3 katten en ze kunnen niet met elkaar overweg. Wat nu ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:59

hahaha! Ja, flauw van mij he, dat brits korthaar. Dat is gewoon een 'ding' van mij.

Hoe je het precies gaat oplossen met hond en twee poezen en bk, dat weet jij natuurlijk het allerbest. Want jij kent alles en iedereen.

Ik zou de tip van de bench wel ter harte nemen. Hoe je het dan inricht is natuurlijk aan jou.

Als je de twee poezen in de bench zou zetten moet je er wel aan denken dat ze niet weg kunnen en misschien in paniek kunnen raken. Zorg dus voor een dusdanig grote bench dat je er iets in kunt zetten waar ze zich in kunnen verstoppen (reismandje, of leg een deken over een gedeelte van de bench). Verder laat je het leven zijn eigen gangetje gaan, met in eerste instantie alleen de hond erbij of alleen de bk erbij.
De twee poezen kunnen dan in hun eigen tempo checken wat er nu allemaal aan de hand is.

De bk in de bench, de hond even op zolder kan ook een goeie zijn. Zo kunnen de twee poezen het huis een beetje 'eigen' maken zonder bang te zijn dat ze aangevallen worden door deze of gene.

het zal een proces worden....... ik benijd je niet!

veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:42

°Ik heb het zelfde hoor sando.De wilde moet buiten aan mijn katten ook aan de honden wennen.En ondanks dat mijn ouste hondje"een soort yorkshire"zelf denkt dat hij een kat is,vind de wilde hem maar een eng ding.De ander is nog erger een duitse herder pup van 7 maand.Met de beneden boel gaat dat prima,maar de wilde denkt volgens mij dat het een leeuw is.
Maar ach we hebben er drie jaar over gedaan om hem binnen te krijgen.Dus ik neem aan dat dit ook goed komt.Hij leeft nu op de slaapkamer van mijn dochter en gaat via het raam binnen en buiten,en via de kattenren gaat hij de tuin in.We hebben er een ladder staan :D

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 12:59

ja, je wordt wel inventief op een gegeven moment, hahaha..
Ik had een plank gehaald van 3.20m en daar latjes op getimmerd. Zodat de katten vanaf de zolder het platdak op konden. Vanaf daar was het een sprongetje van ca. 40 cm op de schutting en dan zaten ze in de tuin. Maar beide heren snappen er geen snars van... plank staat daar dus voor Jan met de korte achternaam... :+

Moggsy

Re: 3 katten en ze kunnen niet met elkaar overweg. Wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:03

Wij hebben nog nooit een bench gebruikt voor katten en honden.
Tegenwoordig stopt iedereen zijn dier maar in een bench.
Heel fijn als je met een dierenverstand en instinct in een bench wordt gestopt.

Kijkt de hond niet naar de katten, dan gewoon los laten lopen.
De katten die hem niet moeten gaan hem echt wel uit de weg en op een gegeven moment wennen ze echt aan de hond.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:09

Berwicowa schreef:
Feliway spray helpt niet altijd hoor. Hebben ook een exkater gehad nou die sproeide echt nog wel hoor en was ook onrustig.

Ik bedoel de spray ook niet maar de verdamper, die stop je in het stopcontact. En je moet er wel genoeg op hangen voor een bepaald oppervlak. De spray hielp bij ons ook niet echt, dus daar ben ik lekker mee gestopt. Maar de verdampers doen hun werk prima ook in onze slaapkamer hangt er eentje en daar liggen ze nu vaak heeeeel vredig te slapen <3

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:38

Verdamper hebben wij ook gehad en niet de spray. Was ook even in de war.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 14:48

En die verdamper doe je dan in het stopcontact in een ruimte waar ze dan graag zouden moeten zijn, of waar ze rustiger zouden moeten worden ?
Dat is vaak wel lastig in een woonkamer, of niet ? Heb best een behoorlijke woonkamer en met dit weer zet je toch al sneller de tuindeuren open. Vooral nu met experimenteren met de beestjes, zodat ze zowel binnen als buiten kunnen lopen zonder echt een kattenluik hun enige optie is richting tuin.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:21

Die verdamper doe je in ruimtes waar ze het meest spanning hebben en waar je dus geen spanning wilt hebben. In mijn geval moest ik ze 1,5 dag met zijn allen opsluiten ivm de verhuizing. Daar heb ik toen 2 verdampers geplaatst en in de rest van het huis ook verdampers gehangen zodat ze het minst stress hadden van het hutje mutje bij elkaar zitten gecombineerd met de verhuizing en de nieuwe omgeving.
Je zou ze in de kamers waar ze het meest samen zullen zijn kunnen hangen oid?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:24

Je zou contact op kunnen nemen met Yvonne, een kattengedragstherapeut die voor Tinley opledingen werkt.

Katten aan elkaar laten wennen kan weken duren, en het beste is dan ook om de ene groep beneden te houden en de andere groep boven en om de voerbakjes aan de ene en andere kant van een deur te zetten. Zo raken ze gewend aan elkaars geur.

Katten zomaar bij elkaar gooien in 1 huis is altijd vragen om problemen, ongeacht het geslacht.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:16

Nooit problemen gehad met het bij elkaar zetten van katten.
Ik heb een enorme ervaring hierin en we hebben vele katten in huis gehad.
Zie voorgaande berichten van mij.
Het geslacht heeft er in zoverre mee te maken, met open katers kan het een probleem zijn, maar dat hoeft niet persé.
Het ligt volledig aan je eigen houding, instelling en begeleiding naar de dieren.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:33

Katten bij elkaar gooien is bij ons ook geen probleem hoor. Ik hoorde laatst dat je dan de nieuwkomer geen aandacht moet geven maar gewoon de oude garde.
En ja er zal wat geblaas zijn maar bij ons was het na een paar dagen over.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:42

Zo gaat dat bij ons altijd.
Het zijn vaak de mensen die denken dat er problemen komen en dan zelf gaan 'regelen'.
Allemaal met de beste bedoelingen, maar wel verkeerd.
Natuurlijk kan er wel eens een 'foute' kat bij zitten.
Ook ik vind niet iedereen even aardig en dat hoeft ook niet.