rockwitch schreef:Wat de reden is dat de hengst dit doet, ik heb geen idee. Ja het is wel keihard om te zien en tuurlijk is het zielig voor dat kleine smurfje. Maar ik vind het eigenlijk vaak nog zieliger dat mensen maar aanklote met dieren waarvan ik denk, hoe dierwaardig is dat leven nou eigenlijk nog en waarvoor blijf je doorgaan, voor je dier of voor jezelf.
Ja de natuur is keihard, leeuwen mannen die de troep overnemen vermoorden ook alle welpjes van de andere leeuw zodat ze hun eigen genen weer door kunnen geven, dat gebeurt heel vaak.
Ik vind het echt heel naar om te zien en kijk er liever niet naar, maar jeetje dit soort dingen gebeuren dus echt constant bij dieren in het wild. Berenmannetjes zullen ook de jongen van een andere beer proberen te doden, alleen komen die toch wel vaak een heeeeeele boze mama tegen.
Of het veulen uit het filmpje echt wat mankeerde, geen idee, maar het is natuurlijk zo dat ze in de natuur zo snel mogelijk moeten staan zodat ze met de kudde mee kunnen als er roofdieren aankomen.
Ik denk dat deze manier van dood gaan sneller en beter was als levend opgegeten worden door een coyote ofzo.
De vrouw die het stuk voorziet van commentaar geeft aan dat het veulen meerdere uren heeft gelegen en nog steeds niet op is gestaan...Dat is denk ik toch een teken daarvoor dat er iets niet helemaal 100% in orde was met het dier...Voor de rest geef ik je helemaal gelijk...