Mijn sluierstaartgoudvissen hebben eieren gelegd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Mijn sluierstaartgoudvissen hebben eieren gelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:53

Ik vind 't ook wel een beetje op paprikazaadjes lijken. Eitjes zullen 't echt niet zijn. Die drijven niet naar boven, zou evolutionair niet handig zijn, dan worden ze zo opgegeten :P

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:54

Ik geef mijn complimenten toch uit voor de ts, ze is bereid er verder naar te kijken zoals ze aangaf, maar krijgt daarna nog steeds een paar trappen na, dat vind ik net niet nodig.
Ik heb hier een konijnenopvang en zoveel mensen die niet wisten van het bestaan van en die afgaan op het advies van de winkel, natuurlijk je gaat er vanuit dat ze er voor geleerd hebben.. overal staat ook nog is wat anders, in boeken, op internet en in tijdschriften, wat is dan het enige juiste?
Of zoals laatst dat een konijntje werd verkocht uit de winkel (helaas worden die verkocht) waar ik werkt dat 100% zeker een man is wat de volgende dag in de middag als vrouw werd aangegeven en dat wij fout waren. Ze is nogmaals langs gekomen met het konijntje en het is nog steeds 100% zeker man, maar de dierenartsen hadden er met z'n drieen naar gekeken... je zou denken en dierenarts moet nog meer weten dan het personeel van de winkel, want die weet hoe een dier er zelfs inwendig uitziet toch? Soms kan je gewoon door de bomen het bos niet meer zien. Nu weet in ieder geval de ts dat een kom te klein is en ik hoop dat ze voor een aquarium gaat kijken.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:54

_Tara_ schreef:
Ik vind 't ook wel een beetje op paprikazaadjes lijken. Eitjes zullen 't echt niet zijn. Die drijven niet naar boven, zou evolutionair niet handig zijn, dan worden ze zo opgegeten :P

Euhm daar moet ik je toch op tegenspreken O:) De eieren van goerami's drijven toch echt naar boven, in het schuimnest.
*weer offtopic* Sorry mods, ts.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:56

Ja schuimnest ok, maar dan zitten ze beschermd in die belletjes :j Stom dat ik daar niet aan gedacht had trouwens :o

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:57

Er is een aquarium besteld.
Ik krijg de helft van het aankoopbedrag van de kom terug (30 euro) en ze geven 10% korting op het aankoopbedrag van het nieuwe aquarium.

Ik heb eentje zonder onderstel genomen, want ik kan hem prima op deze rand zetten:
Afbeelding

Er kan 270 liter in.
Volgens hun zijn het geen eitjes, maar ik hou het toch apart in een extra bakje om te kijken wat het is.

Mijn schoonvader gaat met me mee om het aquarium op te halen en adviseert me dan over een eventuele pomp, filter, bodem en lampen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:58

Supergoed van je TS! En wat een leuk huis zeg.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:00

Wat goed van je dat je een nieuwe bak gekocht hebt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:00

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:01

Respect voor de ts _/-\o_

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:02

heel goed zeg, top geweldig *geeft de grootste pluim die er is* ode, zo zouden meer mensen het moeten doen!!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:23

Helemaal super TS! Ik kreeg eerst de indruk dat je weer op 't advies van de dierenwinkel af zou gaan. Maar zo te zien heb je dat niet gedaan :P
Wat zeiden ze ervan toen je zei dat je een groter aquarium wilde enzo? Of heb je niks gezegd over dat die kom te klein is eigenlijk?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:28

Helemaal super TS +:)+
Leuk behang trouwens :j

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:37

Jeetje Ts wat heb jij een boel commentaar moeten horen zeg..
Maar super dat je een aquarium neemt, zal vast prachtig staan in die mooie kamer !

Maar volgens mij heeft de Ts inderdaad geen kleine kom gehad, want ze kreeg de helft van aankoop bedrag terug van de kom en dat was 30 euro, dus 60 heeft hij gekost.
Nou voor 60 euro kom je niet veel kleine kommetjes tegen hoor ;)

Ben benieuwd naar een foto wanneer het aquarium mooi ingericht is ! Veel plezier ermee in ieder geval :)

Oh trouwens, voor dat je de vissen in het nieuwe aquarium doet, is het verstandig om hem (volgens mij) een aantal dagen tot een week zonder vissen te laten draaien. Uiteraard wel met de plantjes en de rest van de inboedel.

Succes !

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:38

Een kom is altijd te klein voor welke vis dan ook. Maak van dat een aantal dagen tot een week maar 2 tot 3 weken ;)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 19:50

Ik heb het hele verhaal rustig verteld.
Dat ik verwacht van een dierenwinkel dat zij mij goed inlichten en dat kommen in Duitsland zelfs verboden zijn.

Ik kom al jaren wekelijks bij die dierenwinkel en heb gevraagd wat we eraan gaan doen? Korting en de helft van het aankoopbedrag van de kom terug, vond ik een netjes voorstel.

De levertijd is 1 tot 2 weken en dan moet ik het aquarium nog 2-3 weken laten rijpen. In de periode dat ik het aquarium laat rijpen moet ik dan ook wekelijks 1/3 van het water verversen?

Denken jullie dat een lamp noodzakelijk is voor sluierstaart goudvissen? Ze staan bij een raam waar veel licht is.
Wel heb ik iig een filter nodig ben ik uit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:57

Nee, als hij staat in te draaien hoef je niet te verversen.

Ik zou je bak niet voor het raam zetten als er direct zonlicht opvalt, want dan komt er veeeeeel alg in.

En ja, ik zou er wel een lamp boven hangen, want je planten hebben dat nodig. Ik zou zelfs adviseren om er een speciale planten lamp boven hangen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:01

Dus inplaats van een lamp een plantenlamp nemen?
Of beide?

En een filter en eventueel een pomp erbij.
Wanneer de vissen erin zitten iedere week een deel vers water erbij doen? Zit ik dan een beetje op de goede weg?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:08

Wat goed van je dat je dit doet, respect!
:)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:08

Als het een aquarium van 270 liter is, is het een flinke en over het algemeen zit er ook het 1 en ander bij (zoals filter etc.). Weet je ook welk merk en type het is?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:46

Wauw, goed dat je geluisterd hebt ! Een bak van 270 liter, het is tevens zoveel mooier dan een kom, en zelfs het onderhoud is minder, al zou je dat niet denken. En je visjes zullen veel gelukkiger zijn.

Veel plezier ermee !

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:09

Ik wil alleen maar mijn respect voor de TS betuigen _/-\o_ en veel plezier wensen met het nieuwe aquarium!

Wat de "eitjes" betreft denk ik ook niet dat het eitjes zijn maar wat het wel is is me een raadsel. Heeft misschien iemand een grap met je willen uithalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:57

Wat een mooie wending heeft het topic gekregen en is TS gaan kijken voor een andere bak, is het topic niet voor niets geweest :) En ook een pluim naar de dierenwinkel toe zij hebben duidelijk het beste voor hun dieren :j

Mooi huisje heb je trouwens, echt heel apart!!
Zeiden ze nog iets over de eventuele 'eitjes'?