Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:En dan heb je er twee en graaft ze nog steeds als een onverzadigbare graafmachine.
Niets tegen een vriendje, maar die van mij zitten toch ook echt niet alleen en toch heb ik een graafmachine bij tijd en wijle.
Dat zit nou eenmaal in hun natuurlijke behoefte.
Juul schreef:Die van mij doet het ook, en die zit idd alleen. Ik leg altijd stro in haar binnenhok, en elke keer graaft ze weer alles eruit naar haar buitenhok. Ik denk dan, ze heeft het daar liever kaal ofzoZe doet het trouwens sinds ze een nieuw hok heeft met apart binnenhok, toen ze een hok had wat uit 1 ruimte bestond deed ze het niet. Lijkt me dus niks met verveling of eenzaamheid te maken hebben
Buren zullen er alleen wel last van hebben. Ik doe ook regelmatig 's nachts me raam dicht omdat ze me wakker maakt
wemkelover schreef:Het is wel normaal gedrag voor konijnen. In het wild doen ze het ook, alleen dan lukt het wel. In een kooi kan hij proberen tot hij een ons weegt. Dat weten konijnen niet.
wemkelover schreef:Het is wel normaal gedrag voor konijnen. In het wild doen ze het ook, alleen dan lukt het wel. In een kooi kan hij proberen tot hij een ons weegt. Dat weten konijnen niet.
wemkelover schreef:Okay mijn tip:
Dit is normaal gedrag. Klinkt heel irritant ik weet het. Maar geef hem dan iets om in te graven. Veel zaagsel of een bak met zand. Een doos of kussen of een deken waar geen pluisjes van afkomen! Prop papier. Laat hem lekker graven, de meeste konijen vinden dit prachtig. En blijkbaar heb jij er ook zo een.
En kijk eens op bunny bunch. Is ook een forum speciaal en betrouwbaar over konijen.
Maaikee43 schreef:wemkelover schreef:Okay mijn tip:
Dit is normaal gedrag. Klinkt heel irritant ik weet het. Maar geef hem dan iets om in te graven. Veel zaagsel of een bak met zand. Een doos of kussen of een deken waar geen pluisjes van afkomen! Prop papier. Laat hem lekker graven, de meeste konijen vinden dit prachtig. En blijkbaar heb jij er ook zo een.
En kijk eens op bunny bunch. Is ook een forum speciaal en betrouwbaar over konijen.
Oke, maar soms krijgt ik ook naar mijn hoofd geslingerd dat ik een 2de konijn er bij moet nemen, maar dat mag niet van mijn moeder.
Maaikee43 schreef:wemkelover schreef:Okay mijn tip:
Oke, maar soms krijgt ik ook naar mijn hoofd geslingerd dat ik een 2de konijn er bij moet nemen, maar dat mag niet van mijn moeder.
wemkelover schreef:Ik ken dat. Het is ook beter voor een konijn om samen te zitten. Maar ach de mijne zit ook alleen, en is dol en dol gelukkig. Dus ja last heeft hij er niet van. Krijg het ook vaak te horen, maar ja ken mijn konijn toch wel het beste. En als hij niet gelukkg zou zijn had ik het wle gemerkt. Hij eet drinkt poept plast, speelt is blij. Dus ja...
wemkelover schreef:Ik ken dat. Het is ook beter voor een konijn om samen te zitten. Maar ach de mijne zit ook alleen, en is dol en dol gelukkig. Dus ja last heeft hij er niet van. Krijg het ook vaak te horen, maar ja ken mijn konijn toch wel het beste. En als hij niet gelukkg zou zijn had ik het wle gemerkt. Hij eet drinkt poept plast, speelt is blij. Dus ja...
c_alsemgeest schreef:wemkelover schreef:Ik ken dat. Het is ook beter voor een konijn om samen te zitten. Maar ach de mijne zit ook alleen, en is dol en dol gelukkig. Dus ja last heeft hij er niet van. Krijg het ook vaak te horen, maar ja ken mijn konijn toch wel het beste. En als hij niet gelukkg zou zijn had ik het wle gemerkt. Hij eet drinkt poept plast, speelt is blij. Dus ja...
Dan begrijp ik niet hoe jij de bunnybench site kan aanprijzen?
Als er een site duidelijk is over het gedrag van konijnen en het niet solitair kunnen leven is het deze site?
Citaat:Oke, maar soms krijgt ik ook naar mijn hoofd geslingerd dat ik een 2de konijn er bij moet nemen, maar dat mag niet van mijn moeder.
Citaat:Ik ken dat. Het is ook beter voor een konijn om samen te zitten. Maar ach de mijne zit ook alleen, en is dol en dol gelukkig. Dus ja last heeft hij er niet van. Krijg het ook vaak te horen, maar ja ken mijn konijn toch wel het beste. En als hij niet gelukkg zou zijn had ik het wle gemerkt. Hij eet drinkt poept plast, speelt is blij. Dus ja...