Mogen hondenslagerijen in NL?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:22

Berdien schreef:
Afbeelding
Ik kan het niet opeten hoor... <3

Hij heeft wel honger denk ik _O-

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:22

@Wollie
In Nederland eet men ook waterkonijn en kikkerbillen.

frangelica

Re: Mogen hondenslagerijen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:23

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:24

jeee...wat hebben ze met hond gedaan?
Die staat stijf van de anabolen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:25

Die hond heeft dezelfde afwijking als dikbil koeien (het spierweefsel blijft groeien).

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:26

Brainless schreef:
@Wollie
In Nederland eet men ook waterkonijn en kikkerbillen.

waterkonijn is gewoon een rat. kikkerbillen kan je eten.

laatst heb ik ook struisvogelbiefstuk op. was lekker..

waarom zou een hondenslagerij niet mogen. dat het niet aanslaat snap ik, maar waarom niet? een koe word toch ook geslacht?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:27

@Jolandaa
Daar doelde ik ook op, in Nederland worden al meer rare dingen gegeten.

Wat dacht je van oesters.....

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:29

en mosselen :9

laatst ook koeientong voorgeschoteld gekregen, maar dat kon ik niet eten. niet omdat het zielig was, maar het woord alleen al :=

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:32

Citaat:
Insectensnack snel in supermarkt

Update: maandag 17 mei 2010, 13:56

Doe iets goeds voor het milieu: ga insecten eten. Op 18 mei wordt de lekkerste insectensnack van Nederland gekozen. De winnende snack zal in de supermarkt te koop zijn.

In andere landen is het al heel normaal om insecten te eten, maar in Nederland gruwelen de meeste mensen ervan, terwijl het eten van insecten wel gezond is en het kweken ervan niet belastend is voor het milieu.

De snacks zullen niet puur uit beestjes bestaan, de insecten worden vermengd met bijvoorbeeld kippenvlees. Er is ook een snack met meelwormenpesto. Nu is het nog de vraag of mensen het willen proberen.

bron: nos.nl

De wereld veranderd...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:33

Krekels/sprinkhanen/meelwormen heb ik weleens op (gebakken dan hahaha).

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:34

ja ik heb het hier.....slachten mag niet...opeten wel, ook beetje vreemd...

Mag iemand in Nederland zijn hond opeten?

OnbekendDe trick is ingewikkelder. Het is niet verboden om een hond op te eten, maar je mag niet hem slachten, alleen het slachten van gevogelte (nog) wel toegestaan.

lees zelf maar makelijker...lol

hier de link : http://www.goeievraag.nl/vraag/nederland-hond-opeten.40094

p.s ik eet veel kangaroe.....sorry...laatst haai op....tja rare dingen die wok.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:53

Het verbaast me eigenlijk zeer dat op de wiki staat dat in China / Korea volop honden worden gegeten.
Volgens de chinezen en een koreaanse die ik heb ontmoet is dat dus echt niet waar.

Als ik met mijn verstand denk, denk ik dat het wel moet kunnen, honden slachten en eten. Maar gevoelsmatig voelt het niet goed :D

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:04

Ik vind dat een hond net zo goed geslagt 'mag' worden voor consumptie.
Doen we met andere dieren toch ook....

Alleen ik persoonlijk zou het niet kunnen eten, dit heeft meerdere redenen:
- mijn levendige fantasie, ik zie dan telkens het dier levend voor mij, en heb dan toch een hoog knuffelgehalte met dieren
- wat de boer niet kent... ik ben niet opgegroeid met het eten van honden, wel met een stukje kip of vis

IK denk wel vaker na, over het vlees eten, eigenlijk ben ik er wel een beetje op tegen... aan de andere kant het is zoals het is. Een mens eet vlees, vind alleen de manier waarop consumptie dieren worden gehouden niet oke!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:05

frangelica schreef:
OnbekendDe trick is ingewikkelder. Het is niet verboden om een hond op te eten, maar je mag niet hem slachten, alleen het slachten van gevogelte (nog) wel toegestaan.

Maar dat gaat over het 'zelf' (dus door een particulier) slachten.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:14

Je kan het eten van honden in azie (het gebeurt in korea het meest) niet vergelijken met het eten van vee in het westen. Ten eerste wordt ons vee niet eerst op een afschuwelijke manier gemarteld voordat het geslacht wordt (dat gebeurd met honden en katten trouwens ook wél door een achterlijk bijgeloof dat de adrenaline het hondenvlees malser zou maken en als anti impotentie middel zou werken voor mannen). Die honden en katten worden trouwens ook uit huizen van mensen gestolen,of van toeristen. Er bestaat een site die gerunt wordt door een paar koreaanse vrouwen die strijden tegen het eten van hondenvlees,op hun site zag je foto's van honden met halsband nog om (duitse herders, sint bernards ect.),in krappe kooitjes (als je al dacht dat een legbatterij kip het erg had..probeer maar eens 20 honden in zo'n zelfde kooitje te proppen,de koreanen weten wel hoe..) te wachten op hun vreselijke lot. Katten worden levend gekookt en de 'slachtdieren' krijgen het afval wat er over is van hun soortgenootjes te eten,ik zal jullie de verdere verhalen maar besparen. En moonchloe als je een japanner vraagt of ze walvissen jagen voor de consumptie wordt dat ook ontkent, het eten van hondenvlees is 'offcieel' verboden in korea,maar het gebeurd nog steeds op markten waar toeristen bij worden weggehouden. Ik heb heel veel petities getekend tegen deze praktijken,heel veel walgelijke filmpjes gezien van wat er gebeurd met die honden. Vergelijken met wat er met die beesten gebeurd leven de varkens en koeien in nederland in een walhalla.

