dringend hulp nodig! blaffende hond!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 21:50

zo n operatie ga ik ook zeker niet doen. dat vind ik zielig.
mijn moeder wil af en toe oppassen maar dat kan ook niet altijd, zij moet ook werken..
het probleem is dat ik nu iets moet hebben wat werkt en geen weken of maanden gaat duren anders staan we straks op straat, de buurvrouw liep serieus te klagen.. |( en aangezien we een huurhuis hebben kunnen we er zo uitgezet worden.

AlexandraM

Re: dringend hulp nodig! blaffende hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:00

ik ken het probleem..wij verkiezen dat ook niet..vind onwijs zielig..maar misschien beter dan wegdoen :S ik zou het echt alleen als laatste redmiddel doen... mja als je je beestje liever weg doet dan kan ook...al zal iedereen hier een probleem mee krijgen :S

tis waarschijnlijk verlatingsangst..dat gaat vaak niet echt over..althans word een moeilijke klus dus direct zal NIKS werken vrees ik zo

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 22:06

ja we willen hem zeker niet wegdoen, maar ook geen ruzie krijgen en dalijk zonder huis zitten. er moet nu iets gebeuren en ik maak het beestje zeker niet gelukkiger door weer naar n nieuw baasje te sturen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:01

Nikki__ schreef:
Lauratje_88 schreef:
gelukkig dat scesar geen prikbanden gebruikt (is gewoon wat de eigenaars gebruiken). En inderdaar het is gewoon standaard hond, ze is zo wanhopig om de schokband aan te doen vind ik cesar veel vriendelijker en effectiever :D

Haha dan zou ik nog maar even een aantal fimpjes gaan bekijken. Cesar is wel degelijk fan van de prikband.
En ja, als ik moet kiezen tussen mijn hond weg doen en de schokband is de keus snel gemaakt. Sterker nog, ik héb de keus gemaakt!

Sorry het gaat hier niet om de prikband maar om een blaffende hond ener is al een andere topic over cesar. En er is niks mis met de prikband!!! ik gebruik hem zelf ook. ik laat mijn hond soms met mn rolstoel uit en ik heb liever dat hij even iets voelt als hij trekt dan dat hij mij de weg over trekt. En hij voelt er erg weinig van. Als het echt pijn deed ging ze niet verder met trekken of begon ze wel te janken!!! Maar wij hebben ook een jonge herder van een jaar. Hij zit vaak buiten in de kennel. Hij heeft nueen blafband omdat hij altijd zat te blaffen en het werkt echt. En je hoeft niet meteen vol stroom er op te zetten je kunt hem ook laag zetten voor kleineschokjes. Je hebt ook blafbanden die een hoge piep geven die wij niet horen maar de hond wel. Zodra hij/ zij blaft

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:10

Ga er dan verder zelf niet op in appiesjappie ;) Zoals je zelf zegt, het gaat om de blafband, niet om de prikband.
Heb je uitgezocht waarom je herder blafte voordat je de blafband eraan hing?
Dát is namelijk het belangrijkste, maar goed, dat is hier al meerdere malen gemeld.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:02

dan nog raad ik ts het af zoon ding te kopen (je hebt er meerderen, stroomschokje, die wat wij hebben is overgins piepklein want hebben hem zelf aan onze nek gehouden:P nog minder dan schrikdraad hoor!!, je hebt dr met een piepje maar deze hoorde ik echt wel... je hebt er ook met die 2 samen dan kun je wisselen. en je hebt eentje met citroenspray) echter als je hond verlatingsangst heeft wat in dit geval waarschijnlijk het probleem is maakt zoon band het alleen maar erger!

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 14:40

ik denk eraan om misschien een 2e hond aan te schaffen, geen puppy maar een wat oudere. toen de hond van mijn ouders er bijzat blafte hij dus niet.
de hond van mn ouders is te oud die kan zo n jonge hond niet meer aan vandaar dat we die niet mogen lenen ervoor.
ik denk dat ik hier beter aan doe dan een band om de nek. mn vriend is het er alleen niet mee eens die moet ik dan overtuigen, weet niet of dat gaat lukken. hij denkt dat zo n piepapparaatje in het stopcontact gaat werken terwijl ikweer van verschillende mensen hoor dat ze daar gewoon keihard doorheen blaffen..
wwat denken jullie van een 2e hond(dan geen pup maar een wat oudere)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:44

Ik vind dat een goed idee, het moet natuurlijk een stabiele hond zijn die geen verlatingsangst heeft.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:54

Nikki__ schreef:
Citaat:
Haha ja dan noem je ook wel een ras :D Denk dat de cocker er niet zo snel doorheen zal blaffen, zijn nogal goed in drama :D

Citaat:
Mijn ervaring met herders is juist dat daar geen stroomband om hoeft omdat het werkwillige honden zijn.
Wil jij niet dat hij blaft? Dan doet hij het niet, want dat heb je hem geleerd.

