Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:26

Nona_Kuda schreef:
Mijn katten zijn binnen omdat wij ze hier in het centrum niet naar buiten kunnen laten vanwege het verkeer.
Maar ik zou NOOIT OF TE NIMMER mijn katten binnenlaten voor de buuman/vrouw de koningin of wie ook maar.
Hebben ze er last van, raad ik ze aan een spuit met water/een emmer water te spuiten/deponeren richting/op mijn kat, maar meer ook niet.
Geloof mij als ze dat 2,3 f 4 keer gebeurd zijn ze het wel beu!
Je buurman is een echte ASO!
En groot gelijk dat je de politie belt, had ik ook gedaan!!!

Dan is er hier geen waterspuit meer nodig, maar een flinke schep..

Het zijn JOUW dieren die je op JOUW terrein moet houden..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:27

Voor iedereen die niet op het platteland woont, jah dan kan ik me voorstellen dat je last hebt van de uitwerpselen van de katten en de eventuele gaten die ze graven..
Maar toch vind ik het wel een moeilijke..

Nona_Kuda

Blue_Eyes schreef:
Nona_Kuda schreef:
Maar ik zou NOOIT OF TE NIMMER mijn katten binnenlaten voor de buuman/vrouw de koningin of wie ook maar.
Hebben ze er last van, raad ik ze aan een spuit met water/een emmer water te spuiten/deponeren richting/op mijn kat, maar meer ook niet.

Dus als andere mensen last hebben van jouw beesten hebben ze pech en moeten ze dat zelf maar oplossen? Vind je dat normaal?

Luister ik kan mijn kat niet wijsmaken waar hij wel en niet mag komen.
En als jij het op die manier wil verwoorden, ok.
Zo zie ik het niet.
Ik geef ze een mogelijkheid met de situatie om t gaan.
Het zijn en blijven beesten.
Helaas kunnen we niet met ze communiceren zoals wij dat met elkaar(de medemens) doen.
Had het zelf ook graag anders gezien.

0000

Nona_Kuda schreef:
Mijn katten zijn binnen omdat wij ze hier in het centrum niet naar buiten kunnen laten vanwege het verkeer.
Maar ik zou NOOIT OF TE NIMMER mijn katten binnenlaten voor de buuman/vrouw de koningin of wie ook maar.Hebben ze er last van, raad ik ze aan een spuit met water/een emmer water te spuiten/deponeren richting/op mijn kat, maar meer ook niet.

Ik mijn paarden ook niet. Mag ik die ook in jouw tuin zetten dan?

Ja, dit klinkt stom, maar in feite is het hetzelfde! Mijn dier, dus mijn verantwoordlijkheid. Jouw tuin, dus jouw recht om dat niet te willen!
Mensen betalen tonnen voor een vrijstaand huis met tuin, om daar vervolgens niks over te mogen zeggen, ik kan dat echt niet begrijpen...het is HUN terrein!

Er zijn ook stallen/maneges waar geen honden toegestaan zijn. Vind je dat ook niet normaal dan? Immers mijn hond rent graag eens los, speelt graag met anderen. Dus dan neem ik hem toch maar mee ookal mag het niet? Nee, dat doe ik niet, want degene waarvan het erf is heeft het RECHT om te zeggen dat ik, of mijn hond, of kat, daar niet mag komen. En dan heb ik dat maar te accepteren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:28

@Nona_Kuda; Je kunt je tuin katproof maken? :)* Het is jouw kat, dus jij mag de oplossing bedenken!
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 13-07-10 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:28

Jolandaa_ schreef:
Nona_Kuda schreef:

Dan is er hier geen waterspuit meer nodig, maar een flinke schep..

Het zijn JOUW dieren die je op JOUW terrein moet houden..

