Mijn zus heeft de verkeerde hond terug!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:08

vreemd hoor, dat die mensen de echte Lyka dan opgesloten hebben gehouden... Zag ze er nog wel goed uit?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:08

Moest stiekem wel een beetje lachen om het lookalike verhaal. Hopelijk krijgt ze haar baasje terug, en anders een fijn plekje bij jou zus.

En wat een nare vent zeg, dat doe je toch niet?

brendaa

Re: Mijn zus heeft de verkeerde hond terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:13

Haha wat een verhaal, echt prachtig!
Gelukkig heeft ze de echte weer terug, en super dat ze de andere houd als haar echte baasje zich niet meld!

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:19

Zo hadden mijn ouders op een gegeven moment twee katten !!Het asiel had hun kat gevonden en 4 weken later komt hun eigen kat ineens terug :D !!Waren wel allebei spierwitte katers !

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:27

Ik ben benieuwd wat die mensen zeggen. En als er zich geen baasje meld voor de look a like heeft layka een vriendinnetje

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:29

Goh, wat een verhaal en vooral fijn dat de echte weer terug is.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:36

Wat een verhaal. Gelukkig heeft ze haar eigen hond ook weer terug gevonden.
Ik lees ook even mee, ben benieuwd naar het verhaal van de mensen die haar opgesloten hebben.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:40

ik vind het heel vreemd dat ze haar eigen hond niet heeft herkent haha ik herken mijn beide labradors en 2 boomers uit honderden :P

Zal wel spanning enz geweest zijn haha, wat gebeurd er met de andere hond als er niemand voor komt (vanwege eventuele intresse :P )

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:44

Ik moest toch wel even lachen bij het lezen van het verhaal, erg komisch. Natuurlijk herken je je eigen hond, maar je hebt ook dubbelgangers :D

Raar van die man, ik hoop dat hij er een goede rede voor heeft!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:46

SecretLIN schreef:
ik vind het heel vreemd dat ze haar eigen hond niet heeft herkent haha ik herken mijn beide labradors en 2 boomers uit honderden :P

Zal wel spanning enz geweest zijn haha, wat gebeurd er met de andere hond als er niemand voor komt (vanwege eventuele intresse :P )

Staat in het topic, de hond mag dan blijven :D

Ik vind het eigenlijk wel een grappig verhaal. Mooi dat het zo goed is afgelopen!

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:49

Heb je ook alvast een naam: Look-a-Lyka :D

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:59

tsja je eigen dier niet herkennen... het komt vaker voor. Alleen ik kan het me van mezelf niet voorstellen!
Wel leuk dat de honden het samen goed kunnen vinden!

Maar om nog maar een voorbeeld te noemen van het niet herkennen van je huisdier:
Zo geef ik les op een vereniging waar ook boxen en weidegang bij de bak is. Er staat een oudere man (ff over de 65 denk ik) en die heeft een gitzwart paard met 1 of 2 witte voetjes; Karel. Afijn, hij ment er zo 1 keer in de 3 weken mee, verder rijden de verzorgsters erop. Kom ik paar weken terug aan op de vereniging, staat meneer vrolijk 'zijn paard' te poetsen en gooit de broek er net omheen, begint dat paard toch te slaan en te hangen. Dus die meneer helemaal verontwaardigt "Karel, wat ist beest, waar hebbie las van?" en 'Karel' draait zijn hoofd naar mij en ik zie dat het Karel helemaal niet is! Maar dat het Domingo is, het jonge springpaard van een stalgenoot. Zelfde kleur, ongeveer zelfde hoogte, ook geen aftekeningen aan het hoofd, alleen 4 witte voetjes en net ff minder grof.
Ik heb me samen met meneer rot gelachen! Hij had t beestje namelijk geroepen en ipv Karel kwam Domingo dus aanlopen. Hij was achteraf heel opgelucht dat hij de wagen er nog niet achter had gehangen!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:32

