Baby worteltjeskonijnen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:13

Waarom open je een topic, als je niet wil dat mensen reageren?
Je had toch van te voren zelf ook wel kunnen bedenken dat je dit soort reactie's zou krijgen? En hoezo online, wij praten toch over de konijntjes op de foto? ;)

Ik heb mijn konijntjes voor 15 euro per stuk de deur uit gedaan, dat alleen voor de onkosten, een goed tehuis was vééél belangrijker, maar veel meer dan 15 euro aan eten zat er ook niet in, het voer was niet van goud. Ik heb daardoor wel wat langer moeten zoeken naar een (in mijn ogen) geschikt baasje.

Mijn eerste FH komt bij een erkende fokker vandaan, hij is getatoeerd geent en was 50 euro. En jij wil voor ongetatoeerde en ongeente konijntjes uit een pretnestje 50 euro vragen?

Owja, en een FH word tussen de 4 en 5 kilo? Ik raad je echt aan om ze dan eens te wegen want dan zijn die van jou ondervoed ;)
Laatst bijgewerkt door Deesiej op 24-05-10 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:14

-

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:42

Lieve TS, ik ben zelf 'erkend' fokker van de FH geweest. Alleen fokte ik dus niet voor het geld, maar voor de TT's.
De jongen die ik niet geschikt vond voor de TT, en deze kwamen uit bewezen ouders en waren een erkende kleur (wat Oranje dus niet is!), vroeg ik 25 euro. Dan waren ze ingeënt en getatoeëerd.
De link die jij in je advertentie aanhaalt is van één van de grootste vermeerderaars van de Franse Hangoren.
En ja, deze vraagt die belachelijke prijs voor een FH.
Maar laat ik duidelijk zijn, dat dit dus níet de gangbare prijs is voor een FH!

Faniek

Re: Baby worteltjeskonijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:45

Die fokker is de grootste vermeerderaar inderdaad in FH land. Daarnaast zijn er de meeste belachelijke kleuren.
Ik heb 2 bruinbonte Franse Hangoren, gratis gekregen, de o zo zeldzame havanna zoals ze het noemen, mensen die echt een goed tehuis voor hun dier zoeken vragen een normale prijs en doen niet mee met die idioten die dit prachtige ras verpesten. Als je naar een echte goede fokker gaat ben je zo'n 20 a 25 euro kwijt en dan heb je goede fokdieren en vaak zelfs volwassen. Toen ik fokte met ze heb ik ze aangekocht voor die prijs en ook verkocht voor die prijs. Ik denk dat je ze zo ook aan de straatstenen niet kwijt gaat raken, daarnaast zou ik persoonlijk pas de dieren aanbieden als ze 8 weken zijn.. je weet nooit wat er nog kan gebeuren, het zijn jonge dieren en anders moet je misschien mensen teleurstellen, laat de diertjes gewoon eerst is gezond groot worden...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:48

Waarom castreer je je ram niet en zet je em bij de voedsters
Is veel leuker voor de ram, en dan krijg je ook geen ongeplande nestjes !!!

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:32

hallloo wrm zou ze de ram moeten castreren ze kan ook gewoon erbij blijfen!
maar wel leuke knijntjes, wel jammer van 1 oor maar dat is de natuur kan geburen.
wij hadden ook een konijn albino die is 14 jaar geworden dus ze kunnen ouder worden dan je denkt.
albi is nog nooit ingeent geweest of wat dan ook
x

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:41

Waarom ze haar ram moet castreren ??
Lijkt me logisch, een konijn is een groepsdier en moet dus met minimaal 1 soort genoot samen leven, als ongecastreerde ram kan dat dus niet of je moet steeds (ongeplande) nestjes willen
Dus laat die ram gewoon castereren en zet em later bij de rest, alle nijnen blij

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:53

Denk dat spreken over castratie bij deze bokker geen nut heeft. het gaat haar niet om het welzijn van haar konijnen maar om de eurotjes. Want voor de rest kan ik echt geen zinnige verklaring vinden waarom ze haar ram niet castreert.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:54

Nee idd, en als je dan je konijntjes aanbied voor 50 euro per konijn...
Tja dan gaat het meer om de centjes dan om het welzijn van het dier