The dog wispherer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Donna_

Re: The dog wispherer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:10

@ Goof; tijdgebrek...
En beweging op de loopband is altijd nog beter dan helemaal géén beweging is zijn gedachte erachter denk ik.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:11

Omdat mensen geen tijd hebben en de loopband dan maar moet dienen Cesar heeft ook liever dat je wandelt maar hij kan het tijdschema van de mensen niet veranderen.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:11

er waren overigs meerdere manieren (ook manieren die leuk waren geweest voor de hond!) om deze husky kruising af te leren dat hij in de riem mocht bijten.

@marielle: denk je nou echt dat die hond denkt "JES ik heb een aai over mijn bol gekregen dus nu doe ik iets super goed!!" een correctie is pas een goede correctie als hij na 1 keer meteen ontvangen word door de hond. Veel veel belonen en beloningen die de hond leuk vind (en dat kan enorm uitlopend zijn) maar tot heden ben ik nog meer weinig honden tegengekomen die werken voor een aai van de baas.

@goof: ooit over nagedacht dat de hond hierdoor ook een traum aop kan lopen? Zou wel makkelij kzijn als het zo werkte zeg.. Denk dat ik mijn paard vanavond ook weer langs die enge vuilniszak sla, vind hem hem vast minder eng de volgende keer.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:13

Jeetje Urko, je punt is nu wel gemaakt hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:16

Ik kan me voorstellen dat het een goede oplossing is naast regelmatig rondes lopen. Veel honden hebben veel meer beweging nodig dan mensen makkelijk kunnen geven naast hun andere taken. En als buitenlopen iets is dat veel problemen geeft die nog opgelost en geoefend moeten worden kan ik me voorstellen dat je het buitenlopen niet als enige plek van beweging laat zijn.

Als de loopband de enige vorm van beweging zou zijn voor de hond zou ik het niet echt fijn vinden, maar in andere programma's heeft Cesar het ook vaak over de balans en de verschillende activiteiten die je moet ondernemen, dus ik ga er vanuit dat het niet zo is.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:19

Ik heb het filmpje gezien en er mist een heel voor stuk plus je kunt amper zien wat er op het filmpje gebeurt door de slechte kwaliteit. Hij dwingt de hond te luisteren maar hij zal nooit geen enkel dier pijn doen, hij zal nooit slaan enkel een zachte tik om de hond uit zijn 'foute' gedachten te halen. Hij corrigeert de hond omdat hij gefocust is op de andere hond en omdat de husky zijn frustratie niet kwijt kan draait hij zich om naar Cesar die reageert door de hond uit zijn buurt te houden en hem gewoon even te laten doen (dus eigenlijk 'verhangt' hij zichzelf) tot die kalmer is om dan op het juiste moment hem op de grond te leggen zodat de hond meer kalmeert en zich over geeft. Je moet wel toegeven na dat liep de hond met andere honden zonder probleem (want dat was zijn probleem hij was te dominant naar alles en iedereen).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:22

Citaat:
@goof: ooit over nagedacht dat de hond hierdoor ook een traum aop kan lopen? Zou wel makkelij kzijn als het zo werkte zeg.. Denk dat ik mijn paard vanavond ook weer langs die enge vuilniszak sla, vind hem hem vast minder eng de volgende keer.

Ik zeg nergens dat ik het paard langs de vuilniszak zou slaan ;)
Ik ben wel degelijk, net als Kiwiko, van de no nonsense. mijn paard zou ik wel degelijk met zijn neus in de vuilniszak zetten, kan hij zelf zien dat er niets mis is met zo'n ding. Niks geen trauma. 't wordt allemaal maar met handschoentjes aangepakt hier, dan krijg je trauma's ja.

Ja, dat tijdtekort, daar hebben jullie een punt. Dan beter een loopband dan niets.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:22

Die trauma had die hond al, daarom loopt hij dus niet over die vloer :+

Als ze hier bang ergens voor zijn om wat voor rede ook zal ik preccies hetzelfde doen.

