Ayasha schreef:Ingetrokken plas zie je niet
Ligt aan de stof, maar je ruikt het zeker wel
Voorál kattepis.@ Silly; wat een kl*tesituatie. Wij hebben helaas hetzelfde meegemaakt 2 jaar geleden. Toen waren een aantal mensen erop uit onze honden zwart te maken... Het was zelfs zo erg dat ze op een gegeven moment een bullachtige hond op onze honden los lieten (oh, dat doet ze anders nooit). Onze Border Collie heeft daar een flink trauma door opgelopen. Uiteindelijk zijn we verhuisd, ik had daar écht geen zin meer in.
Maar het grootste probleem was dat mensen samenklitte. Zelfs als iets een leugen is, als 3 huishoudens het beweren, wordt het al snel geloofd.
In het nieuwe huis in het begin goed gepraat met de buren; bij overlast, direct laten weten etc. Aan de duivenman zelfs een foto van onze kat laten zien dat hij weet waar hij thuis hoort. Gelukkig zijn we nu in een nuchtere buurt terecht gekomen en hebben we de afgelopen 2 jaar niet meegemaakt dat er iemand last van onze dieren had. Misschien komt het ook omdat ieder huis hier wel iets heeft waar je over zou kunnen klagen en we accepteren het allemaal van elkaar.
In jou geval denk ik dat je de stress van een verhuizing op moet wegen tegen de stress die je nu hebt. Ik herken je gevoel direct, ik voelde precies hetzelfde toentertijd; het zat me zó hoog! En ik vond het zo oneerlijk en gemeen! Maar je doet er niks aan, want die vent heeft toch zijn zinnen erop gezet. Je kan wel terug gaan vechten, maar daarmee maak je het alleen maar erger.