Dat vind jij!!!!!
Ik heb mijn eigen mening, gelukkig:)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:28

Tja, tuin kat proef maken kan voor ons gewoon niet vanwege de regels die wij hier hebben betreft de omheining, een lijn zal niet gaan omdat de honden ook los in de tuin lopen en dan kan de kat niet weg als het nodig is, de enige andere optie is dan een kattenren, maar dat vind ik het zelfde als een hond de hele dag in een bench, maar dan wel buiten zetten, voor mij blijft dan de andere optie dat ik ze overdag binnenhoud en dat hij dus niet mijn katten uit zijn tuin hoeft te jagen als hij buiten zit (als het mijn katten zijn tenminste) en ze dan s nachts buiten te laten,
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 13-07-10 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:29

Chubby schreef:
Lauratje_88 schreef:
Je sluit je paard toch ook niet constant binnen op?

Ehm... Jawel? Of is jouw weide niet omheind?

Ja maar hij is wel buiten in de wei daarmee dat ik ook zei om de katten in eigen tuin te houden maar dat had je niet gelezen zeker?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:29

Nona_Kuda schreef:

Precies, dus je moet als eigenaar voorkomen dat je kat ergens loopt waar deze niet gewenst is. En dat zou zomaar kunnen betekenen dat je je kat dermate moet begrenzen, dat hij ook niet meer op de plekken komt waar men geen moeite met hem heeft..

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:30

_Esther_87_ schreef:
Nona_Kuda schreef:
Maar ik zou NOOIT OF TE NIMMER mijn katten binnenlaten voor de buuman/vrouw de koningin of wie ook maar.Hebben ze er last van, raad ik ze aan een spuit met water/een emmer water te spuiten/deponeren richting/op mijn kat, maar meer ook niet.

Ik mijn paarden ook niet. Mag ik die ook in jouw tuin zetten dan?

Ja, dit klinkt stom, maar in feite is het hetzelfde! Mijn dier, dus mijn verantwoordlijkheid. Jouw tuin, dus jouw recht om dat niet te willen!
Mensen betalen tonnen voor een vrijstaand huis met tuin, om daar vervolgens niks over te mogen zeggen, ik kan dat echt niet begrijpen...het is HUN terrein!

Er zijn ook stallen/maneges waar geen honden toegestaan zijn. Vind je dat ook niet normaal dan? Immers mijn hond rent graag eens los, speelt graag met anderen. Dus dan neem ik hem toch maar mee ookal mag het niet? Nee, dat doe ik niet, want degene waarvan het erf is heeft het RECHT om te zeggen dat ik, of mijn hond, of kat, daar niet mag komen. En dan heb ik dat maar te accepteren.

Nou ik kan paardenpoep niet vergelijken met kattenpoep.
Daarbij zijn mijn katten kattenbakzindelijk, zo ook de katten van mijn ouders dus de katten die we gehad hebben deden en doen het op de kattenbak.
En ik vind het eerlijk gezegd een beetje te fel en overdreven de reakties hier maar ook dat is MAAR mijn mening :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:30

Lauratje_88 schreef:
Ja maar hij is wel buiten in de wei daarmee dat ik ook zei om de katten in eigen tuin te houden maar dat had je niet gelezen zeker?

Nee, sorry Y;(
In dat geval ben ik het geheel met je eens...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:31

@Nona_Kuda: Je kunt wel steeds blijevn roepen dat iets jouw mening is, maar ook wij hebben zelf een mening. ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:32

Het probleem met katten (vooral in een woonwijk) is dat zij hun behoefte doen in de tuin van een ander. Daarom vind ik dat als je daar woont en een kat hebt (of meerdere) je ervoor moet zorgen dat zij alleen op eigen terrein blijven.

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:32

Chubby schreef:
Nona_Kuda schreef:

Precies, dus je moet als eigenaar voorkomen dat je kat ergens loopt waar deze niet gewenst is. En dat zou zomaar kunnen betekenen dat je je kat dermate moet begrenzen, dat hij ook niet meer op de plekken komt waar men geen moeite met hem heeft..

Ik MOET niks.

