Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Re: Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:28

Ik zou het eerst ook bekijken de baby is er nog niet.
En mocht de baby dan gaan kruipen (dan zijn ze vaak al tegen het jaar) dan kun je de hond toch even in de bijkeuken of iets doen? of buiten?
Ik zou er gewoon minder een probleem van maken.

Jildau

Ik ben het echt helemaal volledig eens met Chiqa.

Desnoods zorg je ervoor dat je erbij bent als de kleine en de hond bij elkaar zijn en houd je ze anders apart, mocht het toch niet helemaal lekker gaan. Maar om de hond maar weg te doen omdat er een kind komt? Ik vind dat echt een rare gedachtegang en zo zou ik nooit met mijn dieren omgaan.

Kimbers

Ook ik zou de hond niet wegdoen..
Wat Jannepauli ook al zegt.. geen enkele hond is voor 100% te vertrouwen met een kind. Een kind staat automatisch onder de hond,wat dus eigenlijk de hond weer het recht geeft om het kind te corrigeren.. oftewel te bijten.

Ik snap dat het erg lastig voor je is en dat je nogal in dubio zit omdat je natuurlijk niet wilt dat je kind gegrepen wordt. Maar vergeet niet dat je andere honden dat net zo goed kunnen doen. Dus is het gewoon een kwestie van goed opletten en je kind nooit alleen met de hond laten.
En bovendien denk ik niet dat je een nieuw huis voor de hond kunt vinden.. dus eigenlijk heb je sowieso al geen keuze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:32

Ik zou het risico ook niet willen lopen als ik jou was.
Feit dat je een ander huis zoekt, wil niet zeggen dat je niet om de hond geeft. Hopelijk vind je een geschikt nieuw huis voor hem :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:33

Vraag ik me weer af hoe mensen hadden gereageerd als ts een topic had geopend met:
"Mijn baby is gebeten door mijn dove hond, ik wist dat hij een risico was maar heb hem destijds niet weggedaan.."
Dan is het ineens ook niet meer goed..
Maar nou ga ik teveel offtopic.
Zoals hier al is genoemd, misschien kun je even kijken op bokt wat bokt voor je kan betekenen, marktplaats.. Dan lijkt het net of je hem echt wil verkopen maar er zitten zoveel goede kopers tussen op marktplaats. Mensen die echt een hart voor dieren hebben. Het is alleen wel zoeken naar een speld in een hooiberg.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:36

Ja met 'wat, als.. verhalen' kan iedereen aankomen.
Als de TS geen risico wil lopen, moet ze al haar honden wegdoen. Zo simpel is het.

Barmat

MarvanTom schreef:
Barmat schreef:
Ik vraag mij af hoe bokt gereageerd zou hebben als TS had gemeld: Ik heb een abortus ondergaan want ik heb een hond die ik niet zou vertrouwen bij een baby...... wedden dat hier héle erge reacties op zouden komen??????

Maar dat is offtopic.

Ik vind het hele topic weer enorm off topic gaan. :D
Iemand legt iets uit over hoe en wat en vraagt over hoe en wat en dan krijgt ipv uitleg over hoe en wat iemands anders mening over hoe en wat.

Dieren en kinderen moet je niet 'ff' aankijken.
Met ieder dier kan die combi fout gaan, maar ook met de andere honden van TS.
Deze hond achten ze VOORAF het meest onbetrouwbaar in combinatie met de baby. Zij kennen de hond.
Ik vanachter mijn beeldscherm niet en dus niemand anders ook niet.

Ik noemde dit punt enkel en alleen maar omdat er een aantal mensen zijn die om het hardst roepen: "Dan maar geen kinderen!!!! De hond mág je nooooooit weg doen!!!"

En dat terwijl TS aangeeft niet geheel gepland zwanger te zijn geraakt.

Ik vind het naar TS behoorlijk hard om te zeggen dat ze geen kinderen mag "nemen" omdat ze een hond heeft. Daarom zei ik: "had ze het kind dan maar weg moeten laten halen?"

;)

Jildau

cutie_lover schreef:
Vraag ik me weer af hoe mensen hadden gereageerd als ts een topic had geopend met:
"Mijn baby is gebeten door mijn dove hond, ik wist dat hij een risico was maar heb hem destijds niet weggedaan.."

