dood gereden kat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:26

Hai,

Wij hebben vorig jaar twee heeel jonge poesjes uit Frankrijk meegenomen.. moeder was een verwilderde kat en had vier jongen die ze duidelijk niet allemaal kon voeden..deze twee bleven over..dagen aangezien en ze uiteindelijk toch meegenomen (ik ben geen kattemens maar twee van die kleine hongerige kittens, dan breekt je hart!).. ze pasten met z'n tweeen in je hand, zo klein waren ze...
We hebben ze met de fles grootgebracht, zijn nu een maand of 11 en echt fantastisch... zeeeer aanhankelijk,zeer sociaal (iedereen had ons gewaarschuwd dat zulke verwilderde katjes nooit helemaal tam zouden worden).. als ik in de wei bv bezig ben staat aan de ene kant ons camargueveulen (1 jaar) naast me en aan de andere kant zit een van de poezen..het liefst op mijn schouder....Heb er nooit spijt van gehad...... het flesgeven van beide was in het begin vermoeiend (om de twee uur) maar ik had nooit gedacht dat het zo leuk zo zijn....Ze gaan prima om met onze andere poes (we wonen buiten en dat was/is onze muizevanger), honden, paarden en zelfs de kippen en kuikens laten ze met rust... terwijl het goede muizevangers zijn geworden....
Het kan dus zeker wel.............

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:48

NessaX schreef:
Zwerfkat in nood en zo organisaties nemen zo kittens in huis voor ze op te voeden. Er zijn normaal zoveel organisaties die zo dingen doen. Kzou morgen toch even opzoeken op internet en dan kijken als die man ze nog heeft. Misschien komen ze die dan halen bij zijn thuis.
Jammer dat het niet in de buurt was, anders kwam ik ze wel halen. :)
Vind het een jammer verhaal..

hmm volgens mij schijn je te vergeten da TS in Duitsland woont...

Hier in Nederland heb je massaal opvang adressen voor dieren. Maar in Duitsland is dit veel minder.

Dan kan je wel gaan bellen met adressen in Nl. Maar wat als die geen zin hebben op 3/4 uur te rijden? Dat niemand ze wil halen? Wat had TS dan gemoeten?

Ze heeft echt geen kleine chi's hoor. Het zijn hondjes van gemiddeld 60 kg.

Dan had ze ze opgesloten in een kamertje.... op den duur gaan ze miauwen... pips hoort het en dan heb je feest.

Nee, je hebt echt een wijze keuze gemaakt. Ook al zegt je hart misschien wat anders.... maar als kitten verslonden worden door een rottweiler lijkt mij ook niet het leukste op aarde.. of gekke pips die denkt wel met zo'n kleine kitten te kunnen spelen met een hoop geweld.

Zulke honden hebben soms echt niet in de gaten hoe groot en lomp ze zijn....

Vriendin van mij heeft een honden opvang. Ze had 3 week lang een flinke staf kruising in huis. Die had ook niet in de gaten hoe groot en lomp ze was. Ze dacht wel even met mijn teckel te kunnen spelen, maar die heeft ze echt pijn gedaan(en bijna een gebroken ruggetje)

Deze kittens zijn nu bij hun moeder

kimmie261

Re: dood gereden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 13:35

nee, met mijn honden had echt niet gegaan...en zowiezo heb ik echt geen verstand van katten/kittens...maar mijn hart was er goed voor,je staat dan zo voor het blok...

maar ja,tis niet anders,kittens zijn inderdaad bij hun moeder..en ik hoop echt niet dat er een volgende keer gaat komen,maar mocht die ooit komen,beloof ik,ik haal ze op,gooi een noodoproep op bokt,en dan hoop ik dat er bokkers zijn,die het willen proberen... :j

zo te lezen waren er wel mensen geweest die het wel hadden willen proberen...

en langsgaan heeft echt geen zin meer,meneer was zeer overtuigd,en zoals ik hem kon inschatten had ie echt geen twijfels... :n ,die zijn bij thuiskomst direct dood gemaakt..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:53

Maar misschien is het voor je eigen gemoedsrust beter als je weet hoe hij dat heeft gedaan...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:11

kimmie261 schreef:
ik snap het niet,waarom laten mensen toch katten buiten lopen,waarom katten buiten aan een weg waar auto's rijden,en waarom een katje met 6 kittens buiten laten lopen,wat is de meerwaarde daarvan??
Toch is dit een eeuwigdurende discussie die ik al veel vaker op bokt voorbij heb zien komen. En ik zal nogmaals herhalen: mijn kat loopt buiten omdat ie binnen werkelijk knettergek wordt. Hij wordt gemeen, gaat bijten, krabben, behang van de muur ratsen, beddengoed slopen.... hij moet zijn energie kwijt. Daarom laat ik hem naar buiten.