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:15

Waar ik bang voor ben, als er hondenvlees op de markt komt, dit vlees vanuit Azie/Korea/China wordt geinporteerd....
Daar worden honden en katten op een vreselijke manier geslacht..(vaak levend gevild, dood geknuppeld of levend gekookt.....)
Het gaat mij meer om de slachtmethode........
Dat geldt voor mij ook voor de manier van paarden slachten in latijns Amerika voor in de goedkope kroketten/frikandellen/hamburgers..........
Dit doen wij niet op die manier met onze koeien en varkens.

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:22

Ik neem aan dat mensen gruwelen van de martelingen voor de slacht zelf dan ook biologisch vlees kopen of zelfs geen vlees eten? Want het houden van vee en het transport ervan is ook een marteling voor de koeien en varkens en kippen etc hoor..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:23

Koia schreef:
Je kan het eten van honden in azie (het gebeurt in korea het meest) niet vergelijken met het eten van vee in het westen. Ten eerste wordt ons vee niet eerst op een afschuwelijke manier gemarteld voordat het geslacht wordt (dat gebeurd met honden en katten trouwens ook wél door een achterlijk bijgeloof dat de adrenaline het hondenvlees malser zou maken en als anti impotentie middel zou werken voor mannen). Die honden en katten worden trouwens ook uit huizen van mensen gestolen,of van toeristen. Er bestaat een site die gerunt wordt door een paar koreaanse vrouwen die strijden tegen het eten van hondenvlees,op hun site zag je foto's van honden met halsband nog om (duitse herders, sint bernards ect.),in krappe kooitjes (als je al dacht dat een legbatterij kip het erg had..probeer maar eens 20 honden in zo'n zelfde kooitje te proppen,de koreanen weten wel hoe..) te wachten op hun vreselijke lot. Katten worden levend gekookt en de 'slachtdieren' krijgen het afval wat er over is van hun soortgenootjes te eten,ik zal jullie de verdere verhalen maar besparen. En moonchloe als je een japanner vraagt of ze walvissen jagen voor de consumptie wordt dat ook ontkent, het eten van hondenvlees is 'offcieel' verboden in korea,maar het gebeurd nog steeds op markten waar toeristen bij worden weggehouden. Ik heb heel veel petities getekend tegen deze praktijken,heel veel walgelijke filmpjes gezien van wat er gebeurd met die honden. Vergelijken met wat er met die beesten gebeurd leven de varkens en koeien in nederland in een walhalla.

Het gaat hier niet om de manier van slachten ed. maar puur om het vlees. Dan zit er toch geen verschil tussen een hond en een varken?
En ik mag hopen dat jij dan ook geen vlees eet of biovlees, want echt niet dat de doorsnee kip het zo goed heeft hier. ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:24

Ik denk dat ik gerust een stuk hond of kat zou proberen, MITS op een verantwoorde wijze geslacht. :)

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:31

ik ben zelf al jaren vegetarisch. dus ik eet helemaal geen vlees,ben het ook niet eens met de manier waarop dieren gehouden worden in nederland maar het ging om de vergelijking qua slachten. Ik zie trouwens een heel groot verschil tussen hond en varken,honden zijn carnivoren,zelf roofdieren. Dat is imo een onnatuurlijke gang van zaken,om carnivoren als prooidier te beschouwen,gebeurd in de natuur ook niet,vissen achterwege gelaten. Daarbij komt natuurlijk dat ik nooit huisdieren zou eten zelfs al at ik wel vlees

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:36

Wij eten thuis vlees van een slager die in de buurt de dieren koopt bij boeren en op een nette manier laat slachten.
Dus geen transporten en kleine vetmest kalverenhokjes!
Deze dieren worden niet levend gevild enz enz........
Het gaat mij er om dat mensen bewust zijn waar dat stukje hondenvlees/bontrandje aan laarzen/jassen daadwerkelijk vandaan komt!

WildWings schreef:
Ik neem aan dat mensen gruwelen van de martelingen voor de slacht zelf dan ook biologisch vlees kopen of zelfs geen vlees eten? Want het houden van vee en het transport ervan is ook een marteling voor de koeien en varkens en kippen etc hoor..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:43

Ik vind dat als het slachten van die dieren diervriendelijk gebeurd,
en die dieren dus tot en met hun dood vrolijk zijn, gezond zijn en geen pijn hebben,
het prima kan. Wij eten ook kip die het ook niet echt gemakkelijk heeft. Zelf eet ik geen
baby beesten omdat ik dat principieel gewoon niet doe. Om diezelfde reden eet ik ook geen hond
en kat. Maar ik heb er geen problemen mee als iemand een hond wil opeten die gewoon humaan is
geslacht.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:44

Ik eet trouwens ook altijd biologisch vlees uit nederland
(van de buurman :D ) en ik aai die koeien ook wel eens
dus ik weet precies wat ik op mijn bordje heb, en die koeien
zijn denk ik wel de gelukkigste op aarde, want ze worden zelfs
geschoren en gepoetst :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:53

loveidefix schreef:
Ik eet trouwens ook altijd biologisch vlees uit nederland