Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:16

ik vind hem niet slecht maar bij de weet ik veel hoeveelste aflevering (toen lassie ook kwam enzo) werd er verteld dat ze voor die beelden de honden expres soms uitgaan dagen en beetje pesten om ze het ongewenste dag te laten zien. er is zo een jongen en een hond die daar altijd voor word mee genomen. maar dat komt nooit in beeld.
en ik snap wel dat dat moet om de 'verandering' te laten zien. maar ik snap niet dat je het uit gaat lokken. als de hond het niet doet op dat moment is het toch juist goed.
tis wel altijd intressant om neer te kijken alhoewel het eigenlijk 50% altijd over de zelfde soort menselijk gemaakte honden gaat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-10 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:17

Mensen beseffen vaak niet meer dat honden dieren zijn. Kan me voorstellen dat veel mensen alleen al het aantikken van cesar of de kleine riemcorrectie zien als iets schandaligs. Soms zie ik ook wel eens afleveringen waarbij ik denk van de helft van het probleem is niet opgelost maar over het algemeen vind ik hem goed te werk gaan. Ben alleen bang dat mensen soms hun hond verkeerd inschatten en dan methodes van hem na doen die eigenlijk niet op hun hond horen toegepast te worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:18

In de titel staat t ook fout :')

Heb je geen national geographic, Chiqa? Daar komt t heel vaak op :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:21

Alou schreef:
ik vind hem niet slecht maar bij de weet ik veel hoeveelste aflevering (toen lassie ook kwam enzo) werd er verteld dat ze voor die beelden de honden expres soms uitgaan dagen en beetje pesten om ze het ongewenste dag te laten zien. er is zo een jongen en een hond die daar altijd voor word mee genomen. maar dat komt nooit in beeld.

Noodzakelijk kwaad, toch?
Als die hond zich toevallig die dag goed gedraagd dan kan Cesar hem niet helpen.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:21

ik heb niet echt speciaal veel verstand van honden, maar ik vind zijn werkwijze wel heel vriendelijk. Alleen vraag ik me af of soms het probleem echt is opgelost.

Flabbergast

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:23

Ik vind zijn programma's altijd best leuk om te kijken, en ben inderdaad groot fan van Daddy, hilarische hond!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:23

renatevb schreef:
ik heb niet echt speciaal veel verstand van honden, maar ik vind zijn werkwijze wel heel vriendelijk. Alleen vraag ik me af of soms het probleem echt is opgelost.

Er was pas een aflevering waarin een hele groep probleemhonden van de eerste 100 afleveringen samen kwamen, en die gedroegen zich allemaal prima :j
Als de baasjes maar goed leren hoe ze de hond in t vervolg moeten behandelen dan gaat t denk ik meestal wel goed :j

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:27

Yamcha schreef:
Dat is echt zo'n fabel....... in een stabiele roedel gaat alles op een heel vriendelijke manier. Een echte alpha vecht nooit. Er wordt in een roedel zelden gevochten, en corrigeren gebeurt vrij vriendelijk, eigenlijk.

Maar de honden die hij "behandeld" zijn geen gewone honden in een stabiele "roedel". Een hond die keihard aanvalt, zal zeker gegrepen worden door de leider in een roedel. Een hond die zich heel erg dominant opstelt, zal zeker gegrepen worden door de roedel leider.

Deze honden hebben verkeerd gedrag, door de eigenaren, en moeten weer op hun plaats gezet worden. Omdat ze al heel ver heen zijn vaak, kan dat niet meer op een super vriendelijke manier.

Ik ben ook "fan", vind hem echt goed werk leveren. Jeetje, wat kunnen sommige mensen hun hond "verpesten" daar kijk ik soms echt van op zeg..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:27

Als Ceasar denkt dat het niet gaat lukken dan wisseld hij de honden toch?

Ik heb iig al gezien dat hij de hond die ze niet aan kunnen in zijn roedel op neemt en die mensen een andere hond die beter bij hen past terug krijgen als ze akkoord gaan met het voorstel.

En inderdaad Nessah; als de hond een stabiele roedel had en daar zelf ook in paste moest Ceasar er niet aan te pas komen, dus logisch dat zijn behandeling niet aansluit op die van een stabiele roedel. Zijn eigen roedel zie je hem maar heel zelden extreme correcties geven. Omdat die dus stabiel is.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:30

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:32

Ik vind Cesar geweldig! Ik kijk iedere keer weer met verbazing wat hij voor elkaar krijgt! Ik vind het zó knap wat hij doet! :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:33

vanitymay schreef:
Voor de liefhebbers: southpark heeft echt een supergrappige aflevering gemaakt met ceasar milan..hihi..
http://www.southpark.nl/episodes/1007
my favorite ever!