Als ik jouw verhaal lees, leef ik natuurlijk erg met je mee, en met moederpoes, en babypoesjes. Ik zou de babypoesjes van zijn levensdagen niet doodmaken, maar dat is een andere discussie. Ik vertel nu alleen waarom mijn poes wel naar buiten mag.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:13

Majo schreef:
kimmie261 schreef:
ik snap het niet,waarom laten mensen toch katten buiten lopen,waarom katten buiten aan een weg waar auto's rijden,en waarom een katje met 6 kittens buiten laten lopen,wat is de meerwaarde daarvan??
Toch is dit een eeuwigdurende discussie die ik al veel vaker op bokt voorbij heb zien komen. En ik zal nogmaals herhalen: mijn kat loopt buiten omdat ie binnen werkelijk knettergek wordt. Hij wordt gemeen, gaat bijten, krabben, behang van de muur ratsen, beddengoed slopen.... hij moet zijn energie kwijt. Daarom laat ik hem naar buiten.

Als ik jouw verhaal lees, leef ik natuurlijk erg met je mee, en met moederpoes, en babypoesjes. Ik zou de babypoesjes van zijn levensdagen niet doodmaken, maar dat is een andere discussie. Ik vertel nu alleen waarom mijn poes wel naar buiten mag.

Majo, waarom dan niet in je eigen afgezette tuin? Of in een kattenren?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:21

Adil18 schreef:
Meerdere redenen:
A. Wij hebben thuis een enorme tuin plus weiland. Wordt er veel afzetten.
B. In de stal zitten veel muizen, dus onze Dobby vangt ook 3 of 4 muizen per dag en zorgt zo dat we geen plaag krijgen
C. Waarom zou ik Dobby zijn vrijheid afnemen? Hij heeft al wandelend ons huis zelf uitgekozen. Hij koos ons, wij niet hem. Dan mag hij van mij blijven gaan en staan waar hij wil.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:32

Majo schreef:
Adil18 schreef:
Meerdere redenen:
B. In de stal zitten veel muizen, dus onze Dobby vangt ook 3 of 4 muizen per dag en zorgt zo dat we geen plaag krijgen
C. Waarom zou ik Dobby zijn vrijheid afnemen? Hij heeft al wandelend ons huis zelf uitgekozen. Hij koos ons, wij niet hem. Dan mag hij van mij blijven gaan en staan waar hij wil.

Maar goed, daarbij heb je wel de kans dat een dierenliefhebber jouw kat doodrijdt...Niet alleen vervelend voor jou en de kat, maar ook voor degene die het diertje doodrijdt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet mee zit, ik heb een schurfthekel aan katten...Ik heb echter een vriendin die heel erg gek is met dieren en het vreselijk vind als ze al per ongeluk over een muis rijdt...Laat staan een kat...

Ik vind gewoon dat je er dus andere mensen ook me tot last bent...

Maar das mijn mening hoor...!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:25

Majo schreef:
Adil18 schreef:
Meerdere redenen:

Voor A, B en C zijn oplossingen. Namelijk het systeem dat ik eerder omschreven heb. Wij hebben precies dezelfde situatie zoals jij. Het systeem kun je zo leggen dat de katten gewoon muizen kunnen jagen in de schuur, vrijheid hebben om lekker rond te lopen en jij hebt er tenminste alles aan gedaan om te voorkomen dat een dier dat onder jouw verantwoordelijkheid valt doodgereden wordt. En dat laatste is iets dat je nu niet kunt zeggen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:54

@flyaway,hier lopen de katten ook gewoon los en ik heb ook geen systeem of hekwerk. dat zou hier ook een enorme klus worden we hebben stallen wei en de paarden aan huis en een kwekerij,bedekt glas en open land. de katten lopen overal[zijn bedrijfskatten :D ]en vangen overal muizen weg ,zo vaak zijn we geen kat kwijt en als het gebeurd,jammer dan de kat heeft hier wel een heerlijk leventje gehad ipv van een klein flatje of een kattenkennel.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:01

Niet piekeren, niet blijven doendenken en doemdenken, geen topic openen maar, hup, bellen die man. Of langsgaan. Dan weet je meer.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:02

knollentuin schreef:
@flyaway,hier lopen de katten ook gewoon los en ik heb ook geen systeem of hekwerk. dat zou hier ook een enorme klus worden we hebben stallen wei en de paarden aan huis en een kwekerij,bedekt glas en open land. de katten lopen overal[zijn bedrijfskatten :D ]en vangen overal muizen weg ,zo vaak zijn we geen kat kwijt en als het gebeurd,jammer dan de kat heeft hier wel een heerlijk leventje gehad ipv van een klein flatje of een kattenkennel.

