Rare vis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Re: Rare vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 20:45

Ja, precies.
Dat vond ik dus ook.
Dus dacht ik een grote bak te kopen :Y)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:01

_Tara_ schreef:
Die producten zijn heel leuk voor de geldzakken van de dierenwinkel, maar of je vissen er ook echt wat aan hebben... Ik heb al 3 jaar vissen, dat spul nog nooit gebruikt en nog nooit een zieke vis gehad.
Maak van die week indraaien maar ongeveer 2 weken. En dan weer, die Safestart zoals jij 't noemt, leuk voor de dierenwinkel, maar die bacteriën ontstaan met wat geduld ook allemaal vanzelf.

Wat jij nu verkondigt is de grootste waanzin.

Aquasafe zorgt er dus voor dat het kraanwater wat jij in je bak gooit viswater wordt. En dit is geen verkooppraatje, hiernaar zijn onderzoeken gedaan en het blijkt dus dat het beter is als je kraanwater in je bak gooit en dit eraantoe voegt.

Voor de vis schadelijke inhoudsstoffen van kraanwater worden geneutraliseerd: chloor wordt geëlimineerd en zware metalen zoals koper, tin en lood worden volledig en blijvend gebonden.
Levensnoodzakelijke stoffen, die in een natuurlijke leefomgeving voorkomen, worden toegevoegd: jood voor de vitaliteit van de vissen, magnesium voor de bevordering van de groei en het welzijn, vitamine B tegen stress
Kiemen en slijmvliessen worden beschermt
De nieuwe BioExtract formule met natuurlijke biopolymeren ondersteunt de groei van nuttige bacteriën voor gezond en helder water
Bij elke toegift van kraanwater, de transport van vissen en tijdens de quarantaine
Verbetert de voorwaarden van de teelt en bevordert de groei van planten

Punt 2, Safestart.
Dit zijn bacterien, goede bacterien, die helpen met het opstarten van je bak. Als je dit doet start je bak dus sneller op en kan je al na 1 week je vissen erin doen.

En het is dus niet goed om het oude water in die nieuwe bak te gooien zonder dat de bak goed heeft gedraaid en bacterien heeft ontwikkeld.

Tetra Goldfish SafeStart
Activeert het koudwateraquarium snel en creëert zo een biologisch actieve omgeving voor een veilige aquariumstart.
Bevat speciale levende nitrificerende bacteriën die aantoonbaar giftig ammoniak en nitriet in het aquarium reduceren
kan worden gebruikt bij het inrichten van een nieuw aquarium, maar ook na elke waterverversing
Een ideale aanvulling op SafeStart is Tetra Goldfish AquaSafe, dat door middel van de BioExtract-formule een perfecte omgeving voor bacteriën creëert.

Ik hoop dat je ook wat van mij aanneemt, met jaren ervaring met deze producten en aquaria opstarten. Alhoewel Tara het met alles wat ik vertel oneens is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:08

Chloor in kraanwater? Word in Nl niet meer gebruikt, UV gebruiken ze tegenwoordig om bacteriën in kraanwater te doden. En die zware metalen? Lijkt me sterk dat er in ons drinkwater grote hoeveelheden koper, tin en lood aanwezig zijn. Heb je daar een bron van? Zelfde als die onderzoeken, ben daar wel benieuwd naar. Dus als je een goede bron hebt? De tekst die je nu hebt gekopieerd komt namelijk rechtstreeks van de site van dat Aquasafe. Logisch dat zij dat erop zetten anders verkoopt 't niet :P

En grootste onzin wat ik vertel, dus bacteriën ontstaan niet vanzelf in je aquarium? Je bak zal best sneller opstarten met dat Safestart erin, maar zoals ik al zei, met wat geduld ontstaan die bacteriën ook vanzelf. Duurt alleen wat langer.
Die tekst weer hetzelfde verhaal, logisch dat de fabrikant daar iets positiefs over zegt anders verkoopt het niet.

Als je ook gaat zoeken op aquafora worden dit soort producten nooit aangeraden.

Ben het wel met je eens dat voor transport wat Aquasafe wel goed is voor de vis.

Waarom is 't niet goed om oud water in je nieuwe bak te doen? Kan geen kwaad toch.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:18

Ik vind jouw bak wel meevallen eerlijk gezegt hoor. VOor 2 vissen dan. Als ze groter worden zouden ze wel in een grotere moeten.

Ik heb ook altijd vissen gehad. Zelfs een vis die ik wel al heel wat jaren heb gehad en die nu lekker in de bak bij mijn zus rond zwemt. Heb ook nooit wat bijzonders in het water gedaan o.d..
Heb net weer 3 sluiers opgehaald en zo te zien voelen ze zich wel thuis bij mij in de bak. Zuurstof en pomp. Plantjes er in. In de dieren winkel hier zwemmen ze met heel wat in een bak waar alleen maar water in zit en niet verder, denk dus dat ze dit veel prettiger vinden.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:21

Het is wel goed om oud water in je nieuwe bak te doen, het is alleen niet goed om het hele zooitje in 1 keer over te gooien als je nieuwe bak nog niet is opgestart. Ik zal die bronnen is voor je opzoeken,

En misschien zitten niet die exacte materialen in het water, toch de materialen die erin zitten zoals kalken en dergelijke zijn niet goed voor je vis omdat het water dan te hard is.

