Konijnen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Origineel

Re: Konijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:06

Daarom wil ik ook niet zomaar een andere nemen als ik wss weer zo'n dillema krijg. Maar als het het beste is voor de konijnen om ze weg te doen moet dat.. tja... :\

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:09

_Dieuwke schreef:
Ik zoek geen knuffeldier :n.
Wel een die je zonder dat die je pijn doet rustig op kan pakken of eens een aai kan geven :j. Zonder dat je ze pakt bang zijn. En toch vanaf toen het kon heb ik ze dagelijks beet en ben hartstikke voorzichtig met hun.

Ik probeer het nog even en anders gaan ze weg. Waar ze wss wel een leven krijgen dat beter is. Ik heb meer andere dieren en die vind ik gewoon leuker. Wist ook niet dat een konijn zoveel inhield.

Met het zoeken van een knuffeldier bedoelde ik eigenlijk je zusje mee of zij niet een knuffeldier zoekt in de konijnen?
Veel mensen hebben geen idee wat het verzorgen van konijnen inhoud, ik ook niet toen ik de voedster kocht.
Dit gedrag ken ik erg goed van mijn voedster toen ik haar net had, ze was niet tam waardoor ze het ook absoluut niet fijn vond om aangeraakt te worden.
Nu gaat het beter zolang ik haar maar niet optil, dit doe ik dan ook niet behalve wanneer ik naar de DA moet voor de inentingen. Beide konijnen kan ik gewoon aaien en kroelen achter hun oortjes (heerlijk vinden ze dat) en verder gewoon hun gang laten gaan.
Ik moet zeggen dat ik ze ook niet meer kan missen.

Waarom denk je dat de konijnen het niet goed hebben bij je?

Je kan imo 2 dingen doen, een ander huisje zoeken voor de beide konijnen of het een tijd aanzien en kijken of je een goede oplossing hebt voor het graven en ze gewoon in de tuin te laten leven.
Wat dat betreft hoef je weinig met konijnen te doen wanneer ze een maatje hebben, ruimte hebben om te lopen (en dat hebben ze wel bij je) en hun hapje en drankje krijgen.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:13

Nee zij ook niet :n.
Ja daarom denk ik wel dat ze het hier goed hebben maar om ze in de ren te doen moet ik ze gewoon van te voren oppakken en dat vinden ze zo vervelend en anders kan het niet.
En omdat ik er niet zoveel plezier aan heb dacht ik op een andere plek met een nóg grotere buiten ren waar ze alles kunnen doen dat ze willen misschien is dat wel beter. Maar van te voren wil ik het nog wel even proberen doe ze niet zomaar weg. :n

En mijn vriendin zij dat je een Teddy ongeveer 1/2 keer minstens in de week moet borstelen maar in omgang gewoon makkelijker zijn en die ik heb niet.
Vandaar dat ik begon te twijfelen toen ik aan ze begon wist ik ook niet hoe en wat verder.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:16

_Dieuwke schreef:
Hallo allemaal :wave:.

http://www.miodesiderio.nl/fotos/bidai%20site.jpg
Ga ik misschien omruilen tegen mijn 2 konijntjes.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8WSQZXK7-D.jpg & http://www.mijnalbum.nl/Foto-MESBLU6Q-D.jpg

Wat zouden jullie doen?

Deze die ik nu heb zijn niet konijntjes om aandacht te geven want ze zijn er gewoon niet voor zulke kleine. Ze vernielen te tuin := druk en krabben me als je ze op wilt pakken en verplaatsen oid. nagels worden wel afgeknipt maar groeien snel :=. En dan krabben ze nog steeds maar niet echt open :+.

Die andere Teddy Dwerg is de enige kleine ras die lief is en je aandacht kan geven :). Krabben niet zo erg := deze is wel een mannetje en moet alleen.

Dan zouden mijn andere 2 weggaan en naar mijn vriendin ( die heeft een hele konijnen opvang thuis koopt/verkoopt ).
Dan zouden die van mij verkocht worden, dan kunnen ze naar mensen toe die een ren hebben waar ze daags buiten kunnen voor altijd zonder steeds opgepakt te moeten worden.

Nu zitten ze s'nachts in hun hokje en overdag in een rennetje... beetje rennetje verschuiven en proberen op het gras te komen en gaten te graven ( daarom zitten ze nu op de tegels ).

