Linde_ schreef:Hoe oud is je hond? Vaak werkt de clicker methode niet meer goed als je er laat mee begint. Dat moet je echt doen als hij nog een jonkie is. Mijn hond blafte ook altijd bij de bel maar nu ze wat ouder is (acht jaar) doet ze het bijna niet meer. Bij het commando 'klaar', wat ze dus kent, houdt ze er ook mee op. Maar meestal is dat niet meer nodig, ze doet het gewoon niet meer.
Toen ze nog wat jonger was heb ik geprobeerd om een nieuw commando te leren. Namelijk op commando haar neus richting de grond te houden. Honden blaffen namelijk het makkelijkst met hun kop de lucht in, dus als je hem op commando leert zijn hoofd naar beneden te doen en te houden, wordt het bijna onmogelijk om te blaffen. Maar dit vergt natuurlijk veel meer tijd en training dan de methode met sleutels.
Ik hoop dat de manier met de sleutels werkt!
Dat heb ik nu nog nooit gehoord. Ik ken ook zat mensen die wel gewoon clickermethode (of iig positief belonen) hebben toegepast op latere leeftijd, oa bij vrij lastige herplaatsers
.
Onze hond blaft nooit eigenlijk dus ik kan de TS niet echt helpen. Die heeft trouwens al vanaf het begin af aan een speeltje gepakt en daarmee in de bek het bezoek begroet, misschien kan je dit aanleren door het bezoek dan ook met de hond te laten spelen. Bij die van ons is dat gewoon zonder daarbij na te denken zo gekomen want als zo'n schatiige pup met een flos of een balletje aankomt kunnen de meeste mensen het toch niet weerstaan even te spelen
.