Een nestje kittens, wat leuk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:01

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:10

momo_lover schreef:
Dan haal ikd eze erbij. De dierarts stereliseert niet als er kittens in zitten.

Mijn DA wel :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:11

Quellian schreef:
momo_lover schreef:

die van mij ook, mits het niet al te laat is... dan gaat wel meteen de gehele baarmoeder eruit

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:18

Ik vraag me wel af waar ik dan in hemelsnaam mijn HTK/boerderijkatten vandaan moet gaan halen, die hier de afdeling ongediertebestrijding vormen. Raskatten mogen van geen enkel fokker buiten, en ik wil buitenkatten. Waar haal ik die dan vandaan als alle 'oepsnestjes' voorkomen worden of HTK zelfs niet meer bewust 'vermeerderd' zouden worden?
Om maar te zwijgen van alle mensen die wel een gezellige dikke rooie theemuts willen, maar geen 800 euro voor een raskitten willen of kunnen uitgeven...

Overigens zijn mijn beide buitenkatten 'geholpen'. Maar als ze 'op' zijn wil ik toch wel weer een paar katten om de muizen buiten de houden. En die haal ik dan met liefde van MP... En ja, die katten wil ik dan ook nog bewust als kitten, omdat ik ook een paar hele lieve honden heb, die katten fantastisch vinden -om op te jagen. Mijn ervaring is dat kittens aan die duiveltjes laten wennen 10x makkelijker is dan een volwassen kat.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 29-07-10 16:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:18

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:24

Wij hebben ook een "oepsnestje"!
Gelukkig maar 1 kitten en uiteraard mag deze op de boerderij blijven rond huppelen.
Wel zal deze gestelliriseerd worden zodra ze oud genoeg is.
Mama poes word volgende maand ook gedaan.

Ik vind die kittens zo zielig in die asielen.

Overigens hebben wij wel vaker een nestje, maar dat is dan niet van onze kat, maar een gedumpte.
Of er word een jonge kat gedumpt.
En een paar jaar terug zelfs een oudere kat.
Alles loopt hier nog.
We hebben een boerderij dus dat is niet zo heel erg.
We kopen zakken in van 7,5 kilo brokjes (niet van de Aldi of Lidl maar een dierenspeciaalzaak)
En dan laten we ze zo nodig stelliriseren.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:37

Ibbel schreef:
Ik vraag me wel af waar ik dan in hemelsnaam mijn HTK/boerderijkatten vandaan moet gaan halen, die hier de afdeling ongediertebestrijding vormen. Raskatten mogen van geen enkel fokker buiten, en ik wil buitenkatten. Waar haal ik die dan vandaan als alle 'oepsnestjes' voorkomen worden of HTK zelfs niet meer bewust 'vermeerderd' zouden worden?
Om maar te zwijgen van alle mensen die wel een gezellige dikke rooie theemuts willen, maar geen 800 euro voor een raskitten willen of kunnen uitgeven...

Overigens zijn mijn beide buitenkatten 'geholpen'. Maar als ze 'op' zijn wil ik toch wel weer een paar katten om de muizen buiten de houden. En die haal ik dan met liefde van MP... En ja, die katten wil ik dan ook nog bewust als kitten, omdat ik ook een paar hele lieve honden heb, die katten fantastisch vinden -om op te jagen. Mijn ervaring is dat kittens aan die duiveltjes laten wennen 10x makkelijker is dan een volwassen kat.

Wat dacht je van het asiel :o?

Ibbel

Re: Een nestje kittens, wat leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:41

Ja, hallo, maar als nu iedereen z'n kat laat steriliseren is over 15 jaar het asiel leeg. En dan?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:42

Ja, het zal echt niet stoppen hoor die HTK nestjes... er zijn altijd ongelukjes die gebeuren dus uitroeien zal je het nooit... Het zou alleen al zoveel schelen als die mensen die er geen tijd en zin in hebben eens over nadachten voordat de hele bups bij het asiel gedumpt wordt...

Ik snap best dat niet iedereen 800 euro voor een raskitten over heeft (ik persoonlijk eigenlijk ook niet) en de htk katten zullen er altijd blijven... maar liever dan wel bij mensen die ze niet helemaal voor nop weg doen, de kittens netjes op zn minst 7 weken bij mams laten en niet elk jaar drie nesten laten komen die ze vervolgens niet kwijt kunnen dus dan hup het asiel maar in.

Ik maak me dus niet zoveel zorgen dat volgend jaar ineens nooit meer iemand een HTK kan krijgen omdat het een uitstervende soort is :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:44

Dat snap ik ook wel. Wapens gaan de wereld ook niet uit, al wil iedereen dat wel. Maar er wordt hier - alweer - zo moraliserend gedaan, alsof ieder nestje 'fout' is.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:44

Ibbel schreef:
Ja, hallo, maar als nu iedereen z'n kat laat steriliseren is over 15 jaar het asiel leeg. En dan?

