hekel krijgen aan je beest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 23:12

Amy77 schreef:
Ai, hoe gefrustreerder jij raakt, hoe meer hij dat opvangt en dus best wel van stress daadoor door schijt en plast.
Dus jij kunt best wel denken dat hij geen stress heeft, het kan best wel ;)

Er bestaan van die lampjes a la ambi pur, zal even zoeken hoe dat heet, wat een soort geurtje afgeeft wat geruststellend werkt. Het helpt gek genoeg echt.
VErder zou ik medische oorzaken ook uitsluiten en idd eventuele indringers waardoor hij zn terrein bewaakt?

Sterkte ermee en probeer van je frustratie af te komen, want geloof me, daar wordt het niet beter op ;)

hier ben ik het met je eens. Maar ik had eigenlijk al een paar daagjes geen stres. Maar er hing een rare lucht. En hij plaste wel in de bak die ik vervolgens weer schoonmaakte. Was nou juist erg trots op hem. Tot ik onder de kast keek.. stront!. Of dat ie het zelf doorhad dat het niet mocht...heb hem naar buiten gedaan. Maar wilde gewoon lekker geaaid worden. Of zit dat veel dieper?

Anomien

Re: hekel krijgen aan je beest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 23:19

maar ga toch enkele dingen proberen.. en hem niet bestraffen.
wel fijn dat jullie meedenken. Ben die dikke keutels wel zat. Vind 2 kruiwagens paardenstront per dag uit de wei wel voldoende.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:23

ik heb zelf een plaskat die in de zomerperiode meer plast/sproeit buiten de kattenbak. Bij haar zit het probleem tussen de oren.
Ze krijgt hiervoor clomicalm en dan is ze minder gestressed en plast dan minder naast de bak. Het is een middel dat eigenlijk voor honden is maar ook bij katten wordt voorgeschreven door de dierenarts.

Voor de werking zie:
http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/Clomicalm.html

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:28

Ik heb een pers gehad en die poepte ineens in de wasbak van mijn badkamer :+

Gelukkig in de wasbak, dan is het zo schoon.
Toen ben ik daar peper gaan strooien en ze heeft nooit meer iets buiten haar kattenbak gedaan.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:28

Het is al eerder voorbij gekomen, maar misschien nog wel de simpelste oplossing. Een tweede bak. Ik had ook een kat die met alle geweld van de wereld niet alles op 1 bak wilde doen. Vraag me echt niet waarom, de andere katten hadden er geen last van. Tot ik dus van pure ellende maar een tweede bak neerzette. En toen was het over! Ze gebruikte echt 1 bak voor plasjes en de andere voor poepjes...

Ik hoop in elk geval dat je een oplossing vind, want leuk is het echt niet!!
Succes

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 23:29

Schangah schreef:
ik heb zelf een plaskat die in de zomerperiode meer plast/sproeit buiten de kattenbak. Bij haar zit het probleem tussen de oren.
Ze krijgt hiervoor clomicalm en dan is ze minder gestressed en plast dan minder naast de bak. Het is een middel dat eigenlijk voor honden is maar ook bij katten wordt voorgeschreven door de dierenarts.

Voor de werking zie:

interesant.. maar het is voornamelijk poep. Of valt dat gewoon onder dezelfde categorie? Kan me voorstellen dat plassen vaak met territorium etc te maken heeft.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 23:31

Emerald schreef:
Het is al eerder voorbij gekomen, maar misschien nog wel de simpelste oplossing. Een tweede bak. Ik had ook een kat die met alle geweld van de wereld niet alles op 1 bak wilde doen. Vraag me echt niet waarom, de andere katten hadden er geen last van. Tot ik dus van pure ellende maar een tweede bak neerzette. En toen was het over! Ze gebruikte echt 1 bak voor plasjes en de andere voor poepjes...

