Uit een rood nest ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:28

TS echt super leuk dat jullie ook een nestje hebben.. Onze Heilige birmaan poes heeft 2 weken terug ook een nestje gekregen, zo groeien echt giga hardt!! Bij ons hebben van de 4 al 3 hun ogen bijna open en kruipen al rond.. Het gaat echt super hardt..

Succes verder

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:45

Moeder poes ligt echt heel zwaar te genieten van haar kroost ,
Na het verschonen van het stukje bed wat zij bedacht heeft voor haar nest kwam onze jonge kater Kiekeboo even spieken wat daar toch allemaal in die kamer gebeurt.

Mama poes stond op, gaf haar pleegkind een kopje , liet haar kids zien en ging weer verder met moederen.
Heel jammer dat ik dat moment niet op camera heb.

Nicole

Re: Uit een rood nest ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:51

Nou van ons trekt zich soms echt niks van aan want soms ligt ze zoals nu uitgebreid van het zonnetje te genieten en dan kunnen de kits mauwen wat ze willen maar mevrouw ligt even 5 min uitgebreid te genieten van de rust :')

ze is zelf best fijntjes en het is voor haar een flinke klus maar ze is bere trots erop..
Zo leuk ze beginnen nu echt met alles onder zoeken over moeder heen klimmen en kruipen zo leuk.. die van ons zijn op moment ff denken ohja 12 dagen oud :P

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:53

Nicoletje92 schreef:
Nou van ons trekt zich soms echt niks van aan want soms ligt ze zoals nu uitgebreid van het zonnetje te genieten en dan kunnen de kits mauwen wat ze willen maar mevrouw ligt even 5 min uitgebreid te genieten van de rust :')

ze is zelf best fijntjes en het is voor haar een flinke klus maar ze is bere trots erop..
Zo leuk ze beginnen nu echt met alles onder zoeken over moeder heen klimmen en kruipen zo leuk.. die van ons zijn op moment ff denken ohja 12 dagen oud :P

Leuk he , in dit nestje zit een "Koetje" , dit is degene met het meest wit , dit is de sterkste en de dikste en die duwt gewoon iedereen weg bij elke tiet en rolt over iedereen heen , te grappig ...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:56

ja precies en als je ziet slapen OOOHH zo schattig, als mama even weg is liggen ze echt zo op een kluitje tegen elkaar aan of gewoon op elkaar gestapt..
Soms met ik echt heel erg hard om ze lachen om de stunts en capriolen ze allemaal uithalen.. Die van ons worden steeds lichter en steeds brutaler :P ze willen nu al de doos uitklimmen haha

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:59

TS wat een heerlijk mooi gezinnetje heeft jouw poezenbeest gemaakt. Jullie gaan een hele leuke tijd tegemoet. Geniet er maar van !! Enne ... foto's foto's foto's met updates posten he

Wat triest om in een vreugdevol topic weer een hoop zinloos gezeik tegen te komen. Mensen ... ga naar buiten en zoek een leven.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 12:00

Nicoletje92 schreef:
ja precies en als je ziet slapen OOOHH zo schattig, als mama even weg is liggen ze echt zo op een kluitje tegen elkaar aan of gewoon op elkaar gestapt..
Soms met ik echt heel erg hard om ze lachen om de stunts en capriolen ze allemaal uithalen.. Die van ons worden steeds lichter en steeds brutaler :P ze willen nu al de doos uitklimmen haha

Nou ik bedacht vanacht toen ik naast poezenmama lag dat ik snel iets moet bedenken dat ze een kraamkist krijgt, als die monsters meer gaan scharrelen vallen ze natuurlijk meteen van het bed af en dat moeten we niet hebben.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:09

Wat een schatjes!! ik ben heel benieuwd naar de oproeifoto's :+:

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 08:26

Inmiddels zijn de kittens van Flicka 4 dagen oud, ze zijn duidelijk aan het groeien, zeer actief en goed aan de tiet.
Mijn dochter ( Aieshja ) heeft zwaar genoten van Flicka en haar kroost de afgelopen 1,5 dag.
Aieshja is doordeweeks op stage en alleen in weekend thuis.
Met haar laptopje op schoot heeft zij haar meeste uren naast Mama Flicka door gebracht.
Hier een kleine foto update van het kroost en mama Flicka.

Goedenmorgen Mama Flicka

Afbeelding

Laat eens zien wat jij daar hebt..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een nest vol met rode kinderen ...