Bonita@ nou das ook wat zeg! gelukkig was hij niet zo ver gekomen dat hij al voor de wagen stond haha,was vast niet goed gegaan!

nou mijn zus was gisteren nog langs geweest,en om die buurvrouw te bedanken en om ''verhaal'' te halen bij de man er langs......werd helaas niet open gedaan! >;)
volgens de buurvrouw had hij gezegd dat hij haar wilde houden omdat hij haar leuk vond. 8)7
gelukkig zag ze er wel goed uit,beter nog dan de look a like ;)
ik denk dat daar veel mee is gefokt,heeft ''hangende'' tepels en vind haar vrij zwak in de achter benen,volgens de dierenarts was ze een jaar of 7,maar ik vind haar er ouder uit zien.

tot nu toe nog geen vermissing gemeld in de omgeving meppel/zwolle.
het is inderdaad niet te hopen dat de look a like zwanger is,met een beetje pech heeft mijn zus straks 10 goldies _O-
je had mijn zus haar gezicht moeten zien toen ik dat zei _O-
maar denk dat het wel mee zal vallen,ze vloeide nog afgelopen zaterdag,maar liet wel toe dat de echte lyka er achter op mocht ''fietsen'' :D
als ik weer/meer nieuws heb dan laat ik dat natuurlijk weten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:42

Wat een verhaal zeg! Moet er wel een beetje om lachen hihi, maar wel fijn dat de hond hoe dan ook een goed tehuis heeft gevonden en jullie de echte Lyka weer terug hebben :)

Mijn broer ging een aantal jaar geleden naar het asiel om een kat uit te zoeken. Hij had er een gevonden die voldeed aan zijn "eisen"dat wil zeggen niet ouder dan 10, rustig van karakter etc... Kat die hij uitzocht was pikzwart... Zat apart in een hok want ze kon niet met andere katten samen.

Paar dagen later kon hij de kat op komen halen en hij kreeg inderdaad een pikzwarte kat mee... Alleen deze was wel anders van karakter, helemaal niet rustig enzo. Maargoed tja zal wel wennen zijn wellicht voor het dier...

Na een week belt het asiel op "ja we hebben u de verkeerde kat meegegeven" :o er zaten blijkbaar 2 pikzwarte katten op dat moment in het asiel en beiden in een apart hok. Chipnummers niet gecontroleert bij het ophalen en zo dus verwisseld *oeps*

Omdat mijn broer echt een rustige kat wilde toch omgeruild, maar dat is best een lüllig iets hoor :+ Gelukkig is de huidige kat echt helemaal wat hij zocht en een megaschatje. De andere kat heeft ook snel een baasje gevonden. (asiel belde later op omdat te vertellen :) )

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:51

Heb een paar jaar geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt.

Ik werd gebeld of onze zwarte labrador misschien weggelopen was. Nee, natuurlijk niet die loopt nooit weg. Was de buurman die belde... er was daar een zwarte lab aangereden op straat.

Ik erheen en dacht aan iemand anders in het dorp die ook een zwarte lab had. De hond achter in de auto gebeurd en naar die mensen heen. Ja, zei de man, dat is onze Guus. Mijn vrouw is straks met hem gaan wandelen en nog niet terug en had ook geen mobiel meegenomen dus bellen en vragen was niet mogelijk. Guus kwispelde wat maar had pijn. Dus samen met die man doorgereden naar de DA die de hond direct ging opereren.

Zou behoorlijk wat gaan kosten maar dat maakte eigenaar niet uit.... Hij kon de hond aan het eind van de middag ophalen....

We komen thuis en wie komt daar luid blaffend en kwispelend aanlopen? ....... juist Guus ......

Heeft nog een dag geduurd voor de rechtmatige eigenaar was opgespoord en die vond het geen probleem de DA kosten te betalen. Had ie er gelukkig dik voor over....

