Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alou schreef:ik vind hem niet slecht maar bij de weet ik veel hoeveelste aflevering (toen lassie ook kwam enzo) werd er verteld dat ze voor die beelden de honden expres soms uitgaan dagen en beetje pesten om ze het ongewenste dag te laten zien. er is zo een jongen en een hond die daar altijd voor word mee genomen. maar dat komt nooit in beeld.
renatevb schreef:ik heb niet echt speciaal veel verstand van honden, maar ik vind zijn werkwijze wel heel vriendelijk. Alleen vraag ik me af of soms het probleem echt is opgelost.
Yamcha schreef:Dat is echt zo'n fabel....... in een stabiele roedel gaat alles op een heel vriendelijke manier. Een echte alpha vecht nooit. Er wordt in een roedel zelden gevochten, en corrigeren gebeurt vrij vriendelijk, eigenlijk.
vanitymay schreef:Voor de liefhebbers: southpark heeft echt een supergrappige aflevering gemaakt met ceasar milan..hihi..
http://www.southpark.nl/episodes/1007
my favorite ever!
Raggel schreef:Hee die eerste hond heb ik gezien gisteren, jeetje wat een verschrikkelijk beest is dat. Daar had ik ook echt niet mee geweten wat ik er mee had gedaan. Maar zo doen wij het ook met pups, brutaal en grommen is op de rug tot de zich overgeven, duurt een paar seconde maar. Zo weten ze wie de baas is. Als ze volwassen zijn en 40 kg wegen doe je dat niet meer zo ff.
Jeetje jongens waar kunnen sommige mensen zich druk over maken. Zou wel willen weten hoe hij dat anders had moeten aanpakken..
Ayasha schreef:En inderdaad Nessah; als de hond een stabiele roedel had en daar zelf ook in paste moest Ceasar er niet aan te pas komen, dus logisch dat zijn behandeling niet aansluit op die van een stabiele roedel. Zijn eigen roedel zie je hem maar heel zelden extreme correcties geven. Omdat die dus stabiel is.
vanitymay schreef:Voor de liefhebbers: southpark heeft echt een supergrappige aflevering gemaakt met ceasar milan..hihi..
my favorite ever!
Geweldig, 't is helemaal Cesar haha
Plus dat hij hem enkel tegen houd, er komt geen greintje extra kracht vanuit ceasar bij kijken... Enige wat hij doet is de hond rustig houden en voorkomen dat ie op springt en zichzelf opnieuw in een paniek situatie brengt.

Alou schreef:ik vind hem niet slecht maar bij de weet ik veel hoeveelste aflevering (toen lassie ook kwam enzo) werd er verteld dat ze voor die beelden de honden expres soms uitgaan dagen en beetje pesten om ze het ongewenste dag te laten zien. er is zo een jongen en een hond die daar altijd voor word mee genomen. maar dat komt nooit in beeld.
en ik snap wel dat dat moet om de 'verandering' te laten zien. maar ik snap niet dat je het uit gaat lokken. als de hond het niet doet op dat moment is het toch juist goed.
tis wel altijd intressant om neer te kijken alhoewel het eigenlijk 50% altijd over de zelfde soort menselijk gemaakte honden gaat.
! Heb hier in huis nog wel wat hulp nodig met onze labrador
!
Yamcha schreef:Ja precies
Het is een ongelooflijk liefdevolle manier van je hond uit zijn paniek halen, veel beter dan met geweld op de rug gooien, tegen hem gaan schreeuwen, je doet echt niks anders dan heel fysiek je hond kalmeren, en dat helpt zó goed........
Je ziet nu een aflevering, maar zou je je eigen hond op die manier aanpakken, dan zul je zien dat zodra hij denkt in paniek te gaan raken, jou opzoekt om vastgehouden te worden. Ze vinden het echt neit erg.
Het heeft ook niks te maken met een hond bevestingen in zijn angst, hij beloont hem immers niet. Zou hij de hond zijn gang laten gaan, wordt de hond alleen maar gekker, ze kunnen zichzelf zo opfokken....... zou je lief tegen hem gaan praten: kom maar schatje, kom maar hoor, dan bevestig je hem wel. Dit is fixeren en is echt iets heel anders.
). Ja, ik wilde dat ik het kon... Echt.. En hij kan het niet alleen met honden, mensen zijn ook geen probleem!
Ayasha schreef:Yamcha schreef:Ja precies
Het is een ongelooflijk liefdevolle manier van je hond uit zijn paniek halen, veel beter dan met geweld op de rug gooien, tegen hem gaan schreeuwen, je doet echt niks anders dan heel fysiek je hond kalmeren, en dat helpt zó goed........
Je ziet nu een aflevering, maar zou je je eigen hond op die manier aanpakken, dan zul je zien dat zodra hij denkt in paniek te gaan raken, jou opzoekt om vastgehouden te worden. Ze vinden het echt neit erg.
Het heeft ook niks te maken met een hond bevestingen in zijn angst, hij beloont hem immers niet. Zou hij de hond zijn gang laten gaan, wordt de hond alleen maar gekker, ze kunnen zichzelf zo opfokken....... zou je lief tegen hem gaan praten: kom maar schatje, kom maar hoor, dan bevestig je hem wel. Dit is fixeren en is echt iets heel anders.
+ de algemene verandering in gedrag. De ene minuut zou de hond hem opvreten alleen maar omdat Ceasar langs hem zit en het volgende moment lijkt ie et kalmeren. (effe nie meer als die hem aan raakt ma goed.). Ja, ik wilde dat ik het kon... Echt.. En hij kan het niet alleen met honden, mensen zijn ook geen probleem!
my favorite ever!