Is dat die ene dat hij Cartman komt corrigeren?? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:33

Raggel schreef:
Hee die eerste hond heb ik gezien gisteren, jeetje wat een verschrikkelijk beest is dat. Daar had ik ook echt niet mee geweten wat ik er mee had gedaan. Maar zo doen wij het ook met pups, brutaal en grommen is op de rug tot de zich overgeven, duurt een paar seconde maar. Zo weten ze wie de baas is. Als ze volwassen zijn en 40 kg wegen doe je dat niet meer zo ff.

Jeetje jongens waar kunnen sommige mensen zich druk over maken. Zou wel willen weten hoe hij dat anders had moeten aanpakken..

Dan snap je het dus nog steeds niet.
Cesar legt hem nadrukkelijk níet op de rug, maar op de zij. Het gaat hem niet om dominantie, en overgave, maar om de hond te fixeren zodat hij weer rustig wordt. Je steunt de hond op deze manier wel degelijk, je zegt: kom maar bij mij als je in paniek bent, ik maak je wel weer rustig. Het is ook geen pure agressie van de hond laat zien, het is paniek. De hond is zó bang, dat hij totaal panikeert, en dat uit hij als agressie. Het is het dus niet.

Je doet het met kinderen soms ook als ze in totale paniek zijn, je slaat je armen er om heen, en je houdt ze heel stevig vast. Doordat ze geen kant meer op kunnen, worden ze rustig en gaan weer denken. Dat is precies wat Cesar hier doet. Cesar legt hem op de zij, en houdt hem vast. De hond wordt kalm en gaat weer denken. Je kunt heel fysiek je energie op de hond overbrengen door ze aan te raken. Ik doe het met Raph weleens, als hij heel druk wordt van alles wat er om hem heen gebeurt, ik houd hem tegen me aan, hou hem vast, daar wordt hij rustig van, gaat weer denken, dan kun je verder met werken.
Ayasha schreef:
En inderdaad Nessah; als de hond een stabiele roedel had en daar zelf ook in paste moest Ceasar er niet aan te pas komen, dus logisch dat zijn behandeling niet aansluit op die van een stabiele roedel. Zijn eigen roedel zie je hem maar heel zelden extreme correcties geven. Omdat die dus stabiel is.

Exact :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:34

vanitymay schreef:
Voor de liefhebbers: southpark heeft echt een supergrappige aflevering gemaakt met ceasar milan..hihi..
my favorite ever!

_O- Geweldig, 't is helemaal Cesar haha :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:36

Yamcha: :j Plus dat hij hem enkel tegen houd, er komt geen greintje extra kracht vanuit ceasar bij kijken... Enige wat hij doet is de hond rustig houden en voorkomen dat ie op springt en zichzelf opnieuw in een paniek situatie brengt.
Na een minuut zit ie er gewoon langs te praten terwijl hond rustig ligt te bekomen van zijn paniek.... :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:42

Ja precies :j

Het is een ongelooflijk liefdevolle manier van je hond uit zijn paniek halen, veel beter dan met geweld op de rug gooien, tegen hem gaan schreeuwen, je doet echt niks anders dan heel fysiek je hond kalmeren, en dat helpt zó goed........
Je ziet nu een aflevering, maar zou je je eigen hond op die manier aanpakken, dan zul je zien dat zodra hij denkt in paniek te gaan raken, jou opzoekt om vastgehouden te worden. Ze vinden het echt neit erg.
Het heeft ook niks te maken met een hond bevestingen in zijn angst, hij beloont hem immers niet. Zou hij de hond zijn gang laten gaan, wordt de hond alleen maar gekker, ze kunnen zichzelf zo opfokken....... zou je lief tegen hem gaan praten: kom maar schatje, kom maar hoor, dan bevestig je hem wel. Dit is fixeren en is echt iets heel anders.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:43

Alou schreef:
en ik snap wel dat dat moet om de 'verandering' te laten zien. maar ik snap niet dat je het uit gaat lokken. als de hond het niet doet op dat moment is het toch juist goed.
tis wel altijd intressant om neer te kijken alhoewel het eigenlijk 50% altijd over de zelfde soort menselijk gemaakte honden gaat.