Ik heb de info van Zooplus en andere sites welke ik niet meer exact weet.
En een product mag in Nederland niet worden verkocht als het niet aan bepaalde regels voldoet en protocollen en er dus geen onderzoek is gedaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:25

@ Mhollander: Maar ze voelen zich wel thuis, hoe zie je dat dan? Hebben ze alles mooi gedecoreerd? :P Ik denk toch, als je ongeveer net zo'n formaat bak hebt als TS, dat ze zich in een grotere bak nog veel meer thuis zouden voelen. Zuurstofpompje is niet nodig trouwens. Plantjes geven al genoeg zuurstof af. Zo'n zuurstofpompje belemmert dan alleen maar de groei van je planten.
Je hebt wel gelijk over de dierenwinkel, daar zitten ze er verre van ideaal bij vaak.

@ Bo0tjeee: Maar hardheid van water is toch overal anders? Daarnaast, de ene vis heeft juist wel hard water nodig en de ander weer niet. Dus dat hangt er maar net vanaf welke vissoort je hebt.
Over producten die niet verkocht mogen worden als 't niet aan bepaalde regels voldoet enz. Aspartaam word gewoon verkocht, net als een heleboel conserveermiddelen en troep wat wij allemaal eten. Dus die regels dat zal vast, maar daar vertrouw ik echt niet op. Dat onderzoek, is dat dan gedaan door onafhankelijke onderzoekers of door het bedrijf zelf?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:30

Pfff, ik kap met dit topic. Wordt hier echt chagerijnig van dat er niets wordt aangenomen van me en dat Tara al die bronnen wil hebben. Mazzel! :evaw:

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:31

@tara. Ja ze hebben een leuk bloemetjes behang opgeplakt en leuke gordijntjes opgehangen. :)

Nou als ik zie hoe mijn planten hier groeien. Ik moet ze om de 2 weken zeker snoeien want anders houden de vissen geen ruimter over.
Tuurlijk zullen zich in een groter bak meer thuis voelen maar ik denk dat ze hier nog wel even mee kan redden. Ik heb nog nooit zulke goudvissen gehad als TS dus ik weet niet hoe snel die groeien.
TS geeft ook aan dat ze van haar ouders waarschijnlijk toch niet een groter bak mag hebben denk dat ts nu veel meer aan tips heeft hoe ze deze bak leuk kan inrichten voor haar visjes.

@bootjeee. Ik doe eigenlijk het zelfde als jouw. Ik heb ook niets bijzonders in het water. Visjes gezond en planten groeien hier behoorlijk snel. Denk maar zo dat is toch wel een teken dat ik het niet slecht doe.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:35

@ Bo0tjeee: Ik zeg toch niet dat ik niks van je aanneem? Je hebt wel gelijk over dat harde water. Maar dat gaat gewoon niet voor alle vissen op.
Die bronnen is alleen maar omdat, als ik inderdaad lees dat 't anders is dan hoe ik denk, dan wil ik dat best allemaal verder van je aannemen. Maar tot nu toe is mijn ervaring op aquariumfora dat nagenoeg niemand die aquasafe enz spulletjes gebruikt. Dus dan neem ik 't niet snel aan als dan 1 iemand gaat zeggen dat 't anders is.

@ Mhollander: Is weer eens wat anders dan een standaard achtergrond en plantjes :P Ga je dan op termijn wel een groter aquarium aanschaffen?
Enige tip die ik TS kan geven als ze echt geen grotere bak mag, breng je goudvissen naar iemand met een groter aquarium/vijver.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:36

@ Tara: Sterker nog heb juist mijn grote bak weg gedaan.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:37

Het gaat hier toch over TS d'r goudvis? En voor die vissen moet het niet te hard zijn.
En ik ben gewoon bekend met het gebruik van deze spullen en vind het erg fijn werken. Ik vertel vanuit mijn ervaring. Maar doeg!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:44

@ Mhollander: Dat begrijp ik dan al helemaal niet...

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:46

Klopt die heb ik gekregen. Mijn visjes zijn er heel blij mee. Maar ik heb er dan ook iets meer in

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:47

Nou ik zal ook maar niet meer reageren want het is offtopic en daar schiet TS niet mee op.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:51

De totale hardheid die een goudvis nodig heeft, moet trouwens tussen de 6 en 16 liggen. Het kraanwater wat bij TS uit de kraan komt, ligt zo rond de 6. Lijkt mij dus helemaal prima.