Tja en over dat belonen ik ben erg benieuwd hoe dat in het wild gaat, want de hond werkt grotendeels nog steeds hetzelfde als de wolf.
Worden ze daar ook beloont voor goed gedrag? en op welke manier dan, in iedergeval niet door een aai over zijn bol.
Verkeerd gedrag word daar direct afgestraft, agressief gedrag wordt echt niet getolereerd in de groep hoor als de wolf de leider niet zou zijn, en als die niet toe zou geven zou die volgens mij nog vermoord worden.

Zoals ik al zei dit was zijn laatste redding anders was het dus een spuitje voor deze hond.
Dan maar hard dan moet de hond maar ff normaal doen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 18:30

Het viel mij in meerdere afleveringen inderdaad op dat die amerikanen niet of nauwelijks met hun hond wandelen. Ik kan mij herinneren dat 3 kwartier wandelen al opzienbarend veel was. Ceasar kijkt zijn ogen uit als hij ziet dat honden hier toch zo'n 3, 4 of 5 keer per dag gaan wandelen.
Laatst bijgewerkt door marquez1 op 29-05-10 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:31

Ik vind het grootste deel wat hij doet erg goed :j Veel dingen zijn ook geen dingen die je toe moet passen op je eigen hond omdat die als het goed is geen raar gedrag vertoond.

Urko: heb je wel de hele aflevering gezien? Het probleem was niet dat de hond in de riem beet, het probleem was dat hij ook in de mensen beet!

Loopband vind ik trouwens ook nog een optie hier thuis, Thirza heeft namelijk HD en in de herfst/winter kom je dan bijna niet toe aan fietsen om de spieren te trainen. En in de zomer als het heel warm is kan je niet een te groot rondje fietsen, hier in huis is het dan koeler dus zo'n loopband lijkt mij wel wat :))

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:33

Urko schreef:

Ik denk dat je het gedrag van een vluchtdier niet met dat van een roofdier moet gaan vergelijken. Een hond reageert anders dan een paard, dat mag je niet uit het oog verliezen. Wat voor een paard werkt, werkt voor een hond niet, en omgekeerd.

Ik heb het filmpje net gezien, en ik zie er niets verkeerds in. Op het moment dat de hond ligt, heeft hij zelfs nog de tijd om zijn lippen te likken. De druk op de halsband is weg, er wordt een zachtere halsband gebruikt dan in het begin.

Ik weet niet of de malamute gecastreerd was, maar ik zou hem in een dergelijke staat echt niet in huis willen hebben. Niet als hij ook bij mij in mijn arm zou hangen op de momenten dat ik hem wil corrigeren....

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 18:33

Er komt regelmatig in beeld dat je zijn technieken niet thuis zonder begeleiding moet uitproberen. Toch ben ik altijd bang dat mensen thuis wat gaan aanmodderen met slipkettingen, of prikbanden, en dan onder het motto; dit is goed van ceasar doet het ook.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:35

Dat is niet anders dan alle demonstraties van "paardenfluisteraars" die je overal ziet. Dat gaat ook iedereen thuis uitproberen...

Je kunt er voor kiezen om mensen bewust dom te houden, omdat er altijd personen zijn die dingen zien en uit willen en moeten proberen.
En je kunt er voor kiezen om te laten zien wat de mogelijkheden zijn, voordat je beslist om een hond te laten inslapen of een paard naar de slager te brengen. Want negen van de tien keer is het "foute" gedrag veroorzaakt door verkeerde benadering of huisvesting en/of opvoeding.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:44

Mindfields schreef:
Nikki__ schreef:
volgens mij is dit trouwens ook de aflevering die ik bedoel met de hond die half opgehangen word.

Luister es, dat dier vreet zowat zn arm eraf, en deed dat bij zn baasjes ook al heel lang, sorry hoor maar dat is geen toelaatbaar gedrag. Dus heel jammer, maar hij blijft zelf aanvallen, Cesar houdt hem alleen van zich af tot hij niet meer aanvalt.

Dat ie even ademnood heeft is toch echt zn eigen schuld.

En cesar trok de riem niet aan TOTDAT de hond zo begon aan te vallen. Dus helemaal niet dat de hond gefrustreerd wordt van de strakke riem, die riem hing los totdat de hond zelf raar begon te doen.

heb meerdere malen uitgelegd wat ik zie in het filmpje. Daarin staan ook antwoorden op jou woorden.

