Kitten wel of niet nemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:58

Quellian schreef:
DianneF, ik heb een huis vol met afdankkatten en echt... als jij besluit dat kitten te nemen, dan is er voor die mensen totaal geen reden om een volgend nest te voorkomen. Hoe slecht ze ook zijn, ze worden toch wel verkocht.

Helemaal mee eens.

Het kitten verdient een goed leven maar mensen die willens en wetens zulke broodfok in stand houden wens ik eigenlijk veel dierenartskosten toe. Misschien dat je dan de volgende keer verstandiger bent.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:12

DianneF schreef:
nee klopt.. krijgt geen moedermelk meer.. ik heb ook een mail terug.. katje mag nog 2 weken blijven, maar ze zegt dat ze nu aan ons twijfelt omdat wij heel twijfelachtig overkomen.. ze is bang dat het katje straks niet goed genoeg is voor ons, en zij blijft zitten ermee..

ik heb gezegd dat ik het alleen op die voorwaarde doe wat ik heb aangegeven, en anders niet...

Vind ik een wijs besluit!
Wij hebben ook wel eens nestjes gehad, en als mensen een onderzoek van hun eigen DA eisten had dit ook makkelijk gekunt... Gewoon omdat ik wist dat die beestjes gezond waren! Dus ik snap eigenlijk niet dat hun er zo'n probleem van maken eigenlijk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:18

Rianneke schreef:
Dus ik snap eigenlijk niet dat hun er zo'n probleem van maken eigenlijk :o

Zoals TS al aangeeft, anders blijven ze met het kitten zitten, en dat willen ze natuurlijk niet.
Zijn de kittens trouwens getest op erfelijke aandoeningen?

Ik geloof dr niets van dat ze het kitten verzuipen, dan ben je wel een heel slecht mens, en daar ga je toch niet mee in zee? Ik denk dat het een financiële kwestie is, als het kitten langer moet blijven kost dat natuurlijk geld. En wie weet hebben ze wel zo'n haast omdat het kitten ziek is of iets onder de ledenen heeft, daar wil je als 'broodfokker' toch het liefst gister nog van af?

Naamloos1

Re: Kitten wel of niet nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 21:21

reactie terug.. 2 weken langer was geen probleem, en de test van onze DA ook niet.. nou.. ik ben benieuwd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:31

En zijn ze getest op erfelijke aandoeningen?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 21:37

nee niet voor zover ik weet..

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:41

wat is je eigen gevoel hierbij? ik bedoel ben je ook verliefd op het katje? en nu ze hierin toestemmen, sta je er dan al iets positiever tegenover? ik bedoel als je geen twijfels had had je dit topic niet geopend...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:44

Je kunt niet met al het leed op je schouders gaan rond sjouwen. Zou het erg dom vinden als je broodfok gaat stimuleren, wat gebeurt als je het kitten neemt.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 21:46

__danielle__ schreef:
wat is je eigen gevoel hierbij? ik bedoel ben je ook verliefd op het katje? en nu ze hierin toestemmen, sta je er dan al iets positiever tegenover? ik bedoel als je geen twijfels had had je dit topic niet geopend...

ja ik ben verliefd op het katje.. het is echt een schatje! en ik ben nu wel iets positiever, ik neem aan dat als er iets met het katje is, dat ze dat nu wel snel zou vertellen, en mn twijfels die kreeg ik idd nadat ik hem zo snel kon ophalen, en dat heb ik nu nog steeds een beetje, maar we komen er snel genoeg achter hoe of wat...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:49

Maar zeg nou eens eerlijk; élk katje van die leeftijd is toch lief, schattig en leuk?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:53

Moderatoropmerking:
Het is niet helemaal de bedoeling hier te gaan speculeren over broodfokkers.
TS vraagt of ze dit kitten wel of niet zal nemen op basis van gezondheid en gegevens die ze heeft. Of het adres waar ze dit haalt wel of niet broodfokkers zijn, is dus niet de vraag.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:56

Georgette schreef:
Maar zeg nou eens eerlijk; élk katje van die leeftijd is toch lief, schattig en leuk?

