Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mjay schreef:er is nog geen enkel dolfinarium groot genoeg voor een orka of welke walvisachtige dan ook.....
de orka die ze hadden hebben ze zelf gevangen in IJsland en waren ze van plan te houden en mee te fokken waardoor het beest naar amerika werd gestuurd om te fokken..... aangezien het beest nooit terug gekomen is lijkt het me duidelijk wat er gebeurt is...
Cayenne schreef:Maar dan hoop ik alleen wel dat ie weer vrijgelaten wordt wanneer ie hier aan toe is en volledig zelfstandig is. Dat gaat vast nog wel jaren duren
Cassidy schreef:Nu ben je dingen aan het invullen Cayenne...waarom zouden ze moeten wachten tot hij volledig zelfstandig is? Ik heb begrepen dat ze hem laten aansterken, en als er voldoende en goed voer in gaat, en het dier verder niets onder de leden heeft, gaat het aansterken snel genoeg.
Sonja schreef:Ik denk niet dat het veel zin heeft voor ons als leken om te gaan speculeren hoe lang het duurt tot dat dier vrijgelaten kan worden. Ik denk dat de deskundigen die ongetwijfeld inmiddels benaderd zijn, dat héél goed in kunnen schatten. En ik denk ook niet dat ze 'm eerst aan laten sterken om 'm bij wijze van spreken vervolgens in de Waddenzee overboord te duwen en te zeggen "nou succes meis". Die gaan echt wel kijken WANNEER, WAAR en HOE ze het beste weer uitgezet kan worden.Of de juiste keuzes gemaakt zijn weet je ALTIJD pas achteraf, ALS je er al achter komt. Of het nou gaat om de aanschaf van een bepaalde fiets, om het opvangen van een dier, of het inruilen van je auto, dat maakt eigenlijk niks uit. Het resultaat zie je pas later. En als dat een goed resultaat is juicht daarna iedereen "zie je wel, ik zei het!" en als het een slecht resultaat is mopperen de azijnpissers "ik had het toch gezegd..."
eponine schreef:Ten eerste hoop ik dat ze het haalt
Ten tweede hoop ik dat ze een webcam installeren
En ten slotte hoop ik dat ze haar - als ze is aangesterkt, naar een park brengen in bv Frankrijk met meer orca's, zodat ze in elk geval tussen soortgenoten zit en meer ruimte heeft.
!
Urko schreef:Genoeg orca's (waaronder Hugo, onze free willy) waren hierna niet meer in staat om zelfstandig in de oceaan te leven, omdat de verzorgers/trainers als een familie geworden waren voor deze dieren. En die familie (ongeacht of dat mensen of ander orka's zijn) hebben ze nodig om te overleven