Wat ik steeds prbeer aan te geven ieder zijn mening.
En jij mag mij een aso vinden om die reden, en met jou mss nog veel meer, het zij zo.
Ik weet waar ik voor sta, en ik vind mijn eigen manier goed en dat lijkt mij het belangrijkst.

Het leukste van alles is, dat mijn katjes binnenkatten zijn.
Maar dat deel schijnt niemand gelezen te hebben!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:33

Nona_Kuda schreef:
En jij mag mij een aso vinden om die reden, en met jou mss nog veel meer, het zij zo.

Dat maak jij ervan, dat zegt hier niemand!
Nona_Kuda schreef:

Dat heb ik wel gelezen. Maar dat kan over 5 jaar wel heel anders zijn, en als je dan nog steeds die mening hebt, zitten andere mensen daar dus mee :Y)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:34

Nona_Kuda schreef:
Nona_Kuda schreef:

Ik MOET niks.

Wat ik steeds prbeer aan te geven ieder zijn mening.
Ik weet waar ik voor sta, en ik vind mijn eigen manier goed en dat lijkt mij het belangrijkst.

Dat moet je wel!
(in theorie dan, als ze buiten zouden komen ;) )

Jij hebt namelijk geen rechten op priveterrein van anderen. Dus als ze jouw kat niet in hun tuin willen, moet je dat wel degelijk voorkomen. (en alle andere katteneigenaren ook dus)

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:34

Nee maar ik laat jullie in jullie waarde met jullie mening en ik zie meerdere mensen hier wel kritiek op mijn mening hebben.
1x is voldoende.
Heb een reaktie geplaatst vr de topicstarter.
En niet om in discussie te treden met de rest van de forummers.
Anders had ik zelf wel een topic geopend als ik dat wilde ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:35

Heej,

Sorry ik ben het gedeelte lijk met je buurman eens. Hij mag jou dieren alleen niets aan doen.
Mijn moeder had ook een hekel aan katten (nog steeds) maar wij hadden een hond die het niet op katten had dus kwamen ze niet in de tuin. Maar mijn moeder bekogelde ze (voor dat de hond er was) met tennisballen of met water ballonnen.

En ik deed toentertijd graag mee :+
Ik ben nu getrouwd en woon nét in me nieuwe huisje. Hier lopen aardig wat katten op zich geen probleem mee.
Maar net achter in de tuin vindt ik alweer katten poep. Maar zaterdag komt me nieuwe waakhond(je) en vandaag ga ik stroomdraad(je) spannen dus met die katten in me achtertuin is het zo snel gedaan.
In de voortuin mogen ze best komen maar ze moeten niet me tuin om schoffelen.

Mijn man en ik willen op zich ook wel een kat alleen is onze familie mega allergisch voor die dieren waaronder mijn moeder.
En áls ik een kat koop wordt het een huis kat ik wil voorkomen dat mensen last hebben van mijn dieren.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:35

Het is heel simpel in mijn ogen. Katten hebben een vrije loop. Als die buurman daar niet mee kan leven, dan moet hij maar in de stad op een appartement gaan wonen.
In onze wijk loopt het vol katten. En ja, sommige gaan wel eens een vreemd huis binnen. De onze ook wel eens in de garage van de buren. Nu hebben die mensen niets tegen mijn katten, maar toen kreeg die wel een emmer water over zijn hoofd. Dat heeft die dus nooit meer gedaan en wij hebben er hartelijk mee kunnen lachen.
Ik moet wel zeggen dat ik van alle kanten echte droomburen heb. Kan me voorstellen hoe slecht je je nu voelt ...

Trouwens, ik weet niet of jullie dat weten, maar katten graven hun uitwerpselen wel onder! Oké, af en toe niet goed, maar ik heb er thuis heel erg weinig last van en die katten doen het echt wel in mijn tuin hoor.

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:36

O, ik verlaat dit topic.
Succes ts met je poessicat en je buurman!
Give them space is mijn mening.