En ook in zijn roedel gaat het geregeld mis ;) ook daar zijn filmpjes van te vinden. Ook dan moeten dr meerdere mensen bij komen omdat hij zijn eigen roedel dan niet meer onder controle heeft.

Die loopband vind ik ook zo iets.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:47

Nikki_: ik ben nog steeds benieuwd of jij voorbeelden van alternatieven hebt om agressie naar andere honden en mensen te doorbreken? Zijn er bv hondentrainers wiens methodes jou wel aanspreken (en die dat toepassen op honden met problemen.)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:51

Zo, er is al veel gesproken zeg! Duidelijk voor en tegenstanders.
Ik vond het filmpje in kwestie te onduidelijk om over te oordelen.
Er was ook een aflevering op een Ranch, die vrouw heeft een rottweiler, maar die kon er niet tegen als die vrouw met de paarden aan het werk gingen. Levensgevaarlijk dus, want die hond fokte die paarden helemaal op en die hond bracht zichzelf ook in gevaar.
Toen kwam Cesar om te helpen, en toen heeft hij ook een cursus longeren gehad.
En op dat moment zag je pas echt hoeveel verschil er tussen paarden en honden zit.
Cesar was namelijk gewend om statig te staan, borst vooruit, recht naar voren enz.
En dat komt bij een paard juist als een roofdier over waardoor het paard hem probeerde te ontwijken en dus stilstond i.p.v. te lopen. En toen moest Cesar opeens zijn hele lichaamshouding veranderen door het paard meer te 'duwen' vanuit de achterhand. Echt heel mooi om te zien!

Ik vind hem echt ontzettend goed. Er werd ook een opmerking gemaakt over die hond die niet wou wandelen, dat was die witte Bull Terriër, niet vooruit te krijgen en gewoon zitten. Echt heel sneu voor het dier.
En toen had Cesar ook zijn eigen trouwe kameraadje meegenomen, en op een gegeven moment had die hond er onwijs veel plezier in en ging zelfs voorop lopen, echt heel gaaf!
Dus de honden zijn ook zeker ontspannen en goed in hun vel als Cesar er klaar mee is.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:01

@ Shadow, ik heb al aangegeven dat ik deze hond over zou laten aan iemand met ervaring.
Er zijn inderdaad hondentrainers waarmee ik veel meer heb. Dit zijn enkel geen bekende namen (dus geen Gaus oid) en kan je daar dus ook geen voorbeelden van geven.

@ Sunny_l0ve; ik vraag me af of dat die Rott daadwerkelijk ontspannen door het leven gaat. De hond mag enkel alleen nog maar op zijn plaats blijven liggen terwijl zij rondjes rent met haar paarden. Is voor die hond nou ook niet echt leuk. Verder met ze op de loopband. Ben dus benieuwd of dat zij beter in dr vel zit, of dat ze nu gewoon op haar plaats blijft liggen en nog evenveel stress ervaart.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:06

Als je alleen al kijkt naar die hond kun je zien dat die in een ontspannen houding is en zich ontspant.
En Cesar kan die mensen niet omtoveren, maar die vrouw gaf ook toe dat ze te weinig tijd voor de hond vrijmaakte. En nu die hond ontspannen ligt, kan zij sneller werken met de paarden waardoor ze meer tijd over had voor de hond en dan die hond vaker kan uitlaten.
Het is maar de vraag of ze dat ook daadwerkelijk doet, maar die vrouw kwam op mij over dat ze echt haar best deed om ook de hond zo goed mogelijk te verzorgen.
En ik vind het ook schandalig dat zoveel mensen eigenlijk helemaal geen tijd hebben voor hun hond, echt belachelijk, maarja wat moet Cesar daar aan doen?
Hij kan alleen maar advies daarover geven en de hond zo goed mogelijk te voorzien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:20

Nikki__ schreef:
Er zijn inderdaad hondentrainers waarmee ik veel meer heb. Dit zijn enkel geen bekende namen (dus geen Gaus oid) en kan je daar dus ook geen voorbeelden van geven.

