Berdien schreef:
Ik kan het niet opeten hoor...
Hij heeft wel honger denk ik
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:@Wollie
In Nederland eet men ook waterkonijn en kikkerbillen.

Citaat:Insectensnack snel in supermarkt
Update: maandag 17 mei 2010, 13:56
Doe iets goeds voor het milieu: ga insecten eten. Op 18 mei wordt de lekkerste insectensnack van Nederland gekozen. De winnende snack zal in de supermarkt te koop zijn.
In andere landen is het al heel normaal om insecten te eten, maar in Nederland gruwelen de meeste mensen ervan, terwijl het eten van insecten wel gezond is en het kweken ervan niet belastend is voor het milieu.
De snacks zullen niet puur uit beestjes bestaan, de insecten worden vermengd met bijvoorbeeld kippenvlees. Er is ook een snack met meelwormenpesto. Nu is het nog de vraag of mensen het willen proberen.
bron: nos.nl
Koia schreef:Je kan het eten van honden in azie (het gebeurt in korea het meest) niet vergelijken met het eten van vee in het westen. Ten eerste wordt ons vee niet eerst op een afschuwelijke manier gemarteld voordat het geslacht wordt (dat gebeurd met honden en katten trouwens ook wél door een achterlijk bijgeloof dat de adrenaline het hondenvlees malser zou maken en als anti impotentie middel zou werken voor mannen). Die honden en katten worden trouwens ook uit huizen van mensen gestolen,of van toeristen. Er bestaat een site die gerunt wordt door een paar koreaanse vrouwen die strijden tegen het eten van hondenvlees,op hun site zag je foto's van honden met halsband nog om (duitse herders, sint bernards ect.),in krappe kooitjes (als je al dacht dat een legbatterij kip het erg had..probeer maar eens 20 honden in zo'n zelfde kooitje te proppen,de koreanen weten wel hoe..) te wachten op hun vreselijke lot. Katten worden levend gekookt en de 'slachtdieren' krijgen het afval wat er over is van hun soortgenootjes te eten,ik zal jullie de verdere verhalen maar besparen. En moonchloe als je een japanner vraagt of ze walvissen jagen voor de consumptie wordt dat ook ontkent, het eten van hondenvlees is 'offcieel' verboden in korea,maar het gebeurd nog steeds op markten waar toeristen bij worden weggehouden. Ik heb heel veel petities getekend tegen deze praktijken,heel veel walgelijke filmpjes gezien van wat er gebeurd met die honden. Vergelijken met wat er met die beesten gebeurd leven de varkens en koeien in nederland in een walhalla.
WildWings schreef:Ik neem aan dat mensen gruwelen van de martelingen voor de slacht zelf dan ook biologisch vlees kopen of zelfs geen vlees eten? Want het houden van vee en het transport ervan is ook een marteling voor de koeien en varkens en kippen etc hoor..
loveidefix schreef:Ik eet trouwens ook altijd biologisch vlees uit nederland
(van de buurman) en ik aai die koeien ook wel eens
dus ik weet precies wat ik op mijn bordje heb, en die koeien
zijn denk ik wel de gelukkigste op aarde, want ze worden zelfs
geschoren en gepoetst