problemen met de buren door kat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: problemen met de buren door kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:41

dat is geen antwoord op de vraag of je dan niet je voortuin af kan zetten :) :)

jij hebt een kat die voor overlast zorgt........... zal jij toch echt op moeten lossen..........

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:43

nou dat was mijn eerste reactie dus ook, ze heeft het zelf gedaan.!

maar om nu een hele burenruzie te krijgen om een kat.. ik heb ook al gezegd dat ze dizzy gewoon even flink moet laten schrikken met een emmertje water ofzo maar dat vind ze zielig.
maargoed misschien als ze het 1 keer deed was het probleem opgelost.

heb haar net weer naar buiten gedaan hoor, ze heeft geen huisarrest ofzo.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:43

ik heb ook niet gezegd van buurvrouw laat mn kat binnen en geef hem ff eten...:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:45

linsim26 schreef:
ik heb ook niet gezegd van buurvrouw laat mn kat binnen en geef hem ff eten...:)

iedereen maakt fouten, nu moet je buurvrouw maar wachten tot je kat een keer van plan is om dood te gaan tot ze klaar is met deze fout? Omdat jij het beest niet bij je wil houden?
Bekijk het anders: had jij in eerste plaats je verantwoordelijkheid opgenomen, dan had je buurvrouw dit probleem niet kúnnen creëren. :D

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:48

Aangezien jou buurvrouw de desbetreffend kat zelf ooit gevoerd heeft, vind ik het niet zo gek dat hij daar naar binnen wil. Naar mijn idee heeft ze dit toch echt zelf op haar hals gehaald. Maar goed een tip voor je buurvrouw als jou kat weer na binnen toe wil eventueel met een plantenspuit op de kat spuiten, meestal hebben ze daar wel een hekel aan. En ja ik zou je kat er idd niet om binnen laten. Veel succes in iedergeval. Ruzie met je buren is niet leuk, maar als mijn buren bij mij kwamen met het verzoek mijn huisdier weg te doen.... No Way.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:48

linsim26 schreef:
nou dat was mijn eerste reactie dus ook, ze heeft het zelf gedaan.!

maar om nu een hele burenruzie te krijgen om een kat.. ik heb ook al gezegd dat ze dizzy gewoon even flink moet laten schrikken met een emmertje water ofzo maar dat vind ze zielig.
maargoed misschien als ze het 1 keer deed was het probleem opgelost.

heb haar net weer naar buiten gedaan hoor, ze heeft geen huisarrest ofzo.

Anders kom jij met je tegenargument, dat jou arme kat levenslang moet worden opgesloten omdat één emmertje water zielig is, wat is zieliger?

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:49

een kat heeft toch zn eigen leven??

maar dus omdat mijn kat de buurvrouw een keer zielig aankijkt moet ik hem nu wegdoen...zou wel heel erg zijn.

er lopen hier zoveel katten rond dat heb je nu eenmaal als je in een buurt woont.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:51

het asiel is geen optie voor mij hoor!:)
ik zal daar nooit geen dier brengen, niets tegen mensen die het wel doen maar als ik beesten aanschaf worden ze bij mij oud.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:56

linsim26 schreef:

maar dus omdat mijn kat de buurvrouw een keer zielig aankijkt moet ik hem nu wegdoen...zou wel heel erg zijn.

er lopen hier zoveel katten rond dat heb je nu eenmaal als je in een buurt woont.

Dan moet je een bikkeltje zijn en naar de buurvrouw gaan en zeggen dat ze het maar uit moet zoeken en dat jij niks gaat doen aan de overlast die zij heeft van jouw kat :) :) :)

OF je dimt het zelf in, OF je zal naar de buurvrouw moeten gaan met de mededeling dat je scheit aan haar hebt :) en dat het haar eigen schuld is dat zij last heeft van JOUW kat :)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:56

En als je nou een kattenren in je achtertuin zet waar de honden niet inkunnen?
Ik heb ook een ren voor mijn poezels, kunnen ze toch een frisse neus halen en vliegjes vangen ed.
Maar niet de weg op of de buren plagen. ;)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:59