Met herders waar inderdaad mee word gewerkt. De categorie die de herder heeft gekocht als schoothondje... dat zijn vaak van die achterlijk gevallen die dus niet luisteren en zich nergens wat van aantrekken.

Ja, maar het ligt dus niet aan het ras dan maar aan de mensen ;) :) .

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 14:58

ik zal eens op internet gaan zoeken naar meer info en kans van slagen. niet dat ze dalijk met zn 2e gaan blaffen natuurlijk! bij die van mijn ouders is hij dus stil..
mn vriend denkt nog steeds dat de band of de pieper de juiste oplossing is omdat 2 honden het huis afbreken..uhu..dat zal ook wel weer meevallen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:59

als het idd zo is dat hij stil is met een andere hond en deze niet mee gaat doen dan zeker doen!

zou wel vragen aan de oude eigenaar van de hond of je het een paar dagen mag aankijken ;)

en nogmaals als je hond het doet door verlatingsangst (eerst goed onderzoeken dus!) dan vererger je het alleen maar met zoon band. mn oom had dit oom met zijn hond...deze doet t nog steeds btw... ook bij de da hebben ze ons afgeraden als onze hond daardoor blaft zoon ding never nooit niet aan te schaffen!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:02

Maar heb jij tijd voor 2 honden? Dat is natuurlijk de grootste vraag? En wat nou als jou hond de ander aansteekt, en ze samen gaan blaffen?

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 15:04

dan zou hij toch ook blaffen als de hond van mijn ouders er bij zit? ik heb zat tijd want ik zei in t begin dat ik maar enkele uurtjes per week weg ben maarja wel paar uurtjes teveel voor de buurvrouw..:(

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 15:04

en net wat alexandra zegt, even paar dagen aankijken

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:33

Dat kan ook even zijn, als de hond het nieuwe vriendje zat is, kan het hele feest weer opnieuw beginnen.
Ik zeg dit allemaal niet om je aan te vallen. Maar je ziet het nou eenmaal vaak gebeuren!

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 15:38

ja maar wat moet ik anders om het probleem direct aan te pakken...een band? daar los ik misschien ook niets mee op?

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:42

Hallo,

zo'n antiblafband zou ik niet kopen als ik jou was. Een tweede hond kopen in de hoop dat de eerste nu gaat stoppen met blaffen is ijdele hoop denk ik. Ze gaan ofwel samen blaffen of heel veel gaan vernielen of het kan goed aflopen.
Risico is redelijk groot, wat ga je dan doen als het dan niet werkt met twee honden.

Ik zou korte sessies inlassen dat je weg gaat.
Voorbeeld de deur uitgaan en meteen terug binnen komen. Niks zeggen of doen, alsof het normaal is. Dan ga je de deur uit en een paar minuten weg blijven en terug binnen komen. De truc is ervoor te zorgen dat jouw hond niet blaft, dus voel je hond een beetje aan en probeer op tijd terug te zijn. Ook niet belonen omdat hij niet blaft, gewoon normaal binnen komen en doen wat je anders doet als je thuis komt (schoenen uit, sleutel weg,...).
Bouw dit op tot een uur en meer. Wat je ook kan doen is een kong kopen en dit vlsteken met iets lekkers. Bijvoorbeeld vullen met kaas en in de microgolf steken, in de zomer vullen met nat hondeneten en invriezen,... Hier zijn ze actief mee bezig en ze vergeten dat je weg bent. Waarom steek je hem ook niet terug in de bench als je weg gaat? Dit is voor een hond geen straf, maar een veilig en vertrouwd plekje.

Je kan trouwens meteen aan de slag met de eerste tip.

