2 mannetjes konijntjes samen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodjeJarig

Re: 2 mannetjes konijntjes samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:44

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:48

Ik heb ook 2 mannetjes heel lang samen gehad, uit verschillend nest, had ze wel al samen toen ze nog klein waren, de 2e kwam 3 weken later erbij, en dat is altijd goed gegaan, die vertroetelde elkaar helemaal, altijd samen naast elkaar liggen enzo.
Zelfs toen we er een vrouwtje bij kregen en die in de ren ernaast zat ging het goed (onze 2 rennen zijn tegen elkaar aan, zodat de konijnen via het gaas elkaar wel kunnen besnuffelen.
Later kwam er een 2e vrouwtje bij, ging ook allemaal goed.

Ik denk wel dat je geluk moet hebben wat dat betreft en niet zomaar 2 volwassen mannetjes samen moet houden, je kan het altijd proberen en je ziet snel genoeg of ze echt te erg vechten of dat het wel gaat.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:04

we hebben pasgeleden nog een jong konijntje bij een oude voedster gezet omdat we een grote buitenren hebben gemaakt met 2 hokken en we het zielig voor haar vonden, in het begin vloog ze hem telkens aan maar sinds een paar dagen liggen ze tegen elkaar aan te slapen. echt heel leuk om te zien.
en mijn oude mannetjes konijn kon echt met iedereen opschieten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:20

Broertjes kunnen vaak wel samen of als ze al vanaf jongs af aan bij elkaar zitten
Maar TS haar konijnen zitten altijd al apart dus ik zou het er niet op wagen om die nu samen te zetten

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:35

ik heb 2 vlaamse reus broertjes gehad , ik wilde geen 2 rammen omdat ik wist dat het vechten werd , maar
de fokster van de konijnen heeft mij beloofd dat het goed zou gaan omdat het een gemoedelijk ras is en omdat het broertjes waren , het ging goed tot 10 maanden , toen begonnen ze te repelen op elkaar , ik heb ze beiden voor de zekerheid laten castreren , maar het is eigenlijk alleen maar slechter geworden , ze gingen vechten , zo erg dat ik er met de bezem op moest rammen om ze van elkaar af te krijgen , heb er toen 1 herplaatst en een vrouwtje gewoon bastaard konijntje uit de opvang gehaald , het konijntje kende alleen een hokje , en bij mij lopen ze op 90 vierkante meter , ze was eerst bang voor Gijs [ de ram ] maar Gijs drong zich niet op , was een gentleman , en na een paar weken waren ze smoorverliefd op elkaar , ik kan zo genieten van die 2 tegen elkaar aan .
Dat had ik bij de rammen toen het nog goed ging nooit gezien , die gedoogden elkaar , meer niet maar deze wassen elkaar om beurten zo lief .
ik vind een konijn alleen houden niet kunnen helaas leeft 95 % eenzaam in een hokje achter in de tuin |(

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:42

Helemaal mee eens wat je zegt Sjonnie48

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 20:51

gribaldi schreef:
Zitten je konijnen van jongs af aan al bij elkaar??
Heb zelf ook 2 mannen en dat gaat prima! Paar weken geleden is er nog een 3e bij gekomen en zelfs daar keken ze niet naar om.

Zou gewoon proberen om te kijken hoe het gaat.

nee ze zijn appart gekocht.

ze hebben al zolang ik ze heb een appart hokje, dus ik koop een groot buitenhok met een hekje tussen, zodat ze wel kunnen snuffelen maar er geen gevecht kan ontstaan.
of ik laats ze alsnog castreren, ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:51

Laat ze dan toch gewoon castreren en haal er een voedster bij
Konijnen moeten niet alleen zitten, als er een hekje tussen zit, zitten ze als nog alleen

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 20:55

ik zit er nog over na tedenken.
had de dierenarts nog gebeld, maar had het druk. :+ ik zal morgen even weer bellen over de evt. mogenlijkheden.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:09

ff off topic maar ik wil deze foto ff laten zien [ mag dat eigenlijk ?] hoe die kleine meid haar hoofdje op de reus zijn schouder legt
zo lAfbeeldingieffffff

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:11

Ils_e schreef:
ik zit er nog over na tedenken.
had de dierenarts nog gebeld, maar had het druk. :+ ik zal morgen even weer bellen over de evt. mogenlijkheden.

Zijn je konijnen nog in goede conditite ?
Dan is castratie wel mogelijk

De opvang waar k werk zit in gronigen en wij hebben nog wel een paar leuke voedsters :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:01

Ze kunnen dan toch gewoon bij elkaar zitten ook al zit er een schot tussen, misschien wil de ts niet nog een konijn erbij....

Er zitten zoveel konijnen alleen in een hokkie......

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:04

Als er een schot tussen zit, zitten ze dus alsnog alleen ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:50

gribaldi schreef:
Ze kunnen dan toch gewoon bij elkaar zitten ook al zit er een schot tussen, misschien wil de ts niet nog een konijn erbij....

Er zitten zoveel konijnen alleen in een hokkie......

Goh, dus omdat er voor de rest mensen zonder hart zijn die hun konijn alleen laten wegkwijnen, mag de TS dat ook doen...?
+:)+ Fijne denkwijze!

Nou ik weet al wat ik ga doen zo. Naomi lekker van 't land halen, en lekker 24/7 op stal laten staan. Want dat doen toch meer mensen, dus dan is het niet erg toch?

:n :n :n

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:09

Een schot hoef toch niet dicht te zijn??

Ach dit blijft een eindeloze discussie, nog even en de ts krijgt de dierenbescherming op dr af... :n |o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:18

Al is het gaas, kunnen ze elkaar dan wassen? Samen slapen, kroelen, kriebelen, spelen?
Nee.
Dus dan zit hij nog steeds alleen. Hij kan die ander zien, nou wat een meerwaarde.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:21

Een schot ertussen zou ik ook niet doen. Mijn 2 vrouwtjes zijn heel wat tijd per dag bezig met elkaar wassen, tegen elkaar aan zonnen, spelen enzovoorts.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:48

Als er een schot tussen zit of gaas of wat dan ook, als er iets tussen zit zitten ze alsnog appart.
Dat is gewoon een FEIT