Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Paintlinger schreef:Ik vind het gewoon een gevaarlijk idee.
Prima als het goed uitgewerkt is (zoals bij jullie) maar andere mensen horen dat en denken ........'oh, kan dat ook??..das veel goedkoper!'...
En geven een hele ibu of een paracetamol.
Paintlinger schreef:Amies100: Wat spuit je dan als ik vragen mag.......er is niet zo heel veel wat je gewoon in huis mag hebben namelijk.
En dit is ook weer een gevaarlijke uitspraak want genoeg ervaring daarin heb je niet zomaar(zeg niet dat jij dat niet hebt..)........en perongeluk verkeerd spuiten kan heel gevaarlijk zijn.
amies100 schreef:Het grote probleem hier in nederland is dat de meeste dierenartsen te commercieel zijn, zij moeten grotendeels hun inkomsten halen uit de medicijnen. Het is gewoon belachelijk wat dierenartsen hierop verdienen.
Hoe groter en moderner de praktijk hoe duurder en strenger ze zijn.
Chiqa schreef:chantal_bel schreef:Omdat het allemaal al duur zat is zegt die.
We hebben het niet over honderden euro's...kom zeg wat kost nu zo'n pijnstillertje....Triest dat hier op beknibbelt wordt.
Laika schreef:amies100 schreef:Het grote probleem hier in nederland is dat de meeste dierenartsen te commercieel zijn, zij moeten grotendeels hun inkomsten halen uit de medicijnen. Het is gewoon belachelijk wat dierenartsen hierop verdienen.
Hoe groter en moderner de praktijk hoe duurder en strenger ze zijn.
De grote winstpakker is natuurlijk de farmaceutische industrie. Die de dierenarts voor het voeren van bepaalde merken natuurlijk wel de nodige bonussen geeft. In de humane geneeskunde is dit niet anders namelijk. De dierenarts verdiend voornamelijk op het consult.
Ik zeg altijd maar, beter duur dan niet te koop. Mijn hondjes krijgen metacam tegen de pijn. Lekker "veilig":D
Wilawander schreef:Klopt ik weet ook de prijzen van inkoop en verkoop en daar sta je echt te kijken. Daar gaat inderdaad een hoop van de winst heen.
Metacam wil ik trouwens niet echt veilig noemen, heb al meerdere honden gezien die er vreselijk ziek van zijn geworden. Waaronder 1 van mijn honden.