Succes!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:48

Weet je ook waarom jou hond blaft? Is het angst, of is het waken? (dominatie)

Je kan een hond wel met een blafband oid trainen, maar dat neemt de gevolgen weg, niet de oorzaak.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 16:57

het is verlatingsangst zei de da. daar komen ze bijna nooit meer overheen omdat hij al bijna 20 maanden oud is. als de hond van mijn ouders erbij is gaat het prima, maken ook niets stuk.
we gaan dit nu nog een tijdje volhouden, kijken of het dan nog steeds goed gaat.
het is zeker geen waken, deze hond is niet echt waakzaam, het is echt angst.
wij zijn meestal maar kort weg, soms zelfs maar 10 minuutjes om boodschappen te doen maar zelfs dan hoort de buurvrouw hem zei ze. ik zou t liefst natuurlijk een cursus met m doen of gedragstherapie maar de kans van slagen is klein omdat deze hond vroeger een angst heeft ontwikkeld en veel tijd heb ik niet want het probleem moet snel opgelost zijn want de buren worden letterlijk gek ervan.
zucht..

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 17:13

oja de bench vindt hij helemaal verschrikkelijk, daar heeft hij natuurlijk nare ervaringen mee..

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:45

Een blafband bij een hond met verlatingsangst vind ik echt doodzielig. Op je donder krijgen als je bang bent, daar wordt je niet relaxter op. Dat moet je niet goedpraten met "ja anders moeten we het huis uit en dat is nog zieliger". Je moet een oplossing zoeken dat hij niet hoeft te blaffen en zich ellendig hoeft te voelen. Ga het alleenblijven opnieuw opbouwen. Dat kan ook als hij ouder is, kost alleen meer moeite omdat hij waarschijnlijk sneller in zijn oude gedrag terugvalt als je te snel gaat. Rustig opbouwen dus. Dit is niet handig als je nu al werkt natuurlijk, dus ik zou oppas zoeken in de tijd dat het nog niet kan. Er bestaat dagopvang voor honden. Of wellicht iemand waar hij overdag heen kan.

En als je het alleenblijven gaat oefenen, eerst helemaal afmatten zodat hij goed moe is en wil gaan slapen. Dat is makkelijker alleen blijven dan dat hij ontploft van de energie.

Hond erbij zou ik niet doen. Als je pech hebt neemt de andere hond het over en ben je helemaal ver van huis.

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:46

rosja1 schreef:
het is verlatingsangst zei de da. daar komen ze bijna nooit meer overheen omdat hij al bijna 20 maanden oud is. als de hond van mijn ouders erbij is gaat het prima, maken ook niets stuk.
we gaan dit nu nog een tijdje volhouden, kijken of het dan nog steeds goed gaat.
het is zeker geen waken, deze hond is niet echt waakzaam, het is echt angst.
wij zijn meestal maar kort weg, soms zelfs maar 10 minuutjes om boodschappen te doen maar zelfs dan hoort de buurvrouw hem zei ze. ik zou t liefst natuurlijk een cursus met m doen of gedragstherapie maar de kans van slagen is klein omdat deze hond vroeger een angst heeft ontwikkeld en veel tijd heb ik niet want het probleem moet snel opgelost zijn want de buren worden letterlijk gek ervan.
zucht..

Het is nooit te laat om te leren, het gaat niet zo snel als met een jonge hond en het zal niet zo perfect gaan. Maar, geef het een kans. Waarom begin je niet met uit de deur te gaan en terug te komen. Opnieuw en opnieuw. En als dat goed gaat, 1minuut weg en terug opnieuw en opnieuw. Ga meteen aan de slag. Wat heb je te verliezen?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:50

Nikki__ schreef:
Dat kan ook even zijn, als de hond het nieuwe vriendje zat is, kan het hele feest weer opnieuw beginnen.
Ik zeg dit allemaal niet om je aan te vallen. Maar je ziet het nou eenmaal vaak gebeuren!

Da's echt flauwekul. het komt voor ja, maar niet zo vaak. Blijkbaar is de hond van TS gewend om met een andere hond alleen te zijn, neem er een een stabiele hond bij en het probleem is waarschijnlijk opgelost. Heeft meer kans dan een stroomapparaat bij een angstige hond. Ik hier o.a honden zitten van een ras wat veel problemen geeft met het alleen zijn. Bijna altijd is het nemen van een maatje de oplossing. Ik zou wel de tijd nemen om het alleen zijn met de 2 honden geleidelijk op te bouwen en neem in de tussentijd een bloemetje mee voor de buren.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:57

Ik heb het vaak zat in mijn omgeving gezien. Heb het hier thuis gehad, dus het is zeker geen flauwekul dat honden elkaar prima aan kunnen steken wat betreft blaffen ;).

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:02

En ik heb in al die jaren slechts een enkele keer gezien. Je moet alleen wel goed kijken naar de match. Overigens heb ik wel een paar hele vervelende effecten van een blafband gezien.