De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:56

Ik zeg: weg met dat knopje :D

temgeil is wel een heerlijke uitdrukking _O-

Poosje81

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:39

Het is ook hier niet de bedoeling om compleet offtopic te gaan ;) Dus probeer dat dan ook aub te voorkomen. Geldt ook voor het alsnog uitvechten van bepaalde discussies, die eerder duidelijk niet lekker liepen op BB.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:02

Leonoor, met alle respect. Over temgeil praten is niet geheel offtopic, en als een grapje wat dan misschien wel een beetje offtopic is, niet mag, dát komt nou niet ten goede van de sfeer waar we het in dit topic dus duidelijk wél over hebben ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:03

Ik krijg hierbij het gevoel dat humor dus ook niet meer mag, wat ik erg jammer vind, vaak is een grapje tussendoor juist hetgeen iedereen weer op het rechte pad brengt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:05

Humor mag mijn inziens echt wel, maar het lijkt mij hier niet geheel op z'n plaats (de opmerking die er stond). Het is een serieus onderwerp en de gang van zaken zoals deze getoond is de laatste tijd, is iets waar we echt een oplossing voor willen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:09

Je kunt er toch beter om lachen dan om huilen..
Denk je werkelijk dat er iets gaat veranderen zolang mensen van hun eigen gelijk overtuigd zijn??
Dat denk ik niet, daarom de opmerking van dat temknopje, omdat mensen zodra je het niet met ze eens zijn gelijk op dat ding drukken en soms komt dat de discussie niet ten goede.
Als je nou vreselijke opmerkingen maakt richting de ander oke, maar je mag iemand toch erop wijzen dat je het niet eens bent met hun handelen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 15:15

Maar vaak genoeg als er getemt wordt op een offtopic bericht, en wij vinden dat ook echt offtopic, dan plaatsen we een groene opmerking en doen verder niks in de hoop daarmee gewoon het topic weer ontopic te krijgen zonder verdere maatregelen.

Dus op zich is het nuttig dat er getemt wordt, soms kunnen we vroeg in een topic sturen zodat het geen schreeuwpartij wordt. Soms doen we ook niks met meldingen en blijven we alleen meelezen omdat er in het topic door jullie zelf al tot een betere discussie gewerkt wordt.

Dus als er hier het idee bestaat dat wij op elke tem maar berichten verwijderen of mensen aanspreken, dan is dat niet zo, het ligt niet zo zwart-wit.
We bekijken wel het topic waarop getemt is, hoe de discussie verder loopt en hoe er op gereageerd wordt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:19

Je bent het toch wel met mij eens dat sommige bokkers zodra het niet anstaat wat jij zegt op de temknop drukken en het dan over persoonlijke aanval hebben.
Als je via internet niet kunt incasseren hoe doe je dat dan in het echte leven, dat vraag ik mij wel eens af

De discussies van wel/geen overlast van andermans kat blijf je houden en daarin zie je dus een afspiegeling van de mensheid omdat iedereen zijn eigen straatje schoonveegt al hebben ze geen gelijk

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:19

Laika schreef:
Ik kan me een beetje voorstellen dat sommige mods gewoonweg helemaal gestoord worden door het gebruik van de temknop.

mod worden is een vrijwillige keuze, en dit behoort bij het " werk"
hadden ze maar niet groen moeten worden :\

leuk om de sfeer te willen verbeteren op BB,maar gaan jullie de geplaatste topics ook screenen op OP? want sommige topics gaan je nekharen echt recht van overeind staan :=
en dan jeuken de handen echt, en moet ik beheersing zoeken om TS even geen veeg uit de pan te geven

en ik vind het dan echt niet verwonderlijk dat er genoeg bokkers zijn die datzelfde probleem hebben,en toch hun mening verkondigen

nou wordt gezegd dat mag,maar dan wel in zijde ingepakt
Mijn mening: indien TS al zo een ongelofelijke naive openingspost neerknalt.....dan zal zijden handschoentjes geen zachte heelmeester zijn.....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 15:23

Daar heb je zeker een punt.
Maar er is nogal een verschil of een meisje van 12 tamelijk naief een topic opent over haar konijn, of een volwassene met diezelfde vraag.
En regelmatig wordt zo'n meisje van 12 minstens zo hard de grond in gestampt als die volwassene, terwijl het meisje het een stuk minder goed zal kunnen incasseren.
En daar wordt vaak genoeg geen rekening mee gehouden vind ik.

