven.
(Ik zie overgens net dat Femke hier bijna dezelfde tips geeft
.)
pluisje88 schreef:... Geen koekjes of speelgoed of wat dan ook. Daar heb je alleen maar last van als je hond later volwassen is.
Dat valt reuze mee hoor
. De eerste weken kreeg mijn pup voor ieder poepie of plasje een klein snoepje, maar nadat er een regelmaat in ging zitten, vergat ik ook vaak wat voor d´r mee te nemen. De eerste dagen kwam ze dan wel verwachtingsvol op me toegelopen, maar meer dan een "Brave Mila!!" en een aai over d´r koppie zat er dan niet meer in. Was (is) ook geen enkel probleem voor d´r
.
Nu, 14 weken nadat we d´r hebben gekregen, komt ze ook (allang) niet meer voor die aai en zeg ik d´r ook niet meer wat voor brave hond ze wel niet is
.