Inderdaad, maar goed... helaas tegen dovemansoren. Jammer, dacht dat TS oprecht meningen van anderen wilden horen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 21:59

Quellian schreef:
Georgette schreef:

Inderdaad, maar goed... helaas tegen dovemansoren. Jammer, dacht dat TS oprecht meningen van anderen wilden horen.

nou sorry hoor.. maar dit vind ik een beetje een overdreven reactie..

ik denk in het welzijn van dit katje..(al denken jullie kennelijk van niet) jullie doen net of ik een dierenbeul ben als ik dit katje neem!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:07

Is dit een gratis katje of moet je betalen ?
Dat vind ik wel verschil maken nl

Zelf heb ik vorig jaar een een (gratis) poesje uit een soortgelijke situatie gehaald
Was 7 weken oud, niet ontwormd, zat vol vlooien, onstoken oogjes ect
Ze woog maar 630 gram
Meteen met haar langs de dierenarts gegaan en oogzalf gekregen
Na een opknapbeurt in ze inmiddels uitgegroeid tot een gezonde (inmiddels geholpen) poes

De "fokker" had werkelijk geen flauw idee wat jonge poesjes nodig hadden
Ze beloofde me wel om de moeder te laten helpen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 22:18

unamie schreef:
Is dit een gratis katje of moet je betalen ?
Dat vind ik wel verschil maken nl

Zelf heb ik vorig jaar een een (gratis) poesje uit een soortgelijke situatie gehaald
Was 7 weken oud, niet ontwormd, zat vol vlooien, onstoken oogjes ect
Ze woog maar 630 gram
Meteen met haar langs de dierenarts gegaan en oogzalf gekregen
Na een opknapbeurt in ze inmiddels uitgegroeid tot een gezonde (inmiddels geholpen) poes

De "fokker" had werkelijk geen flauw idee wat jonge poesjes nodig hadden
Ze beloofde me wel om de moeder te laten helpen

ik moet een klein bedrag betalen.. kost de kop niet! en het kittentje ziet er echt gezond uit hoor! ik heb hem al gezien, schone oogjes en neusje, geen vlooien volgens mij, en weegt ruim 700 gram.

ook is hij actief en vrolijk

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:21

DianneF schreef:
nou sorry hoor.. maar dit vind ik een beetje een overdreven reactie..

Niets overdreven aan.
Er bestaan mensen die met opzet zorgen dat jij je zo voelt. Ik ken zulke mensen, heb een groot hart voor dieren (katten in het bijzonder), die kittens gaan met gemak naar een ander huis als jij ze niet neemt, interesseert die mensen niets. Wat ze wel interesseert, is dat ene tientje dat ze ervoor beuren.
Twee jaar geleden wilde mijn vriend een kat voor zichzelf. We deden een aanbetaling en na een paar weken kreeg ik een mail of ik het kitten nog wilde, want er waren anderen en die hadden ook al een aanbetaling gedaan, ze wist niet meer zo goed aan wie ze het kitten beloofd had. De kitten was financieel al 10x over de kop gegaan en het ging ook min of meer mis toen ik aangaf dat ik 6 weken gewoon te jong vond.
Vanaf dat moment heb ik besloten niemand meer van z'n oliebol af te helpen, laat ze maar lekker zoeken naar een gek die wel bereid is hun rommel op te ruimen. Ik heb 8 katten, waarvan er 1 als 'geplande' kitten is binnen gekomen, de rest is 'andermans zooi'. Deze 'andermans zooi' had geen baasje meer waar tegen ik kon zeggen: 'ruim jij ff lekker je eigen zooi op en zoek jij maar een andere gek'.

Over een paar weken staan er dozen met kittens langs de weg, worden gedumpt bij boerderijen, in het bos, in het park, worden achter gelaten waar het de baas maar uitkomt en die dieren zoeken straks een warm mandje en een liefdevol baasje.
Het kitten waar jij je oog op hebt laten vallen redt het wel, geloof me maar, de eigenaar zal er alles aan doen om het onderste uit de kan te halen.

Dus misschien een overdreven reactie in de zin van 'onaardig', maar meer om je de ogen te openen... Het kitten kan er niets aan doen, maar die komt wel ergens goed terecht, geloof me maar.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:29

Dit is weer speculatie dat het een broodfokker zou betreffen.

en waarom heeft dit kitten minder recht om bij TS te komen dat een kitten dat langs de weg gezet wordt? het blijft toch een dier dat er niets aan kan doen waar het geboren is. Ik heb daarbij ook nog heel erg weinig respect voor mensen die kittens geboren laten worden en vervolgens maar aan hun lot overlaten door ze langs de weg te leggen.

Ik vind dat TS het goed aangepakt heeft en de mensen waar het katje vandaan moet komen hebben zich ook van hun goede kant laten zien dus ik zie geen probleem?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 22:31

__danielle__ schreef:
Dit is weer speculatie dat het een broodfokker zou betreffen.

en waarom heeft dit kitten minder recht om bij TS te komen dat een kitten dat langs de weg gezet wordt? het blijft toch een dier dat er niets aan kan doen waar het geboren is. Ik heb daarbij ook nog heel erg weinig respect voor mensen die kittens geboren laten worden en vervolgens maar aan hun lot overlaten door ze langs de weg te leggen.