Dan is het bij mij zeker nog wel goed. Respect voor de mensen die de hond dan gehouden hebben, want zo hoort het. Dan zorg je er maar voor dat het wel kan. Desnoods houd je, zoals ik al zei, de hond apart van de baby als jij er niet bij bent. Maar je hebt altijd een risico met dieren dus als je echt veilig wilt doen moet je er sowieso bij zijn als je je kind bij een dier laat, vind ik. Als ze geen rekening met de hond wilden houden hadden ze dat maar moeten bedenken voordat ze de hond aanschaften.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:37

Tooske schreef:
Ik zou het eerst ook bekijken de baby is er nog niet.
En mocht de baby dan gaan kruipen (dan zijn ze vaak al tegen het jaar) dan kun je de hond toch even in de bijkeuken of iets doen? of buiten?
Ik zou er gewoon minder een probleem van maken.

op die manier geef je een signaal af naar de hond: Als het kind er is moet ik weg. Dat komt de situatie niet ten goede.
Vergeet ook niet dat het om een 'verknipte' hond gaat.

ik vind de keuze van TS helemaal niet raar. Als dit dier een goed nieuw baasje kan kijgen waarom niet?
Je doet de hond in mijn ogen meer tekort als je hem steeds vasthoudt en opsluit als het kindje rondkruipt
Ik vind het eerder getuigen van liefde voor de hond....
Soms moet je nu je nu eenmaal keuzes maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:41

Het leven loopt niet altijd zoals je dacht of gepland had, er zijn andere wendingen en verrassingen die kunnen gebeuren.
Dan kan je beter zoals TS je verantwoordelijkheid nemen voor kind én hond. En de hond kan bij iemand anders ook gewoon een goed leven hebben.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:43

... maar ik blijf het merkwaardig vinden dat de TS dan wel twee andere honden ( en wat voor honden!) aanhoudt. Voorspellen dat die niks verkeerd doen kan ze evenmin.. voor die honden wordt tenslotte een baby in huis ook een nieuwe situatie.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 20-06-10 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:43

Barmat schreef:
Ik noemde dit punt enkel en alleen maar omdat er een aantal mensen zijn die om het hardst roepen: "Dan maar geen kinderen!!!! De hond mág je nooooooit weg doen!!!"

En dat terwijl TS aangeeft niet geheel gepland zwanger te zijn geraakt.

Ik vind het naar TS behoorlijk hard om te zeggen dat ze geen kinderen mag "nemen" omdat ze een hond heeft. Daarom zei ik: "had ze het kind dan maar weg moeten laten halen?"

;)

Dat was mijn idee ook hoor, Barmat. ;)
TS vraagt om tips voor herplaatsing en krijgt heeeeule andere dingen te lezen.
Meningen die niet gevraagd worden is een nieuw bokt-iets blijkbaar.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:44

Jildau schreef:
cutie_lover schreef:

Dan is het bij mij zeker nog wel goed. Respect voor de mensen die de hond dan gehouden hebben, want zo hoort het. Dan zorg je er maar voor dat het wel kan. Desnoods houd je, zoals ik al zei, de hond apart van de baby als jij er niet bij bent. Maar je hebt altijd een risico met dieren dus als je echt veilig wilt doen moet je er sowieso bij zijn als je je kind bij een dier laat, vind ik. Als ze geen rekening met de hond wilden houden hadden ze dat maar moeten bedenken voordat ze de hond aanschaften.

Ik vind dit zo kort door de bocht!!!! Je ziet toch dat topicstarter er zoveel moeite voor doet om een goed tehuis te vinden.
Zo zwart -wit is het leven niet!!
Ze kan het risico gewoon niet nemen. Logsich !!

TS iemand zei het al sos-dier. Daar zou ik is naar kijken! Die doen hele goede dingen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:45

Iedere hond is anders en me dunkt dat TS zelf het beste weet hoe hun karakters zijn en wat ze wel of niet vertrouwt met een klein kind. Bij asielhonden krijg je ook niet voor niks de informatie erbij of ze wel of niet met kinderen samen kunnen. Je gaat dat risico toch niet lopen met een baby/peuter?

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:48

moeilijke beslissing
heb van de week zelf een hond mee gegeven aan sos,om medische redenen, de eigenaar kon er niet meer voor zorgen
zij vertelde veel goeie dingen, er wordt goed gekeken naar nieuwe eigenaren,worden helemaal gescreend.
Ook vindt er geregelt controle plaats om te kijken hoe het met het dier gaat.

In ieder geval veel plezier van je zwangerschap

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:50

:roll:

Is er nog IEMAND hier op bokt die TS kan helpen met tips voor herplaatsing ipv alleen je eigen mening over de beslissing van TS te profileren? %)
Als TS een discussie had gewild was dit topic wel ergens anders geplaatst...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:55

Floortje88 schreef:
Jildau schreef:

Ik vind dit zo kort door de bocht!!!! Je ziet toch dat topicstarter er zoveel moeite voor doet om een goed tehuis te vinden.
Zo zwart -wit is het leven niet!!
Ze kan het risico gewoon niet nemen. Logsich !!