Die van mij zijn van 1 april 2009 en de Teddy is nog niet een halfjaar nu geloof ik.
Deze Teddy zou als hij daar blijft wss ook geen vriendje krijgen bij mij blijft deze wel alleen :j. Gewoon meer ruimte.

Wat zouden jullie doen? :+

Mag jij even blij zijn dat je als kind lief bent geweest en niet krabbelde en de tuin vernielde, anders hadden je ouders je misschien ook wel omgeruild.

Neem lekker knuffelbeesten die kun je zonder pardon weggooien als ze niet meer leuk zijn

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:16

Wat is dat nou weer voor reactie :=.

Lees het topic dan even goed door ofniet voordat je zoiets doms gaat plaatsen. Zo ben ik niet doe ff normaal.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:18

_Dieuwke schreef:
Nee zij ook niet :n.
Ja daarom denk ik wel dat ze het hier goed hebben maar om ze in de ren te doen moet ik ze gewoon van te voren oppakken en dat vinden ze zo vervelend en anders kan het niet.
En omdat ik er niet zoveel plezier aan heb dacht ik op een andere plek met een nóg grotere buiten ren waar ze alles kunnen doen dat ze willen misschien is dat wel beter. Maar van te voren wil ik het nog wel even proberen doe ze niet zomaar weg. :n

En mijn vriendin zij dat je een Teddy ongeveer 1/2 keer minstens in de week moet borstelen maar in omgang gewoon makkelijker zijn en die ik heb niet.
Vandaar dat ik begon te twijfelen toen ik aan ze begon wist ik ook niet hoe en wat verder.

Hoe til je ze op? En ik weet niet of je een binnen- of buitenhok hebt? Maar kun je de ren niet aan de hok vastmaken en dat ze zelf naar buiten kunnen gaan?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:20

Nee heb dat geprobeerd en dat kan niet.
Tja hoe uit te leggen :')...

Euhh.. gewoon uit hun hok en dan onder de oksels van ze zeg maar en snel ondersteunen tegen mij aan. Maar dat lukt niet altijd om ze zo op te pakken en dan bij dat vel waar de moeder ze ook mee optilt en dan snel ondersteunen :j.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:21

_Dieuwke schreef:

Lees het topic dan even goed door ofniet voordat je zoiets doms gaat plaatsen. Zo ben ik niet doe ff normaal.

Meisje jij moet nog zoveel leren in het leven, ooit zul je mijn opmerking wel begrijpen.

Ik hoop voor je konijnen dat je een wijs besluit neemt.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:21

Zoals ik al eerder zei ik houd ze probeer het en als het niet lukt is het beter voor hun en gaan ze weg.

Hoef alleen reacties met tips niet andere idiote reacties. :n

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:22

Anoli schreef:
_Dieuwke schreef:

Meisje jij moet nog zoveel leren in het leven, ooit zul je mijn opmerking wel begrijpen.

Ik hoop voor je konijnen dat je een wijs besluit neemt.

Ja maar ik heb het idee dat iedereen gewoon denkt dat ik een of andere dierenbeul ben.
Snappen jullie dan niet dat ik dit topic open voor de welzijn van mijn konijnen?!

Mijn dieren zijn me heel wat waard, zoals mijn paard dat is mijn beste maatje gewoon :+:.
Maar ik heb al aangegeven hier dat ik blijkbaar gewoon geen konijnenmens ben en de Teddy heb ik al vanaf gezien.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:37

Maar zo kwam het in het begon niet over, het komt over alsof je deze beu bent en een andere wilt.. Maar na al je uitleg weten we ondertussen dat het iets anders ligt...

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:39

Ja oke. Maar zo bedoel ik het absoluut niet nee.

Komt doordat het getypt is via internet en jullie kennen mij niet. :n
Maar toch komen er nog wel zulke reacties.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:55

Je openingspost heeft ook wel een andere toon dan de andere reacties, je zegt in je OP niet dat je het moeilijk vind om ze weg te doen e.d. Vandaar dat je zulke reacties krijgt.. Ik snap je 'dilemma' wel.
Van je konijnen snap ik inderdaad wel dat ze liever niet elke dag weer opgepakt worden, wat dat betreft lijkt het mij beter als ze verhuizen en niet meer zo vaak opgepakt worden. Je konijnen klinken mij in de oren als leuke, actieve konijnen die gewoon niet graag opgepakt worden. :) Ik zou kiezen voor wat voor hen het beste is.