Ik vind dat TS het goed aangepakt heeft en de mensen waar het katje vandaan moet komen hebben zich ook van hun goede kant laten zien dus ik zie geen probleem?

dankjewel! :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:34

__danielle__ schreef:
en waarom heeft dit kitten minder recht om bij TS te komen dat een kitten dat langs de weg gezet wordt? het blijft toch een dier dat er niets aan kan doen waar het geboren is.

Ik zeg niet dat dit kitten minder recht heeft, ik zeg dat dit kitten wel ergens terecht komt.

__danielle__ schreef:
Ik heb daarbij ook nog heel erg weinig respect voor mensen die kittens geboren laten worden en vervolgens maar aan hun lot overlaten door ze langs de weg te leggen.

Ik heb nog minder respect voor zulke mensen dan de door jou genoemde weinig; geen namelijk.
Maar ja, die dieren zijn aan hun lot overgelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:37

Quell, als ik jou was zou ik je goed bedoelde adviezen bewaren voor iemand die er wel wat mee kan of wil, ik heb het idee dat TS haar keus toch al heeft gemaakt, ik vind het ook onbegrijpelijk.

__danielle__ schreef:
en waarom heeft dit kitten minder recht om bij TS te komen dat een kitten dat langs de weg gezet wordt?

Nu niet zo overdrijven, dat heeft Quell helemaal niet beweerd, beetje vervelend zulke opmerkingen.

Ts succes met je katje, ik kan niet begrijpen dat je hier een goed gevoel bij kan hebben gezien je twijfels en mail contact die je ons heb laten zien. Ik begrijp niet wat je reden is om niet voor een gezond kitten te gaan, die bij een eerlijke fokker vandaan komt waar je nog eens op terug kan vallen en waar je gewoon een goed gevoel bij kan hebben.

Ik vind dat onbegrijpelijk, ondanks alles wens ik je veel plezier en geluk met je kitten en hoop ik nooit een topic vol ellende mee te mogen maken van je...........Dat hoop ik oprecht.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:38

oke, en waarom zou dit kitten toch wel een baasje krijgen en de kittens die langs de weg gezet worden niet? als TS aan dit kitten kan komen maar ook aan een kitten dat langs de weg gelegd wordt kunnen andere mensen dat toch net zo goed?

ik vind dat de mensen waar dit kitten vandaan moet komen zich ok van een goede kant hebben laten zien en als nooit meer iemand zo'n kitten ophaalt komen de asiels helemaal overvol te zitten...

oh en ik zeg ook niet dat Quellian dat beweert heeft? dat is een hypothese, een vergelijking die ik maakte omdat zij begon over kittens die langs de weg gedumpt worden. Ja, die hebben ook recht op een liefdevol thuis, maar dit dier toch ook?

Zelf heb ik ook een 6 maanden oud kitten uit het asiel gehaald een paar weken geleden, en daar zou ik altijd nog een keer voor gaan. TS heeft daar slechte ervaringen mee en ik heb gezegd dat dat jammer is maar ze heeft inderdaad haar keuze gemaakt. ze wil graag een diertje uit een nest en haar oog is gevallen op deze. Het beestje lijkt gezond en ze mag het door de DA laten keuren. Erg jammer dat er niet op erfelijke afwijkingen is getest inderdaad maar verder zie ik geen problemen meer. De mailwisseling lijkt goed verlopen te zijn.
Laatst bijgewerkt door __danielle__ op 19-05-10 22:42, in het totaal 2 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:39

Ik hou het inderdaad ook voor gezien ja, dank je wel Chiqa :)

TS, uiteraard veel plezier met het kitten en ik wens je alle geluk toe.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:39

Ik heb vorig jaar twee kittens uit het asiel gehaald. Ze kostten 90 euro per stuk, maar daar zat alles bij in, ook sterilisatie e.d.
Het was toen eind zomer en ik hoorde dat er inclusief alle nestjes 300 kittens zaten..
Ze doen het prima, zijn sociaal naar elkaar en naar mij en goed gezond!!

Ik kan me wel voorstellen dat je verliefd bent geworden op deze, maar er zijn zo veel leuke katjes, dan zou ik toch naar het asiel gaan..

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:33

Jeskim schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat je verliefd bent geworden op deze, maar er zijn zo veel leuke katjes, dan zou ik toch naar het asiel gaan..

Niet iedereen heeft goede ervaringen met een asiel.

Ben zo vaak naar een asiel geweest, maar er zat niets tussen wat mij "aansprak". Ben toen op internet gaan zoeken, en zo hebben wij een mooie kruising tussen een birmaan en een htk.

Als jij nou verliefd word op die ene kitten die niet uit het asiel zou komen, laat je dat beestje dan zitten?

Ik hoop dat je veel plezier hebt van de kitten als die er tegen de tijd is TS

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:37

Chantal, je moet ook geluk hebben dat er wat zit in het asiel, en ja, dat kan best een tijdje duren.