Konijn doet weer irritant!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Konijn doet weer irritant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:16

En dan heb je er twee en graaft ze nog steeds als een onverzadigbare graafmachine.
Niets tegen een vriendje, maar die van mij zitten toch ook echt niet alleen en toch heb ik een graafmachine bij tijd en wijle.
Dat zit nou eenmaal in hun natuurlijke behoefte.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:58

Sizzle schreef:
En dan heb je er twee en graaft ze nog steeds als een onverzadigbare graafmachine.
Niets tegen een vriendje, maar die van mij zitten toch ook echt niet alleen en toch heb ik een graafmachine bij tijd en wijle.
Dat zit nou eenmaal in hun natuurlijke behoefte.

:n Het kan dat ze het bij tijd en wijle nog gaat doen, maar meestal zijn de ''ondeugden'' opgelost wanneer ze een vriendje hebben.

Ik zie het bij zoveel konijnen in de opvang, onprettig karakter wanneer ze aleen zitten en dan worden ze samen geplaatst en dan hebben ze dat onprettige karakter niet meer.

Dat zit nou eenmaal in hun natuurlijke behoefte? :+ Heb het mijn konijnen nog nooit zien doen, en maar een paar konijnen in de opvang en dan zaten ze te graven waneer ze nieuw vlas hadden....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:03

Dus konijnen die onophoudelijk een gangestelsel in je tuin graven hebben ook een probleem met hun sociale contacten?
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 13-07-10 21:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:04

Lijkt mij dat in de tuin graven toch iets anders is dan op de bodem van het hok graven waar toch geen gat in komt.... ;)
Dat laatste is namelijk echt geen normaal gedrag te noemen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:16

De een is gewoon fanatieker dan de ander. Maar als mijn bruintje weer eens vind dat overal putjes in moeten komen en het hele hok verbouwd moet worden, dan komt haar zus na verloop van tijd met een hoop gegrom wel vertellen dat het nu wel weer eens klaar is met die herrie en dan houd het ook direct op.
Als het konijn van TS ook fanatiek is dan kan dus een maatje het gedrag wel wat remmen wat dat betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:21

Die van mij doet het ook, en die zit idd alleen. Ik leg altijd stro in haar binnenhok, en elke keer graaft ze weer alles eruit naar haar buitenhok. Ik denk dan, ze heeft het daar liever kaal ofzo :P Ze doet het trouwens sinds ze een nieuw hok heeft met apart binnenhok, toen ze een hok had wat uit 1 ruimte bestond deed ze het niet. Lijkt me dus niks met verveling of eenzaamheid te maken hebben ;) Buren zullen er alleen wel last van hebben. Ik doe ook regelmatig 's nachts m'n raam dicht omdat ze me wakker maakt :P

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 21:23

Juul schreef:
Die van mij doet het ook, en die zit idd alleen. Ik leg altijd stro in haar binnenhok, en elke keer graaft ze weer alles eruit naar haar buitenhok. Ik denk dan, ze heeft het daar liever kaal ofzo :P Ze doet het trouwens sinds ze een nieuw hok heeft met apart binnenhok, toen ze een hok had wat uit 1 ruimte bestond deed ze het niet. Lijkt me dus niks met verveling of eenzaamheid te maken hebben ;) Buren zullen er alleen wel last van hebben. Ik doe ook regelmatig 's nachts me raam dicht omdat ze me wakker maakt :P

Doe ik nu ook met mijn konijn en het gaat top. Of ik zet er op schaagsel

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:59

Graven is gewoon de natuur voor het konijn.
Is normaal gedrag voor ze. Kan je niet afleren of wat dan ook want het is instictief.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:02

Hun instinct moet hun dan ook vertellen dat wanneer ze geen mm verder komen ze moeten stoppen. Anders is het echt geen normaal gedrag.

Wat jullie allemaal zeggen heb ik het toch nergens over?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:04

Het is wel normaal gedrag voor konijnen. In het wild doen ze het ook, alleen dan lukt het wel. In een kooi kan hij proberen tot hij een ons weegt. Dat weten konijnen niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:07

wemkelover schreef:
Het is wel normaal gedrag voor konijnen. In het wild doen ze het ook, alleen dan lukt het wel. In een kooi kan hij proberen tot hij een ons weegt. Dat weten konijnen niet.

Net als weven bij paarden of ijsberen bij circus-tijgers... zijn innerlijk zegt te moeten bewegen... maar dat kan niet omdat hij opgesloten is in een hok.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:08

Nee graven doen konijnen altijd,
Wat jij zegt over paarden is waar als ze weven.
Maar in het wild graven konijen ook.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:11

Kijk maar eens op bunnybunch, of google maar eens.