Afbeelding

Mama verzorgd haar beebs met overgave..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende x , onze poezen oma zal dan proberen ons allemaal apart op de foto te krijgen zodat zij onze namen kan vertellen.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:58

wat een prachtig nestje rode katjes,en wat een lieve moederpoes,echt leuk,ik vind de foto,s erg mooi,leuk zorgzaam gezinnetje.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:02

Mama en kids maken het goed ,

Ze zijn zo leuk !!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:31

ons nestje nu 15 dagen oud

Afbeelding

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:47

HEBBEN!!! <3
Wat zijn kleine kittens toch schattig, echt snoezig!
Ik moet me echt weer inhouden.... :P

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:52

Wat een lieverds! Mama ziet er erg happy uit. Veel plezier met de kleintjes en geniet ervan!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 21:07

Nicoletje92 schreef:
ons nestje nu 15 dagen oud

Afbeelding

Wat een snoetjes ,

Hier word behoorlijk geklommen over mama heen en heb inmiddels de onderkant van een konijnenhok met een oude deken erin tot nest gebombadeerd zodat ze niet aan mijn kant van het bed belanden , of er af vallen.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 10:42

Moeder en kroost maken het zeer goed ,

Mama is wel erg bezorgt over ze nu ze steeds meer beginnen te scharrelen met hun dichte oogjes.
Ze heeft al een paar x geprobeerd de kittens in de kast te verstoppen.

Gelukkig vind ze het goed als ik ze terug leg en gaat daarna gewoon lekker liggen en de beebs laten drinken.
Dat word nog wat als ze straks echt gaan wandelen.

Van het weekend plaats ik weer foto's

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:44

Ja dat deed die van ons ook, maar na een paar keer weer terug leggen in de doos heeft ze het niet meer gedaan..

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:21

Wat lief dat ze zo bezorgd is, het lijkt me maar een zwaar leven om moeder te zijn van al dat kroost.
(nog een reden om later geen kinderen te nemen :P)
Echt prachtige kittens hoor!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:29

Die van ons kijken op moment echt zo aan van met zo gezicht van: Wat moet je??? hahah ze worden echt brutaal.. :P

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 08:44

Nicoletje92 schreef:
Die van ons kijken op moment echt zo aan van met zo gezicht van: Wat moet je??? hahah ze worden echt brutaal.. :P

Bij sommige zie je dat de oogjes binnen nu en een paar dagen open gaan , ze zijn zo leuk !!
Mams is het soms even zat , en vertrekt afentoe voor een wandelingtje , verslepen heeft ze niet meer gedaan.

Van het weekend maak ik weer nieuwe picca's ,

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 08:45

sunny_l0ve schreef:
Wat lief dat ze zo bezorgd is, het lijkt me maar een zwaar leven om moeder te zijn van al dat kroost.
(nog een reden om later geen kinderen te nemen :P)
Echt prachtige kittens hoor!

Dat is voor mij al te laat, zit al 17,5 jaar opgescheept met een dochter hahahaha , nee hoor zij is mijn trots en mijn leven.
Maar moet er niet aan denken dat ik er vijf zou hebben , je zou me op kunnen laten nemen ..

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:56

Allereerst, gefeliciteerd met je leuke poezels! :D Vind het werkelijk schatjes :) Wij hebben hier ook een rode poes wandelen. Al kan die geen beebs meer krijgen :(:) ;)

Vajente schreef:
of het zijn allemaal katers of die 'muisgrijze' kater is niet de vader
rode poezen krijg je alleen uit een combinatie rode moeder X rode vader

Is dat zo? Onze rode poes komt uit een lapjespoes X rode kater, of kan dat in theorie helemaal niet? :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:05

Flux schreef:
Allereerst, gefeliciteerd met je leuke poezels! :D Vind het werkelijk schatjes :) Wij hebben hier ook een rode poes wandelen. Al kan die geen beebs meer krijgen :(:) ;)

Vajente schreef:
of het zijn allemaal katers of die 'muisgrijze' kater is niet de vader
rode poezen krijg je alleen uit een combinatie rode moeder X rode vader

Is dat zo? Onze rode poes komt uit een lapjespoes X rode kater, of kan dat in theorie helemaal niet? :')

een lapjespoes is rood én zwart en zal 1 van beide doorgeven aan haar kitten. jullie poes heeft dus het rood meegekregen en ook van paps.

ik zal het even beter zeggen, rode poezen krijg je alleen uit een combi van rode vader en rode of tortie(lapjes/schildpad) poes

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:28

Ohhh wat een schatjes!
Mijn buren hebben precies het zelfde, een rode mama poes, een grijze papa kat en 4 bloedjes van rooie kindjes...
Afbeelding
die met pootje naar voren wordt van ons.
Op de foto zijn ze 3 weken, inmiddels al 4 weken, ze lopen en klimmen nu echt rond, zo leuk!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:36

Wat een onwijs lieve kittens.. en je ziet de moeder ook echt genieten op de foto's.. Geniet maar lekker van dit mooie nestje