Kreeg nog een bos bloemen toe :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 23:01

Ineke@ik kan heel goed begrijpen dat jou broer zijn kat nog niet kon herkennen,hij had hem tenslote nog maar 1 keer gezien!
mijn zus heeft haar hond al 10 jaar......van pup af aan!
ik zal van de week een foto maken,wil die jullie toch graag laten zien ;) en weet zeker dat jullie dan allemaal zullen zeggen ''dat ze dat niet ziet zeg :+ ''
morgen moet mijn zus met de look a like (weer) naar de dierenarts om te kijken of er ergens een chip zit,ze hebben er in duitsland al naar gekeken maar toen zonder resultaat.....dus ik verwacht ook niet dat er 1 in zit,maar wie weet de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
als ze er wel 1 heeft dat word het zeer makkelijk om de recht matige eigenaar op te sporen.
zo niet dan zijn er al een aantal mensen die haar ook wel willen.
al wil ze haar ook wel houden,haar huisje is er eigenlijk niet op gebouwd om 2 grote honden te houden.
dus gaat ze kijken wat het beste is voor de hond.

slimmerik@nou dat is ook een verhaal zeg!!!
en wat aardig dat je een bos bloemen hebt gekregen :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:06

haha wat een verhaal, wel raar dat je je eigen hond niet herkent...maar goed wel grappig :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 22:08

heb nieuws! :D
morgen gaat de look a like (nu heeft ze de naam lucky :+ ) naar een vriendin van mijn zus,die wil haar graag hebben.
niemand heeft haar als vermist opgegeven,dus krijgt ze nu een fijn en gelukkig leven samen met nog een golden retriever.
het huisje van mijn zus is te klein voor 2 honden.......en op deze manier blijft mijn zus lucky zien,en weten hoe het met haar gaat.
hopelijk gaat de echte lyka haar niet te veel missen.
ik ga alsnog proberen om aan een foto te komen van de 2 honden. :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:12

Fijn om 'goed' nieuws te horen!
Jammer natuurlijk dat Lucky zijn echte baasje niet meer is gevonden, maar fijn dat ze nu een mooi nieuw huisje heeft met gezelschap :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:30

Wat erg haha.

Ik had het ook hoor. Ik heb al jaren twee fretjes en die gaan naar de vakantieopvang als ik op vakantie ga.

Kom ik ze halen. Loopt er een fretje los en zit wat te snuffelen bij een hondje. Ik zeg: `jee dat zou die van mij echt nooit die, die gaat er gelijk achteraan´. Kijkt die vrouw me aan alsof ik gek ben... Het was namelijk mijn fretje. Ik had haar echt niet herkend, terweil ik ze ook echt al vele jaren heb :o. Het zal wel de samenloop van omstandigheden zijn :P.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:42

Echt een geweldig verhaal, misschien heeft die man haar zelf wel gehad en moest die haar nu kwijt? Ach ja wat maakt het uit, ze krijgt nu een fijn huisje!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:42

Apart verhaal. :D

Heeft je zus een advertentie op marktplaats gezet en amevedi gebeld. (neem aan van wel)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:52

ahah wat leuk..
zo zit je zonder en zo heb je er 2.

nou in iedergeval is het allemaal weer ''goed'' afgelopen.
en hebben bijden honden een fijne thuis.!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:38

juval schreef:
wat fijn dat ze haar hond terug heeft, en ik hoop dat de 'nep' Lyka ook gauw weer haar baasjes vindt!!

tja, je eigen dier niet herkennen, het komt vaker voor.... wij hebben ooit (tig jaar geleden) vreselijk verdrietig onze poes die al een tijdje kwijt was dood langs de weg gevonden en begraven in de tuin... echt heel erg!...

- vooral toen 'onze' dode poes diezelfde avond vrolijk weer door het katteluikje naar binnen kwam en we dus kennelijk een wildvreemde poes hebben begraven... ;)
het komt voor..

Oeps.. een vriendin van mij vorig jaar ook.
Katje leek sprekend, maar na een week werd ze gebeld dat hun kat was gevonden..

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:23

wat een grappig verhaal,nu inderdaad hopen dat de look-a-like zijn baasje terug vind ;)