Succes met je uiteindelijke beslissing!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:58

Diane_ schreef:
Je openingspost heeft ook wel een andere toon dan de andere reacties, je zegt in je OP niet dat je het moeilijk vind om ze weg te doen e.d. Vandaar dat je zulke reacties krijgt.. Ik snap je 'dilemma' wel.
Van je konijnen snap ik inderdaad wel dat ze liever niet elke dag weer opgepakt worden, wat dat betreft lijkt het mij beter als ze verhuizen en niet meer zo vaak opgepakt worden. Je konijnen klinken mij in de oren als leuke, actieve konijnen die gewoon niet graag opgepakt worden. :) Ik zou kiezen voor wat voor hen het beste is.

Succes met je uiteindelijke beslissing!

Je hebt helemaal gelijk. :j
Ik ben erachter gekomen dat ik geen konijnen mens ben. Ik ga ze weg doen naar mijn vriendin en als er geïnteresseerden zijn worden ze verkocht! :)
Zij zoekt een goed baasje voor hun en zorgt dat ze bij elkaar blijven en het leven krijgen dat ze waard zijn! :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:18

Fijn dat je een goede beslissing hebt kunnen nemen.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 14:19

Bedankt! Vind het jammer maar het is toch beter :j. Dat weet ik zeker! :)

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:37

goede beslissing :D

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:01

Dankje. Het is niet dat ze het hier heel slecht hebben maar het is beter denk ik :j. Toch vind ik het wel jammer.. ze zijn wel leuk! Maar zitten de hele dag ook maar wat in dat rennetje en eten etc. hebben ze wel maar ze kunnen niet op het gras niet 'konijn wezen' dat ze eerst wel konden maar nu kan dat gewoon niet meer..

En het zijn niet de soort konijnen ervoor. Echte gravers en rondrennen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:22

Moderatoropmerking:
De discussie heeft zichzelf inmiddels weer opgelost, maar ik wilde toch nog even vragen op de toon van jullie berichten te letten. Die is niet altijd even fijn :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:24

_Dieuwke schreef:
Ja oke. Maar zo bedoel ik het absoluut niet nee.

Komt doordat het getypt is via internet en jullie kennen mij niet. :n
Maar toch komen er nog wel zulke reacties.

Das het lastige met internet.. Wij kunnen alleen beoordelen wat we lezen ;) Maar goed dat je deze beslissing genomen hebt!!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:32

Ik zou ze houden, een dier neem je niet zomaar. In dit geval is het toch wel even ietsje anders. Ik heb zelf ook een konijn, die heel herkenbaar gedrag vertoont ten opzichte van jou konijnen. Ik zou deze ook niet wegdoen, je kiest tenslotte voor een dier.
Dat je konijnen niet zo 'tam' zijn (dat je ze op schoot kan en dat ze rustig blijven zitten), wil nog niet zeggen dat ze het nooit zullen leren. Met genoeg geduld zullen ze vast wel rustiger worden, maar als je dit geduld niet hebt dan zou ik je konijnen toch naar je vriendin doen; ze komen dan wel lekker samen met andere nijnen te zitten! Maar je nieuwe konijn? Zit die dan alleen? Konijnen móéten een soortgenootje hebben!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:48

Als je een rustiger soort konijn hebt die genoeg aandacht krijgt en met tips van de bunnybench lukt alleen ook wel. Maar het kan natuurlijk nooit een soortgenootje vervangen.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 12:56

Heb er nog even goed over nagedacht. Ik wil ze eerst nog even houden. Ga een stelpje voor ze regelen en de ren zet ik op een andere plek neer. In de stelp kunnen ze dan lekker in op het gras en kunnen ze niet gaan graven :). Weg doen kan altijd nog maar hier zijn alleen de negatieve kanten genoemd en er zijn nog genoeg positieve :j. Weten jullie het even ;).

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:24

_Dieuwke schreef:
Toch vind ik het wel jammer.. ze zijn wel leuk!

Ik merkte gisteren al een lichte aarzeling op toen ik je bericht las en ik vind het heel goed van je dat je niet meteen in een haast weg doet maar er rustig over na gaar denken en kijken wat er nog meer van oplossingen zijn om ze toch te houden.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 21:12

Bedankt! :D