jij hebt een kat die voor overlast zorgt........... zal jij toch echt op moeten lossen..........
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
linsim26 schreef:ik heb ook niet gezegd van buurvrouw laat mn kat binnen en geef hem ff eten...
linsim26 schreef:nou dat was mijn eerste reactie dus ook, ze heeft het zelf gedaan.!
maar om nu een hele burenruzie te krijgen om een kat.. ik heb ook al gezegd dat ze dizzy gewoon even flink moet laten schrikken met een emmertje water ofzo maar dat vind ze zielig.
maargoed misschien als ze het 1 keer deed was het probleem opgelost.
heb haar net weer naar buiten gedaan hoor, ze heeft geen huisarrest ofzo.
linsim26 schreef:een kat heeft toch zn eigen leven??
maar dus omdat mijn kat de buurvrouw een keer zielig aankijkt moet ik hem nu wegdoen...zou wel heel erg zijn.
er lopen hier zoveel katten rond dat heb je nu eenmaal als je in een buurt woont.
en dat het haar eigen schuld is dat zij last heeft van JOUW kat
Zonnetje81 schreef:Abeltje77 schreef:hordeur gaat niet werken
a. is het gaas zo stuk
b. weten ze binnen notime zo'n ding open te maken
c. zowel van buiten naar binnen als van binnen naar buiten
eigen ervaring.
Een GOED schuifsysteem kunnen ze niet open maken. De gewone naar buiten opengaande hordeuren wel.
linsim26 schreef:een kat heeft toch zn eigen leven??
maar dus omdat mijn kat de buurvrouw een keer zielig aankijkt moet ik hem nu wegdoen...zou wel heel erg zijn.
er lopen hier zoveel katten rond dat heb je nu eenmaal als je in een buurt woont.
Nu is het zoeken naar een manier om er samen uit te komen en dat betekent niet dat enkel de buurvrouw toegevingen moet doen. 
Ayasha schreef:Vind het raar dat, als je ergens wil wonen, je maar moet leven met de katten van anderen, wat voor mentaliteit is dat nu?
Chiqa schreef:Ayasha schreef:Vind het raar dat, als je ergens wil wonen, je maar moet leven met de katten van anderen, wat voor mentaliteit is dat nu?
Ligt toch echt aan je eigen tolerantie niveau....Katten mogen op straat rondlopen waar zij willen, is niets geks aan, geen verbod, geen wet niets. Dus ik snap niet echt wat dit met mentaliteit te maken heeft?

Chiqa schreef:Ayasha schreef:Vind het raar dat, als je ergens wil wonen, je maar moet leven met de katten van anderen, wat voor mentaliteit is dat nu?
Ligt toch echt aan je eigen tolerantie niveau....Katten mogen op straat rondlopen waar zij willen, is niets geks aan, geen verbod, geen wet niets. Dus ik snap niet echt wat dit met mentaliteit te maken heeft?
De eerst volgende keer dat ik die nog eens in de achtertuin zie gaat ie zoals altijd aan de leiband, maar dan bel ik eerst de politie en daarna de eigenaar, kan die samen met de politie een keer zien wat er moet gebeuren met dat dier. Ik hoef geen dieren van andere mensen in mijn tuin.
Frustratie... Mwa, stilletjes aan, spelletje is al aan de gang van vorig jaar deze tijd en elke keer weer beloftes. Punt is ook nog eens dat het een ongeholpen reu is en onze honden zijn allemaal teefjes.
Zie je't al voor je, border x Jack?
Maar voor mij maakt het dus absoluut niet uit wát voor dier er in mijn tuin zit, als het niet van mij is moet ik het er niet hebben zonder dat ik toestemming heb gegeven. Zo reed ik laatst door een straat, zie ik een pony uitbreken en bij de buurvrouw in de voortuin gaan staan. Buurvrouw met haar gieter achter dat dier aan... Sja, een paard kan je ook niet africhten zoals een hond... Moest de buurvrouw die ook maar accepteren? 
Chiqa schreef:Kan je heel lang en kort over praten, die wet komt er toch nooit, (Dat zou echt te gek voor woorden zijn waar is dan het eind)
En eens kijken waarom jij je dr aan irriteert en waarom je buurvrouw het waanzinnig gezellig vindt om een kat in de tuin te zien struinen (Leren omgaan met je medemens want niet iedereen deelt die emotie) of je tuin katvrij maken.
En heb je geld zat koop je een hutje op de heide.

Met deze mentaliteit krijg ik echt zin om gewoon mijn honden er op af te sturen. Dan houd het ook een keer op.
Hoef ik mijn tuin niet katvrij te maken en mijn buurvrouw haar tuin niet katproof. Lijkt me een mooie oplossing.
Ayasha schreef:Chiqa schreef:Deze discusie gaat over katten, geen honden geen enkele vergelijking dus.
Wat KiWiKo al zegt, als katteneigenaren geen verantwoording moeten nemen voor de kat dan ik ook niet voor mijn hond. Iedereen gelijk voor de wet toch?
.
.