Grinnik, hier moest ik even om lachen (sorry heb pagina 2 en drie nog niet gelezen, maar moest bij het lezen van dit ineens aan de kat van mijn ouders denken). Mijn ouder's kat was eigenlijk een mietje en toen wij een rolhor (en ja een dure, want zo waren mijn ouders) kochten voor de deur leek ons dat wel prima. Maar deze kat (en later de andere ook) wist toch gauw dat als je je poot lang genoeg ernaast frummelt, dat de deur dan met een noodgang (goede deur heh, sterke veer) open klapt. Da's de eerste keer schrikken voor iedereen, daarna alleen voor de baasjes....dus op zich weet ik niet of ik het zou voorstellen....

Zonnetje81 schreef:
Abeltje77 schreef:
hordeur gaat niet werken

a. is het gaas zo stuk
b. weten ze binnen notime zo'n ding open te maken
c. zowel van buiten naar binnen als van binnen naar buiten

eigen ervaring.

Een GOED schuifsysteem kunnen ze niet open maken. De gewone naar buiten opengaande hordeuren wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:03

linsim26 schreef:

Had gezorgd dat jouw kat haar niet zielig aan kon kijken. Dan zat je hier nu ook niet mee. Jullie hebben beide fouten gemaakt. :) Nu is het zoeken naar een manier om er samen uit te komen en dat betekent niet dat enkel de buurvrouw toegevingen moet doen. ;)

Vind het raar dat, als je ergens wil wonen, je maar moet leven met de katten van anderen, wat voor mentaliteit is dat nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:07

Ayasha schreef:
Vind het raar dat, als je ergens wil wonen, je maar moet leven met de katten van anderen, wat voor mentaliteit is dat nu?

Ligt toch echt aan je eigen tolerantie niveau....Katten mogen op straat rondlopen waar zij willen, is niets geks aan, geen verbod, geen wet niets. Dus ik snap niet echt wat dit met mentaliteit te maken heeft?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:08

Chiqa schreef:
Ayasha schreef:

Ligt toch echt aan je eigen tolerantie niveau....Katten mogen op straat rondlopen waar zij willen, is niets geks aan, geen verbod, geen wet niets. Dus ik snap niet echt wat dit met mentaliteit te maken heeft?

de mentaliteit van "er lopen hier katten dus je accepteert ze maar in jouw tuin". ;)

Mag dringend een keer een wet op gaan komen :x

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 18:10

Chiqa schreef:
Ayasha schreef:

ja dat snap ik ook niet helemaal...

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 18:11

misschien is het in belgie zo?

of ze houdt nie zo van katten..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:14

Ik heb niets tegen katten. Absoluut niet, maar hoef ze niet in mijn tuin. Net zoals ik, als hondenliefhebber, sch**t krijg van een van de buren die zijn Border Collie niet binnen kan houden. Dat kreng is verbazingwekkend goed in klimmen en raakt over ons 1.80m hoge omheining met aan de binnenkant bomen die onderhand tegen de 2m zijn zo in onze achtertuin. :x De eerst volgende keer dat ik die nog eens in de achtertuin zie gaat ie zoals altijd aan de leiband, maar dan bel ik eerst de politie en daarna de eigenaar, kan die samen met de politie een keer zien wat er moet gebeuren met dat dier. Ik hoef geen dieren van andere mensen in mijn tuin. ;)

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 18:18

ah vandaar de frustratie..ok. dat is vervelend voor je.
border collies zijn pittig ja..

als ik eens tel hoeveel katten hier door de voortuin wandelen op 1 dag,dan zit ik zo op een stuk of 15 en ik heb er zelf maar 3.
die van mij wandelen ook overal dusja ik heb er vrede mee.
zelfs met die ene vieze kater die elke keer flink over mn bloembak heen sproeit..
het is en blijft een beest en een kat kun je nu eenmaal niet africhten zoals een hond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:22