Liefs.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:37

tsja..Ik vind ook dat katten niet bij een ander in de tuin horen.
Als ze dat wilde hadden ze zelf wel een kat, wij hebben een kat die een baby konijn bij ons geroofd heeft.
En op bokt kregen we te horen dat we de konijnen maar binnen gesloten deuren moesten houden, dat katten nou eenmaal loslopen 8)7 . Ik vind dat andere mensen geen last van je dieren horen te hebben of het nou een kat,
hond, vogel of weet ik veel wat is!

Wel had meneer wat fatsoenlijker kunnen reageren.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:39

het lijkt,,, alsof onze katten speciaal naar binnen komen om het op de kattenbak te doen en dan weer naar buiten gaan :P kan natuurlijk goed zijn dat ze het ook ergens anders doen, maar lijkt er op van niet.

soms staan ze echt zo voor de deur..... "ik doe het in mn broek, doe de deur open vrouwtje"
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 13-07-10 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:39

mijn katten komen buiten
Mijn katten poepen in de tuin. En de buur tuin, en die tuin daarnaast, net als de andere 24 katten in deze buurt. Gelukkig wonen we hier met mensen die katten begrijpen, en die af een toe een drol omschoffelen geen levensgroot drama vinden. Best fijn, verdraagzaamheid.
Weet je, ik zou zelfs aanbieden om de buren hun tuin af en toe een beurtje te geven als zij moeite hadden met de katten, maar aangezien iedereen hier snapt dat katten 1) buitendieren zijn (muv binnenkatten die niet anders gewend zijn misschien? ben ik zelfs niet zeker van) en 2) zich niet laten vertellen waar ze wel en niet mogen kakken, is dat niet nodig.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:39

:Z

Sommige reacties zijn TE stom.
Hoe kun je nou verwachten dat mensen verhuizen om JOU dieren.
Als MIJN hond tot overlast zorgt en mijn buren klagen dan kan ik toch niet verwachten dat ZIJ weg gaan!

Nee dat vind ik dom het zijn haar katten dus zij moet er wat op bedenken. Een katten ren is ook een optie!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:40

Dana82 schreef:
Het is heel simpel in mijn ogen. Katten hebben een vrije loop. Als die buurman daar niet mee kan leven, dan moet hij maar in de stad op een appartement gaan wonen.In onze wijk loopt het vol katten. En ja, sommige gaan wel eens een vreemd huis binnen. De onze ook wel eens in de garage van de buren. Nu hebben die mensen niets tegen mijn katten, maar toen kreeg die wel een emmer water over zijn hoofd. Dat heeft die dus nooit meer gedaan en wij hebben er hartelijk mee kunnen lachen.
Ik moet wel zeggen dat ik van alle kanten echte droomburen heb. Kan me voorstellen hoe slecht je je nu voelt ...

Trouwens, ik weet niet of jullie dat weten, maar katten graven hun uitwerpselen wel onder! Oké, af en toe niet goed, maar ik heb er thuis heel erg weinig last van en die katten doen het echt wel in mijn tuin hoor.

Meen je dat nou echt?

Dus, even (fictioneel) voorbeeld:
Ik koop een vrijstaand huis met grote tuin, ik ben dol op tuinieren. Heb dus een prachtig aangelegde tuin waar ik erg dol op ben en veel tijd aan besteed. Helaas komen de buurtkatten regelmatig de boel omgraven, gebruiken mijn tuin als uitlaatplaats en mijn kinderen zijn er ook nog eens bang van.
Maar ik mag er niks van zeggen dat mijn tuin van mijn grote huis van 4 ton daarvoor gebruikt wordt, want het zijn toch katten?

Vind je dat zelf nou ook niet een beetje vreemd? Mij lijkt dat als ik voor een huis, incl tuin, dik betaal, dat Ik en Ik Alleen dan bepaal of er al dan niet katten worden toegelaten?
En dat dat recht niet vervalt omdat de buurvrouw toevallig vind dat haar katten toch echt het recht hebben om vrij rond te lopen?