TS iemand zei het al sos-dier. Daar zou ik is naar kijken! Die doen hele goede dingen,

Er is niks kort door de bocht aan. Een dier neem je en houd je zolang het kan. Ik heb medelijden met al die honden die weggedaan worden omdat er een kindje aan komt. Zij heeft nog geen idee van hoe het gaat lopen en voorspellen kan ze ook niet want dieren zijn vaak niet te voorspellen. Straks is deze hond juist heel lief naar het kindje toe en begint 1 van die andere 2 vervelend te doen. Dat kan de situatie toch ook zijn? En dan heeft ze deze hond weggedaan. Ik vind dat ze sowieso eerst af moet wachten hoe het gaat lopen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:00

Sorry, maar dit is een onbetrouwbare hond door nare verleden, zoiets doe je niet weg naar een ander, maar hou je het.

Omdat je een kindje krijgt, wil je m niet meer omdat je m niet vertrouwd met een kindje, maar je hebt m wel in huis gehaald, dus of je houdt m of in laten slapen dat is het meest eerlijk voor de hond.

Het is niet deze hond maar alle honden moet je heel erg goed in de gaten houden bij kinderen. Zelfs de meest vriendelijkste hond had een baby gedood en of ernstig toegetakeld.

Je geeft deze hond geen kans, meestal is ie heel lief voor eigen kindje in eigen gezin. maar hier geldt natuurlijk hoe dan ook altijd met welke hond dan ook erbij zijn en onder toezicht.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 20-06-10 18:04, in het totaal 2 keer bewerkt

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:01

jildau, en dan moet de hond afgemaakt worden omdat ie toch de fout in ging. Dat is niet zielig?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:02

Ben het ook wel eens met het feit dat hier de hond weer de dupe word van de wensen van zijn baas.

Je weet nooit hoe honden reageren wat het verleden, ras of verhaal bij de hond ook is.
Zelf heb ik een hond gehad die dus echt levensgevaarlijk was (door zijn verleden, wat dus ook nog versterkt is door de raseigenschappen). Meneer wilde niets of niemand, buiten zijn baasjes dan, in zijn buurt hebben maar kinderen daarintegen die konden bij wijze paardje rijden op hem. Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n geduldige en voorzichtige hond meegemaakt.
Inderdaad nooit je kind met welke hond (of welk ander dier dan ook) alleen laten.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 20-06-10 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:02

Jildau schreef:
Straks is deze hond juist heel lief naar het kindje toe en begint 1 van die andere 2 vervelend te doen.

Begreep dat er 4 honden in het verhaal waren....Dus blijven er nog 3 over. En idd wat als die drie ook vervelend gaan worden?
Likt me geen ideale situatie al helemaal niet op een grote flat.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:04

jildua, je kan het risico toch gewoon niet nemen. Als het mis gaat kan het kindje weet-ik-wat er aan overhouden. Dan moet de hond ook nog afgemaakt worden.
De hond is doof en schrikt van onverwachte bewegingen.. Die andere honden niet, dus dat ''risico'' wilt ze wel nemen..

SOS-dier doet super goede dingen en die kunnen, zeker weten, ook weer een goed tehuis voor deze hond vinden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:08

Wat kunnen jullie afgeven op iemand die om hulp vraagt zeg!
Mijn kinderen gaan ook vóór mijn hond hoor, ik heb ook een hond "weggedaan" die na de geboorte van mijn oudste dochter vreselijk jaloers werd.
We hadden hem overal bij betrokken, de babykamer en bij mijn dochter zelf maar hij was hier totaal niet van gediend.
Je kan niet altijd bij je kind zijn als de hond er ook bij is of andersom, ik durfde nieteens mijn was op te hangen op het balkon als mijn dochter in de keuken (achter mij) in haar wipstoel zat.
Honden zijn zó snel en ik wilde niet op mijn geweten hebben dat mijn kind gebeten werd terwijl ik wist dat het kon gebeuren.
Ook wist ik dat de hond bij volwassenen een hele lieve hond was.
Ik vind het een hele goede beslissing van TS.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:09

Ik vind het moedig dat je dat beslist hebt, het kind staat nu eenmaal op de eerste plaats.
Als je hem zou houden zou je constant moeten ongerust zijn en dan nog met alle stress van een kindje. Nee dat is geen leven voor een hond, het is beter dat je hem ergens zet bij mensen zonder kinderen die met honden om kunnen gaan en waar hij gelukkig kan zijn.
Als ik moest kiezen tussen mijn kind en mijn hond dan zal ik met veel pijn altijd voor mijn kind kiezen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:10

Als je dieren en een kind in huis hebt dan weet je dat je die combinatie dus nooit alleen moet laten.
Dat zou je al moeten snappen voordat het kindje er uberhaupt is Chanicha