Tsja, behalve de kwekerij is het bij ons net zo. Iedereen gaat anders met z`n dieren om natuurlijk, maar ik vind dat het mijn verantwoordelijkheid is om er voor te zorgen dat mijn katten geen overlast veroorzaken voor een ander. Dát en de veiligheid van mijn katten, is de reden dat wij het systeem aangelegd hebben. Wij wonen in het buitengebied en een stukje bij ons vandaan zit een groot loonwerkersbedrijf met van de heule grote en snelle trekkers. Die jongens merken het niet eens als ze een kat letterlijk plat rijden. Dat wilde ik toch wel graag voorkomen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:04

ja dan hebben wij eerlijk gezegd het geluk dat we in een heel rustig laantje wonen dat ook nog s doodlopend is dus echt weinig verkeer..

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:06

Het is bij ons over het algemeen ook heel rustig hoor, behalve als die jongens aan de slag gaan. En verderop zit een productiebedrijf, en die #$##$ denken soms ook wel dat ze op Zandvoort zijn. Maar verder is het hier aardig rustig. Maar een doodlopend weggetje, dat lijkt mij wel zalig ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:14

Mijn katten lopen al 14 jaar buiten, geen probleem. Alle katten lopen hier buiten, zelfs de raskatten. Kattenren, daar had ik nog nooit van gehoord, voor ik op bokt kwam :D
Dat wil niet zeggen dat ik minder om mijn katten geef of onverantwoordelijk met ze ben, ik vind het een beetje kort door de bocht eerlijk gezegd.

Als ik aan een 80 kilometerweg woon, dan doe ik mijn katten ook niet naar buiten. Ik woon echter aan een 30 km weg in een dorp met daarachter (achter het huis) een paar kilometer weiland en een 100 km weg is niet op kattenafstand. Het ligt er maar aan waar je woont. Ik heb een kattenbak staan, dus mijn ene kat doet het altijd daar en mijn andere kat doet het in mijn eigen voortuin. De andere tuinen zijn vaak voorzien van hond en dus komen mijn katten daar niet, evenals om die reden katten niet in mijn tuin komen. Misschien schijt ie eens in de tuin van de buren, maar de buurkat schijt dan ook weer in die van ons. Daar doen we dan ook niet zo moeilijk over.

Als je het over onverantwoordelijkheid hebt, snap ik niet waarom desbetreffende man zijn kat niet gewoon heeft laten steriliseren. Er komen al genoeg kittens op de wereld. En als men te beroerd is om voor een operatie te betalen, neem dan geen kat. Dat vind ik pas ontverantwoordelijk.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:20

Waarom vind jij het kort door de bocht als ik zeg dat ik het mijn verantwoordelijkheid vind om voor mijn katten te zorgen zoals ik doe? Ik zeg toch niet dat JIJ er volgens mij zo voor zou moeten zorgen? Of was het geen reactie op mij? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:39

Nee, ik hoor hier een paar maal voorbij komen, dat wanneer je je kat los laat buiten, je eigenlijk onverantwoord en eigenlijk niet dierliefhebbend bezig bent, het was niet naar jou gericht.

Jij doet het zoals jij het je goeddunkt en ik ook, niets mis mee. Ik weet hoe ik hier woon en hoeveel risico mijn katten lopen.

Mijn ene kat loopt wat moeilijker de laatste tijd. Die mag alleen naar buiten als ik thuis ben en buiten de 'spitsuren'. Na het avondeten en in de nacht mag hij niet naar buiten. Hij is ook de kat die weleens de weg overgaat. Op het moment ligt hij het liefst binnen te maffen, ook prima. Mijn andere kat gaat nooit over de weg, die zit altijd bij de sloot achter te koekeloeren en ligt onder de bomen te pitten. Ik weet prima waar mijn katten uithangen, ook al zijn ze buiten.
Ik bedoel te zeggen, dat iedere situatie verschillend is. Tijdens de landbouwdrukte houd ik ze ook binnen en ook wanneer er jonge vogels zijn. Maar het is jammer dat je gelijk een stempel 'onverantwoordelijk met dieren omgaan' krijgt, enkel om het feit dat je katten buiten lopen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:50

Ah ok. Kan mij wel vinden in je post hoor. Het hangt gewoon ook enorm af van de kat, het huis, de tuin, de omstandigheden etc. etc. En die kun je als verantwoord (en dat bedoel ik op een goede manier) katteneigenaar het beste zelf inschatten denk ik dan. Wij hadden ook een kat die niet binnen te houden was. Hij was een keer ziek en moest van ons binnenblijven. We hebben het 4 dagen weten vol te houden en toen hebben we de deur voor hem open gedaan. In de tussentijd had hij het voor elkaar weten te krijgen om het kattenluik te slopen, de reparatie van het kattenluik teniet te doen en zware druk uit te oefenen. Meneer sprong op de kast, keek ons aan, gaf een mauw en als we niet opstonden of nee zeiden, gooide hij gewoon wat op de grond. Echt een kleine terrorist :D