Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NessaX schreef:Zwerfkat in nood en zo organisaties nemen zo kittens in huis voor ze op te voeden. Er zijn normaal zoveel organisaties die zo dingen doen. Kzou morgen toch even opzoeken op internet en dan kijken als die man ze nog heeft. Misschien komen ze die dan halen bij zijn thuis.
Jammer dat het niet in de buurt was, anders kwam ik ze wel halen.
Vind het een jammer verhaal..

,die zijn bij thuiskomst direct dood gemaakt.. kimmie261 schreef:Toch is dit een eeuwigdurende discussie die ik al veel vaker op bokt voorbij heb zien komen. En ik zal nogmaals herhalen: mijn kat loopt buiten omdat ie binnen werkelijk knettergek wordt. Hij wordt gemeen, gaat bijten, krabben, behang van de muur ratsen, beddengoed slopen.... hij moet zijn energie kwijt. Daarom laat ik hem naar buiten.ik snap het niet,waarom laten mensen toch katten buiten lopen,waarom katten buiten aan een weg waar auto's rijden,en waarom een katje met 6 kittens buiten laten lopen,wat is de meerwaarde daarvan??
Majo schreef:kimmie261 schreef:Toch is dit een eeuwigdurende discussie die ik al veel vaker op bokt voorbij heb zien komen. En ik zal nogmaals herhalen: mijn kat loopt buiten omdat ie binnen werkelijk knettergek wordt. Hij wordt gemeen, gaat bijten, krabben, behang van de muur ratsen, beddengoed slopen.... hij moet zijn energie kwijt. Daarom laat ik hem naar buiten.ik snap het niet,waarom laten mensen toch katten buiten lopen,waarom katten buiten aan een weg waar auto's rijden,en waarom een katje met 6 kittens buiten laten lopen,wat is de meerwaarde daarvan??
Als ik jouw verhaal lees, leef ik natuurlijk erg met je mee, en met moederpoes, en babypoesjes. Ik zou de babypoesjes van zijn levensdagen niet doodmaken, maar dat is een andere discussie. Ik vertel nu alleen waarom mijn poes wel naar buiten mag.
Adil18 schreef:Meerdere redenen:Majo, waarom dan niet in je eigen afgezette tuin? Of in een kattenren?
Majo schreef:Adil18 schreef:Meerdere redenen:Majo, waarom dan niet in je eigen afgezette tuin? Of in een kattenren?
A. Wij hebben thuis een enorme tuin plus weiland. Wordt er veel afzetten.
B. In de stal zitten veel muizen, dus onze Dobby vangt ook 3 of 4 muizen per dag en zorgt zo dat we geen plaag krijgen
C. Waarom zou ik Dobby zijn vrijheid afnemen? Hij heeft al wandelend ons huis zelf uitgekozen. Hij koos ons, wij niet hem. Dan mag hij van mij blijven gaan en staan waar hij wil.
Majo schreef:Adil18 schreef:Meerdere redenen:Majo, waarom dan niet in je eigen afgezette tuin? Of in een kattenren?
A. Wij hebben thuis een enorme tuin plus weiland. Wordt er veel afzetten.
B. In de stal zitten veel muizen, dus onze Dobby vangt ook 3 of 4 muizen per dag en zorgt zo dat we geen plaag krijgen
C. Waarom zou ik Dobby zijn vrijheid afnemen? Hij heeft al wandelend ons huis zelf uitgekozen. Hij koos ons, wij niet hem. Dan mag hij van mij blijven gaan en staan waar hij wil.
]en vangen overal muizen weg ,zo vaak zijn we geen kat kwijt en als het gebeurd,jammer dan de kat heeft hier wel een heerlijk leventje gehad ipv van een klein flatje of een kattenkennel. knollentuin schreef:@flyaway,hier lopen de katten ook gewoon los en ik heb ook geen systeem of hekwerk. dat zou hier ook een enorme klus worden we hebben stallen wei en de paarden aan huis en een kwekerij,bedekt glas en open land. de katten lopen overal[zijn bedrijfskatten]en vangen overal muizen weg ,zo vaak zijn we geen kat kwijt en als het gebeurd,jammer dan de kat heeft hier wel een heerlijk leventje gehad ipv van een klein flatje of een kattenkennel.