Ik hoop in elk geval dat je een oplossing vind, want leuk is het echt niet!!
Succes

ja oke.. nu je het zegt. Want in de ochtend zie ik dat er wel urine in zit. Maar de poep blijkbaar onder de kast neerlegt. MMMmm.. daar had ik nog niet aan gedacht zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 07:40

Van nature plassen en poepen katten vaak ook liever niet op dezelfde plek, dus dat kan het best zijn. Het is iig het proberen waard :j
Let ook op dat de bak niet id buurt van het voer staat, en dat de bak niet stinkt = goed vaak uitscheppen, evt kap verwijderen. Dit had je mss al gedaan maar ik bok mobiel --> lastig terugbladeren :P

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:47

Knert schreef:
maar ga toch enkele dingen proberen.. en hem niet bestraffen.
wel fijn dat jullie meedenken. Ben die dikke keutels wel zat. Vind 2 kruiwagens paardenstront per dag uit de wei wel voldoende.

feliway spray op de plekken waar hij het heeft gedaan en eventueel een verdamper in huis ruik je zelf niks van maar werkt perfect. (in 1 keer van het probleem af)
Is verkrijgbaar bij de dierenarts.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:28

Knert schreef:
Schangah schreef:

Voor de werking zie:

interesant.. maar het is voornamelijk poep. Of valt dat gewoon onder dezelfde categorie? Kan me voorstellen dat plassen vaak met territorium etc te maken heeft.

Valt onder dezelfde categorie.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:32

Wat een hysterische openingspost trouwens :')
Sorry, niet echt een bijdrage aan dit topic, maar ik moest het toch even melden :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:42

Knert schreef:
nope gewoon gezond verklaard! zoals ik in de eerstse tekst aangaf.. ben ik bij de DA geweest.. In het verleden wel last van de blaas gehad, vandaar dat ik daar ook eerst aan dacht. Maar nee.. dat was het dus blijkbaar niet.

Ik reageerde op het berichtje van diegene boven mij. ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:49

Eventueel als laatste optie, 's nachts in een bench met een mandje en kattenbak erin? Kan hij niet anders dan in de kattenbak poepen :) En overdag kan hij dan gewoon buiten.

Mijn oudje (16 jaar) liet op het einde ook over zijn plas/poep lopen, dus snap je frustratie wel! Wij zijn nooit verder gekomen dan het telkens braaf opkuisen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:36

Klinkt misschien raar, maar sommige katten willen wat privacy. Staat de bak niet op een te drukke plek? Of anders eens met de opening naar de muur plaatsen, zodat je er niet in kan kijken.

Ik heb niet alle tips gelezen dus mocht het al genoemd zijn, dan heb je de tip dubbel. Ook niet met bleekwater schoonmaken! Dit is voor katten een heerlijke geur waar juist gepiest en gepoept wordt. Je kan natuurlijk daardoor wel de kattenbak met bleek schoonmaken ;)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:20

Ik ben benieuwd of de extra kattenbak werkt!
Mijne poepen en plassen ook in twee verschillende bakken.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:45

Zijn de keutels erg hard ?

Ik heb een kat die een vergroeide bekken en ruggegraat heeft, hij moet elke dag lactulose krijgen anders wordt zijn poep zo hard dat hij blijft persen, en uiteindeljk valt het ergens in huis neer. Als ik de lactulose 1 dag vergeet dan heb ik problemen, want door de ontlasting die niet door kan "stromen" blijft hij persen en gebeuren er ongelukjes in huis.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 22:40

sammy gaat sinds kort snachts naar buiten en ook overdag naar buiten, pas naar binnen wanneer ik erbij ben. Dit is dus andersom van vroeger, namelijk naar buiten wanneer ik er WEL was.

gaat veel beter en zijn humeur is goed. Eet veel meer en komt me vaak spontaan een kopje geven. alleen deze winter kijken hoe het gaat.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 19:58

XoNo schreef:
Wat een hysterische openingspost trouwens :')
Sorry, niet echt een bijdrage aan dit topic, maar ik moest het toch even melden :D

jajaja.. ik was die dag lekker op dreef. Beetje adhd buitje. haha

Maar het gaat weer stukken beter. Hij is weer zoals vanouds maar dan veel actiever. Bedankt voor de tips, vond er zeker wel wat dingen tussen staan die te gebruiken zijn. En de peper ligt er al. En de poepbak staat op een nog rustiger plekje.