Dringens hulp gezocht! Konijn wordt afgemaakt maar jong?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:08

Citaat:
zeer vervelend dat mensen oordelen op dat wat je in de beurs hebt... Terwijl je wel goed voor je dieren bent.. Dat is echt een allergie van mij! En kan ik me ook ontzettend kwaad overmaken.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid tot een goed gevulde bankrekening, dan kan 1/3 van de mensen in nederland beter niet aan een dier beginnen.. Wat zullen de asiels weer lekker volraken..

Wanneer je niet financieel voor je dieren kunt zorgdragen moet je ze niet nemen en een dier dat je niet hebt, kun je ook niet naar het asiel brengen. Veel dierenleed komt oa doordat eigenaren er niet financieel voor willen of kunnen zorgdragen.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:14

Mindim schreef:
Citaat:
zeer vervelend dat mensen oordelen op dat wat je in de beurs hebt... Terwijl je wel goed voor je dieren bent.. Dat is echt een allergie van mij! En kan ik me ook ontzettend kwaad overmaken.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid tot een goed gevulde bankrekening, dan kan 1/3 van de mensen in nederland beter niet aan een dier beginnen.. Wat zullen de asiels weer lekker volraken..

Wanneer je niet financieel voor je dieren kunt zorgdragen moet je ze niet nemen en een dier dat je niet hebt, kun je ook niet naar het asiel brengen. Veel dierenleed komt oa doordat eigenaren er niet financieel voor willen of kunnen zorgdragen.

Hier wil ik toch even op reageren..
Denk dat je gelijk hebt wanneer je het hebt over willen zorgdragen.. Niet kunnen zorgdragen daar is altijd iets op te vinden.

Ik ben het ook echt niet met je eens. Ik kan lekker rond komen en mijn dieren komen niets, maar dan ook niets te kort.
Maar als er een, een poot breekt ( op mijn honden en paard na want die zijn verzekerd) dan moet ik ook 3x slikken.. Want ik kan geen 500 euro zoo in eens missen.. En denk vele met mij.
Het is dan de keuze die je maakt, laat je het beestje helpen voor 500 euro, wat ten alle tijden mijn keuze zou zijn.
Wat betekend dat je dit dus in termijnen moet gaan betalen, niet op vakantie kan en geen nieuwe kleren kan kopen of dat je auto moet wachten met de grote beurt.
Of kies je er voor dat je geen 500 euro aan een kat of hond gaat uitgeven en laat je het inslapen a ?? euro..
Dit is een keuze die niemand anders kan maken dan jij zelf, maar dat wilt niet zeggen dat je niet aan dieren moet beginnen...
Je kiest ten alle tijden in het belang van het dier. Ja ookal laat je het inslapen.. Want als jij geen 500 euro kan missen of de Da wilt geen betalingsregeling treffen, dan is dat toch altijd een betere keuze dan het dier met pijn te laten lopen. En dan heb je dierenleed niet als je het beestje laat inslapen.
(Ga er wel vanuit dat mensen hier op bokt, kiezen voor hun dier en het dan niet dumpen aan de kant van de weg).
Laatst bijgewerkt door Waventy op 14-07-10 01:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Dringens hulp gezocht! Konijn wordt afgemaakt maar jong?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:15

We zijn het idd niet eens.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:15

Mindim schreef:
Citaat:

eerlijk gezegd
was ik dus ook niet naar een DA gegaan als mij dit zou gebeuren
(ook zou ik dit hier helemaal niet plaatsen maja)

Maar dus omdat iemand het wat minder heeft in de beurs zou het dan geen dier mogen hebben terwijl het dier voor de rest
wel goed verzorgd word, dat vind ik echt flauwe kul hoor.

we kunnen beter kijken naar die mensen die constant impuls aankopen doen
en het erna maar weg doen omdat het toch net niet dat was wat ze ervan verwachten, zo een mensen vind ik nu afschuwelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:18

Impulsaankopen zijn ook een no go in mijn mening, maar we hoeven het niet eens te zijn toch? Ik ben van mening dat je medische handelingen moet kunnen betalen, zekers van een konijn, waar de meesten toch al niet mee naar een da gaan, want dat kost meer dan het dier heeft gekost.

Een slag in de nek is prima, als dit goed wordt uitgevoerd, helaas zijn de meesten niet zo bedreven er in en is het lijden voor een beest.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:20

Zeker niet mindim, ieder zijn eigen mening en dat geldt natuurlijk ook hier :) No hard feelings verder, voel me ook niet aangesproken. Maar weet dat je ergens gelijk hebt omdat er mensen zijn, die kosten moeten gaan maken voor een dier, en het om financiele redenen dan maar niet doen.
Maar dat geldt niet voor iedereen met een dunne beurs.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:23

ik hoef ze geen slag in de nek te geven heb dieren van 2m+
in mijn terrariums liggen. ;)

maar dat wil niet zeggen dat mijn konijnen het slecht hebben
sterker nog die zitten beter erbij dan ik zelf.

