Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Dieuwke schreef:Ik zoek geen knuffeldier.
Wel een die je zonder dat die je pijn doet rustig op kan pakken of eens een aai kan geven. Zonder dat je ze pakt bang zijn. En toch vanaf toen het kon heb ik ze dagelijks beet en ben hartstikke voorzichtig met hun.
Ik probeer het nog even en anders gaan ze weg. Waar ze wss wel een leven krijgen dat beter is. Ik heb meer andere dieren en die vind ik gewoon leuker. Wist ook niet dat een konijn zoveel inhield.
.
_Dieuwke schreef:Hallo allemaal.
http://www.miodesiderio.nl/fotos/bidai%20site.jpg
Ga ik misschien omruilen tegen mijn 2 konijntjes.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8WSQZXK7-D.jpg & http://www.mijnalbum.nl/Foto-MESBLU6Q-D.jpg
Wat zouden jullie doen?
Deze die ik nu heb zijn niet konijntjes om aandacht te geven want ze zijn er gewoon niet voor zulke kleine. Ze vernielen te tuindruk en krabben me als je ze op wilt pakken en verplaatsen oid. nagels worden wel afgeknipt maar groeien snel
. En dan krabben ze nog steeds maar niet echt open
.
Die andere Teddy Dwerg is de enige kleine ras die lief is en je aandacht kan geven. Krabben niet zo erg
deze is wel een mannetje en moet alleen.
Dan zouden mijn andere 2 weggaan en naar mijn vriendin ( die heeft een hele konijnen opvang thuis koopt/verkoopt ).
Dan zouden die van mij verkocht worden, dan kunnen ze naar mensen toe die een ren hebben waar ze daags buiten kunnen voor altijd zonder steeds opgepakt te moeten worden.
Nu zitten ze s'nachts in hun hokje en overdag in een rennetje... beetje rennetje verschuiven en proberen op het gras te komen en gaten te graven ( daarom zitten ze nu op de tegels ).
Die van mij zijn van 1 april 2009 en de Teddy is nog niet een halfjaar nu geloof ik.
Deze Teddy zou als hij daar blijft wss ook geen vriendje krijgen bij mij blijft deze wel alleen. Gewoon meer ruimte.
Wat zouden jullie doen?
._Dieuwke schreef:Nee zij ook niet.
Ja daarom denk ik wel dat ze het hier goed hebben maar om ze in de ren te doen moet ik ze gewoon van te voren oppakken en dat vinden ze zo vervelend en anders kan het niet.
En omdat ik er niet zoveel plezier aan heb dacht ik op een andere plek met een nóg grotere buiten ren waar ze alles kunnen doen dat ze willen misschien is dat wel beter. Maar van te voren wil ik het nog wel even proberen doe ze niet zomaar weg.
En mijn vriendin zij dat je een Teddy ongeveer 1/2 keer minstens in de week moet borstelen maar in omgang gewoon makkelijker zijn en die ik heb niet.
Vandaar dat ik begon te twijfelen toen ik aan ze begon wist ik ook niet hoe en wat verder.
...
. _Dieuwke schreef:Wat is dat nou weer voor reactie.
Lees het topic dan even goed door ofniet voordat je zoiets doms gaat plaatsen. Zo ben ik niet doe ff normaal.
Anoli schreef:_Dieuwke schreef:Wat is dat nou weer voor reactie.
Lees het topic dan even goed door ofniet voordat je zoiets doms gaat plaatsen. Zo ben ik niet doe ff normaal.
Meisje jij moet nog zoveel leren in het leven, ooit zul je mijn opmerking wel begrijpen.
Ik hoop voor je konijnen dat je een wijs besluit neemt.
. 
Ik zou kiezen voor wat voor hen het beste is.Diane_ schreef:Je openingspost heeft ook wel een andere toon dan de andere reacties, je zegt in je OP niet dat je het moeilijk vind om ze weg te doen e.d. Vandaar dat je zulke reacties krijgt.. Ik snap je 'dilemma' wel.
Van je konijnen snap ik inderdaad wel dat ze liever niet elke dag weer opgepakt worden, wat dat betreft lijkt het mij beter als ze verhuizen en niet meer zo vaak opgepakt worden. Je konijnen klinken mij in de oren als leuke, actieve konijnen die gewoon niet graag opgepakt worden.Ik zou kiezen voor wat voor hen het beste is.
Succes met je uiteindelijke beslissing!

. Dat weet ik zeker!
. Toch vind ik het wel jammer.. ze zijn wel leuk! Maar zitten de hele dag ook maar wat in dat rennetje en eten etc. hebben ze wel maar ze kunnen niet op het gras niet 'konijn wezen' dat ze eerst wel konden maar nu kan dat gewoon niet meer..
. Weg doen kan altijd nog maar hier zijn alleen de negatieve kanten genoemd en er zijn nog genoeg positieve
. Weten jullie het even
. _Dieuwke schreef:Toch vind ik het wel jammer.. ze zijn wel leuk!