Wat heb jij je huisdier allemaal te bieden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Wat heb jij je huisdier allemaal te bieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:13

het beste wat ik ze geven kan ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:46

De 4 katten zitten 24/7 buiten, hebben in de schuur verschillende plekken met wollen dekens ed en swinters ligt er een
elektrische deken onder de dekens die meestal een uurtje aangaat voor we naar bed gaan of met extreme kou op zn laagst aanblijft
snachts. Elke dag eten en drinken en ze vinden het prima, de rooie komt af en toe nog binnen aangezien ze een wat banig typetje
is, maar sinds Jua er is komt ze ook nauwelijks meer binnen.

De hond, Jua, heeft een enorm luxe, zelf gemaakt bed van 90x120 (als ik het goed heb, zo ongeveer in ieder geval), een mooi
en functionele voerbak (ook zelf gemaakt), 3x daags zo'n uur uit en 3x daags vers vlees waar ze enorm van smult.
Ze mag altijd binnen zijn en altijd naar buiten, ligt regelmatig de hele dag te zonnen op dr zelf gemaakte kleed en heeft in de auto
een mooi dun matras met een verhoging aan de zijkant zodat ze kan hangen en een loopplank om charmant de auto in te lopen. :D
Ze heeft allerlei soorten riemen en banden, een gewone, slipketting, tuig en halti, en ze loopt met alles even makkelijk.

En het konijn heeft een ruim hok, elke dag biksjes en 's ochtends groente, geroosterd brood, gras en kruiden.
Regelmatig verschoond hok en ze zou er uit mogen, maar dat wil ze niet dus dan nie :+

volgens mij hebben ze 't niet slecht hier :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:40

katten: hele huis behalve de slaapkamer + afgezette tuin en meerdere krabpalen waar van 1 tot aan het plafon. Ze eten half rauw(van kvv tot prooi) en half brok.

hond: hele huis en tuin, mand(nee geen bench) en tig speeltjes en botten. Elke dag meerdere keren een kleine wandeling (3 maand oud dus kan/mag nog niet zo ver). 3x per week spelen met de honden van mijn ouders. En als ze straks groot is mag ze mee met het paard naar buiten.

slang: terrarium van 1,20 bij 40 en wekelijks een muisje dood of levend.

vogels/degoe's: voliere van 2 bij 2 bij 2,50. met voor de vogels; zitstokken, takken(halve boom :+) meerdere hangende voerbakjes, waterbakje groot genoeg om in te badderen, nestkastjes. Voor de degoe's; loopplankjes, plateau, meerdere buizen, een burcht en een nestkastje en zoveel hooi als ze op kunnen.

Muizen: ik fok met de muizen dus ik heb meerder bakken(veel :+) de groepsbakken zijn 1m bij 40cm en 80cm bij 40cm. De fokbakken zijn middelgrote curvers. De muizen krijgen alles wat ze nodig hebben en er word met beleid gefokt (lees; genoeg hersteltijd tussen nesten en niet meer als 2 nesten per muis)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:44

Nou mijn katten hebben een heel slecht leven, ze moeten elke nacht naar binnen omdat ik bang ben dat iemand over ze heen rijdt en daar zijn ze het niet altijd mee eens :(:)
Maar overdag lekker buiten.

Paard--> overdag buiten, snachts op een hele open stal waar hij al zn vrienden kan zien

Hond --> loopt de hele dag van binnen naar buiten, mag meestal gezellig met mn vader mee overal heen. Na-ah ook geen recht van klagen

Schildpad --> heeft een aquarium van 2 meter met een lekkere warmte lamp e.d.

Konijnen --> tja die hebben het wat minder met hokken van 62.5 cm (dwergkonijnen)

Nou en dan nog een zoutwateraquarium met vissen en die doen het ook allemaal best dus die zijn ook wel tevreden denk :=

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:45

Mijn hele kinder-knaagdieren-boerderij:

Gerrit het oudste konijn, loopt vrijwel continue vrij door het huis :) Als wij er zijn.. daarnaast wordt ie geknuffeld, verwend met snoepjes en krijgt ie alles dat wat ie nodig is :o

Het babyspul

Patrick en Joep, twee rammelaars hebben elkaar gevonden :) tot nu toe zijn ze niet bij elkaar weg te slaan en ik hoop dat ze heel veel aan elkaar zullen hebben in hun leven. Ook zij bewandelen dezelfde weg als Gerrit, ze lopen op zaterdag de hele dag los op het achterste balkon (2x1,5m) en gaan er regelmatig uit. Ze worden geknuffeld, hebben speelgoed en krijgen hun snoepjes en groenvoer.

2 caafjes, Freek & Willem
Ze hebben een houten knaaghuisje, een drinkflesje met vitamine C tabletjes er in en elkaar :) Ze krijgen groenvoer niet te zuinig zoveel en ook hun hebben elkaar ! :D
Op zondag lopen zij de hele dag met z'n 2en op ons achterste balkon :)

En voor allen geld, ze hebben een hok van min 1.10m :D