Kan dit zomaar? Nieuw gezin ziet van kittens af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Re: Kan dit zomaar? Nieuw gezin ziet van kittens af

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:24

oke

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:33

Dat is echt geen stijl!
Ik zou kijken wat ik er mee kon doen... Precies zoals jij ook zegt;
Aan de ene kant hoef je ze niet meer te spreken, aan de andere kant komen ze er wel erg makkelijk van af.
Wat ga je dan makkelijk om met een levend wezen zeg. :n

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:20

Val dit topic binnen, wiij fokken katten. Als er bij ons belangstellende zijn en ze zijn wezen kijken en zeggen ja wij willen die kitten, doen ze een aanbetaling. Mochten ze dan er als nog vanaf zien zijn ze die aanbetaling kwijt.
Wij moeten vaak mensen teleurstellen dat er geen kittens meer zijn/

kohtje schreef:
Stel ze verkoopt ze voor 100 euro per stuk incl enting komt ze cht wel uit de kosten. Het zijn er 4 dus dan ben je echt uit de kosten.

En er rijk van worden of uit de kosten komen zijn onzin verhalen. Je wordt er echt niet rijk van hoor. Als je geluk hebt hou je er wat van over. WIj zijn voor ons huidig nest voor de enting al per keer 150 euro kwijt. Doe dat maar eens twee keer, plus het voer dat ze nog moeten hebben.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 01:23

kohtje schreef:
Millanka schreef:
Ik zou wel even een mailtje sturen met prijs vergelijking met het merk dat zij wilde en het merk dat jij had gekocht, door de dagen tot wanneer ze weg zouden gaan berekenen, en je bankrekening erbij zetten.

Wat een onzin, de nieuwe baas betaald toch. Tja een nestje fokken kost geld,soms haal je het eruit meestal niet.

Ik snap je niet helemaal? De nieuwe baas betaald NIET nee, zover ik eruit heb begrepen tenminste. Zij wilde dat de kittens dat merk te eten kregen, en vervolgens zien ze af omdat kittens uit het asiel wat minder geld kosten. het nestje is gefokt met de voorwaarde dat zij er 2 zouden nemen. Het gaat er niet om of ze het geld eruit halen of niet, het gaat erom dat de mensen die de 2 kittens zouden nemen eistte dat zij dat zouden doen, en vervolgens hebben ze zich niet aan de afspraken gehouden en vind ik dat ze een schade vergoeding moeten betalen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 03:33

Tja zo zijn mensen. Leer ervan en laat de poes steriliseren :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 03:35

Mensen zijn wel zo, maar als je een contract hebt opgesteld... Zwart op wit... Heb je wel degelijk een poot om op te staan, maar zou je het hele ratteplan willen? Duurt waarschijnlijk lang voordat dit rond is. Je kan ze beter op MP zetten.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 03:36

Voor die honderd euro? Want meer zal het niet zijn..
Wees blij dat er kittens uit het asiel zijn gehaald, is ook helemaal niet verkeerd!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 04:27

Sancha schreef:
Voor die honderd euro? Want meer zal het niet zijn..
Wees blij dat er kittens uit het asiel zijn gehaald, is ook helemaal niet verkeerd!

Tuurlijk, is ook zeker niet verkeerd.
Maar afspraak is afspraak.
In principe zou je er een zaak van kunnen maken, maar dit is zo slopend en dat moet je er wel voor over hebben.\
Persoonlijk zou ik ze OF zelf houden en anders op internet te koop aanbieden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 06:24

Berwicowa schreef:
Val dit topic binnen, wiij fokken katten. Als er bij ons belangstellende zijn en ze zijn wezen kijken en zeggen ja wij willen die kitten, doen ze een aanbetaling. Mochten ze dan er als nog vanaf zien zijn ze die aanbetaling kwijt.
Wij moeten vaak mensen teleurstellen dat er geen kittens meer zijn/

kohtje schreef:
Stel ze verkoopt ze voor 100 euro per stuk incl enting komt ze cht wel uit de kosten. Het zijn er 4 dus dan ben je echt uit de kosten.

En er rijk van worden of uit de kosten komen zijn onzin verhalen. Je wordt er echt niet rijk van hoor. Als je geluk hebt hou je er wat van over. WIj zijn voor ons huidig nest voor de enting al per keer 150 euro kwijt. Doe dat maar eens twee keer, plus het voer dat ze nog moeten hebben.

Ik weet niet waar je laat enten, ik betaal 35 per kitten. Ik zeg juist dat je er niet rijk van wordt.
Snap niet waar jullie je druk over maken, het zijn kruizing kittens. Ze is ze zo kwijt hoor.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 07:21

Zijn het geen mensen die hun kater 1 keer wilden laten dekken voor ze hem laten helpen :P

Zo als iemand al zei, zo zijn mensen en was verstandig geweest om een aanbetaling te vragen.

Hopelijk ben je ze snel kwijt aan mensen die ze wel graag willen.

Foto? :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 07:51

Die katjes ben je zo kwjit, dat zal het probleem niet zijn denk ik :)
Wat ik wel zou doen, is aangeven dat ze bij deze de katjes inderdaad neit meer toegewezen krijgen, maar dat ze wel voor een deel van de kosten op zullen draaien.
Jullie hebben alles zwart op wit (wat ik heel goed vind van je, zouden veel mensen vergeten!!!) en dus kun je ze aanspreken op de afspraken die er zijn gemaakt.
Wat staat er in het contract over de kosten, zoals het voer en de onderzoeken?