Verder wat betreft OP, als die aanzet tot een akelige discussie, wordt iemand daar zeer zeker op aangesproken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:26

Nickeltje schreef:
Maar er is nogal een verschil of een meisje van 12 tamelijk naief een topic opent over haar konijn, of een volwassene met diezelfde vraag.
En regelmatig wordt zo'n meisje van 12 minstens zo hard de grond in gestampt als die volwassene, terwijl het meisje het een stuk minder goed zal kunnen incasseren.

Verder wat betreft OP, als die aanzet tot een akelige discussie, wordt iemand daar zeer zeker op aangesproken.

Dat zegt toch meer over de stamper dan over zo een kind...
Ik heb het over volwassenen die werkelijk als je maar iets zegt dat ze niet aanstaat temmen en persoonlijke aanval roepen, dat snap ik dus niet...
Hier op BB maar ook op andere fora, neem bv politieke topics

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:28

Veel en soms onterechte tems heb ik persoonlijk geen moeite meer hoor. Inderdaad hoort dat bij het 'werk' als moderator, maar liever 1 tem teveel dan 1 te weinig. Het zou heerlijk zijn om alles van begin tot eind mee te kunnen lezen, maar dat is simpelweg onmogelijk. Dus als er getemd wordt, waardoor we in ieder geval gewezen op een topic was (mogelijk) uit de hand loopt, is dat alleen maar prettig.

De OP kan inderdaad behoorlijk invloed uitoefenen op het verloop van een topic. Maar in sommige gevallen moet je als moderator dan wel objectief blijven kijken. Natuurlijk ben ik het ook niet altijd eens met de denkwijze/handelswijze in sommige gevallen, maar ik mag mijn persoonlijke mening niet laten meetellen in de beoordeling van de OP en/of de reacties. En nu spreek ik puur even voor mij persoonlijk ;)

En zoals Nickeltje ook aangeeft, soms wordt een minderjarige behoorlijk hard aangepakt, terwijl die doorgaans afhankelijk is van de mogelijkheden die de ouders/opvoeders bieden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:30

Mag je geen ow geven voor tem-misbruik dan :D :D
Ik zit werkelijk met sommige onderwerpen op mijn handen omdat ik weet dat iedere keer als je iets ervan zegt diegene op de tem hangt en blert persoonlijke aanval.
Dat betekend dat mijn mond wordt gesnoerd omdat een ander onverdraagzaam is

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 15:34

Dat iemand temt hoeft geen reden te zijn om een nuttig bericht, waar iemand anders ook daadwerkelijk iets mee kan, achter te houden.
En persoonlijke aanval is een aanval als je iets echt aanvallend post.
Iemand duidelijk je eigen mening geven kan ook op een netjes aangeklede manier, waarmee je die ander wel in zijn waarde laat.
Dan heb jij je mening kunnen ventileren, zonder dat die ander aangevallen is.

Het is vooral de toon die de muziek maakt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:36

Dat ben ik wel met je eens, maar als mensen nou een betonnen plaat voor hun hoofd heben en alleen hun eigen gelijk als de waarheid zien??
Als daar dan tegen ingaat en je spreekt diegene aan op haar/zijn gedrag is dat dan een aanval?/
Imo nl niet

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:48

Nickeltje schreef:

maar wij kunnen achter een scherm niet altijd oordelen of het om een volwassen of om een kind gaat

zeker als profielen leeg zijn, we het alleen met een naampje en een OP moeten doen waarin die informatie niet vermeld staat

snappiefoe?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 16:57

Dat snap ik en als dat voor gewone gebruikers niet zichtbaar is maar voor ons wel, dan begrijp ik ook dat jullie dat inderdaad niet weten.
Maar als TS dan zegt " ja maar mijn moeder..." is dat al wel een heel erg duidelijke hint dat iemand daarvan afhankelijk is en nog wordt er dan door gehakt.
Op zulke momenten grijpen wij in en als wij het te laat opmerken is een topic vaak al zo ver verziekt, dat we een topic sluiten.
Dat wordt door sommigen hier dan bestempeld als monddood maken, maar soms is de sfeer in een topic gewoon zo ellendig geworden dat daar naar onze mening (altijd in overleg achter te schermen) gewoon geen opbouwend topic meer van te maken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:02

Ook een kind van 12 heeft recht op haar of zijn verhaal, staat het je niet aan, heb je moeite om een tactvolle reactie inelkaar te zetten reageer je toch niet?

Ik vind het goed als mensen temmen om de sfeer in het topic positief te houden, dit hoeft ook helemaal niet gemeld te worden, gebeurd gewoon achter de schermen. Krijg je helemaal niets van mee dus ik zie het punt niet zo.
Ik zie dat liever dan een bokker die met 'een rode waas voor de ogen' (Zoals eerder in dit topic werd genoemd) zijn frustraties afreageert.