Hazen doen het ook, complete loopgraven in de wei. Leuk ahum...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:27

wemkelover schreef:

Zo heb ik er 1 die totaal gefrustreerd is dat ze volwassen geworden is. Als baby kon ze onder het hok doorlopen namelijk. Nu is ze daar te groot voor. Die kan heeeel veel tijd verbrengen met haar poging tot uitgraven van de vloer terwijl ze met haar kop onder het hok ligt. De ander staat daar vol geamuseerd bij te kijken en helpt af en toe een pootje mee. Eenmaal moe storten ze zich dan ergens midden in de kamer neer om het dan een uur later nog eens te proberen }:0
Er gaan echter ook weken overheen dat er niet naar omgekeken wordt en liever gewoon proberen om de deur naar de slaapkamer te forceren.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:30

Ik geef die van mij wel eens een prop krantenpapier of een kussen of iets dergelijks of in het gras. Gaat ie ook altijd als een gek staan graven, met het kussen ook die gaat dan mee naar achteren en dat vind hij alleen maar mooier en gaat hij maar graven en dat kussen meeslepen.
Zijn hok ligt ook nooit na zijn zin. gaat hij ook staan graven en dan gaat hij lekker in de kuil liggen slapen.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:31

uhm, ik vraag hier om tips. en nu gaat iedereen zijn eigen gangentje? ik snap hier niks meer van.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:33

Okay mijn tip:
Dit is normaal gedrag. Klinkt heel irritant ik weet het. Maar geef hem dan iets om in te graven. Veel zaagsel of een bak met zand. Een doos of kussen of een deken waar geen pluisjes van afkomen! Prop papier. Laat hem lekker graven, de meeste konijen vinden dit prachtig. En blijkbaar heb jij er ook zo een.

En kijk eens op bunny bunch. Is ook een forum speciaal en betrouwbaar over konijen.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:36

wemkelover schreef:
Okay mijn tip:
Dit is normaal gedrag. Klinkt heel irritant ik weet het. Maar geef hem dan iets om in te graven. Veel zaagsel of een bak met zand. Een doos of kussen of een deken waar geen pluisjes van afkomen! Prop papier. Laat hem lekker graven, de meeste konijen vinden dit prachtig. En blijkbaar heb jij er ook zo een.

En kijk eens op bunny bunch. Is ook een forum speciaal en betrouwbaar over konijen.

Oke, maar soms krijgt ik ook naar mijn hoofd geslingerd dat ik een 2de konijn er bij moet nemen, maar dat mag niet van mijn moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:37

Maaikee43 schreef:
wemkelover schreef:
Okay mijn tip:

Oke, maar soms krijgt ik ook naar mijn hoofd geslingerd dat ik een 2de konijn er bij moet nemen, maar dat mag niet van mijn moeder.

Ik heb hetzelfde probleem :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:38

Maaikee43 schreef:
wemkelover schreef:
Okay mijn tip:

Niet soms... dat moet altijd.
Ook al gaat het graven er niet mee weg, je konijn is nooit gelukkig alleen :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:38

Oke, maar soms krijgt ik ook naar mijn hoofd geslingerd dat ik een 2de konijn er bij moet nemen, maar dat mag niet van mijn moeder.[/quote]

Ik ken dat. Het is ook beter voor een konijn om samen te zitten. Maar ach de mijne zit ook alleen, en is dol en dol gelukkig. Dus ja last heeft hij er niet van. Krijg het ook vaak te horen, maar ja ken mijn konijn toch wel het beste. En als hij niet gelukkg zou zijn had ik het wle gemerkt. Hij eet drinkt poept plast, speelt is blij. Dus ja...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:39

wemkelover schreef:
Ik ken dat. Het is ook beter voor een konijn om samen te zitten. Maar ach de mijne zit ook alleen, en is dol en dol gelukkig. Dus ja last heeft hij er niet van. Krijg het ook vaak te horen, maar ja ken mijn konijn toch wel het beste. En als hij niet gelukkg zou zijn had ik het wle gemerkt. Hij eet drinkt poept plast, speelt is blij. Dus ja...

Dan begrijp ik niet hoe jij de bunnybench site kan aanprijzen?
Als er een site duidelijk is over het gedrag van konijnen en het niet solitair kunnen leven is het deze site?
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 13-07-10 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:39

wemkelover schreef:

Mijne was als kleintje al agressief naar andere konijnen. Ik zou dus ook niet weten of ik dr nou echt gelukkig zou maken met een maatje, als het al mocht :=

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:41

c_alsemgeest schreef:
wemkelover schreef:

Dan begrijp ik niet hoe jij de bunnybench site kan aanprijzen?
Als er een site duidelijk is over het gedrag van konijnen en het niet solitair kunnen leven is het deze site?

Wat doe jij nou hele tijd aanvallend tegen mij...
Is nergens voor nodig hoor.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:42

Citaat:

Citaat:

Dat heb ik ook.
Mijn konijn speelt met mijn haren, poept plast, en is kern gezond... Maarja ik ga
byez

--
Maar ook mijn konijn is harstikke aggressief tegen andere konijnen, als ze bij haar hok komen.. Dus een maatje is dan niet handig