En ik vind het van TS beter dat ze het dier nu uit haar lijden heeft verlost (hoe dat dan helaas ook is geweest)
dan dat ze het zo liet kreperen tot morgenvroeg

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:27

moeten die slangen van je wel honger hebben :')
anders moet je nog wachten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:27

onley schreef:

En ik vind het van TS beter dat ze het dier nu uit haar lijden heeft verlost (hoe dat dan helaas ook is geweest)

Daar zeg ik toch ook verder niets van Onley? Alhoewel ik dan een slag in de nek weer prettiger vind, dan ze levend te voeren aan slangen, lijkt me voor een gewond konijn al helemaal geen pretje. Je kunt slangen tot evengoed 'dood' voer geven?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-10 01:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:28

onley schreef:

gezellig zeg. 2m grinnik!
Mijn beesten hebben het idd ook niet slecht, miss wel beter dan wat ik het heb.
Mooie ren, graaf berg iedere dag eten en drinken en ook nog schaduw plantjes geplant..
Dat de ren nou niet helemaal zo super sjiek staat en planken scheef zijn vastgeschroefd ach ja..
Ze hebben in ieder geval een echt konijnenleven..
Koeler met dit warme weer dan wat ik het heb in m'n huisje waarvan de ketel kapot is, mijn trap nog steeds niet af is en de plinten ook nog niet op de vloer zijn bevestigd.. Dat moet maar even wachten want de rennen van mijn nijnen gingen voor.. :)

maar goed, ben genoeg off topic gegaan, en mijn kooi nog steeds niet gepoetst.. :Y)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:32

ik voer geen konijnen aan mijn slangen
als mij dit zou overkomen bij mijn konijnen dan zou ik er wel 2 x overna denken om naar een DA te gaan of om het dier direkt uit zijn lijden te verlossen
door middel van te voeren aan mijn slang het dier zou overigens eerst een flinke klap krijgen voordat het gevoerd word (hier word namelijk niks levend gevoerd aan de grotere slangen hier)
dan zou dit een uitzondering zijn van het voeren van konijnen hoor als het zo gewond zou zijn.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:33

M_D_H schreef:
moeten die slangen van je wel honger hebben :')
anders moet je nog wachten :P

haha die hebben altijd honger kom maar testen ;)
vooral nu met deze hitte zijn ze best geiriteerd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:39

onley schreef:
als mij dit zou overkomen bij mijn konijnen dan zou ik er wel 2 x overna denken om naar een DA te gaan of om het dier direkt uit zijn lijden te verlossen
door middel van te voeren aan mijn slang het dier zou overigens eerst een flinke klap krijgen voordat het gevoerd word (hier word namelijk niks levend gevoerd aan de grotere slangen hier)
dan zou dit een uitzondering zijn van het voeren van konijnen hoor als het zo gewond zou zijn.

Sorry, die indruk wekte je namelijk met je vorige post.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:46

Okeeee...

Je voedster heeft blijkbaar contact met wilde konijnen gehad, gezien je vermoed dat ze hierdoor de verwonding heeft opgelopen. Zeker aan de lopende band nestjes gehad ook. En dan niet eens even netjes langs de dierenarts? Er is altijd een dierenarts te bereiken. Nee hoor, gelijk een klap op de kop? En dan goed praten met het feit dat een 'ouder' konijn toch geen operatie aankan? Waar ben je mee bezig zeg....

Hoezo een dierenvriend, hoezo ben jij goed voor je konijn geweest?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:49

Linea schreef:
Okeeee...

Je voedster heeft blijkbaar contact met wilde konijnen gehad, gezien je vermoed dat ze hierdoor de verwonding heeft opgelopen. Zeker aan de lopende band nestjes gehad ook. En dan niet eens even netjes langs de dierenarts? Er is altijd een dierenarts te bereiken. Nee hoor, gelijk een klap op de kop? En dan goed praten met het feit dat een 'ouder' konijn toch geen operatie aankan? Waar ben je mee bezig zeg....

Het punt is nu duidelijk geloof ik al 3 pagina's lang
:+
volgens mij kun je beter wat nuttigs plaatsen hoe ze het bv kan helpen
maar nee zo veel verstand zul je der dan ook wel niet van hebben

is wel typisch dat ze altijd als eerst met de slechte dingen happen en dan nog eff gauw iedereen de grond instampen
in plaats van wat nuttigs te vertellen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:50

Linea schreef:
Okeeee...

uhmm mijn konijn heeft ook een slag in de nek gekregen ;) En ik heb alles over voor mijn konijnen :D Ze hebben een ruime ren van 4 bij 4m hele dag hooi en water tot hun beschikking. Maar als ze een open botbreuk krijgen en bij mij is het ook einde verhaal ;) En dan maakt het niet uit hoe oud ze zijn.

M_D_H

_/-\o_

Linea

Mag ik ook even iemand de grond in stampen.... geloof me, dat verdient deze TS wel!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:51

Mindim schreef:
onley schreef:

Sorry, die indruk wekte je namelijk met je vorige post.

nee
zo wil ik hier niet overkomen als een konijnen voerster :+
vind het namelijk zelf ook zielig om een konijntje op te voeren

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:52

Linea schreef:
Mag ik ook even iemand de grond in stampen.... geloof me, dat verdient deze TS wel!

en waar maak jij uit op dat jij uberhaubt het recht hebt deze ts de grond in te stampen?

onley

Linea schreef:

als jij dat vind dan rijd jij gewoon lekker naar de DA de volgende x

Anoniem

Linea schreef:

Sorrie hoor, maar dat verdient zij helemaal niet!

ik tem even :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:53

thank god,
tenminste nog iemand dan wij die er zo overdenkt +:)+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:53

love_western schreef:
Linea schreef:

Sorrie hoor, maar dat verdient zij helemaal niet!

ik tem even :j

heb ik al gedaan ;)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:54

eh nee, je mag niemand de grond instampen.
Waarom zou je?
En dan ook nog eens met aannames?
We zijn het vast allemaal eens dat dit anders en beter had gekund maar om iemand nou de grond in te stampen...
triest... :n

hoop dat jij je nu wel beter voelt Linea. :r