Net als appelen peren, paarden die vergeleken worden met andere dieren vind ik zo'n nutteloze inzet om een reactie te bekrachtigen, dat ik daarop tem. Wat bokt ermee doet is hun zaak, ik probeer alleen op dat moment een punt aan te halen wat eventueel een discussie zou kunnen doen omslaan.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:05

Een andere oorzaak van vaak herhaalde posten is dat mensen het topic niet doorlezen. Als er al een pagina of 4 staat, valt lezen natuurlijk niet mee. Heel veel mensen snappen namelijk niet alles van bokt, zoals je ook de berichten van TS allemaal onder elkaar kan krijgen en zo kan zien waar ts allemaal al op heeft gereageerd.

Hoe dan ook denk ik dat het heel moeilijk wordt om veranderingen aan te brengen in de manier van posten van bokkers. Het zijn er gewoon erg veel en dus erg veel meningen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:14

Ik heb een vrij uitgesproken mening, en vind dat als je een topic hierover begint, je de meningen van andere ook moet accepteren, of
deze positief, of negatief zijn. Helaas zie ik ook steeds vaker dat TS beledigd is door negatieve reactie's en meteen boos word of de
OP leeghaalt.. erg jammer, want het lijkt me dat je hierover nadenkt voordat je een topic maakt.

Maargoed, herhalende posts, tja ik lees ook niet altijd het hele topic door, en reageer ookweleens 'telaat'.
Ik vind trouwens, dat de Mods hierin meer zouden mogen editten in de OP en/of titel. En herhalingen en/of discussies over bijzaken
mogen naar mijn idee weggehaalt worden, in plaats van de topics te sluiten.
Zelf probeer ik trouwens wel altijd een vriendelijk klinkende reactie te geven, al is het inhoudelijk merendeels negatief.
Wel weet ik van mezelf dat ik een uitgesproken (negatieve) mening heb over fokken zonder stambomen, bepaalde
trainingsmethodes, huisvesting enz. maar dring dit (meestal) niet enorm op, laat het daarintegen wel duidelijk weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:16

En toch denk ik dat het wel mogelijk is. Schijnt dat op HAW de sfeer ook een stuk verbeterd is sinds daar meer structuur is aangebracht, mensen weten nu beter wat wel en niet mag, bv oeverloos herhalen. Moet het op BB toch ook wel te realiseren zijn?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 17:21

HAW is wat onderwerp betreft denk ik eenvoudiger te structureren omdat het er altijd over rijfoto's van paarden gaat.

BB is veelzijdiger omdat het er over dieren in het algemeen gaat, van op straat gevonden mus, tot konijn met lange tanden tot kat die jongen krijgt...
Die veelzijdigheid maakt het lastiger.

Maar je hebt wel een punt dat er gewoon net als op HAW zou moeten kunnen gelden dat als een punt al aangevoerd is, het niet nogmaals aangevoerd wordt...
Heb er zelf nog niet zo naar gekeken maar zal het eens meenemen in het overleg achter de schermen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:23

Mag ik trouwens vragen waarom een topic opslot word gegooit als er herhalingen in zijn of een discussie over bijzaken?
Waarom niet die vervelende posts verwijderen en TS nog een kans geven betere/andere reactie's te krijgen?

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:24

Nickeltje schreef:
HAW is wat onderwerp betreft denk ik eenvoudiger te structureren omdat het er altijd over rijfoto's van paarden gaat.

BB is veelzijdiger omdat het er over dieren in het algemeen gaat, van op straat gevonden mus, tot konijn met lange tanden tot kat die jongen krijgt...
Die veelzijdigheid maakt het lastiger.

Maar je hebt wel een punt dat er gewoon net als op HAW zou moeten kunnen gelden dat als een punt al aangevoerd is, het niet nogmaals aangevoerd wordt...
Heb er zelf nog niet zo naar gekeken maar zal het eens meenemen in het overleg achter de schermen.

Dat is misschien wel een idee ja :j

Soms is het misschien wel nodig dat een advies herhaalt wordt zodat de TS kan zien dat er meerdere mensen zijn met die mening, maar ik denk dat 1 of 2 keer herhalen meer dan genoeg is.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:25

Zij is het trouwens hoor, ben een meisje, de bokSTER die een rood waas voor haar ogen krijgt als ze in de stront van andermans kat moet roeren en dat als normaal gedrag wordt bestempeld, tsja... Ik vind dat nog steeds niet acceptabel sociaal gedrag.

Misschien als de andere kant ook eens investeert in inlevingsvermogen en eens een blik om de betonnen plaat heenwerpt en ziet dat er meer mensen op de wereld zijn? Zeker weten dat dat de sfeer een stuk zou verbeteren!