je kan beter een dier uitdagen zodat hij/zij eerlijk laat zien wat of hij/zij allemaal in huis heeft, en dan kan je gaan corrigeren.
je kan pas aan het werk als het dier eerlijk is.

zo doet mijn trainster dat ook met het inrijden van paarden, een tijdje wroeten totdat ze hun ware aard laten zien.
dan weet je ook gelijk wat er allemaal in zit aan streken.
pas dan kan je ermee werken.

je ziet ook vaak zo duidelijk dat heel veel mensen dan totaal niet hebben nagedacht over wat een hond inhoudt en wat je ermee moet doen en hoe mee om te gaan!! jammer hoor!!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:43

Hier nog een super fan van Cesar!!!
ik denk dat veel mensen alleen maar kijken naar wat hij doet en niet luisteren naar wat hij zegt! Ik heb zijn beide boeken gelezen waarin ook veel uitleg wordt gegeven. In het tweede boek worden de riemen/banden/TT ed. allemaal uitgelegd.

Ik heb het idee dat Cesar donders goed weet waar hij mee bezig is en dat hij alles met een wel overwogen reden doet.
Als hij de honden echt zou mishandelen zouden de mensen niet zo blij reageren als hij ze geholpen heeft!

Ik vind het tijd worden dat Cesar eens een Holland tour doet ;)! Heb hier in huis nog wel wat hulp nodig met onze labrador :D!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:45

Als hij hier in de buurt woonde, had ik hem zeker gebeld of hij langs wilde komen.. Echt, zou daar veel geld en tijd voor over hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:46

Die boeken zou ik echt graag hebben :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:46

Yamcha schreef:

Het is een ongelooflijk liefdevolle manier van je hond uit zijn paniek halen, veel beter dan met geweld op de rug gooien, tegen hem gaan schreeuwen, je doet echt niks anders dan heel fysiek je hond kalmeren, en dat helpt zó goed........
Je ziet nu een aflevering, maar zou je je eigen hond op die manier aanpakken, dan zul je zien dat zodra hij denkt in paniek te gaan raken, jou opzoekt om vastgehouden te worden. Ze vinden het echt neit erg.
Het heeft ook niks te maken met een hond bevestingen in zijn angst, hij beloont hem immers niet. Zou hij de hond zijn gang laten gaan, wordt de hond alleen maar gekker, ze kunnen zichzelf zo opfokken....... zou je lief tegen hem gaan praten: kom maar schatje, kom maar hoor, dan bevestig je hem wel. Dit is fixeren en is echt iets heel anders.

+ de algemene verandering in gedrag. De ene minuut zou de hond hem opvreten alleen maar omdat Ceasar langs hem zit en het volgende moment lijkt ie et kalmeren. (effe nie meer als die hem aan raakt ma goed. :D). Ja, ik wilde dat ik het kon... Echt.. En hij kan het niet alleen met honden, mensen zijn ook geen probleem! :+:

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:48

Ben begonnen in Cesars Way, maar had er geen tijd meer voor, mede doordat t engels is en ik daar nie zo goed in ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:51

Ayasha schreef:
Yamcha schreef:

+ de algemene verandering in gedrag. De ene minuut zou de hond hem opvreten alleen maar omdat Ceasar langs hem zit en het volgende moment lijkt ie et kalmeren. (effe nie meer als die hem aan raakt ma goed. :D). Ja, ik wilde dat ik het kon... Echt.. En hij kan het niet alleen met honden, mensen zijn ook geen probleem! :+:

Subliem is dat, kan daar echt van genieten, vooral als je de hond dan weer happy en blij en relaxed ziet zijn.

Bij mensen zou je soms dat je meer had als alleen maar woorden, wat fysieker zeg maar. Demonstreren wát er nu eigenlijk gebeurt, ik ben er van overtuigd dat veel mensen hun honden veel beter zouden begrijpen :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:51

vanitymay schreef:
my favorite ever!

Is dat die met Cartman?
Die is echt geweldig _O-

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:14

Er is niets mis met de filmpjes. Vooral die met de trap, die hond moest gewoon over de drempel geholpen worden en dat gaat niet met een baby stemmetje en een paar snoepjes. Als ik op die link van dat honden forum klik en ik lees dat heb ik echt zoiets van : mensen, mensen kijk eens goed. En leer wat meer over het gedrag van jullie honden.

Maar zo gaat dat met alles. Er worden een paar slechte filmpjes uit gehaald en er worden wat overdreven roddels bij geplaats en zo vergeten we weer al het goede wat er gebeurd.