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:16

[/quote]

En er rijk van worden of uit de kosten komen zijn onzin verhalen. Je wordt er echt niet rijk van hoor. Als je geluk hebt hou je er wat van over. WIj zijn voor ons huidig nest voor de enting al per keer 150 euro kwijt. Doe dat maar eens twee keer, plus het voer dat ze nog moeten hebben.[/quote]
Ik weet niet waar je laat enten, ik betaal 35 per kitten. Ik zeg juist dat je er niet rijk van wordt.
Snap niet waar jullie je druk over maken, het zijn kruizing kittens. Ze is ze zo kwijt hoor.[/quote]

Je laat een kitten 2 keer enten dus 4 keer 35 is 140 euro dat doe je twee keer ben je 280 euro kwijt. Dan moet je er ook nog een entingsboekje bij hebben kost ook wat en dan nog een consult.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:13

Ik ben voor 5 kittens te laten enten incl het consult 95 euro kwijt.
Dat valt dus best mee. 15 euro per enting x 5 = 75 euro + 1 consult van 20 euro.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:25

Babsiej schreef:
Ik ben voor 5 kittens te laten enten incl het consult 95 euro kwijt.
Dat valt dus best mee. 15 euro per enting x 5 = 75 euro + 1 consult van 20 euro.

Dat is inderdaad niet duur. Maar ja het is per DA natuurlijk verschillend.
Maar we zijn nu wel erg off topic bezig geloof ik :o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 02:34

Zou er sowieso nooit aan beginnen om op verzoek kittens te produceren, gaan ze maar lekker naar het asiel, zit vol met kittens.
En wat een stierenpoep dat het goed is voor een poes om een nestje te krijgen _O-

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 14:49

Quellian schreef:
Zou er sowieso nooit aan beginnen om op verzoek kittens te produceren, gaan ze maar lekker naar het asiel, zit vol met kittens.
En wat een stierenpoep dat het goed is voor een poes om een nestje te krijgen _O-

tja,. volgens da is dat wel zo
en 1 van de kittens is nu van een chirurge(die opereert mensen met borstkanker en zo) en zij zei dat het voor mensen op zich ook goed is, want ook borstvoeding en zo verkleind de kans op borstkanker.
maar goed,.. ben zelf een leek in dat opzicht en dacht dat als da het zei het wel goed zou zitten.

hoe dan ook,.. even een update.. voor 1 van de kittens heb ik inmiddels een leuk tehuisje gevonden!
woensdag word hij opgehaald

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:20

We willen een foto!!!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:53

snuffel1 schreef:
Quellian schreef:

tja,. volgens da is dat wel zo
en 1 van de kittens is nu van een chirurge(die opereert mensen met borstkanker en zo) en zij zei dat het voor mensen op zich ook goed is, want ook borstvoeding en zo verkleind de kans op borstkanker.
maar goed,.. ben zelf een leek in dat opzicht en dacht dat als da het zei het wel goed zou zitten.

en dus allemaal maar aan de kinderen? Blijf het een BIZARRE reden vinden.....Doe je als mens toch ook niet? waarom een kat dan wel doen? zoals hierboven al vermeld asiel zit VOL met ongewenste kittens....ik zou mensen ook doorverwijzen!

hoe dan ook,.. even een update.. voor 1 van de kittens heb ik inmiddels een leuk tehuisje gevonden!
woensdag word hij opgehaald

SUPER!! goed zeg! dat is lekker nieuws

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:07

NIet om iemand aan te vallen ofzo maar zijn er serieus mensen die voor een niet ras echte kitten 100 euro gaan betalen?
De paar katten die we gehad hebben haalde we gewoon gratis af, nu snap ik best dat je voor een raskat betaald, maar voor een mengelmoesje?? IK zit hier echt met mn mond open..

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:29

Bon_Bon schreef:
NIet om iemand aan te vallen ofzo maar zijn er serieus mensen die voor een niet ras echte kitten 100 euro gaan betalen?
De paar katten die we gehad hebben haalde we gewoon gratis af, nu snap ik best dat je voor een raskat betaald, maar voor een mengelmoesje?? IK zit hier echt met mn mond open..

Op zich begrijp ik wel waarom mensen er geld voor vragen. 100 euro is natuurlijk een beetje van de dolle, maar rond de 30 snap ik het nog wel, zodat mensen met rare intenties er niet op af komen. Of mensen die denken 'leuk, een kitten!' en een gratis kitten ergens afhalen en zich niet op de verzorging inlezen. Of mensen die een grote python thuis hebben liggen en denken grappig te zijn en een kitten op te voeren.

Ik zou, als ik ooit kittens zou hebben, ook mijn kittens niet gratis weggeven. Juist om de redens hierboven. En ik zou toch veel te kritisch zijn, en bang zijn dat mensen er niet voor zouden zorgen of dat ze uiteindelijk in het asiel zouden belanden. (Ik heb daar ong een jaartje vrijwilligerswerk gedaan, en het is een goed doel, maar je doet je kat geen plezier mee om hem daar heen te brengen ;( Mensen die voor de simpelste reden hun kat er op 18 jarige leeftijd er nog heen brengen :n )

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 18:39

en poesje nummer twee heeft ook een nieuw huisje gevonden! :D
vanavond word hij opgehaald.
hij blijft hier in de buurt dus das helemaal leuk! :+

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:49

Fijn dat je een nieuw huisje voor ze hebt gevonden!
Ik zo zelf gewoon even een mailtje sturen en aangeven dat je niet erg te spreken bent over de gang van zaken. Ondertussen gaan de kittens naar een nieuw huisje, maar ik zou wel een vergoeding willen voor de gemaakte kosten van het voer. Gewoon achter ze aan blijven zitten dat je dat geld wilt hebben net zo lang tot dat je het hebt, want zo komen ze er wel heel makkelijk vanaf. Probeer wel altijd netjes te blijven en geen ruzie te maken want dat levert meestal meer op ;)