Maar kun je een beetje uitleggen wat die dan zouden doen? In welke opzichten zouden zij anders handelen?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:21

Nikki__ schreef:
Ik sta zeker open voor andere theorie, maar ben ook geen leek op dat gebied en heb ook zo m'n informatie gezocht...

Ik ga niet toegeven dat hij bij die hond goed bezig is geweest, naar mijn mening is hij dat namelijk niet. De hond word zo danig opgehangen dat hij zo goed als stikt, en jij noemt dat een goede manier? En ja, ik ken zeker mensen die deze hond ook onder controle kunnen krijgen, maar dan wel op een andere manier ;) .

Nikki__ schreef:
En zelf zou ik met deze hond niks doen. Dat laat ik aan ervaren mensen over ;) .

Oprechte interesse:
Deze meneer Milan een ervaren man, maar zijn methode bevalt jou blijkbaar niet. Wiens methode zou jij dan kunnen aanbevelen?
(Heb het filmpje net bekeken.)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:23

Er was ook een aflevering van een koppel met een boxer en een engelse bullterrier. Beide reu, beide niet gecastreerd. De boxer was duidelijk de ruziezoeker, en het ging zelfs zover dat ze ze apart moesten uitlaten.

Toen Cesar het woord "castratie" in de mond nam, werd de man van het stel lichtelijk onpasselijk. Was een italiaan, en in die culturen castreerde je geen hond.

Tja, wie is nu de veroorzaker van het probleem? Cesar ging met beide honden wandelen in een poging om het roedel te vormen, maar dat mislukte jammerlijk. Maar als eigenaren een te groot ego hebben, en mannen denken dat je aan hun eigen edele delen gaat zitten als je het hebt over castratie van een reu of een hengst, wat heeft al dat problem fixen nu voor nut?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:35

Nikki__, 't is duidelijk dat je tegen zijn methode bent. Welke dan?
Al zijn ze niet bekend, je kunt alsnog namen noemen, daar bestaat Google tegenwoordig voor ;)

Het is zo jammer dat mensen zijn methode en handelingen zielig en onnodig vinden, want het is een vorm van dominantie, en die is
kwijt geraakt en moet hervonden worden.
Meestal is Cesar de laatste persoon die ze proberen, meestal met succes.. dat zegt toch wel wat over zijn methode.

Cesar veranderd het gedrag van de hond, en leert de mensen hoe ze dat zelf moeten doen, aangezien zíj het probleem veroorzaken.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:54

Nikki__ schreef:
Ik zie een hond die naast Cesar loopt en vervolgens een schop tegen zn enkels krijgt.

Die "schop" krijgt de hond op het moment dat hij zijn aandacht op de andere hond richtte, ipv op zijn trainer :) . Imo reageert meneer Milan hier exact op het juiste moment.
En schop vind ik hier wel een heel groot woord; het was meer van "kick"!
Hetzelfde als je met je paard grondwerk doet en hij z´n aandacht verslapt, dan geef je ook een rukje aan je touw om ´em bij de les te houden :) .
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet beweren dat deze meneer de absoluut enig juiste manier van omgang met honden praktiseerd, maar van wat ik tot-nu-toe gezien heb (heb nog een paar andere filmpjes bekeken) vind ik wel dat hij de (moeilijke!) honden op een faire manier behandeld :) .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:57

Ik vind het altijd een dooddoender in een discussie als je roept dat je een bepaalde aanpak niet goed vindt, maar vervolgens in alle talen zwijgt hoe je het wel zou willen zien...:D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:10

Cassidy schreef:
Ik vind het altijd een dooddoender in een discussie als je roept dat je een bepaalde aanpak niet goed vindt, maar vervolgens in alle talen zwijgt hoe je het wel zou willen zien...:D

Zo denk ik er ook over.

Ook ik ben een groot fan van zijn aanpak. Heb verder weinig nieuws toe te voegen, wil alleen nog wel even vermelden dat de 'schop' waar jullie naar refereren een simpele aanraking is om het gedrag van de hond te doorbreken, geen actie om de hond pijn te doen.