_Tara_ schreef:Die producten zijn heel leuk voor de geldzakken van de dierenwinkel, maar of je vissen er ook echt wat aan hebben... Ik heb al 3 jaar vissen, dat spul nog nooit gebruikt en nog nooit een zieke vis gehad.
Maak van die week indraaien maar ongeveer 2 weken. En dan weer, die Safestart zoals jij 't noemt, leuk voor de dierenwinkel, maar die bacteriën ontstaan met wat geduld ook allemaal vanzelf.
Wat jij nu verkondigt is de grootste waanzin.
Aquasafe zorgt er dus voor dat het kraanwater wat jij in je bak gooit viswater wordt. En dit is geen verkooppraatje, hiernaar zijn onderzoeken gedaan en het blijkt dus dat het beter is als je kraanwater in je bak gooit en dit eraantoe voegt.
Voor de vis schadelijke inhoudsstoffen van kraanwater worden geneutraliseerd: chloor wordt geëlimineerd en zware metalen zoals koper, tin en lood worden volledig en blijvend gebonden.
Levensnoodzakelijke stoffen, die in een natuurlijke leefomgeving voorkomen, worden toegevoegd: jood voor de vitaliteit van de vissen, magnesium voor de bevordering van de groei en het welzijn, vitamine B tegen stress
Kiemen en slijmvliessen worden beschermt
De nieuwe BioExtract formule met natuurlijke biopolymeren ondersteunt de groei van nuttige bacteriën voor gezond en helder water
Bij elke toegift van kraanwater, de transport van vissen en tijdens de quarantaine
Verbetert de voorwaarden van de teelt en bevordert de groei van planten
Punt 2, Safestart.
Dit zijn bacterien, goede bacterien, die helpen met het opstarten van je bak. Als je dit doet start je bak dus sneller op en kan je al na 1 week je vissen erin doen.
En het is dus niet goed om het oude water in die nieuwe bak te gooien zonder dat de bak goed heeft gedraaid en bacterien heeft ontwikkeld.
Tetra Goldfish SafeStart
Activeert het koudwateraquarium snel en creëert zo een biologisch actieve omgeving voor een veilige aquariumstart.
Bevat speciale levende nitrificerende bacteriën die aantoonbaar giftig ammoniak en nitriet in het aquarium reduceren
kan worden gebruikt bij het inrichten van een nieuw aquarium, maar ook na elke waterverversing
Een ideale aanvulling op SafeStart is Tetra Goldfish AquaSafe, dat door middel van de BioExtract-formule een perfecte omgeving voor bacteriën creëert.
Ik hoop dat je ook wat van mij aanneemt, met jaren ervaring met deze producten en aquaria opstarten. Alhoewel Tara het met alles wat ik vertel oneens is.