Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
OKHannes schreef:Silly1972 schreef:Mijne ook niet, Rhino is alleen belangrijk als je drachtige merries op stal hebt en je kan ze niet tegen alle soorten inenten
Bij ons op stal is het juist verplicht na een aantal uitbraken in de omgeving met dodelijke afloop....en nee het waren geen drachtige paarden. Maar enten tegen Rhino heb ik eigenlijk altijd als vanzelfsprekend gezien...........
_Pilipa_ schreef:Vind het echt erg kortzichtig dat mensen denken… mijn katten zijn nog nooit ziek geweest dus hoef niet te enten!
Het gaat nogmaals om het voorkomen dat ziektes zich weer verspreiden!!! Iedere niet geente kat is een verspreider!!!! Dus ik wordt verplicht te enten om te voorkomen dat mijn kat ziek wordt!!! Tenzij ik zelf kies om risico lopen….???
JoviBan schreef:dynamiek schreef:Wat ik mij afvraag waarom jullie dan niet enten? geen geld er voor over hebben?
Waarom enten jullie dan niet?
Waarom wèl?
Ik vind het inenten van dieren een vorm van bangmakerij en geldklopperij.
Halen jullie zelf ook 1 of 2 keer per jaar een entingen tegen allerlei virusjes en ziektes?
JoviBan schreef:dynamiek schreef:Wat ik mij afvraag waarom jullie dan niet enten? geen geld er voor over hebben?
Waarom wèl?
Ik vind het inenten van dieren een vorm van bangmakerij en geldklopperij.
Halen jullie zelf ook 1 of 2 keer per jaar een entingen tegen allerlei virusjes en ziektes?
Silly1972 schreef:_Pilipa_ schreef:Vind het echt erg kortzichtig dat mensen denken… mijn katten zijn nog nooit ziek geweest dus hoef niet te enten!
Het gaat nogmaals om het voorkomen dat ziektes zich weer verspreiden!!! Iedere niet geente kat is een verspreider!!!! Dus ik wordt verplicht te enten om te voorkomen dat mijn kat ziek wordt!!! Tenzij ik zelf kies om risico lopen….???
Precies, je kiest er zelf voor, net zoals wij er zelf voor kiezen, dat kan je niemand kwalijk nemen, ik neem het jou ook niet kwalijk dat jij er wel voor kiest om te enten.
_Pilipa_ schreef:Nee dat vind ik nou niet mijn keuze om wel te enten heeft geen verdere consequentie voor een ander niet geent dier.. ik hou de verspreiding tegen en diegenen die niet enten namelijk niet!
. Mijn kat is ook niet ziek, dus wat is het verschil? Als mijn kat ziek is, dan blijft ze heus wel binnen. Overigens zijn wij nooit door een dierenarts hierop aangesproken, terwijl dit bij het konijn wel het geval was. Hoe hoog is dan de nood vraag ik me af. Citaat:Huh? Een kat kan toch drager zijn zonder zelf ziek te worden?
Door te enten zorg je alleen dat je eigen kat weerstand krijgt, niet dat hij het nooit meer kan verspreiden.
De moederkat kan het al aan de kittens doorgeven nog voordat de kittens zijn geënt.
Of ben ik nou zo blond
dynamiek schreef:Wat ik mij afvraag waarom jullie dan niet enten? geen geld er voor over hebben?

) katten zijn nooit geeent. Een keer niesziekte gehad, maar daar zijn ze over heen gegroeid. 
OKHannes schreef:Een inkoppertje?: de meeste dierenartsen rijden ook visites......
Ik laat min katten om dezelfde reden (stress bij vervoer) thuis inenten......