rosja1 schreef:het is verlatingsangst zei de da. daar komen ze bijna nooit meer overheen omdat hij al bijna 20 maanden oud is. als de hond van mijn ouders erbij is gaat het prima, maken ook niets stuk.
we gaan dit nu nog een tijdje volhouden, kijken of het dan nog steeds goed gaat.
het is zeker geen waken, deze hond is niet echt waakzaam, het is echt angst.
wij zijn meestal maar kort weg, soms zelfs maar 10 minuutjes om boodschappen te doen maar zelfs dan hoort de buurvrouw hem zei ze. ik zou t liefst natuurlijk een cursus met m doen of gedragstherapie maar de kans van slagen is klein omdat deze hond vroeger een angst heeft ontwikkeld en veel tijd heb ik niet want het probleem moet snel opgelost zijn want de buren worden letterlijk gek ervan.
zucht..
Het is nooit te laat om te leren, het gaat niet zo snel als met een jonge hond en het zal niet zo perfect gaan. Maar, geef het een kans. Waarom begin je niet met uit de deur te gaan en terug te komen. Opnieuw en opnieuw. En als dat goed gaat, 1minuut weg en terug opnieuw en opnieuw. Ga meteen aan de slag. Wat heb je te verliezen?