Haha geloof je het zelf? Er blijven altijd schapen bestaan die denken dat hun poes pas na een jaar vruchtbaar is. Don't worry!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:46

Zie hierboven, nee dat geloof ik niet. Maar open dan niet zo'n topic. Realiseer je dan dat er ook mensen zijn die bewust HTK kittens fokken, mét die wachtlijst van kennissen die bést ook naar het asiel zouden kunnen gaan.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:47

Ibbel schreef:

Nou dat zal niet gebeuren :+
Maar ik denk wel dat ze heel blij zullen zijn als meer mensen hun katten laten steriliseren.
Vorig jaar ben ik ook opvangadres geweest voor kittens omdat het asiel stampvol zat.

Moraalridder uithangen heeft geen zin idd, maar iedereen erop wijzen om te steriliseren heeft absoluut zin!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:48

Hier in het asiel vragen ze 90 tot 115 euro voor een HTK-kitten.
Ja, dan gaan mensen liever via marktplaats kittens shoppen en schiet het asiel wat dat betreft toch echt zijn doel voorbij.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:49

Ibbel schreef:
Dat snap ik ook wel. Wapens gaan de wereld ook niet uit, al wil iedereen dat wel. Maar er wordt hier - alweer - zo moraliserend gedaan, alsof ieder nestje 'fout' is.

Ja dat ben ik wel een beetje met je eens hoor. Ik ben ook niet 100% tegen nestjes uit HTK katten.. maar dan liever wel een beetje doordacht zodat er niet in 1 asiel al meer dan 200 kittens zitten (bron: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/116731/Volle_asielen_door_jonge_katjes.html )

En Cayenne. ik heb 90 euro betaald voor mijn poesjes uit het asiel.. een sterilisatie kost hier bij de DA al gauw 100 euro, een enting 40, een chip + registratie 50, ontworming is 15 euro voor 4 pilletjes... = 205 euro.. En ik denk dat mensen zich dat niet realiseren dat dan zelfs als je een kat gratis kan ophalen je met een asielkat dus toch goedkoper uit bent...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:51

Quellian schreef:
momo_lover schreef:

Mijn Da gaat hier idd ook niet moeilijk over doen :) Weg die handel.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:52

jep, asiel laat ze helpen ( of je krijgt bij een kitten een bon voor gratis sterilisatie ;) ) ze worden gechipt en ontwormt.
Zo slecht is dat allemaal niet.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:54

Renee schreef:
Wij hebben onze kat niet gesteriliseerd, maar ze krijgt gewoon de kattenpil (en ja dit bestaat). Dit doen we na een nare ervaring met het steriliseren. We hebben nu één keer een nestje van de kat gehad, hiervan zijn er nog twee over en die blijven gewoon lekker hier :))

Nou dat zou ik toch maar gaan steriliseren...
Ik heb al meerdere katten gezien met een baarmoederontsteking, tumoren en suikerziekte..
lees de bijsluiter maar even heel goed door.
En als je denkt dat het jouw kat vast niet overkomt heb je dat heel hard mis...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:54

__danielle__ schreef:
En Cayenne. ik heb 90 euro betaald voor mijn poesjes uit het asiel.. een sterilisatie kost hier bij de DA al gauw 100 euro, een enting 40, een chip + registratie 50, ontworming is 15 euro voor 4 pilletjes... = 205 euro.. En ik denk dat mensen zich dat niet realiseren dat dan zelfs als je een kat gratis kan ophalen je met een asielkat dus toch goedkoper uit bent...

De asielkatjes waren 5 weken oud (ja, toen mochten ze blijkbaar al bij hun mams weg :? ) nog niet ontwormd, niet volledig geent en dus al helemaal niet gesteriliseerd. Ze waren daar notabene met ruim 3 weken oud gekomen, dus om nou voor minder dan 2 weken huisvesting meer dan 100 euro te vragen vind ik wel erg vergezocht :=

en dan zal ik de prijzen van de volwassen katten en honden er maar niet bijzetten :+

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:55

Welk asiel was dat dan?
De asiels die ik ken doen dit dus echt never nooit niet :n

Anoniem

De kattenpil, een betere DA verkoopt dit alleen als ze de nadelen hebben medegedeeld. En dan haken toch wel de meeste mensen (Gelukkig) af.

Cayenne

Het gaat om een vrij groot asiel in de kop van Noord Holland :)
Welke het precies is ga ik hier niet neerzetten. Ik heb nogal wat meelezers :+
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-07-10 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:56

maar kreeg je daar dan niet een "bon" bij dat je ze alsnog mocht laten steriliseren?
Ik heb een kat van een jaar of 5 die is tijdens het verblijf in het asiel gecastreerd en geent.. het kitten van 5 maanden dat ik daar ook vandaan haalde kreeg ik een tegoedbon bij dat ik haar later op hun kosten nog mocht laten castreren en enten (ze was bijna van de niesziekte af, maar nog niet sterk genoeg om dat al te ondergaan).. en volgens mij werken bijna alle asiels zo toch?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:56

@ __danielle__ dat weet ik niet, maar dat zou best kunnen.
Ik kan het wel even navragen. Een vriendin van mij is er al jaren vrijwilliger.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:59

Er zijn meer asiels dan die ene in noordholland.
Hier in Amsterdam is het allemaal keurig.
ik heb 85 euro betaald voor een geholpen kat, ontwormt, ontvlooid en bij problemen kan ik goedkoper bij de da van het asiel terecht. Even verder kijken dan je neus lang is, ipv meteen een mening over asiels uit te roepen