Kennelijk is die border ook niet fantastisch af te richten. :') Frustratie... Mwa, stilletjes aan, spelletje is al aan de gang van vorig jaar deze tijd en elke keer weer beloftes. Punt is ook nog eens dat het een ongeholpen reu is en onze honden zijn allemaal teefjes. :+ Zie je't al voor je, border x Jack? :') Maar voor mij maakt het dus absoluut niet uit wát voor dier er in mijn tuin zit, als het niet van mij is moet ik het er niet hebben zonder dat ik toestemming heb gegeven. Zo reed ik laatst door een straat, zie ik een pony uitbreken en bij de buurvrouw in de voortuin gaan staan. Buurvrouw met haar gieter achter dat dier aan... Sja, een paard kan je ook niet africhten zoals een hond... Moest de buurvrouw die ook maar accepteren? :+

Zo werkt het nu eenmaal niet, jouw dier, jouw verantwoordelijkheid, of die af te richten is of niet, jij moet zorgen dat ze een ander geen overlast bezorgen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:25

Kan je heel lang en kort over praten, die wet komt er toch nooit, (Dat zou echt te gek voor woorden zijn waar is dan het eind)

En eens kijken waarom jij je dr aan irriteert en waarom je buurvrouw het waanzinnig gezellig vindt om een kat in de tuin te zien struinen (Leren omgaan met je medemens want niet iedereen deelt die emotie) of je tuin katvrij maken.
En heb je geld zat koop je een hutje op de heide.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 18:29

hutje op de hei heb ik ook al aangedacht.. voor de buuf dan:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:30

Chiqa schreef:
Kan je heel lang en kort over praten, die wet komt er toch nooit, (Dat zou echt te gek voor woorden zijn waar is dan het eind)

En eens kijken waarom jij je dr aan irriteert en waarom je buurvrouw het waanzinnig gezellig vindt om een kat in de tuin te zien struinen (Leren omgaan met je medemens want niet iedereen deelt die emotie) of je tuin katvrij maken.
En heb je geld zat koop je een hutje op de heide.

Mogen honden dan vanaf nu ook vrij en overal schijten waar ze willen? Anders vind ik deze reactie idioot. ;)

IK moet mijn tuin katvrij maken omdat mijn buurvrouw te lui is om der verantwoordelijkheid op te nemen? Mooi is dat. :') Met deze mentaliteit krijg ik echt zin om gewoon mijn honden er op af te sturen. Dan houd het ook een keer op. :+ Hoef ik mijn tuin niet katvrij te maken en mijn buurvrouw haar tuin niet katproof. Lijkt me een mooie oplossing. :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:35

tja, buurkatten komen niet in mijn tuin............... ik heb mijn tuin katproof gemaakt :) :)

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 20:59

ik durf dat zeker wel hoor, alleen ik zit niet 24 uur per dag achter de laptop om direct op je te reageren ayasha.

maargoed ik ben nog steeds van mening (mijn kat kennende) dat zij zeker niet spontaan bij een ander in huis stapt om de boel overhoop te halen.
ze zal waarschijnlijk haar op het aanrecht gevoerd hebben ofzo en dat vond mn kat wel makkelijk.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:30

Ayasha schreef:
Chiqa schreef:
Deze discusie gaat over katten, geen honden geen enkele vergelijking dus.

Wat KiWiKo al zegt, als katteneigenaren geen verantwoording moeten nemen voor de kat dan ik ook niet voor mijn hond. Iedereen gelijk voor de wet toch?

Volgens de wet zit er nog best wat verschil tussen hond en kat. Ik heb nog nooit ergens een bordje gezien katten aan de lijn of verboden voor katten. Misschien omdat katten ook geen honden zijn en honden geen katten.Net als zeggen als jij overal je fiets neer mag zetten mag ik overal mijn auto parkeren, je hebt echt wel gelijke rechten maar een auto is geen fiets. Als je een beest wilt hebben dat overal los mag moet je er maar een kat bij nemen :Y).

Vind het altijd een beetje naar als mensen dan zeggen dat ze hun honden er maar op loslaten oid. Kat kan er ook niets aan doen dat de eigenaar hem op straat slingert. Laat dan je hond los op de eigennaar zou ik zeggen, dat is tenminste eerlijk, een koekje van eigen deeg ;) .